توییتر سال‌هاست که به انواع دلایل، بستر فوق‌العاده‌ای برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بوده. اول آنکه خلاصه است، ۱۴۰ کاراکتر اندازهٔ مناسبی برای مرور سریع در دنیای پرمشغلهٔ کسب‌وکار امروز است. دوم آنکه جامعه‌ای که می‌توانید بسازید فوق‌العاده است. شخصاً با جدیت کار دیگر بازاریابان حرفه‌ای و تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنم و هرجا می‌روم ارتباط می‌سازم. سوم آنکه مطالب فوق‌العاده‌ای در توییتر به صورت مداوم به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر آدم‌های مناسبی را دنبال کنید، هر زمانی از روز که به سراغ توییتر بروید می‌بینید که پرندهٔ آبی‌اش در حال چهچهه زدن است و خوراک خبری‌تان پر از بهترین محتوایی است که در اینترنت می‌شود گیر آورد.
چطور از توییتر بیشترین بهره را ببریم

متاسفانه هیچ قاعده و قانونی نیست که برای همهٔ کسب‌وکارها با هر شرایطی جواب بدهد. ولی چند اشتباه رایج وجود دارد که می‌خواهم ۳ تا از بزرگ‌ترین آن‌ها را برایتان بگویم تا به هر قیمتی که شده از آن‌ها دوری کنید و بتوانید بیشترین بهره را از توییتر ببرید.
اشتباه #۱ – خودکارسازی پیام‌های مستقیم

خودکارسازی برای زمان‌بندی توییت‌ها در توییتر خیلی چیز خوبی است – ولی به هیچ درد دیگری نمی‌خورد. اینکه بشود در عرض چند دقیقه به اندازه یک ماه توییت را به صف کرد و انتشارشان را زمان‌بندی کرد برای یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی واقعاً باارزش است. با انتشار هر پست جدید کافی است به ابزار زمان‌بندی‌تان بروید و تنظیمش کنید که ۳ بار در هفته برای ۴ هفته منتشر شود و تمام.
ولی متاسفانه خیلی‌ها شروع کرده‌اند که پیام‌های مستقیم خودکار بفرستند، یک پیام برای هر دنبال‌کنندهٔ جدید. مثلاً می‌گویند: «ممنون که ما را دنبال می‌کنید، حتماً به وبسایت/فیسبوک/گوگل‌پلاس/اینستاگرام ما هم سر بزنید!»
گفتن ندارد که چنین پیامی هیچ جنبهٔ شخصی‌ای ندارد. در واقع کل جنبهٔ «اجتماعی» شبکه‌های اجتماعی در اینجا محو می‌شود. من اگر ببینم که کسی به خودش زحمت داده که یک پیام مستقیم شخصی برایم بنویسد، به آن واکنش خواهم داشت. در غیر این‌صورت کاملاً نادیده‌اش می‌گیرم و هرگز هرگز به وبسایت یا فیسبوک یا هر چیز دیگرشان سر نمی‌زنم.
این کار را نکنید. در عوض یک جواب شخصی برای هر کدام از دنبال‌کننده‌ها بنویسید و همه چیز را خودکار نکنید، این عملاً فرقی با هرزنامه ندارد.
اشتباه #۲ – خریدن دنبال‌کننده

همهٔ ما این تبلیغ‌ها را دیده‌ایم – «۱۰۰۰ دنبال‌کنندهٔ آنی با فقط ۴۰ هزار تومان!» رک بگویم، چه ده هزار، چه بیست هزار، چه یک میلیون دنبال‌کننده هیچ تاثیری بر دیگران ندارد و اگر همهٔ دنبال‌کننده‌هایتان خریدنی و جعلی باشد، اصلاً کسی در کار نیست که بخواهد تحت‌تاثیر قرار بگیرد.
هدف توییتر فخرفروشی دربارهٔ محبوبیت (وانمود به آن) نیست، بلکه جایی است که جامعه‌ای شیفته و پرتعامل از علاقمندان واقعی بسازید که شاید بتوانید به مشتری واقعی تبدیل کنید.
دنبال‌کنندهٔ تقلبی نه پولی دارد که خرج کند و نه می‌تواند توییتی کند که با حساب شما در تعامل باشد. دنبال‌کننده‌های واقعی‌تان هم خیلی زود متوجه می‌شوند که چه کار کرده‌اید و وقتی بفهمند، ناراحت نشوید اگر دسته‌جمعی شما را آنفالو کنند.
اشتباه #۳ – تخم‌مرغ ماندن

کسب‌وکارهای کوچک زیادی هستند که به جای آنکه یک عکس خوب واقعی از خودشان یا لوگوی برندشان برای آواتارشان بگذارند، هنوز از آن شکل تخم‌مرغ اولیه استفاده می‌کنند. توییتر یک شبکهٔ اجتماعی است که یعنی شما باید به پروفایلتان کمی «شخصیت» بدهید و آن تخم‌مرغ به درد این کار نمی‌خورد.
شما باید نشان بدهید که با این بستره در تعامل فعال هستید – و تخم‌مرغ اساساً چنین حسی می‌دهد که شما کلاً به «این توییتر مزخرف» علاقهٔ زیادی ندارید، شاید هم کلاً با فناوری میانهٔ خوبی ندارید. ساده بگویم، تأثیر اولیهٔ خیلی بدی برای برندتان دارد و من شخصاً هرگز با تخم‌مرغ‌ها کاری ندارم و شما هم نه باید کاری داشته باشید و نه خودتان تخم‌مرغ باشید.

https://www.clickyab.com/blog/%da%86...8%d8%a7%d9%86/