سایت Quoraبه‌عنوان یکی از منابع غنی اطلاعاتی مکانی برای پرسیدن سؤالات کاربران است و پاسخ‌هایی که به این سؤالات داده می‌شود به حدی قابل استناد است که این سایت را به یک پایگاه معتبر اطلاعاتی تبدیل کرده است. انواع و اقسام سؤالات مختلف در این سایت مطرح می‌شود که بخشی از آن به سؤالات مربوط به «بهبود نرخ تبدیل»، تست A/B و موارد مشابه مربوط می‌شود. در ادامه به چند سؤال مهم دراین‌باره می‌پردازیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم:
۱: غیرمنتظره‌ترین چیزی که مردم از انجام شدن یک تست A/B با آن مواجه می‌شوند چیست؟

تست A/B یکی از بهترین ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توان نرخ تبدیل را بهبود بخشید. توسط این روش شما با تغییر پارامترهایی تحت کنترل که قابلیت سنجیده شدن هم دارند،‌ می‌توانید متوجه نقاط قوت و ضعف خود شوید؛ اما بسیاری از افراد با نتایج غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شوند که در ادامه به چند نمونه اصلی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • یکی از نتایج غیرمنتظره تست A/B این است که افراد متوجه می‌شوند پیش‌فرض‌هایی که در ذهنشان داشتند غلط بوده. پذیرش این موضوع برای افراد بسیار سخت خواهد بود.
  • تغییرات بسیار کوچک می‌تواند نتایج بسیار مثبت و بزرگی به همراه داشته باشد.
  • گاهی یک تغییرات بسیار کوچکی در تعامل سایت و مشتری می‌تواند به وفاداری طولانی‌مدت مشتری منجر شود.

۲: بهترین نمونه‌های عملیاتی در بهبود نرخ تبدیل کدام بوده؟

تعداد نمونه‌های کاربردی و عملیاتی مربوط به بهبود نرخ تبدیل بسیار زیاد بوده است. با توجه به اینکه نمونه‌های بارز این بهبود تعدادشان زیاد است باکمی جستجو در اینترنت می‌توانید نمونه‌هایی از آن را پیدا کنید. ولی یکی از معروف‌ترین این نمونه‌ها مربوط می‌شود به MecLabs که نرخ تبدیل بهبودیافته‌ای برای غول دنیای مدیا یعنی The NewYork Times داشته است.
۳: آیا این حقیقت دارد که Netflix کاربران خود را به ۱۰ گروه تقسیم می‌کند و نتایج به‌دست‌آمده از تست‌هایی که روی کاربران انجام می‌شود را بکار می‌گیرد؟

این سؤال خوبی است درزمینهٔ نوع فعالیتی که Netflix برای ارتباط با مشتریان و بهبود نرخ تبدیلش انجام می‌دهد و چه کسی بهتر از Neil Hunt مدیر محصول نتفلیکس می‌تواند به این سؤال جواب دهد؟ او در تأیید پاسخ این سؤال،‌ پا را فراتر گذاشته و می‌گوید که با توجه به تغییرات و تفاوت‌هایی که پاسخ‌های مشتریان ارائه می‌کنند، فرآیند تست‌های این شرکت یک موضوع دائمی بوده و گاهی به‌طور همزمان بیش از ۱۰۰ تست انجام می‌شود.
۴: مهم‌ترین استراتژی‌های مربوط به بهبود نرخ تبدیل چیست؟

برای پاسخ به این سؤال می‌توان یک لیست بلندبالا از این استراتژی‌ها تهیه کرد. البته رویکردهای متفاوتی می‌تواند درباره انتخاب استراتژی موردنظر پیش گرفت و بسیار به نتیجه‌ای که می‌خواهید کسب کنید بستگی دارد. یکی از بهترین و پرطرفدارترین استراتژی‌ها، عضوگیری است که به گفته جاشون لگارد مؤسس سایت KickOfLabs.com با استفاده از این استراتژی ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش عضو در سایت داشته‌اند.
۵: کدام یکی از محصولات بهترین صفحه فرود را داشت‌اند؟

صفحه فرود یکی از مهم‌تری مواردی است که باید در مورد بهبود نرخ تبدیل درباره آن صحبت کنیم. این صفحه یک کانال اختصاصی برای مخاطب ایجاد می‌کند و او را به صورت متمرکز به هدفی که می‌خواهید می‌رساند. این صفحه است که مشتری را به استفاده از خدمات یا محصول شما تشویق می‌کند یا به طور کامل او را ناامید کرده و او از صفحه خارج می‌شود. برای اینکه ایده‌های مناسبی از بهترین صفحه‌ها داشته باشید می‌توانید از صفحه‌های فرود محصولاتی همچون dropbox،skype، Airbnbو مواردی مشابه این موارد الهام بگیرید.
۶: ساده‌ترین راه برای تحلیل مقدار ترافیک ورودی که منجر به ایجاد نرخ تبدیل می‌شود چیست؟

زمانی که به نرخ تبدیل و بهبود آن نگاه می‌کنیم بسیار مهم است که در خصوص داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید دقت زیادی داشته باشید. یکی از بهترین ابزارها برای جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، گوگل آنالیتیکز است. با استفاده از این ابزار می‌توانید دقیق‌ترین داده‌ها را جمع‌آوری کرده و بر اساس آن‌ها اطلاعات موثق و درستی را به دست آورید.
۷: بهترین راه تأییدشده برای دو برابر کردن نرخ تبدیل و درآمد برای فروشگاه‌های آنلاین چیست؟

این یک سؤال خوب و کلیدی برای افرادی است که صاحب یک فروشگاه آنلاین هستند. اگر این سؤال را از صاحبان سایت‌هایی بپرسید که در کار خود موفق بودند از استراتژی‌هایی نام خواهند بود که بسیار با هم متفاوت بوده است. استراتژی‌هایی مثل بهبود سبد خرید، بهبود جستجو و پیدا کردن کالا در سایت،‌ استفاده از نقشه‌های حرارتی و موارد متعدد دیگر؛ بنابراین باید با استفاده از تست‌های مختلف و گمانه‌زنی‌هایی که انجام می‌دهید استراتژی مورد نظر خود را برای بهبود و افزایش نرخ تبدیل پیدا کنید.
۸: در مورد تست A/B چه آماری را می‌توان به عنوان نتیجه مناسب در نظر گرفت؟

پاسخ این سؤال بیشتر به علم ریاضیات و تحلیل داده‌های به دست آمده برمی‌گردد. درواقع برای یک پاسخ مناسب باید ابتدا یک مدل‌سازی مناسب از داده‌ها داشته باشید و ببینید که پاسخ به‌دست‌آمده چطور می‌تواند با آنچه شما در ذهنتان داشته‌اید منطبق شود.
۹: آیا طول فرم ثبت‌نام در یک سایت می‌تواند بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارد؟

این‌یک سؤال خوب و مناسب است. پاسخ این سؤال مثبت است. درواقع هرچه فرم ثبت‌نام شما خلاصه‌تر باشد افراد بیشتری برای پر کردن آن ترغیب می‌شوند. ولی این موضوع را هم در نظر بگیرید که در فرم ثبت‌نام باید فیلدهایی وجود داشته باشد که بر اساس آن بتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید ولی پر کردن آن‌ها را به عهده خوب مخاطب بگذارید. اگر نیازی به پر شدن آن‌ها بود، سعی کنید در آینده و به‌صورت گام‌به‌گام اطلاعات موردنظر را کسب کنید.
مطمئناً سؤالات زیادی برای افراد درراه کسب بهترین نرخ تبدیل و بیشترین درآمد از سایت و کسب‌وکار آنلاین وجود دارد که بررسی همه آن‌ها در یک مطلب امکان‌پذیر نخواهد بود. در اینجا تنها به تعدادی از مواردی رسیدگی کردیم که به نظر مهم‌تر از بقیه بود.

https://www.clickyab.com/blog/%da%86...f%db%8c%d9%84/