خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
فکر میکنید داشتن یک لیست ایمیل پر مخاطب کار بسیار سخت و پر هزینهای است؟ فکر میکنید باید مبلغ زیادی را برای تبلیغات فیس بوک هزینه کنید تا بتوانید لیست ایمیلهای خود را بسازید؟ یا تصور میکنید به نرم افزارهای وبینار نیاز دارید؟ یا اینکه باید افرادی را استخدام کنید تا برای کانالهای یوتیوب ویدئو بسازند؟ باید به شما بگوییم که همهٔ این استراتژیها کارساز هستند؛ اما راههای دیگری هم برای رسیدن به هدفتان وجود دارد. در واقع صدها را برای ساختن یک لیست ایمیل پر مخاطب برای کسب و کارتان وجود دارد؛ اما سوالی که مطرح میشود این است که چقدر باید برای رسیدن به حجم ترافیک و تبدیل آنها به مشتری هزینه کنیم؟ چقدر زمان؟ یا چقدر پول؟ برای ساختن لیست ایمیلتان باید ترافیک (کاربران) را به سوی صفحههای فرود خود بفرستید و یک چیز رایگان را به آنها پیشنهاد کنید. این یک راهکار استاندارد و بدون مشکل است. چیزی که باید از آن سر در بیاورید این است که هزینهٔ پرداختی شما با پول است یا زمان (چرا که چیزی به نام ترافیک رایگان وجود ندارد، یا باید زمان را صرف آن کنید یا پول). پس به استراتژی که کسب و کار شما در آن وجود دارد فکر کنید. آیا یک کسب و کار کاملاً جدید و بدون محصول و سرویس و لیست هستید؟ و یا چند سالی هست که در یک کسب و کار خاصی فعالیت میکنید و یا تازه به کسب و کار آنلاین پیوستهاید و میخواهید لیست ایمیلخود را بیشتر کنید؟ ما در اینجا ۴ راه را پیشنهاد میکنیم که میتوانید از همین امروز لیست ایمیلهای مشتریان خود را بیشتر کنید. ۱. گروهای فیس بوک گروههای فیس بوکی روز به روز محبوب و محبوبتر میشوند و از طرفی میتوان از آنها برای شبکههای کسب و کاری نیز استفاده کرد. میتوانید یک گروه فیس بوکی مخصوص خودتان را بسازید و یک اجتماع را تشکیل دهید. بعضی از اعضای گروهتان از طرفداران پر پروپا قرص شما میشوند و میتوانند نام شرکت شما را در بین دوستانشان پخش کنند. اما اول بیایید ببینیم گروههای فیس بوکی چه فرقی با صفحههای فیس بوک دارند. صفحههای فیس بوک توسط برندها، افراد مشهور و چهرههای اجتماعی اداره میشوند و همه میتوانند تمام فعالیتهای آن را ببینند و با لایک کردن این صفحه از طرفداران آن شوند. گروههای خصوصی فیس بوک در واقع خودمانیتر از صفحههای تجاری فیس بوک هستند. در اینجا کاربران دور هم جمع میشوند و عقاید و ایدههای خود را در مورد موضوع خاص به اشتراک میگذارند. افراد میتوانند دیگران را دعوت به این گروه کنند اما ممکن است تأییدیه مدیر گروه لازم باشد. اعضای گروه میتوانند در مورد موضوعات مورد نظرشان صحبت کنند، چیزی که در صفحههای تجاری فیس بوک امکان پذیر نیست. در واقع در صفحههای فیس بوک هیچ موضوع خاصی وجود ندارد و فقط تعدادی پست برای خواندن و در نهایت نظر دادن وجود دارد. زمانی که افراد در گروهها فعالیت میکنند، هیچ کدام از دوستانشان نمیتوانند فعالیت آنها را ببینند، مگر اینکه خودشان هم جزو همان گروه باشند. اعضای گروه میتوانند یکدیگر را ببینند و حتی برای یکدیگر پیام بفرستند. آنها میتوانند تصاویر و مطالب مورد نظرشان را برای گروه بفرستند. برای اینکه گروه موفقی داشته باشید، باید نقش فعالی را در ساخت این گروه داشته باشید. باید همانند یک رهبر رفتار کنید، شروع کنندهٔ بحثها و مکالمهها باشید، به افراد پاسخ دهید و اسپمها و مطالب نامناسب را حذف کنید. باید برای گروه خود قوانینی را بسازید. حالا چگونه از گروههای فیس بوکی برای ساختن لیست ایمیل مشتریان خود استفاده میکنید؟ باید گروه خود را در گروههای دیگر تبلیغ کنید. سعی کنید در جواب دادن به سوالهایی که به کسب و کار شما مربوط میباشد، فعال باشید. با قرار دادن لینک، آنها را به پستهای وبلاگ خود ارجاع دهید. کم کم افراد به دنبال شما میآیند. ۲. وبینارها دو چیزی که شما را از ارائهٔ وبینارها دور میکند هزینهها و فناوری است. مردم فکر میکنند داشتن وبینارها پرهزینه است. فکر میکنند این فناوری گران و پیچیده است؛ اما این درست نیست. یکی از راههای ارزان و درواقع رایگان استفاده از وبینار، هنگ اوتهای گوگل است. میتوانید لینکی را در در صفحهٔ وب سایت خود بگذارید تا کاربران از آن استفاده کنند. با این حال ایدههای ارزانی هم وجود دارد. میتوانید پلاگینهایی را با یا بدون آپدیتّهای سالیانه بخرید. اگر خیلی اهل فناوری نیستید، میتوانید کسی را استخدام کنید تا این فرآیندها را برای شما انجام دهد. هستند افرادی که تمام فرآیندهای لازم را برای شما انجام میدهند و حتی به شما آموزش میدهند که چگونه یک وبینار ارائه دهید. برای وبینارهای خود برنامه ریزی داشته باشید. کاربران را تشویق کنید تا در این وبینارها شرکت کنند. این امکان را فراهم کنید تا وبینارهای ضبط شده را در اختیار کسانی که به دلایلی در آن حضور نداشتند، بدهید. پس از مدتی باید وبینارهای خود را گسترش دهید. از افراد لیست خود بخواهید وبینارها را در شبکهّهای اجتماعی به اشتراک بگذارند. ۳. پریسکوپ پریسکوب برنامهای است که به تازگی به دنیای رسانههای اجتماعی معرفی شده است. این برنامه در این زمان کم توانسته است نظر کاربران اینترنتی را به خود جلب کند و تحولی در این رسانههای اجتماعی ایجاد کند. پریسکوپ اساساً یک برنامهٔ استریم ویدئو به صورت زنده است. زیبایی قضیه به این است که این برنامه رایگان است و به هیچ ابزار و تجهیزات خاصی برای کار با آن نیازی نیست. فقط کافی است با این برنامه شروع به ضبط ویدئو و پخش آن به صورت آنلاین برای دنبال کنندگان خود کنید. بهترین بخش آن بازخوردهای زنده و آنی آن است. شما شروع به ضبط ویدئو و پخش آن میکنید، خواهید دید که افراد به ویدئوی شما میپیوندند و میتوانند برای شما کامنت نیز بگذارند، شما را لایک کنند و ویدئوی شما را برای دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند. خب حالا چگونه از این برنامه برای جذب مشتری استفاده کنیم؟ خب مثل بقیهٔ پلت فرمها باید محتوایی مفید را در اختیار کاربران بگذارید. پس حد و حدود خود را در این پلت فرم مشخص کنید. هیچ ایرادی ندارد همانطور که از زندگی شخصی خود میگویید از تجارت و کسب و کار هم صحبت کنید. در واقع مردم دوست دارند بیشتر در مورد شما بدانند. پس به آنها نشان دهید شما هم از جنس آنّهایید. پریسکوپ راه بسیار خوبی برای ایجاد اعتماد بین شما و کاربرانتان است. بعد از این که افراد را به خود جذب کردید باید از آنها بخواهید که به لیست ایمیل شما اضافه شوند. ۴. وبلاگهای مهمان میتوانید با نوشتن در وبلاگهای دیگران نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنید. کسی که از وبلاگ دیگری در لیست ایمیل شما قرار میگیرد، میتواند یک طرفدار ویژه محسوب شود. در واقع او مطلب شما در وبلاگ دیگری خوانده است، کنجکاویش برانگیخته شده است و به سمت وب سایت شما میآید تا بیشتر در مورد شما و محصول و سرویسی که ارائه میدهید بداند. در مورد موضوع مطلبی که در وبلاگهای دیگران مینویسید، دقت کنید.باید موضوعی را انتخاب کنید که به درد مخاطبان وبلاگ میزبان بخورد و با این حال تخصص و اطلاعات خودتان را هم نشان دهد تا آنها را جذب وبلاگ خودتان کنید. باید وقتی کاربران را به سمت وبلاگ خود میکشانید، آنها را جذب مطالبتان کنید. حواستان باشد پست خود را جوری تمام کنید که مخاطب بداند بعد آن باید چکار کند و به کجا برود. شاید نتوانید لینکی در وبلاگ دیگران بگذارید، ولی میتوانید دربارهٔ خودتان بنویسید. پس اگر آنها را جذب کنید، میتوانند شما را پیدا کنند. حالا از اینجا به بعد است که میتوانید از آنها بخواهید در لیست مخاطبان ایمیل شما قرار بگیرند. پس CTA های واضح و مناسبی هم داشته باشید. https://www.clickyab.com/blog/%db%b4...%d8%b2-%d9%87/
مشاهده قوانین انجمن