آیا می‌دانید نزدیک به ۶۶ درصد از ایمیل‌ها روی دستگاه‌های موبایل باز می‌شوند؟ این آماری است که همه ی کسب‌وکارها باید از آن آگاه باشند. اما چیزی که توجه‌ را بیشتر به سمت خود جلب می‌کند این است که ۷۵ درصد از افراد ایمیل‌هایی را باز می‌کنند که برای موبایل‌ها بهینه‌سازی نشده‌اند و پس از دریافت، آن‌ها را پاک می‌کنند. قسمت خوب ماجرا این است که می‌توان با کمی تغییر و بهینه‌سازی این قضیه را بهبود بخشید.
در اینجا به چند دلیل اشاره می‌کنیم که باعث می‌شود ایمیل شما باز و خوانده نشود و باید چه‌کاری انجام دهید تا آن‌ها را اصلاح کنید.
۱. محتوای شما مخاطب را مجبور به باز کردن ایمیل نمی‌کند.

اولین قدم بازاریابی ایمیلی این است که مخاطب وادار شود ایمیل شما را باز کند. در بیشتر اپلیکیشن‌های ایمیل برای موبایل‌ها، سه خط وجود دارد که مخاطب را متقاعد می‌کند ایمیل را باز کند و آن را بخواند: خط عنوان، خط اول و خط فرستنده.

حالا می‌خواهیم این قسمت‌های مهم ایمیل را دسته‌بندی کنیم و ببینیم بهترین کاری که می‌توان با آن‌ها کرد چیست.
خط عنوان
حواستان به نوشتن عنوان خود باشد،شما برای نوشتن عنوان فقط می‌توانید از ۲۰ یا ۳۰ کاراکتر استفاده کنید. باید کلمه‌های درستی به کار ببرید و مفهوم و پیام خود را در این چند کلمه به مخاطب خود برسانید و از حذف‌ یا اضافه کردن‌های بی‌مورد بپرهیزید.
می‌توانیم بگوییم ۲۸ تا ۳۹ کاراکتر برای عنوان ایمیل، بیشترین نرخ کلیک شدن را دارند؛ اما یک سری کلمات خاص هستند که شاید توجه و علاقهٔ مخاطب را بیشتر به خود جلب کنند. به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کلمات شخصی: کلماتی مثل «من» یا «شما» می‌تواند تأثیر زیادی روی مخاطب شما بگذارد. حرف ما این است که باید به مخاطب خود این موضوع را القا کنید که این مطلب از جانب یک انسان فرستاده می‌شود.
  • کلمات احساسی: با این کار مخاطبتان را به سمت خود جذب می‌کنید.

در کل باید جوری بنویسید که عنوانتان از موضوع مطلبتان فاصله نگیرد و وقتی کاربر به صفحهٔ فرود می‌رود، با مطلبی متفاوت از عنوان روبه‌رو نشود.
خطوط اول
خطوط اول ایمیل‌های خودکار باید همانند ایمیل‌های سادهٔ دیگر به نظر برسد، باید مخاطب این احساس را داشته باشد که ایمیل از جانب یک دوست برایش فرستاده شده است. با این کار شانس باز شدن ایمیلتان را بالا می‌برید.
خطوط فرستنده
ایمیل‌های خودکار باید جوری باشند که انگار از جانب یک شخص فرستاده شده‌اند نه یک سیستم.
از نوشتن این خطوط خودداری کنید:
like [email protected], [email protected], [email protected],
به‌جای اینکه از جانب یک شرکت ایمیلی را بفرستید از نام و نشان یک شخص حقیقی استفاده کنید.
طبق آمار و ارقام، ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده ۲۹٪ بیشتر باز می‌شوند و نرخ کلیک شدن آن‌ها ۴۱٪ بالاتر است. صاحبان کسب‌وکاری که در تلاش هستند ایمیل‌هایشان باز شود، خوانده شود و عملی از طریق آن‌ها صورت بگیرد، اضافه کردن یک سری لغات و کلمات برای راحتی بیشتر مخاطب، کار خیلی سختی نیست.
۲. اندازه ی فونت شما مهم است.

بر روی محتوای خود به‌دقت کار می‌کنید و می‌خواهید مطمئن شوید که کاربران حتماً ایمیل شما را می‌خوانند.

مثال بالا یک مثال خوب برای یک محتوای خوب ایمیلی است، همه‌چیزش عالی است، ولی ایرادی دارد که باعث می‌شود برای کاربر جذاب نباشد.
اما ایمیل زیر می‌تواند بهتر کار کند و ارتباط بهتری با کاربران برقرار کند.

قالب ایمیل بالا جوری است که راحت‌تر خوانده می‌شود. فونت آن بزرگ‌تر است و دیگر نیازی به زوم کردن ندارد.پس حواستان به فونت مطالبتان باشد تا کاربران راحت‌تر محتوای شما را بخوانند.بهترین اعداد برای نوشته‌های شما ۱۴ پیکسل برای متن اصلی و ۲۲ پیکسل برای عناوین است؛ اما بازهم باید تست کنید تا بفهمید بهترین اندازه برای مخاطبان شما چیست.
۳. طراحی ایمیل شما مهم است.

یک طراحی خوب کاری می‌کند که محتوای شما دیده شود.بهترین طراحی ایمیل جوری است که خواننده‌ها متوجه نوع طراحی ایمیل نشوند و حواسشان معطوف به محتوای آن باشد.
اگر در مطلب خود عکس دارید، باید طوری باشد که حتماً باز شود و کاربران بتوانند آن را ببینند. بعضی از برندهای موبایل مثل بلک‌بری و ویندوز فون به‌صورت پیش‌فرض عکس‌ها را بلاک می‌کنند.

سعی کنید از ایمیل‌های HTML با اضافه کردن عکس استفاده کنید.سعی کنید نوع طراحی ایمیلتان با طراحی صفحهٔ فرود وب‌سایتتان هماهنگ باشد. یک طراحی خوب نباید به نرخ تبدیل شما ضربه‌ای وارد کند. ساده بودن کلید اصلی ماجراست. همچنین تست کردن را فراموش نکنید. چیزی که برای مخاطبان دیگر برندها کارساز است ممکن است برای شما فایده‌ای نداشته باشد، پس همه‌چیز را تست کنید.
۴. call to action های شما مخاطب را جذب نمی‌کند.

در فضای موبایل شما جای کمی دارید، پس هر کلمه و عکسی که در ایمیلتان استفاده می‌کنید، از ارزش زیادی برخوردار است. از طرفی هم هدف ایمیل شما این است که مخاطب را وادار به کلیک کردن کند و وارد صفحه‌های فرود شوند.
باید call to action ها را به‌اندازهٔ کافی بزرگ طراحی کنید تا خوانندگان شما به‌راحتی آن‌ها را ببینند و کلیک کنند. از متن‌ها برای استفاده به‌عنوان CTA ها خودداری کنید. آن‌ها را بزرگ و زیبا طراحی کنید تا مخاطب شما جذب آن‌ها شود و رغبت کند از آن استفاده کند.
مثال زیر می‌تواند نمونهٔ بسیار مناسبی از یک CTA خوب باشد.

برای داشتن CTA خوب بهتر است به نکات زیر توجه بیشتری داشته باشید. سعی کنید آن‌ها را با یک رنگ متفاوت نسبت به دیگر قسمت‌های متن، متفاوت جلوه دهید.
آن‌ها را در قسمت‌های پرت ایمیل به کار نبرید و در راستای مطلب شما باشد.
آن‌ها را واضح، مستقیم و قابل درک طراحی کنید.
به خوانندگان خود بگویید که باید دقیقاً چه کاری انجام دهند.
هدف خوانندگان را برای استفاده از CTA ها مشخص کنید. به آن‌ها بگویید با استفاده از آن‌ها به چه چیزی دست می‌یابند.

تحقیق کنید

وقت بگذارید و به سراغ آمار و ارقام بروید و ببینید چند درصد از مخاطبان شما ایمیل‌هایتان را از طریق موبایل باز می‌کنند. تا جایی که می‌توانید از این آمار اطلاعات کسب کنید. تجربه ی خوبی را به مخاطبان خود پیشنهاد کنید، جه کاربر موبایل باشند، چه کاربر دسکتاپ؛ و مطمئن شوید ایمیل‌ها و صفحه‌های فرود شما جوابگو است.


https://www.clickyab.com/blog/%d9%86...7%db%8c%d9%84/