خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
در هر وبلاگ بازاریابی، حتماً چندین مطلب دربارهٔ اشتباهات مهلک رایج در صفحه فرود خواندهاید؛ اما روی موبایل باآنکه خیلی از آن توصیهها هنوز هم صادق است، اما دستگاه متفاوت (و ذهنیت متفاوت کاربر) موانع جدیدی به وجود میآورد؛ و در اینجا ۵ مانع رایج برای تبدیل که بازدیدکنندگان صفحه فرود موبایل را از عمل بازمیدارد را برایتان میگوییم: ۱. فرم شما بلند و فراری دهنده است وقتی کسی سر از صفحه فرود شما درمیآورد، نباید وحشت کند. در این نمونه، اشتباه مهلک اصلی طولانی بودن فرم است. «یعنی میخواهید اینهمه اطلاعات را با گوشی وارد کنم؟» بعضی از خانههایی که باید پر شود واقعاً زیادی است و این اطلاعات را بعداً هم میشود تکمیل کرد. همینطور در این نمونه خاص پیغامهای خطا بالای صفحه ظاهر میشد، یعنی بیرون از دید کاربر. یادتان نرود که کاربر موبایل دارد با شصتش کار میکند، پس او را اذیت نکنید. سعی کنید پیغام خطا واضع و حتی جذاب باشد تا کاربر به تلاش دوباره تشویق شود. ۲. فراخوان به عمل شما توی چشم نیست توضیح واضحات. دکمه باید شبیه دکمه باشد؛ و باید با پسزمینهاش تقابل داشته باشد. خیلی از صفحههای فرود در این نکته ساده به خطا میروند. و این هم یک خطای دیگر، برای کسی که دارم صفحه را خیلی سریع مرور میکند، این دکمه و عبارت رویش معنی خاصی ندارد. برای اینکه مثل این مورد مشکل گنگ بودن پیش نیاید، مهم است که فرم را بهطور مجزا طراحی کنید. بهخصوص روی وسایل همراه که بازدیدکننده لزوماً عنوان صفحه و مزیتها و «کال تو اکشن» را در یک نما نمیبیند. ۳. از سرنخ اسکرول استفاده نمیکنید برای بازدیدکننده موبایل اسکرول کردن بیپایان تجربه خوشایندی نیست. تا جای ممکن باید محتوای صفحه فرود موبایل را فشرده کنید تا قابلهضمتر شود؛ اما ممکن است بازهم کمی اسکرول لازم داشته باشد. طوری نیست – تا وقتیکه سرنخ اسکرول داشته باشید که به ادامه تشویقش کند. در این نمونه نه سرصفحهای وجود دارد و نه فلشی که سرنخی به کاربر بدهد که پایینتر هم هنوز چیزی هست؛ و برای سنجش تأثیر سرنخ هم تست کاربردپذیری توصیه میشود. ۴. تبعیض علیه آدمهایی که انگشت دارند اصلاً فرض کنیم که باوجود کمبود سرنخ اسکرول در صفحه فرود قبلی، کاربر تصمیم گرفت پایینتر برود. به نظرتان ممکن نیست که در حین تلاش برای اسکرول کردن به اشتباه روی یک خانه یا دکمه بزند؟ اگر جای خالی کافی برای انگشتان کاربر نگذارید، او را اذیت میکنید. اگر لینک و دکمه و دیگر عناصر «کلیککردنی» را کنار هم در صفحه بگنجانید، کاربران موبایل را آزار میدهید. میتوانید رو دستگاههای مختلف تست بگیرید و ببینید برای اسکرول کردن معمولاً انگشت را کجای صفحه میگذارند. ۵. واکنش احساسی منفی برمیانگیزید در محیطی که کاربر عموماً فراخنای توجه یا زمان توجه کوتاهی دارد، صفحه فرود موبایل باید تأثیر اولیه خیلی خوبی بگذارد. حتی بدون خواندن متن هم این صفحه شروع بدی دارد. از همان عکس قالبی اول که یک مرد خیلی معمولی در حال فریاد کشیدن است. متنش هم چنگی به دل نمیزند. جمله اول به خواننده میگوید که او دارد وقتش را با خواندن کتاب و وبلاگ تلف میکند. خواننده میگوید «تو نگاه من به زندگی را قبول نداری.» این تصاویر و جملههای منفی پیام احساسی منفی به مخاطب میفرستد. در ادامه بدتر هم میشود: بله کادر قرمز توجه را جلب میکند، اما این توجه خوبی نیست. بیشتر شبیه پیغام خطا است و انگار کاربر جایی اشتباه کرده. کلاً این صفحه شبیه بازاریابی با بلندگوی وانت شده است. ابداً خوب نیست که مخاطب احساس کند دارید دستور بر سرش فریاد میکشید. به جایش به کلماتی که مخاطب برای توصیف مشکلاتش استفاده میکند گوش دهید. در تستها سختگیر باشید چطور بفهمیم که واکنش مخاطب چیست؟ با تست کاربری و تست دستگاه جدی و محکم، خودتان را جای کاربر بگذارید. دو گام هست که در این جهت میتوانید بردارید: ۱. درک تنوع دستگاههای مشتریان. لیستی از دستگاههای مورد استفاده مخاطبتان تهیه کنید. گوگل آنالیتکس میتواند جای خوبی برای درآوردن این آمار باشد. همینطور برای اینکه در مورد درصد دستگاههای مختلف به نتیجه برسید باید تعداد نمونه قابلتوجهی برای هر دستگاه داشته باشید. ۲. خودتان را جای آنها بگذارید و امتحان کنید. برای اینکه واقعاً از دید مخاطب ببینید، باید تجربه آنها را با دقت هرچهتمامتر تکرار کنید. شبیهسازی خوب است، اما این روشها را هم امتحان کنید: با اینترنت همراه سرعت اتصال و باز شدن صفحه را ببینید.از دیگران دستگاه قرض بگیرید و روی دستگاههای مختلف تست کنید.با دسترسی ریموت از نقاط مختلف جغرافیایی آزمایش کنید. خودتان را جای مخاطب بگذارید تنها راه خلق تجربه همراه خوشگوار برای کاربران آن است که خودتان را جای آنها بگذارید. فقط به این شیوه است که از دست باگ و خطاهای احمقانه خلاص میشوید؛ و فقط به این شیوه تجربه خوشایندی ایجاد میکنید؛ و فقط به این شیوه رضایت کاربر را به دست میآورید. پس قبل از راه انداختن صفحه فرود بعدی (چه موبایل باشد چه نه)، یک گام به عقب بروید. از کاربر بازخورد بگیرید؛ و همهچیز را سرسختانه آزمایش کنید. https://www.clickyab.com/blog/%d9%be...7%db%8c%d9%84/
مشاهده قوانین انجمن