پاپ آپ ها همیشه برای Conversion Rate شما خوب نیستند
پاپ آپ های یک وبسایت، می تواند نفرت انگیز ترین، بدترین و مزاحم ترین ویژگی یک وبسایت باشد. در حقیقت، برخی ادعا می کنند که آنها بیشتر به تبلیغات تلویزیونی اعتماد دارند، تا به یک بنر تبلیغاتی و یا پاپ آپ. اما به هر حال، نمیتوان از این موضوع چشم پوشی کرد که پاپ آپ، سریعتر از هر ابزار دیگری در وبسایت شما، ایمیل ها را جمع آوری کرده و پیام ها را به مخاطبان می رسانند.
درست است که پاپ آپ موثرترین راه برای جمع آوری ایمیل های مخاطبان شما است، اما باید دقت کنید که این موضوع نباید عمده بازدیدکنندگان شما را آزار دهد.
حال سوال اینجاست که بالاخره از پاپ آپ استفاده کنیم یا خیر. کارشناسان بر این باورند که استفاده از پاپ آپ تا زمانی که ایجاد مزاحمت نکند، بسیار موثر است، اما یک اشتباه، می تواند Conversion Rate را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
در اینجا، به چند اشتباه رایج که در پاپ آپ ها دیده می شوند، اشاره می کنیم:
1. استفاده از پاپ آپ های تمام صفحه: فرض کنید، شما در حال خواندن یک مقاله هستید که ناگهان یک بنر تمام صفحه در مقابل شما ظاهر می گردد و عملا جلوی متن شما را گرفته و دیگر نمی توانید آن را مطالعه کنید. ایده ی پاپ آپ، برای نمایش دادن و رساندن پیام شماست که قصد دارید توجه زیادی را به آن جلب نمایید، اما قرار نیست که خوانندگان و مخاطبان خود را آزار دهید. همیشه از پاپ آپ های کوچک استفاده کرده و اجازه دهید تا صرفا توجه مخاطبان را جلب کند و مزاحمت ایجاد نکند. حواستان باشد که کاربران تلفن های هوشمند را فراموش نکنید؛ که پاپ آپ تمام صفحه، عملا آنها را از خواندن مطالب شما ناتوان می سازد.
2. واضح نگویید که CTA بنر شما درباره چیست: پیام روی کلید CTA شما می بایست همانند خودش، کوتاه، خوانا و واضح باشد. آسان ترین راه برای انجام اینکار این است که، به مخاطبان بگویید که با کلیک بر روی آن، چه فوایدی نصیب آنها خواهد شد. برای مثال، عبارت ” کتاب الکترونیکی رایگان را دریافت کنید” موثر تر از عبارت “دانلود کنید” خواهد بود. مطمعن شوید که عبارت بطور واضح منظور شما را می رساند، در این صورت نتیجه بهتری دریافت می کنید.
3. زمان بندی نادرست پاپ آپ: زمان بندی پاپ آپ های شما، نسبت به نوع پاسخی که مخاطبان به آن می دهند، بسیار موثر است. سعی نکنید به محض باز شدن وبسایت، پاپ آپ نیز ظاهر شود، اینکار به شدت، بازدیدکنندگان را آزار می دهد؛ از طرفی، بیشتر از 10 ثانیه تاخیر داشته باشد (مدت زمانی که ممکن است آنها دیگر در آن صفحه نباشند). پس بنابراین، پس از چه مدت زمانی، بهتر است پاپ آپ ظاهر شود؟ کارشناسان اعلام کرده اند که 5 ثانیه پس از بارگزاری وبسایت، بهترین زمان برای باز شدن پاپ آپ است.
4. اینکه فقط از پاپ آپ استفاده کنید: شما نبایستی منحصرا از پاپ آپ برای افزایش لیست ایمیل ها و یا رشد conversion rate خود استفاده نمایید. شما می توانید از مواردی همچون، قرار دادن لینک در پایین پست ها مثل فوتر سایت، بالای sticky bar و بسیاری از این موارد، برای این منظور استفاده کنید.
5. راه مشخص و واضحی برای بستن پاپ آپ وجود نداشته باشد: یکی از مواردی که بازدیدکنندگان به شدت از آن متنفر هستند، در مورد پاپ آپ هایی است که برخلاف میل آنها، مجبورشان می کنند که حتما ثبت نام کرده و یا لینکی را مشاهده کنند. استفاده از تکنیک هایی مانند قرار دادن دکمه خروج در محل هایی غیر معمول و یا اینکه کلا پاپ آپ شما، دکمه خورج را نداشته باشد و کاربر مجبور شود یا بر روی آن کلیک کرده و یا وبسایت را ببندد و هرگز به سایت شما برنگردد. برای دوری از این اشتباه، شما برخلاف آن عمل کنید. اجازه دهید چندین را برای بستن پاپ آپ وجود داشته باشد و کلید X در بالا و سمت راست آن بگذارید.
6. استفاده از پاپ آپ های مدوام و پشت سر هم: ممکن است به این فکر کنید که ایده بدی نباشد، که هر وقت کاربران، هر یک از صفحات وبسایت شما را باز کردند، پاپ آپ برایشان اجرا شود، اما این یکی از بدترین کارهاییست که می توانید انجام دهید تا کاربر از وبسایت شما خارج شود و به درستی اطلاعات وبسایت را مطالعه نکند. در یک session، هیچگاه از چند پاپ آپ استفاده نکنید.
7. ندادن حق انتخاب به مخاطبان: اشتباه بزرگ دیگر این است که صاحبان وبسایت، به مخاطبان خود حق انتخاب ندهند. اگر پاپ آپ شما دارای کلید “خیر، متشکرم” باشد، به معنای این است که اولا به مخاطب احترام گذاشته اید، دوم اینکه با زدن این کلید، مخاطب دیگر مایل نیست پاپ آپ های شما را مشاهده نماید. نمایش پاپ آپ پس از این پیام، بزرگترین اشتباه شما خواهد بود و مخاطب اعتماد خود را نسبت به وبسایت از دست می دهد. سعی کنید از امکاناتی همچون کوکی ها، برای تشخیص کاربران جدید و کاربران سابق، استفاده کرده تا دیگر برای کسانی که قبلا به سایت شما سر زده اند، پاپ آپ اجرا نشود.
نتیجه گیری:
یکی از بهترین راه هایی که می توانید با استفاده از آن، بفهمید که آیا پاپ آپ های شما برای مخاطبان جالب بوده و آنها را کمک می کند، و یا اینکه بیشتر آنها را آزار می دهد، قرار دادن خود به جای آنهاست. اگر شما یک بازدیدکننده باشید، چه چیزهایی نیاز دارید؟ سعی کنید از دید یک مخاطب به پاپ آپ نگاه کرده و به فکر بهبود آن باشید.



https://www.clickyab.com/blog/%d9%be...f%d9%85%d9%87/