همیشه این سوال در ذهن هر بازاریاب و صاحب تجارتی می گذرد که اگر آنها از lightbox استفاده کنند، و یا استراتژی خاصی برای جمع آوری ایمیل مشتریان را داشته باشند:
آیا استفاده از lightbox، علاوه بر این که مشتریان رضایت داشته باشند، آن ها را به رسیدن به هدفشان کمک می کند یا خیر؟ در این مقاله، بر روی چگونگی جذب بازدیدکنندگان، با استفاده از lightbox بر روی وبسایت خود تمرکز شده است که با هم نکات مهم در این باره را بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که منظور از lightbox در این مقاله، صفحه ای که بر روی وبسایت خود قرار می دهید که برای مثال، به محض باز شدن وبسایت، از بازدیدکنندگان می خواهید در خبرنامه شما عضو شده و یا مشخصاتشان را در اختیار دهند. 1-مشتریان بالقوه شما به این نکته توجه نمی کنند که چه میزان ارتباط و مکالمه ای از آنها انتظار دارید، اهدافتان را از اینکه شما سعی دارید، آنها به وبسایتتان سر بزنند چیست و یا چه زمانی شما به آنها نیاز دارید. آنها صرفا مراقب این هستند که تجربه بهتری داشته باشند و یا اینکه چه سودی برای آنها خواهد داشت. موسسه Content Marketing در رابطه با این موضوع تحقیق کرده و اشاره می کند که چه فوایدی برای مشتریان به دنبال خواهد داشت. این تحقیق بیشتر روی این موضوع متمرکز شده است که چه چیزهایی باعث می شود تا بازدیدکنندگان وبسایت شما، با دیدن lightbox ثبت نام (یا عضویت در خبرنامه) در آن ثبت نام کرده و ایمیل خود را وارد کنند. 2-زیبایی lightbox، نکته اصلی در جلب و جذب بازدیدکنندگان است که باعث می شود افراد علاقمند شده و ایمیل خود را به آسانی در اختیار شما قرار دهند. طبیعتا، همه این موارد به وبسایت و پیشنهادهای تجاری جذاب شما بستگی دارد که بررسی و تحقیق بر روی این موضوع، هم به نفع شماست و هم به نفع مشتری. دقت کنید که با بکارگیری از تکنولوژی های امروزی، مانند کوکی ها، مشتریان خود را دنبال کرده و زیر نظر بگیرید. ایده ی خوبی نیست که شما مشتریان خود را که در وبسایت ثبت نام کرده اند و عضو وبسایت شما هستند، با پیام های “هم اکنون عضو شوید” آزرده خاطر نمایید. با استفاده از کوکی ها مشتریان جدید و اعضای وبسایت را از هم تمییز دهید. 3-به هیچ وجه خجالت نکشید و به آنها بگویید که چه چیزهای جذابی برای آنها آماده کرده اید. همیشه محتوا کلید اصلی ماجراست. مردم می خواهند بدانند که چگونه بایستی ثبت نام کرده و اصلا چرا باید اطلاعات و جزییات خود را در اختیار شما قرار دهند. به یاد داشته باشید که همیشه با آنها رو راست باشید! می بایست تمرکز خود را روی چیزی بگذارید که برای خوانندگان جذاب باشد و نکات با ارزش و جزییات را در اختیار آنها قرار دهید. بهترین مثال وبسایت smartinsights.com است که توانسته بخوبی از این تکنیک بهره ببرد. هنگامی که این وبسایت را باز می کنید، lightbox زیبایی در مقابل چشمان شما ظاهر می شود که علاوه بر زیبایی، اطلاعات کوتاه و کاملی در اختیار شما قرار می دهد و به آسانی و زیبایی می گوید که اگر در خبرنامه یا وبسایت عضو شوید، چه امکانات و اطلاعاتی در اختیار شما قرار می گیرد. البته دقت کنید که می بایست به میزان lightbox ها نیز دقت کنید که کمتر استفاده کرده و ایجاد مزاحمت نکند. تحقیقات موسسه Content Marketing همچنین نشان می دهد که میزان ثبت نام کنندگان با استفاده از lightbox، نسبت به حالت معمول افزایش داشته است. 4-زیاد سوال نپرسید! هدف شما مشخص است، شما جزییات آنها را می خواهید؛ اما شما به همه آنها نیاز ندارید. در حقیقت شما می خواهید آنها را ابتدا به تجارت خود وارد کرده و با محصولات خود آشنا سازید، بعدا هم می توانید جزییات بیشتر را از آنها درخواست کنید. پرسش زیاد، افراد را آزرده خاطر کرده و برای ثبت نام، میل و رغبت را از آنها خواهد گرفت و بیشتر به این تشویق میشوند که هر چه زودتر lightbox را ببندند. فقط روی موارد ضروری تمرکز کنید، نام و ایمیل کافیست. بعدا هم میتوانید از آنها بخواهید که جزییات بیشتر را وارد نمایند. Urban Outfitters مثال خوبی در این زمینه است که صرفا از شما می خواهد تا فقط جنسیت خود را وارد کنید. 5-بازدیدکنندگان از وبسایت شما هر آنچه که شما بخواهید پاسخ می دهند و ثبت نام می کنند، پس همیشه حواستان به احترام و خوش آمدگویی به آنها باشد. بنابراین هنگامی که افراد قصد دارند در وبسایت شما ثبت نام کنند، با اطلاعات اضافی و در گیر کردن آنها با جزییات معمولی، منصرفشان نکنید. پس از ثبت نام، آنها را دلسرد نکنید. وقتی فردی ثبت نام می کند، دلیلی وجود ندارد که شما با ایمیل های متوالی مبنی بر خوش آمدگویی و یا ایمیل های تکراری ثبت نام، آن ها را دلسرد نمایید.از فناوری های جدید استفاده کرده تا افراد جدید و مشتریان خود را از هم تشخیص دهید. اگر آنها ثبت نام کنند و ایمیلی از سمت شما دریافت نکنند، شگفت زده می شوند که چرا به آنها ایمیل ارسال نکرده اید. طبق تحقیقات به عمل آمده، نشان می دهد که 79 درصد مشتریان جدید، انتظار دارند که پس از ثبت نام، ایمیل خوش آمدگویی دریافت نمایند. 6-کلید موفقیت این بسیار ساده است؛ آزمون روش ها، بصورت متوالی و پیوسته! فاکتورهای دیداری بسیاری مانند، عنوان، انواع پیشنهادها، CTA، فواید و از این قبیل موارد وجود دارد که شما هنگام ساخت یک popover می بایست دقت کنید. البته همه این موارد باید تست و امتحان شوند. بدون امتحان آنها، نمی توانید اطلاعات درستی دریافت نمایید که تعادل میان خواسته مشتریان شما و اطلاعاتی که شما در اختیار آنها قرار داده اید، وجود دارد یا خیر. پس هنگامی که محتوای مورد نظر خود را آماده و بررسی کرده اید، زمان بندی کرده و تقریبا همه چیز آماده پیاده سازی شده است، می بایست تا جایی که جا دارد امتحان کنید. Popcover می بایست تا جای ممکن، بهبود بیابد تا تجربه کاربری مشتریان، هرچه بیشتر بهبود بیابد. هنگام تست، دقت کنید که میزان اثرگذاری آن را در نظر بگیرید و ببینید که چه میزان احتمال دارد که افراد اطلاعات خود را در اولین برخورد با lightbox وارد نمایند.


https://www.clickyab.com/blog/%d8%b1...8%aa-lightbox/