فایروال چیست و نحوه کار کردن آن چگونه است
فایروال چیست و نحوه کار کردن آن چگونه است :
فایروال چیست و نحوه کار کردن آن از نیازهای اساسی برای راه اندازی و خرید سرور مجازی است که در ادامه به تعریف و نحوه کار آن می پردازیم . فایروال نرم افزار و یا سخت افزاری است که در قسمت دروازه
خرید هاست سئوخرید هاست ارزانخرید هاست لینوکسخرید هاست آلمانخرید هاست ماهانه

Gateway قرار گرفته و شبکه و یا سرور مجازی را از تمامی دسترسی های غیر مجاز خارجی محافظت می کند . لازم به ذکر است که فایروال همیشه در قسمت خاصی از شبکه یعنی در قسمت junction point قرار دارد ، این قسمت مربوط به نقطه اتصال شبکه داخلی به دیگر شبکه ها و یا اینترنت است که به آن edge شبکه نیز گفته می شود و کار آن حفاظت از شبکه داخلی در مقابل ابزارهای مخرب است .
خرید سرور مجازی ویندوزخرید سرور ویندوزسرور ویندوزسرور مجازی ویندوز


نحوا کار فایروال چگونه است :
هنگام نصب یک فایروال برای سرور مجازی اعم از سرور مجازی لینوکس ، سرور مجازی میکروتیک ، سرور مجازی کریو و … تنظیمات و محدودیت های خاصی در نظر گرفته می شود ، هنگام ورود ترافیک ها به سمت فایروال آن ها را دریافت و مطابق با همان معیارها و محدودیت ها تصمیم گیری و اجازه ورود را می دهد . لازم به ذکر است که فایروال می تواند هم ترافیک ورودی و هم ترافیک خروجی را فیلتر و مدیریت
خرید سرور مجازی لینوکسخرید سرور لینوکسسرور لینوکسسرور مجازی لینوکس

نماید و این درخواست ها را log برداری می کند و در صورت وجود مورد مشکوک به مدیریت سیستم هشدار ارسال می کند همچنین فایروال دسترسی های عمومی از شبکه های بیرونی را به منابع داخلی مانند اتوماسیون را مدیریت می کند .
خرید سرور مجازی میکروتیکخرید سرور میکروتیکسرور میکروتیکسرور مجازی میکروتیک
خرید سرور مجازی
سرور مجازی



نصب و راه اندازی فایروال برای تمامی شبکه های داخلی و سرور مجازی لازم می باشد و باعث بالا رفتن امنیت می شود این نرم افزار برای تمامی سروها مانند، سرور مجازی ویندوز ، سرور مجازی میکروتیک و … قابل اجرا می باشد که در مقالات بعدی به آن می پردازیم .