موسسه حامی نخبگان جوان برای حمایت از جوانان نخبه در راستایی تحقق بخشیدن و شناسایی استعداد های درخشان در عرصه های گوناگون، درعلوم تجربی و علوم انسانی و فناوری های جدید و پیشرفته شکل گرفته است.
منبع : حامی نوابغ جوان
www.nokhbeha.com


نام: 170.jpg نمایش: 52 اندازه: 10.1 کیلو بایت
محمدعلی رمضانی عضو موسسه حامی نوابغ جوان طرح چیپ ست جذب امواج رادار را با افتخار ثبت نمود.
محمد علی رمضانی متولد شهر کرمان تحصیلات دوره متوسطه را درشته نرم افزار کامپیوتر گذراند، در دبیرستان علم و صنعت تحصیلات دانشگاهی خود را پس از دوره سربازی شروع کرد و مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه علمی کاربردی مخابرات کرمان اخذ نموده است و پس از ان در دانشکاه صنعتی و علوم پیشرفته کرمان در مقطع ارشد مشغول به تحصیل شده و حیطه کاری ایشان هم در زمینه زیر ساخت شبکه های کامپیوتری و مخابراتی میباشد.
عنوان اختراع محمدعلی چیپ ست جذب امواج رادار
این اختراع جنبه استفاده نظامی دارد و برای پیش برد تامین قدرت دفاعی کشور و بازدارندگی دشمن طراحی شده است.
توجه به اینکه رادار کار شناسایی و ردگیری تمامی اجسام پرنده در هوا را به عهده دارد و هر جسم پرنده در حال پرواز باشد، شناسایی و ردگیری می شود.
امروزه رادارهای بسیار پیشرفه ای وجود دارد که گریز و پنهان شدن از دید آن ها بسیار سخت ، مشکل و در بسیاری از موارد غیرممکن می باشد.
کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا دارای نوعی فناوری به نام(مسیح) هستند که باعث رادار گریزی می گردد و برتری هوایی ،نظامی ،تاکتیکی برای خود به ارمغان می آورند.
امروزه به کمک پرواز در ارتفاع کم (که مهارت بسیار باال و تجربه پروازی بسیاری الزام دارد) که خطرپذیری بالایی دارد؛ از دید رادار پنهان می گردد.به عبارتی دیگر با پرواز اطراف کوه یا جنگل می توان از دید رادار پنهان شویم که دارای هزینه بسیار بالایی می باشد.البته بستگی به وضعیت جغرافیایی منطقه نیزدارد.

حامی نوابغ جوان
آدرس: خیابان شریعتی/02122913410