⁣علیرضا قنادان در پاسخ به انتقاد تاکسی‌های آنلاین به طرح وزارت کشور آن‌ها را متهم به سوء‌استفاده از وضع آشفته کرد

🔸⁣الان ما یک بحث مجوز داریم و یک بحث ضوابط فعالیت. یعنی با چه ضوابطی باید کار انجام شود. کسی که مجوز دارد ولی ضوابط را رعایت نمی‌کند چه اجازه‌ای برای ادامه فعالیت دارد؟ و در نهایت به این نکته می‌رسیم که اهمیتی ندارد که مجوز از چه نهادی صادر شده است.

🔸⁣فرودگاه امام خمینی اجبار کرده بود خودروهای داخلی را برای ناوگان تاکسی‌اش نمی‌پذیرد و خودروها باید خارجی و باکیفیت باشند. راننده‌ها هم با دشواری فراوان مجبور شدند با ماهی ۳ میلیون تومان قسط، خودروی خود را به‌روز کنند. حالا خودرو پراید اسنپ می‌آید کنار آن‌ها مسافرگیری می‌کند. همین‎ها باعث شد یک راننده تاکسی فرودگاه پیش از عید خودکشی کند.

🔸باید سطح کسب‌وکار را در جایگاه خود بگذاریم بماند و یک بار برای همیشه نهادهای حاکمیتی تصمیم بگیرند که چه مواردی را باید و چه مواردی را نباید کنترل کنند. فارغ از این که الان اسنپ و تپسی و کارپینو را به چه صورت کنترل می‌کنند. اگر ضوابط اجرا نشود، مجوزدهنده باید آن را لغو کند.

🔸⁣من همیشه گفته‌ام امیدوارم سرویس حمل ونقلی بیاید که از تاکسی‌های ما بهتر کار کند. سازمان تاکسی‌رانی در تهران با تاکسی‌ها به صورت مستقیم کار نمی‌کند. ۱۹ شرکت هستند که تاکسی‌ها با آن‌ها کار می‌کنند و ما بر آن شرکت‌ها نظارت می‌کنیم، از نظر ما کارپینو هم یک اپراتور است مانند باغ آسمان و کابین و تیراژه تاکسی. ما رقیب نیستیم، ما یک ناظریم و بر اجرای تصمیماتی که شورای عالی ترافیک می‌گیرد نظارت می‎کنیم.

🔸⁣در شهرداری به من گفتند حالا که این‌ها دارند پول درمی‌آورند شما هم از این‌ها پول در بیاورید. من جلوی آن‌ها ایستادم، گفتم این‌ استارتاپ‌ها الان زیان‌ده هستند. به نفع ماست که این‌ها توسعه پیدا کنند. من مدیران‌شان را دعوت کردم و گفتم بیایید می‌خواهم از شما حمایت کنم، بعد از من کسی از شما حمایت نخواهد کرد. ولی به این دلیل که الان به نفع‌شان است که مدل بازی تغییر کند و به دنبال بهانه هستند، پاسخی به من ندادند.

🔸⁣ ما تعداد راننده بی‌اخلاق و بی‌کیفیت داریم که مردم از آن ها ناراضی‌اند، اسنپ و تپسی از راننده‌های بااخلاق‌شان به ما معرفی کنند تا به جای پراید، پشت خودروی تاکسی با مجوز طرح ترافیک بنشینند. آن‌ها که شغلشان حمل‌ونقل است بیایند در ارگان رسمی کار کنند. کسی که دنبال تعطیل کردن است، چنین پیشنهادی می‌دهد؟

🔸⁣آقای ستاری می‌گوید که اوبر هم به اندازه اسنپ ما قوی نیست. درست می‌گوید، می‌دانید چرا؟ چون هیچ‌جای دنیا چنین آشفتگی‌ای وجود ندارد. هیچ‌جای دنیا نمی‌گذارند چنین چیزی اتفاق بیفتد. به هر حال مجموعه معاونت علمی هم داعیه حمایت از استارتاپ‌ها را دارد. ما در دفاع و پشتیبانی از آن طرف بام افتاده‌ایم. برای همین است که اوبر در هیچ‌جای دنیا اینقدر شعبه ندارد.