تفاهم‌نامه‌ای با محوریت ارائه خدمات مشاوره‌ای و راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری


مراکز شتاب‌دهی به عنوان راه تنفس جدید فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه هستند و زمانی ثمربخش می‌شوند که از حامی فکری و عملیاتی در بخش خصوصی برخوردار شوند. نباید مراکز دولتی با این مجموعه‌ها تلفیق شوند.
مراسم امضاء تفاهم‌‌نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت نوآوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو شامگاه پنجشنبه با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.
این تفاهم‌‌نامه با محوریت همکاری راهبردی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری در جزیره کیش به امضا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل شرکت نو آوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو رسید.
ابراهیم انصاری لاری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در حوزه علم و تکنولوژی دچار غفلت و عقب ماندگی هستیم گفت: «باید در حوزه‌های دانش‌بنیان و نوآورانه فعالیت کنیم زیرا به لحاظ ظرفیت‌های انسانی و هوش کشور ما امتیاز خوبی دارد و این موضوع می‌تواند سرمایه اصلی برای رشد و توسعه باشد.»
انصاری لاری افزود: «جزیره کیش به لحاظ ظرفیت‌ها می‌تواند بستر خوبی برای فعالیت در حوزه‌های نوآورانه و دانش‌بنیان باشد. به این دلیل با اختصاص ساختمانی به فعالان این حوزه از تمامی ایده‌ها استقبال می‌کنیم.»
او بیان کرد: «با تمرکز بر استارتاپ‌ها تلاش می‌کنیم برای حوزه‌های دیگر نیز از طریق این کسب‌وکارهای نو آورانه راهکار بیابیم. اگر بتوانیم جزیره کیش را به سمت فعالیت کسب‌وکارهای نوآورانه ببریم تحول ایجاد کرده‌ایم.»
راه‌اندازی بورس بین‌الملل، هوشمند کردن کیش و دیجیتالی شدن سیستم‌های آموزشی از دیگر موضوعاتی مورد تاکید انصاری لاری در جهت تحول‌آفرینی در کیش بود که با اتکا به توسعه ICT و فعالیت‌های تله‌کیش در دست اجرا است.
در این نشست مرتضی بانک با بیان اینکه انتظار داریم مناطق آزاد بسترهای جدیدی در ساختارهای اداری سرمایه‌گذاری و … ایجاد کنند، گفت: «راه‌اندازی این بسترها در مناطق آزاد می‌تواند الگویی برای تعمیم این فعالیت‌ها به داخل کشور باشد.»
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: «خوشحالیم که جزیره کیش فعالیت مراکز نوآورانه و خلاقانه پیشگام شده است و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد هم مجموعه‌ای را در زمینه استارتاپ‌ها تدارک دیده که به عنوان الگو در جزیره کیش فعالیت کنند.»
او تاکید کرد: «مراکز شتاب‌دهی به عنوان راه تنفس جدید فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه هستند و زمانی ثمربخش می‌شوند که از حامی فکری و عملیاتی در بخش خصوصی برخوردار شوند. نباید مراکز دولتی با این مجموعه‌ها تلفیق شوند.»
بانک گفت: «با توجه به اینکه بسترهای ارتباطی به لحاظ وسعت فعالیت و قابلیت‌هایشان قابل کنترل توسط سران سلطه نیست، محل خوبی برای فعالیت هستند و به این صورت می‌توانیم از بسترهای ارتباطی و دیجیتالی در زمینه‌های اقتصادی استفاده کنیم و باعث کسب درآمد و رونق شویم.»

شنبه‌پرس | شزان و منطقه آزاد کیش تفاهم‌نامه امضا کردند - شنبه‌پرس