مهلت ثبت‌نام برای شرکت در دومین رقابت استارتاپی جاده ابریشم آغاز شد
امسال دومین تور استارتاپی جاده ابریشم به عنوان نخستین رویداد بین‌المللی در حوزه استارتاپی ایران، از 21 مهرماه آغاز می‌شود و به مدت 10 روز از پنج شهر مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان عبور می‌کند. تمام استارتاپ‌ها از سراسر ایران می‌توانند برای حضور در این رویداد، در وب سایتwww.silkroadstartup.org ثبت‌نام کرده و در یکی از این پنج شهر، به رقابت با دیگر استارتاپ‌های ایران بپردازند.
۱۴مردادماه ۱۳۹۷ ثبت‌نام در مسابقه استارتاپ جاده ابریشم، آغاز شد. به همین مناسبت نشست خبری با حضور بنیان‌گذاران این رویداد، هادی فرنود، محمدرضا ازلی و محمدرضا هاشمی برگزار شد؛
در این نشست، اهداف و برنامه‌های سفر ده روزه تیم کارشناسان و کارآفرینان ایرانی و اروپایی به پنج شهر بزرگ ایران با هدف تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی بهتر به تجربیات موفق در سطح بین المللی و جذب سرمایه خارجی بیان شد.
امسال دومین تور استارتاپی جاده ابریشم به عنوان نخستین رویداد بین‌المللی در حوزه استارتاپی ایران، از ۲۱ مهرماه آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز از پنج شهر مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان عبور می‌کند. تمام استارتاپ‌ها از سراسر ایران می‌توانند برای حضور در این رویداد، در وب سایتwww.silkroadstartup.org ثبت‌نام کرده و در یکی از این پنج شهر، به رقابت با دیگر استارتاپ‌های ایران بپردازند.

نگاهی به اولین رویداد استارتاپی جاده ابریشم
محمدرضا ازلی، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ جاده ابریشم در این نشست به دو محور اصلی برنامه، یعنی تور استارتاپی و رویداد نهایی اشاره کرد و گفت: «سال گذشته، تیم استارتاپ جاده ابریشم که گروهی از فعالان زیست‌بوم استارتاپی ایران و اروپا بودند، طی ۱۰ روز، یعنی از ۳۰ مهر تا ۹ آبان سال ۹۶ به هفت شهر تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، مشهد و رشت سفر کردند و با ۸۴ استارتاپ که از میان ۴۰۰ تیم شرکت‌کننده انتخاب شده بودند آشنا شدند. کاروان جاده ابریشم در واقع تیمی از نمایندگان و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های موفق و همچنین کارآفرینان حوزه فناوری است که با هدف آشنایی با زیست‌بوم استارتاپی و فعالان این حوزه در مناطق مختلف ایران و کمک به رشد این استارتاپ‌ها به این گروه پیوسته‌اند.»
ازلی توضیح داد: «استراتژی تیم برگزارکننده استارتاپ جاده‌ابریشم ایجاد فرصتی برای همه استارتاپ‌های کشور برای معرفی و ارتباط با کارآفرینان بین‌المللی و داخلی است تا بتوانند در قالب یک رقابت، کسب‌وکار خود را بهبود بخشند. البته در مرحله نهایی این رویداد تیم‌های منتخب فرصت آشنایی با کارآفرینان برتر اکوسیستم استارتاپی داخلی و خارجی را نیز پیدا خواهند کرد.»
او ادامه داد: «سال گذشته در رویداد نهایی کیش که طی دو روز برگزار شد، بیش از ۲۵۰ نفر شرکت کننده و ۳۶ سخنران از ۱۵ کشور متفاوت حضور داشتند و استارتاپ‌های اکوبار، کشمون، دکترتو به‌عنوان استارتاپ‌های برتر در رویداد نهایی انتخاب شدند.» ازلی در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرد که در رویداد نهایی سال گذشته، برای استارتاپ‌ها، هزینه رفت‌وآمد و اقامت در جزیره کیش به صورت رایگان بود.

دوره شتابدهی آنلاین امسال هم، مانند سال گذشته برگزار می‌شود
هادی فرنود، یکی دیگر از هم بنیان‌گذاران این رویداد در ادامه اطلاعاتی در زمینه ثبت نام برای حضور در استارتاپ جاده ابریشم سال ۹۷ ارائه کرد: «امسال از ۱۴ مرداد ماه فرم ثبت‌نام در سایت رویداد برای متقاضیان باز می‌شود و همه استارتاپ‌ها می‌توانند برای حضور در این رویداد منحصربه‌فرد نام‌نویسی کنند.»
فرنود ادامه داد: «امسال شهرهای مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان میزبان رویداد استارتاپ جاده‌ ابریشم خواهند بود و امیدواریم بتوانیم به بهانه این رویداد فرصتی را برای همه استارتاپ‌های بومی در سراسر کشور فراهم کنیم. امسال نیز این تور به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود و تیم متشکل از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران طی یک سفر فشرده با استارتاپ‌های منتخب در این شهرها دیدار خواهند کرد.»
در این جلسه فرنود از دوره شتابدهی آنلاین به این شکل گفت: «یکی از مهمترین بخش‌های این برنامه شتابدهنده آنلاین است که در مدت ۱۰۰ روز برای تیم‌های منتخب شهرستان‌ها برگزار می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره شتابدهی هم این است که نه هزینه‌ای از تیم‌ها دریافت می‌شود و بابت دوره شتابدهی هزینه‌ای هم به آنها تعلق نمی‌گیرد.» او اشاره کرد که این دوره شتابدهی به نوعی عام‌المنفعه بوده است.

حضور ۲ داور ایرانی و ۳ داور بین‌المللی در رقابت جاده ابریشم
محمدرضا هاشمی، یکی دیگر از هم بنیان‌گذاران این رویداد نیز در ادامه درباره رقابت میان استارتاپ‌های شرکت‌کننده این رویداد گفت: «تیم استارتاپ جاده ابریشم همراه با دو داور ایرانی و سه داور بین‌المللی به این پنج شهر سفر خواهند کرد و استارتاپ‌های منتخب را برای ورود به مرحله نهایی ارزیابی خواهند کرد. استارتاپ های برنده از هر شهر برای شرکت در مرحله نهایی در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۷ به جزیره کیش دعوت خواهند شد.»
هاشمی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور، استارتاپ هایی که درآمد داشته و امکان صادرات کالا یا خدمات را دارند از اولویت بیشتری برای پذیرش برخوردارند.



شنبه‌پرس | رقابت جاده ابریشم، از 21 مهر به مدت 10 روز و در 5 شهر برگزار می‌شود - شنبه‌پرس