شتابدهنده لاکتوژن به عنوان یکی از اولین شتابدهنده های کشور در حوزه های زیستی از اواسط سال 1396 کار خود را آغاز کرده است و حوزه ی فعالیت آن پروبیوتیک ها ، زیست فناوری میکروبی ، زیست فناوری غذایی می باشد. رسالت این شتابدهنده حمایت از جامعه ی علمی ، فعالان حوزه ی زیستی و سرمایه گزاران این حوزه به منظور تولید کار و فناوری جدید ، ایجاد اشتغال و همچنین پیشرفت در حوزه های مربوطه می باشد در اصل لاکتوژن میخواهد کمک حال ، همراه و راهنمای کسانی باشد که در راستای اجرایی کردن طرح ها و ایده های خود دچار سردرگمی ، تشویش و ترس از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد هستند در اصلا ما میخواهیم صاحبان علم و دانش بتوانند علم خود را به ثروت تبدیل کرده که یقیناً این امر موجب اشتغالزایی ، پیشرفت کشور و بهبود جامعه خواهد بود.


خدمات شتابدهنده لاکتوژن :


لاکتوژن در راستای تحقق اهداف خود خدمات گوناگونی به متقاضایان فعالیت در شتابدهنده ارائه خواهد داد که به اختصار به آن اشاره خواهیم کرد :



  • خدمات آزمایشگاهی (فضای کسب و کار اشتراکی) :


شتابدهنده لاکتوژن به منظور ارائه خدمت بهتر و مناسب تر به استارتاپ ها ، تیم ایده ها و... یک آزمایشگاه مجهز به تمامی امکانات آزمایشگاهی بروز و کارآمد به همراه تیم اجرایی کارآزموده و مجرب را گرد آورده است تا بتواند در خدماتی با کیفیت در تمامی شاخه های موجود در حوزه ی فعالیت شتابدهنده را ارائه دهد. این آزمایشگاه را به جرات میتوان یکی از بهترین آزمایشگاههای موجود در این حوزه نامید که میتواند به بهترین نحوه خدمات در سطوح مختلف ارائه دهند.



  • خدمات مشاوره و منتوریگ:


شتابدهنده لاکتوژن با گرد آوری یک تیم مجرب از اساتید ، فعالان و کارآفرینان حوزه های مختلف فعالیت شتابدهنده این امکان را برای تیم ها به وجود آورده است تا بتوانند با بهره گیری از تجارب ، دانش و تخصص این عزیزان مشکلات و موانع موجود در راه را به سادگی کنار زده و با پشتوانه ای قوی حاصل از تجربه و تخصص این عزیزان پای به این عرصه بگذارند.



  • سرمایه گزاری :



لاکتوژن با توجه به رسالت خود تمام تلاش خود را در راستای حمایت همه جانبه از تیم ایده ها و حتی ایدهها را به کار خواهد بست و سعی میکند هزینه های ایده ها و استارتاپ ها به صورت سرمایه گزاری شتابدهنده در تیم ها انجام دهد که این سرمایه گزاری دامنه ی وسیعی را شامل شده و میتوانند تمامی مشکلات تیم ها را پوشش دهد.



  • تشکیل تیم و ارائه ایده :



شتابدهنده لاکتوژن به عنوان یکی از حلقه های اتصال صنعت و دانشگاه بسیاری از نیازهای صنعت به آن منتقل خواهد شد که این موارد طرح های شتابدهنده هستند ، لاکتوژن به منظور عملیاتی ساختن و اجرای این موارد از تخصص های مختلف مورد نیاز استفاده کرده و از افراد متخصص در این زمینه ها دعوت کرده و با تشکیل تیمهای تخصصی فعالیت تیم ها را شروع خواهد کرد.



  • خدمات پساخروج :



لاکتوژن حمایت خود را از استارتاپ ها و ایدههایی که در شتابدهنده رشد خواهند کرد حتی پس از خروج از شتابدهنده نیز ادامه خواهد داد که این حمایت به صورت هایی مختلفی انجام خواهد گرفت اولین بخش را میتوان در زمینه جذب سرمایه گزار عنوان کرد جایی که در روز Demo Day این اتفاق رخ خواهد و شتابدهنده با توجه به سبقه ای که دارد میتواند سرمایه گزاران را وادار به اعتماد به استارتاپ کند، در جای دیگر میتوان به زمانی اشاره کرد که استاراتاپ وارد بازارکار شده است و میتواند از خدمات مشاوره ای در زمینه های گوناگون و خدمات برندیگ و تبلیغاتی شتابدهنده
استفاده کنند.


نحوه همکاری با شتابدهنده لاکتوژن :

همکاری با لاکتوژن می تواند به صورت های زیر اتفاق بیافتد :

1. صاحبان ایده :

این دسته از عزیزان افرادی هستند که دارای ایده های قابل اجرا و خوب با توجه به حوزه فعالیت های شتابدهنده هستند این افراد فاقد تیم اجرایی بوده و نیاز به تشکیل تیم دارند شتابدهنده این میتواند در ابتدا پس تایید شدن ایده برای این ایده تیم سازی کند و سپس تیم فعالیت خود را شروع کند.

2. تیم ایده ها :

این دسته از افراد یک گروه کامل هستند که تمام تخصص های مورد نیاز برای اجرای طرح را گرد آورده اند و به عنوان یک تیم کامل در شتابدهنده نام نویسی خواهند کرد و این افراد فقط نیاز به خدمات آزمایشگاه و... شتبدهنده نیاز دارند.

3 . متخصصان زمینه های مختلف :

این افراد را میتوان به عنوان افرادی یاد کرد که تخصص خاص در حوزه ی خاص دارند اما قادر به تیم سازی یا ارائه ایده نکرده اند این افراد نیز میتوانند با ثبت نام در شتابدهنده و بیان تخصص خود این امید را داشته باشند که شتابدهنده در تشکیل تیم ها به منظور اجرایی کردن ایده های خود آنها را جذب کند.


نحوه کار شتابدهنده لاکتوژن :

برای اینکه تیم ها بتوانند ایده های خود را در شتابدهنده عنوان کنند باید ابتدا خلاصه از طرح خود به همراه اعضا تیم و همچنین تعداد نفرات را به ایمیل شتابدهنده ارسال کرده یا در سایت شتابدهنده ثبت کنند در صورتی که ایده های آنها در حوزه ی فعالیت شتابدهنده باشد از طرف شتابدهنده باآنها تماس گرفته خواهد شد که باید پروپوزال مالی و پروپوزال فنی را آماده و برای تیم های فنی و بازاریابی و پس از ارائه باید در جلسه ی دفاع از هر کدام از آنها دفاع کنند. در صورت تایید شدن توسط هردو کمیته برای هرکدام از بخش های فنی و هزینه ای یک گانت چارت طراحی خواهد شد و بعد از بحث های قراردادی و مشخص شدن و قطعی شدن تیم ها وارد مراحل شتابدهی خواهند شد. شتابدهی در شتابدهنده لاکتوژن شامل دو مرحله می باشد :

پیش شتابدهی :

در این مرحله باید در مقیاس آزمایشگاهی با دید صنعتی محصول تولید و انجام شود طول مدت این دوره شش تا هشت ماه می باشد و پس از گذشتن از موارد مورد نظر تیمهای نظارت وارد مرحله شتابدهی خواهد شد. ورود به مرحله ی پیش شتابدهی برای تیم آزاد بوده و محدوده زمانی ندارد.

شتابدهی :

ورود به این مرحله هر شش ماه یکبار امکان پذیر خواهد بود و تیم هایی که موارد تیم های نظارتی پیش شتابدهی را بگذرانند میتوانند به این مرحلله وارد شوند . طول مدت حضور در این مرحله شانزده تا هجده ماه می باشد و باید تیم ها در این مدت در مقیاس نیمه صنعتی با دید صنعتی محصول خود را تولید کنند.


راههای ارتباطی با شتابدهنده لاکتوژن :

سایت : لاکتوژن | اولین شتاب دهنده تخصصی بیوتکنولوژی
رایانامه : [email protected]
تلگرام : lactogen@
اینستاگرام : Accelerator_lactogen





منبع: لاکتوژن | اولین شتاب دهنده تخصصی بیوتکنولوژی
نویسنده: مهدی پورشاکر