ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/07/18
    نوشته ها
    6
    0
    عضو انجمن

    انواع طرح فرش ماشینی را برای انتخابی زیباتر و مناسب تر بشناسید

    فرش ماشینی از محبوب*ترین*های بازار فرش ایرانی است. اگر به دنبال علت این محبوبیت هستید باید منتظر دلایل بسیار متنوع و متعددی در این زمینه باشید. این دست از محصولات با انواع نقشه فرش ماشینی و گستره متنوعی از قیمت*ها و جنس*ها در بازار فرش عرضه می*شوند و از همین رو، برای همه مشتریان با همه نوع سلیقه و بودجه*ای مناسب هستند. فرش*های ماشینی جدید از الیافی مرغوب تهیه می*شوند و طرح*هایی که در بافت آنها استفاده می*شود بسیار متنوع است. در ادامه، بیشتر از انواع نقشه فرش ماشینی خواهیم گفت. با ما همراه باشید:
    انواع طرح و نقشه فرش ایرانی را می*شناسید؟
    صنعت فرش*بافی ایران از دیرباز بازاری فعال و خلاق داشته است. البته بهتر است به جای اینکه فقط از واژه صنعت در باب بازار فرش ایرانی کمک بگیریم، واژه هنر را نیز به کار ببریم. فرش*بافی واقعا هنر و صنعتی ویژه است که متخصصان و هنرمندان ایرانی در طول سالیان دراز با کار کردن در زمینه*های مختلف بافت و طراحی آن به دستاوردهای بزرگی رسیده*اند. بافت فرش*هایی به شدت زیبا و ظریف که جنسی مرغوب و ماندگار دارند، از هیچ*کس به جز بافندگان هنرمند ایرانی برنمی*آید. طرح* های فرش دستباف تبریز به عنوان یکی از زیباترین انواع فرش ایرانی، بعید است که در نظر کسی زیبا نیاید. فرش*هایی ظریف و ریزبافت که سابقه بافت*شان به دوران صفوی می*رسد و به کار بردن سایه روشن*های رنگی در بافت و استفاده از رنگ*های مختلف باعث بی*نظیر بودن آنها می*شود. فرش*های تبریزی با نقشه*های متنوع و چشم*نوازی که دارند از تارهای پنبه*ای و از جنس پشم و ابریشم هستند.
    طرح های انواع فرش ایرانی بسیار متنوع است. برخی از نواحیِ به خصوص کشور مثل کرمان، نقشه*ای مختص به خود دارند که آنها را از نقشه فرش انواع شهرهای دیگر متمایز می*کند. مثلا طرح ماهی یکی از انواع طرح فرش دستباف است که طرفداران زیادی دارد و انصافا هم ظرافت و چشم*نوازی آن فوق*العاده است. طرح فرش ماهی ، یک طرح فرش ساده است و اغلب به صورت یک واگیره است و بافنده*ها، واگیره را در طول و عرض فرش تکرار می*کنند.
    تنوع نقشه*های سنتی فرش ایرانی زیاد است
    از جمله نمونه*های طرح فرش دستباف می*توان به: طرح*های اسلیمی، افشان، بته*ای یا همان بته*جقه*ای، اقتباسی و… اشاره کرد. طرح گل فرش هم بنا به نقشه*ای که در هر مورد به کار گرفته می*شود دارای طرح گل فرش متفاوتی است. استفاده از اشکال هندسی و تژئینی که سابقا در مساجد و بناهای مختلف به کار گرفته می*شد در هنر فرش*بافی باعث شده است که نمونه*های مختلفی از اثرپذیری فرش از بنا را شاهد باشیم.
    طرح*های اسلیمی، با شاخه*های دَوَرانی در میان برگ*ها و طرح*های درخت از جمله نقشه*های معروفی هستند که در بافت فرش* های ایرانی مورد استفاده قرار می*گیرد. طرح*های بته*جقه*ای که شبیه درخت سرو است نیز از نمونه*های مشهور فرش ایرانی به شمار می*رود. انواع طرح قالی ایرانی نیز در میان محصولات ایرانی به چشم می*خورد. شاید بپرسید که فرق فرش و قالی در چیست؟ در پاسخ باید گفت که قالی نوعی فرش پرزدار است که کیفیت و ویژگی*های آن تحت تأثیر میزان استفاده از رنگ*های طبیعی است. هر چقدر رنگ*های طبیعی به کار رفته در آن متنوع*تر باشد، قالی از زیبایی بیشتری برخوردار خواهد بود. از سایر طرح*های انواع فرش ایرانی می*توان به طرح شکارگاهی، ترکمن و اقتباسی اشاره کرد. طرح*های اقتباسی، در واقع طرح*هایی هستند که از نقشه فرش سایر کشورها و مناطق مثلا قفقاز و… اقتباس شده*اند و در بافت فرش ایرانی مورد استفاده قرار گرفته*اند.
    هر فرش مانند صفحه*ای از کتابی ارزشمند است که به خوبی درباره فرهنگ*ها، وقایع و سنت*های رایج در جوامع مختلف با ما صحبت می*کند. شاید برای*تان جلب باشد که بدانید در نمونه*ای از گلیم*های بافت کشور افغانستان، بافندگان از طرح هواپیماهایی بر فراز سر افراد استفاده کرده بودند. افغانستان تاریخی و مظلوم، سال*ها است که در سیطره انواع حملات و ناآرامی*ها قرار دارد و طرح این گلیم*ها و استفاده از هواپیماهایی که بر سر مردمان بی*گناه این مرز و بوم بمب و آتش می*بارند، بار دیگر به نقش فرش*ها در ارائه حرف*های ناگفته از ملل مختلف صحه گذاشته است.
    انواع طرح فرش ماشینی چگونه است؟
    فرش* های ماشینی هم با وجود تجربه درخشان ایرانی*ها در زمینه طراحی انواع نقشه*ها و طرح*های مختلف، حرف*های زیادی در این عرصه برای گفتن دارند. انواع طرح فرش ماشینی به صورت طرح افشان، طرح اسلیمی، طرح دست گل و… در بازار یافت می*شود. انواع فرش ماشینی جدید با نقشه*های طرح خشتی نیز به وفور در بازار و از سوی برندهای مختلف عرضه می*شود. طرح خشتی، طرحی خانه خانه است که هر خانه با خانه دیگر تفاوت دارد. چندضلعی*های منظم ونامنظمی در نقشه این فرش*ها دیده می*شوند و به نوعی با خانه*هایی که طراحی داخلی مدرن*تری دارند، مطابقت و هم*خوانی نشان می*دهند. طرح گل فرش هم به شکل گل*های طبیعی مثل رز با رنگ قرمز و… است. قیمت فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف بسیار کمتر است و همین باعث می*شود که افرادی با سلیقه خوب اما بودجه اندک هم از بازار فرش ایرانی راضی بیرون بیایند. زیرا آنها می*توانند به سادگی به فروشگاه*های مختلف مراجعه کنند و از میان طرح*ها و فرش*های زیبای ماشینی که بعضا بسیار شبیه فرش*های ریزبافت است، گزینه مطلوب خود را امتحان کنند.
    انواع نقشه های فرش ماشینی با الهام از طرح*های ارزشمند، طراحان قدیمی به این نوع از فرش*ها اصالتی خاص بخشیده است که نمی*توان آن را دست*کم گرفت. استفاده از دستگاه*های خوب بافندگی نیز که از کشورهای صنعتی و پیشرفته*ای چون آلمان و بلژیک وارد ایران شده است، نقش مهمی در توسعه صنعت فرش*بافی داشته است.
    برای خرید فرش *های ماشینی دیگر لازم نیست رنج راه و خستگی خرید حضوری را تحمل کنید. زیرا بسیاری از فروشگاه*های اینترنتی معتبر مانند فروشگاه اینترنتی فرش مرداس در خدمت مشتریان هستند و با مراجعه به آنها به سادگی می*توانید از مدل*ها، مشخصات انواع فرش ماشینی و قیمت*ها مطلع بشوید. اگر فرش ماشینی مناسب و مورد علاقه خود را در وبسایت مشاهده کردید خیلی راحت*تر از آنکه فکرش را بکنید، امکان سفارش اینترنتی آن مدل فرش برای شما وجود دارد. با سفارش فرش می*توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید و هزینه را همان*جا پرداخت کنید. اگر مدل و جنس یا هر چیزی از فرش مورد پسندتان نبود، فروشگاه اینترنتی تا ۷ روز آن را از شما پس خواهد گرفت. اگر قصد خرید فرش دارید حتما به فروشگاه مرداس سَر بزنید.منبع:فرش ماشینی مرداس



    ویرایش توسط mahanii : 2018/07/24 در ساعت 12:05
    مهندس ماهان
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/23, 13:38
  2. ایران به مدال برنز المپیاد شطرنج زیر ۱۶ سال جهان رسید
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/19, 23:52
  3. ایران به مدال برنز المپیاد شطرنج زیر ۱۶ سال جهان رسید
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/19, 23:52
  4. ایران به مدال برنز المپیاد شطرنج زیر ۱۶ سال جهان رسید
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/19, 23:51
  5. استارتاپ: کارپینو زیرمجموعه تاکسیرانی نیست!
    توسط Free در انجمن خبرخوان سایت
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/24, 08:20

مجوز های ارسال و ویرایش