بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸

قبل از ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال، باید از خودتان سوالی واقع بینانه بپرسید. آیا این کار و حرفه ای است که بخواهید ۵ یا ۱۰ سال و بیشتر را در آن بگذرانید؟ بازاریابی دیجیتال همانطور که از نام آن پیداست به معنای بازاریابی در دنیای دیجیتال از طریق راههای مرسومی همچون گوگل، فیسبوک، جی میل، یوتیوب و لینکدین است. بازاریابی دیجیتال به معنای تبلیغ در مثلا فیسبوک و پرداخت هزینه آن نیست، بلکه بسیار فراتر از آن است. قبل از هرچیز، تحقیق و تحقیق و تحقیق. از طریق این تحقیقات شما شخصیت و مشخصات دقیق مشتریان باالقوه ای که می خواهید محصول مورد نظر خود را به آنان عرضه کنید را می سازید. جزییات دقیق شخصیتی مشتری شما مهم ترین چیزی است که باید بدست آورید حتی قبل از آنکه کامپیوترتان را روشن کنید. این جزییات باید متناسب با محصول شرکت شما بدست آورده شوند در غیر اینصورت شما ممکن است انرژی و هزینه گزافی را خرج کرده و آورده ای را بدست نیاورید. شخصیت مشتری توضیحاتی است که هنگامی که به مشتری مورد نظرتان فکر می کنید در ذهن شما شکل می گیرند. این توضیحات و تصاویر باید برروی کاغذ آورده شود، جایی که شما می توانید تصوری دقیق تر از مشتری مورد نظرتان مانند پیشینه وی، جامعه شناسی، اهداف، دارایی ها، درآمد و … را بدست آورید. اما، ما چه می توانیم بکنیم ؟ آیا می توانیم به متخصص یکی از کانال های مهم ارتباطی دنیای دیجیتال تبدیل شویم؟ سوال دیگر این است که این کانال ها دقیقا چه چیزهایی هستند؟ کانال های بازاریابی دیجیتال ابزارهایی هستند که با استفاده از آنها و با داشتن جزییات دقیق شخصیتی مشتری مورد نظرتان می توانید به مشتری مورد نظر دست پیدا کنید. اغلب متخصصان مطرح دنیای بازاریابی دیجیتال برروی یک یا چند مورد از کانال های ارتباطی شناخته شده کاملا مسلط هستند.
http://weblogibc-co.com/marketing-digital-1/