❇️چند عامل اصلی در اینجا مطرح می گردد .

1️⃣ اول از همه کمرنگ شدن نقش واسطه ای بیتکوین در معاملات کریپتوکارنسی می باشد ؛
همانطور که مستحضر هستید تا چند ماه قبل صرفا چند کوین انگشت شمار در بازار وجود داشت که می توانست مستقیما با دلار تتر معامله شود و این مورد باعث می شد همواره نیاز باشد برای معامله سایر کریپتوها از این چند کوین که مهمترین آنها بیتکوین بود استفاده شود و نتیجتا حجم معاملات بالا باشد .

2️⃣ طی این مدت اکسچنج ها اقدام به برقراری معاملات کوین ها به صورت مستقیم با دلارِ تتر و سایر ارزها کردند .

❇️ تا جایی که امروز حداقل ۳۰ کوین در اکسچنجهای های مختلف وجود دارند که مستقیما با تتر معامله می شوند که این عامل، در واقع بخشی از حجم معاملاتِ واسطه ای بیت کوین را از بین برده است .

3️⃣ نکته مهم دیگر اینکه کوین هایی که قابلیت ترید با تتر برایشان فراهم شده عموما بزرگترین کوین های بازار بوده اند ( مانند xrp, iota ,eos ,ltc, xmr, zec,dash,ont ,qtum , bcc, xlm , ada , etc, trx و ...)

❇️ با مشاهده این لیست حتما متوجه شده اید که اینها جزو بزرگترین کریپتوهای بازار هستند که دیگر نیازی به خرید بیتکوین برای معامله آنها نیست، پس طبیعی است حجم معاملات بیت پایین بیاید .

4️⃣ از طرف دیگر روزانه تعداد زیادی کریپتو از طریق ico و سایر روش ها، موقعیت هایی را می سازند که نقدینگی بازار را جذب می کنند که این عامل باعث بزرگ شدن طرف عرضه می شود . ( افزایش عرضه ⬅️ کاهش تاثیر حجم معاملات بر تقاضا ⬅️ کاهش قیمت )

❇️ اتفاقات فوق باعث شده بازار از یک طرف با کاهش تقاضا در بیتکوین و افزایش عرضه در کل بازار مواجه باشد . این مهم نقطه آغازی است بر جدا شدن راه کریپتوها از بیتکوین(کاهش همبستگی) که اثر این مورد در بلند مدت پررنگ تر خواهد شد 💎