خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
وقتی صحبت از بازاریابی برای کسبوکارهای نوپا میشود، اغلب احساس میکنم که پست گذاری مهمان در وبلاگها مورد بیتوجهی قرار گرفته است. حتی بسیاری از کارآفرینان این روش را کاملا نادیده میگیرند. درحالیکه نهتنها کارآفرینان جوان میتوانند با استفاده از پستهای مهمان، در بازاریابی موفقتر عمل کنند، بلکه بازاریابهای با تجربه هم میتوانند از نوشتن مقالات برای وبلاگهای باسابقه به نفع خود بهره گیرند. بازاریابهای بسیار معروفی مانند Danny Iny برای بازاریابی کسبوکار خود ابتدا از پست گذاشتن در وبلاگ دیگران شروع کردهاند. اگر خواننده همیشگی برخی از وبلاگهای بزرگ در زمینه بازاریابی آنلاین باشید، احتمالا متوجه شدهاید که بیشتر آنها نویسندگان مهمانی هستند که بهطور منظم و مداوم درباره رسانههای اجتماعی و بازاریابی آنلاین، روی وبلاگهای دیگر پست میگذارند. آنها برای این کارشان دلیل دارند. استفاده از پست مهمان در استراتژی بازاریابی آنلاین مزایای متعددی دارد. برای آنکه نشان دهیم نگارش مقالات برای وبلاگهای دیگر چه فایدهای برای کسبوکار شما دارد، در اینجا دلایلی را ذکر کرده تا اثبات کنیم پست مهمان روش بسیار مناسبی برای بازاریابی کسبوکار است: ۱ ـ قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان قدیمی استفاده از این فرصت و قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان قدیمی و ارایه محتوا به آنها، بهویژه در ابتدای کارتان که هنوز مخاطبان معدودی دارید، دلیل موجهی برای استفاده از پست مهمان است. اگر مخاطبی نداشته باشید، کسی به محتوایی که مینویسید توجه نخواهد کرد. پستهای مهمان به شما فرصت میدهند تا از همان ابتدا مخاطبانی داشته باشید. ۲ ـ جذب فالوورهای بیشتر برای رسانههای اجتماعی زمانی که بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی را شروع کردیم، یکی از مشکلاتی که باید برطرف میکردیم پاسخ این سوال بود که «چگونه میتوانم فالوورهای بیشتری جذب کنم؟» و یکی از سادهترین پاسخها به این سوال، استفاده از پستهای مهمان بود. یکی از اولین پستهایی که بهعنوان مهمان در وبلاگ جف بولاس گذاشته بودم بهسادگی باعث شد تعداد فالوورهای من در توییتر دو برابر شوند؛ بهعبارتدیگر چندصد فالوور جدید پیدا کردم. چگونه؟ خیلی ساده. در قسمت بیوگرافی نویسنده، در کنار کلید فراخوان برای اقدام، نوشتم: «میتوانید با کلیک روی لینک زیر، سوزانا را در توییتر فالوو کنید: @dreckbaerfrau» ۳ ـ برقراری ارتباط با افراد (بانفوذ) در گوشه بازار خاص خود بسیاری از افراد به هنگام بازاریابی آنلاین ناامیدانه تلاش میکنند تا توجه تعداد بیشتری از افراد بانفوذ را به خود جلب کنند: برایشان توییت میفرستند، ایمیل مینویسند و از آنها درخواست توییت مجدد و منشن (mention) میکنند و توصیههایشان را جویا میشوند. حقیقتش را بخواهید، جلبتوجه افراد با نفوذ بسیار دشوار است و از آن سختتر این است که بخواهید مجابشان کنید کاری برایتان انجام دهند، مخصوصا اگر شما را نشناسند؛ اما اگر شما، نویسنده دست کم یکی از بهترین پستهای آنها در وبلاگشان باشید، قطعا شما را خواهند شناخت. در این صورت علاقه بیشتری به شما خواهند داشت و از ایدههای شما بهتر استقبال خواهند کرد و احتمال اینکه پاسخ شما را دهند، بیشتر خواهد بود. پست مهمان روشی فوقالعاده و بدون مزاحمت برای آغاز ارتباط با افراد بانفوذ در گوشه بازار شماست. ۴ ـ ایجاد فهرست ایمیل آیا به فکر جذب مخاطب برای بازاریابی آنلاین هستید؟ در این صورت نمیتوانید به جذب فالوور در رسانههای اجتماعی اکتفا کرده و باید یک فهرست ایمیل هم تهیه کنید. یکی از راههای درست و مناسب برای افزایش تعداد اعضای این فهرست، پست مهمان است. مکانیسم این روش هم شبیه به قید کردن لینک حساب اجتماعی خود در بخش بیوگرافی نویسنده مهمان است؛ اما باید در ازای ساین آپ یا عضو شدن کاربران، به فکر ارایه اطلاعات بیشتر در قالب اشانتیون خود هم باشید؛ بنابراین، میتوانید در کنار کلید فراخوان اقدام، این جمله را بنویسید: «میتوانید مقاله یا ایبوک رایگان این نویسنده را درباره انجام کارهای فوقالعاده از اینجا دانلود کنید» و این جمله را به صفحه فرود سایت خود مرتبط کنید تا کاربران در آنجا ثبتنام کنند. اگر پست مهمان شما در رابطه با موضوعات مرتبط باشد، موفقیت شما در جذب مخاطب از این طریق دوچندان خواهد شد. ۵ ـ تمرین نگارش و دریافت بازخورد از افراد بانفوذ روی وبلاگ خودتان میتوانید هر آنچه را که دوست دارید منتشر کنید؛ اما ارسال پست مهمان در یک وبلاگ شناخته شده و معروف، اغلب مستلزم بازخوانی نوشتهها و صرف زمان بیشتر برای بهینهسازی و اصلاح آنهاست. این تمرین بسیار خوبی است. ضمن آنکه با ارسال پست مهمان، بازخوردهایی را درباره نوشته خود از وبلاگنویسان باتجربه دریافت خواهید کرد و برخی از این وبلاگنویسان با کمال میل حاضرند تا بخش قابلتوجهی از وقت خود را صرف کار روی پست شما کنند. باید از بازخوردها و کمک آنها استقبال کنید. نباید موضع دفاعی بگیرید. لازم است پند و اندرز آنها را بپذیرید و تلاش کنید از آنها بیاموزید. ۶ ـ جذب مشتری، بدون داشتن وبلاگ حتی اگر وبلاگی هم نداشته باشید میتوانید از پست مهمان استفاده کنید. بیشتر بازاریابها بهجای آنکه مخاطبانی را برای وبلاگ خود جذب کنند، بیشتر روی پست مهمان تمرکز میکنند. اگرچه داشتن وبلاگ شخصی مزایای زیادی دارد، اما کاملا منطقی است که تصمیم بگیرید وبلاگی نداشته باشید. در این صورت میتوانید از پستهای مهمان استفاده کرده و خود را در مقابل دید مخاطبان علاقهمند قرار دهید و از نوشتههای خود برای ایجاد کسبوکار بهره بگیرید. ۷ ـ استفاده از بک لینک من به دلیل خاصی، بک لینک را در آخر آوردهام. در گذشته، پست مهمان برای ایجاد لینک، کاری بود که به خاطر SEO انجام میشد؛ اما بعدها گوگل اعلام کرد که پست مهمان بهمنظور بک لینک، نوعی سئو بلک هت است و درست نیست؛ اما این روش هنوز هم کارآیی داشته و تاثیر مثبتی بر رتبهبندی در موتورهای جستجو دارد؛ بنابراین، پستهای فوقالعادهای برای مخاطبان خود بنویسید نه برای گوگل و دقت کنید که در این کار زیادهروی نکنید (استخدام افراد متعدد برای نوشتن پستهای مهمان و ایجاد لینک به سایت، شاید بهترین راهحل نباشد). لینکهایی که به شیوه درست از پستهای مهمان دریافت میکنید، قطعا به افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو کمک میکند، چراکه چنین لینکهایی با «الگوی لینک دهی طبیعی» موردنظر گوگل مطابقت دارد. سخن نهایی درباره پست مهمان دلایل بسیار متعدد و مجابکنندهای برای استفاده از پست مهمان در استراتژی بازاریابی وجود دارد، اما شما باید بهطور شفاف مشخص کنید که چرا میخواهید از این روش استفاده کنید. قرار دادن محتوا در مقابل دید مخاطبان متعدد بسیار عالی است، اما ممکن است هدف اصلی شما از بازاریابی، جذب خوانندگان بیشتر در وبلاگ فردی دیگر نباشد. همچنین، دریافت نظرات و به اشتراکگذاری پست شما بسیار خوب است و به وجهه شما کمک میکند، اما کمکی به بازاریابی نمیکند، درست است؟ بعدازآنکه هدف خود را از پست مهمان مشخص کردید، لازم است پستهای خود را بر این اساس بهینهسازی کنید. وبلاگ مناسبی را انتخاب کرده و پست مهمان را روی آن قرار دهید. موضوعات مناسبی را انتخاب و در مورد آنها بنویسید. حتما از عنوانی استفاده کنید که کارآمد باشد. در قسمت بیوگرافی نویسنده، کلید مناسبی را برای فراخوان اقدام قرار دهید. اگر درنهایت از صفحه فرود سایت خود استفاده میکنید، دقت کنید که این صفحه مشکلی نداشته باشد. اگر برای ثبتنام کاربر، اشانتیون میدهید، دقت داشته باشید که اشتانتیون شما چیزی باشد که مردم به آن علاقه دارند. انتشار پست مهمان، فرایند اسرارآمیزی نیست. بیشتر وبلاگها از افزودن پستهای دیگر به وبلاگشان خوشحال میشوند و از پستهای مهمان استقبال میکنند. کافی است دقت کنید و ببینید آن وبلاگ معمولا چه نوع پستهایی را منتشر میکند و سپس بهترین پستی را که در عمرتان نوشتهاید، برایشان ارسال کنید. blog.thesocialms.com دلایل استفاده از پست مهمان در ایجاد کسبوکار - ictstartups.ir
مشاهده قوانین انجمن