نکات زیر به شما در خلق یک داستان استارتاپی گیرا کمک خواهد کرد:

1- قلاب خود را پیدا کنید.
هر داستان استارتاپ قانع کننده دارای یک قلاب است ، صرف گفتن اینکه "ما همه کار خود را ترک کردیم تا این محصول را راه اندازی کنیم" مجاب کننده نیست. برای پیدا کردن عناصر منحصر به فرد و جالب تر، بایستی داستان خود را به چالش بکشید.
هنگام تلاش برای پیدا کردن قلاب مناسب، از خود بپرسید:
چه کار کردیم که کاملا غیر منتظره بود؟
چرا عجیب و غیر عادی است؟
اگر سعی دارم کسی را در یک مهمانی تحت تأثیر قرار دهم، در مورد استارتاپم چه چیزی میتوانم به او بگویم؟

2- از خودتون بپرسید چرا؟
شما نیاز به یک دلیل برای موجودیت شرکت خودتون دارید. (طبیعتا هدف نهایی به احتمال زیاد سودآوری هست اما این یک داستان قانع کننده نیست.)
دلیل شما باید جذاب و قابل درک باشد؛ باید حس همراهی مردم را برانگیزد و با واکنش هایی همچون " آه آره، من می دانم که شما در مورد چه صحبت می کنید! " یا "من قطعا در موقعیت هایی قرار گرفته ام که [محصول شما] مفید خواهد بود! " روبرو شوید.
یکی از بهترین راهکارها میتواند مقایسه ی بازخورد کاربر یا مشتری با تصمیم اصلی شما برای راه اندازی استارتاپتان باشد. بازخورد آنها باید تصمیم شما را تصدیق کند. این بازخورد به شما کمک میکند تا داستانتان با نیازهای کاربرانتان هم تراز تر شود.

3- یک قصه بسازید.
الان که میدانید دقیقا چه چیزی را پیشنهاد میدهید ، نوبت آنست یک قصه بسازید. توصیف مشخصي از صحنه و شخصیت های قصه و وقايع عنوان كنيد.

4- حال با کمک متخصصان نوشته خود را ویرایش کنید.
دریافت بازخورد از حداقل یک نفر در هر بخش کلیدی که با آن تعامل برقرار می‌کنید: مطبوعات، کاربران خود، کارآفرینان دیگر که با شبکه گسترده ای از افراد در شبکه های اجتماعی ارتباط دارند ، سرمایه گذاران خطرپذیر، فرشتگان کسب و کار و ...
با انتخاب نمایندگان از هر دسته، شما می توانید کشف کنید که کدام بخش ها از داستان شما مخاطبانتان را تحت تاتیر قرار میدهد

#شتابدهنده_تک