«ایلان ماسک» در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود گفته بود گاهی اوقات برای پیشبرد برنامه‌های شرکت طبق جدول زمانی تعیین شده مجبور می‌شود شب‌ها را روی مبل اتاق کنفرانس شرکت یا روی زمین بخوابد. پس از این صحبت‌ها، یکی از بلاگرها معروف یوتیوب و طرفداران خودروهای تسلا با نام «بن سالینز» تصمیم گرفت از طریق کانال یوتیوب خود مبلغی را برای خرید یک کاناپه راحت برای خوابیدن ایلان ماسک در شرکت جمع‌آوری کند.

سالینز در اینباره می‌گوید: «ایده من این بود زمانی که ماسک شب‌ها در شرکت می‌ماند باید یک مکان مناسب و در شأن جایگاهش برای خوابیدن داشته باشد.»

پس از اعلام تصمیم سالینز، کاربران کانال او و طرفداران ماسک در کمتر از 1 هفته حدود 9 هزار دلار برای خرید یک کاناپه جمع‌آوری کردند که بیش از 2 برابر مبلغی بود که سالینز قصد داشت برای خرید کاناپه بپردازد. ایلان ماسک هم پس از شنیدن این اقدام سالینز از او تشکر کرد و او هم با پرداخت مبلغ 9 هزار دلار دیگر مجموع این پول را به 18 هزار دلار رساند و از او خواست تمام این مبلغ را صرف خیریه کند.

این اولین باری نبود که ماسک اعتراف می‌کرد شب‌ها در محل کارش می‌خوابد، سال 2016 او در مصاحبه‌اش گفته بود که شب‌هایی که سرش خیلی شلوغ است درون یک کیسه خواب که داخل اتاق کنفرانس گذاشته می‌خوابد.

سالینز در این مدت کوتاه توانست 7609 دلار برای خررید کاناپه جمع‌آوری کند و یک موسسه سوئدی مستقل با نام «Tesla Club Sweden» هم جداگانه 1500 دلار به سالینز پرداخت کرد و مبلغ کل را به 9109 دلار رساند. پس از اعلام این خبر فروشگاه آنلاین مبلمان منزل «Wayfair» اعلام کرد یک کاناپه رایگان را برای استفاده ایلان ماسک به سالینز تحویل خواهد داد. پس از این اقدام سالینز و طرفداران هم تصمیم گرفتند مبلغ جمع‌آوری شده به علاوه مبلغ اهدایی ایلان ماسک را به یک موسسه بریتانیایی با نام «Renewable World» که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند اهدا کنند.

پس از اینکه تسلا به سالینز اجازه داد کاناپه را به ایلان ماسک اهدا کند، او سریعا به مقر این شرکت در سن دیگو رفت و کاناپه را به آنها تحویل داد. با این وجود او فرصت ملاقت با ایلان ماسک را پیدا نکرد. سالینز در اینباره گفت: «با اینکه نتوانستم شخصا با ایلان ماسک ملاقت کنم اما از اینکه هدیه مارا قبول کرد و همچنین 9 هزار دلار هم برای کمک به خیریه پرداخت کرد بسیار خوشحال هستم.»
/آی‌تی‌ایران