🔹به چه علت یک تجارت (business ) کوچک باید حضور آنلاین خود را قوی کرده و گسترش دهد ؟

🔹آشکار است که جهان تکنولوژی ، دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی (social mediu ) تأثیر مشخصی بر رفتار اجتماعی ما و اینکه چگونه تجارت می کنیم دارد . پس عادلانه است اگر بگوییم هر بیزنسی که خودش را با موقعیت جدید هماهنگ نکند، محکوم به نابودی است.

🔹البته توصیه من این است که هم زمان با اندیشیدن به تمام امکاناتی که دنیای دیجیتال پیشنهاد میدهد ،آن روش های مفیدی که در بازاریابی سنتی برای شما ، شغلتان و مشتری هایتان همیشه جوابگو بوده است را نیز در ذهن داشته باشید . این گونه می توان تلفیقی از بازاریابی سنتی و مجموعه راهکارهای بازاریابی دیجیتال را برای موفقیت بیشتر در دست داشت .

🔹من مزایای ده گانه دیجیتال مارکتینگ در مقابل بازاریابی سنتی را به شکل زیر می بینم :

1️⃣ میدان بازی وسیع تر دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی

هر بیزنسی می تواند با هر رقیبی بدون در نظر گرفتن میزان بزرگی آن پیروز شود . در صورتی که یک دیجیتال مارکتینگ استوار و محکم داشته باشد . به طور سنتی یک شرکت کوچک می بایست بسیار تلاش کند تا شاید بتواند کمی خود را با رقیب بزرگ ترش هماهنگ کند .

در صورتی که اکنون خدمات آنلاین مشتری را به درون امکانات و قابلیت های شما راهنمایی می کند و این قابلیت آنلاین است که حرف اول را می زند نه وسعت شرکت .

2️⃣ هزینه ی کمتر دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی:

بیزنس شما با بودجه اندکی می تواند استراتژی فروش آنلاین خود را گسترش دهد و به جای روش های پرهزینه ای مثل تبلیغ در روزنامه های زرد ، تلویزیون ، رادیو و مجله با هزینه ی اندک خود را به صورت آنلاین به نمایش بگذارد .

3️⃣ سنجش آسان دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی :

برعکس بازاریابی سنتی شما در یک زمان واقعی می توانید ببینید که چه چیزی برای شما نتیجه بخش است و چه روشی را باید حذف کنید .

4️⃣ نتایج زمان واقعی دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی:

شما دیگر لازم نیست که مثل زمان رسیدن یک نامه یا فکس صبر کنید . شما هم زمان به صورت آنلاین می توانید تعداد بازدیدکنندگان خود را ببینید و با روز قبل مقایسه کنید و این امکان را دارید که در آن واحد پیک های اوج بازدید را ببینید و عددها را باهم بسنجید .

5️⃣ پالایش استراتژی خود در دیجیتال مارکتیگ نسبت به بازاریابی سنتی :

اساساً هر چیزی که شما در مسیر مشتریان ثبت می کنید می تواند گزارشی شود برای یک موفقیت بزرگتر با کسری از هزینه های بازاریابی سنتی برای رسیدن به همین هدف .

6️⃣ توانایی گسترش برند در دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی:

یک سایت خوش ساخت که مطالب مورد نظر مشتریان هدف اش را تهیه می کند می تواند ارزش خارق العاده ای داشته باشد و فرصت های یک نسل را ایجاد کند .

همین موضوع را می توان در مورد استفاده از کانال های شبکه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل نیز عنوان کرد .

7️⃣ یک منظره دید وسیع در دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی :

بیزینس شما می تواند در تمام دنیا دیده شود .(هزینه همچین اتفاقی در بازاریابی سنتی بسیار چشم گیر است .)

در ضمن در صورتی که شما کلیدواژه های جستجو را برای سایت خود تعریف کنید در طولانی مدت سایت شما شناخته می شود .

8️⃣ همه گیری TWEETER
(شیوع یا وایرال ) :

چند عدد از فلایرهای تبلیغاتی به دست مشتری هدف می رسند؟ در حالی که شما می توانید با فشار یک دکمه در تمامی شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و دیده شوید .

به طور میانگین هر شخص در فیسبوک تعداد 190 دوست دارد که از میان آن ها به طور متوسط 12 درصدشان پست هایی که توسط او لایک می شوند را می بینند . یک پیام شما در واقع توسط 15 نفر دیده می شود . حالا تصور کنید که تعدادی دیگر هم آن را لایک کنند و در کل پیام شما چقدر دیده خواهد شد .

9️⃣ غافلگیر کننده و آزاردهنده نیست :

بیشتر مردم از تلفن های تبلیغاتی ، نامه ها و بروشورهای تبلیغاتی که مزاحم زندگیشان می شوند متنفر هستند .
اما در دیجیتال مارکتینگ آدم های آنلاین می توانند تصمیم بگیرند در یک مجموعه یا صفحه بمانند یا آن را ترک کنند .در عین حال آن ها می توانند هر زمان خدمات شما را جستجو کنند و شمارا دوباره پیدا کنند .

🔟 مشارکت بیشتر :

با مارکتینگ دیجیتال شما می توانید مخاطبان خود را تشویق کنید تا شما را فالو کنند .

فالورهای خود را تشویق کنید که دست به عمل بزنند .، از سایت شما دیدن کنند ، درباره شما بخوانند و با خدمات و تولیداتتان آشنا شوند . به آن ها نمره بدهند ، نسبت به آن ها واکنش نشان دهند . پس بیزینس شما احتیاج به زمان زیادی ندارد تا در معرض عموم قرار گیرد .


🎙نویسنده : Rob Faulkner