♦️ مجموعه‌ای از مهارت‌ها که منجر به کسب پول بیشتر می‌شود. بخشی از این هوش، ذاتی و بخشی از آن اکتسابی است. بخش‌های ذاتی آن چندان قابل تغییر نیست مثل «قدرت حافظه»، اما بخش‌های اکتسابی آن می‌تواند بعنوان مهارت فراگرفته شود. مولفه ‌های اکتسابی هوش پول‌ساز عبارتند از:

🔹۱. خیال‌پردازی
افراد خیال‌پرداز احتمال بیشتری وجود دارد بتوانند کار و ایده جدید خلق کنند. بسیاری از ایرانی‌ها قدرت خیال‌پردازی خوبی دارند؛ اما اکثراً بی‌تفاوت از کنارش می‌گذرند. حتی بسیاری آنرا بد می‌دانند! تفاوت افراد موفق در اینست که به خیال‌پردازی‌‌‌‌ هایشان جامه عمل می‌پوشانند.

🔹۲. خلاقیت
روزگاری کسب درآمد بالا به خلاقیت نیاز نداشت اما امروزه با افزایش رقابت نیاز به این ویژگی به شدت حس می‌شود. اکثر افرادی که در موقعیت شغلی با حقوق ثابت قرار می‌گیرند، خلاقیت خود را از دست می‌دهند. زمانی انسان وادار به استفاده از قابلیت‌ های عالی ذهن می‌شود که در شرایط سخت قرار بگیرد.

🔹۳. علاقه
اگر به کاری علاقه‌ ندارید، الان از آن دست بکشید! وقتی از کاری که علاقه ندارید دست بکشید، انرژیتان صرف یافتن شغل مورد علاقه‌تان می‌شود. شغل ابزاری برای رشد است، نه فقط یک امنیت مالی سطح پایین برای اسارت انسان.

🔹۴. جسارت
ترس‌ها بزرگ‌ترین موانع رهایی و پیشرفت انسان هستند. انسان‌های بزرگ با ترس‌های شان مواجه می‌شوند و انسان‌های ضعیف از آن فرار می‌کنند.

🔹۵. تمرکز
هدف را که شناختید بر آن متمرکز شوید. مثل ذره‌بینی که اشعه خورشید را بر نقطه‌ای جمع و قدرت آنرا چند برابر می‌کند. به عوامل مزاحم اجازه ندهید به ذهنتان وارد شوند. ابزار لازم برای رسیدن به هدف را جمع‌آوری کنید و تا رسیدن به آن دست از تلاش برندارید.