🔹یکی از سخت‌ترین مراحل فروش، زمانی است که مشتری در آستانه خرید است و از شما درخواست می‌کند که به او تخفیف بدهید. تصمیم‌گیری در این نقطه کار ساده‌ای نیست. بعضی از مشتریان نسبت به تغییر قیمت، حساسیت بالایی دارند و اگر قیمت محصول شما اندکی کمتر از رقبا باشد، از شما خرید نمی‌کنند. بعضی دیگر، کیفیت و برند برایشان مهم‌تر است و اگر قیمت محصول را پایین‌ بیاورد، احساس می‌کنند محصول شما کیفیت لازم را ندارد و تمایل آن‌ها به خرید کمتر می‌شود.


♦️ معمولاً خریداران ایرانی انتظار دارند در هر خرید، تخفیف بگیرند. بهتر است در ازاء دریافت امتیازی از مشتری، مانند خرید بیشتر یا پرداخت نقدی، قیمت محصول را کاهش دهید؛
ولی بعضی اوقات مشتری شما را تحت فشار می‌گذارد و ناچار خواهید بود به او تخفیف بدهید.

✅ تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین حالت رضایت از تخفیف زمانی رخ می‌دهد که در مذاکره به راحتی قیمت را کاهش ندهید و مشتری به سختی از شما تخفیف بگیرد.

✅ دو درصد تخفیفی که مشتری بعد از یک ربع چانه‌زدن با شما دریافت می‌کند، نسبت به ده درصد تخفیفی که در بدو مذاکره به او می‌دهید، ارزش بیشتری دارد، چون مشتری برای دریافت این تخفیف جنگیده است و در پایان مذاکره، احساس موفقیت و پیروزی به او دست می‌دهد.

✅ تخفیفات را بصورت پله ای و در قبال دریافت امتیاز به مشتریان خود عرضه کنید.