👤 میلاد جهاندار، بنیان‌گذار استارتاپ فین‌تکی باهمتا در خصوص تجربه جذب سرمایه از یک شرکت سوئدی گفت: این یک اتفاق بزرگ در سطح ملی محسوب می‌شود.

⭕️ برای تداوم این سرمایه‌گذاری‌ها و بهره‌برداری از این فرصت‌ها باید موانع موجود را برطرف کرده و فضا را برای سرمایه‌گذاری خارجی امن و باز کنیم تا صنعت ما پویاتر شود. جهاندار ادامه داد: سرمایه برای ما ابزار است نه هدف و این سرمایه به توسعه کسب و کار ما در جهت پویاتر شدن حوزه فین‌تک کمک خواهد کرد.

⭕️ ما از اردیبهشت امسال با هدف توسعه و رشد باهمتا تصمیم گرفتیم جذب سرمایه داشته باشیم و به مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی زیادی اقدام کردیم. هدف ما این بود در کنار تامین مالی و تعهدی که سرمایه‌گذار باید داشته باشد بتوانیم ارزش افزوده موثری هم داشته باشیم. در این راستا با وجود ۱۰ ماه مذاکراتی که با سرمایه‌گذاران مختلف داشتیم دیدگاه خود را به پامگرنت نزدیک‌تر دیدیم زیرا این شرکت تجربه‌های خوبی در سرمایه‌گذاری خطرپذیر و رشد استارتاپ‌ها دارد. در نهایت پس از ۶۰ جلسه مذاکره با سرمایه‌گذاران ما با پامگرنت به توافق رسیدیم.

⭕️ ما با سرمایه‌گذاران ایرانی، بانک‌ها، شرکت‌های psp و سرمایه‌گذاران خطرپذیر داخلی هم مذاکراتی داشتیم ولی تجربه ما نشان می‌داد که بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ کشور هنوز به تجربه واقعی سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه استارتاپ‌ها نرسیده‌اند زیرا حوزه استارتاپ و فناوری در ایران جوان است و شرکت‌های خطرپذیر داخلی دید شرکت‌داری دارند.