به 8 دلیل باید کارآفرین شوید

تفاوتی نمی کند که انتخاب کنید در زندگی چه کاری انجام دهید. چرا که در هر صورت، عده ای موافق و عده ای با آن مخالف خواهند بود – ناشناس

رابرت کیوساکی با انتشار کتاب پدر پولدار پدر بی پول به طور کلی انواع کسب درآمد را به 4 قسمت تقسیم کرد :

خوداشتغالی (مانند راننده تاکسی)، کارمند، کار و کاسبی، سرمایه گذاری

شما باید از فاز خوداشتغالی یا کارمندی شروع کنید به فاز کار و کسب برسید و سپس به سرمایه گذاری.
این الگوی ثروت است. اما آنقدرها هم ساده نیست. یکی از بزرگان میگوید، کارآفرینی یعنی خودتان را از پرتگاهی به پایین پرت کنید و در حال سقوط برای خودتان هواپیمایی بسازید!

کارآفرینی به فرایند خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن اطلاق می‌شود. زندگی کارآفرینانه در عین دشواری، شیرینیهایی دارد که سختی های آن را تلطیف میکند:

کارآفرینان خود را مجاز به تغییر دنیا و دنبال کردن رویاهایشان می‌دانند

کارآفرینان خودشان را باور داشته و بر بیشتر امور زندگیشان کنترل و تسلط دارند

کارآفرینان اطمینان دارند که حتی چیزهای نامعلوم را کشف خواهند کرد
کارآفرینان با هدف از خواب بیدار می‌شوند و چشم اندازشان در مورد کاری که در حال انجام دادنش هستند، آنها را هر روز صبح از رختخواب بیرون می‌کشد و ... .

در ادامه هشت دلیل برای در پیش گرفتن زندگی کارآفرینانه را بررسی می کنیم:

1-انتخاب شما

راه اندازی یک کار و کسب مستلزم انتخاب است. می توانید به قدر خواست خود در انتخاب امور روزمره تان خلاقیت به خرج دهید. اما همیشه دست روی انتخابی بگذارید که واقعا مایه ی برانگیختگی تان شود. اموری که سوخت موفقیت تان را فراهم خواهد کرد و حرص و ولع پیشرفت را در شما زنده می کند.
کاری که پیش از هر چیز شیفته آن هستید و حتی اگر پولی بابت انجامش نگیرید باز به آن علاقمندید.

2- استانداردهای شما

زمانی که تجارت متعلق به خودتان باشد؛ شما استانداردهای آن را تعیین می کنید. از قوانینی که خودتان وضع کرده اید پیروی می کنید؛ صدای متعلق به خودتان را دارید ؛ خود را وقف آن می کنید؛ ارزش ها متعلق به خودتان است ... و دیگر بلندگوی ایده ها و ارزش های دیگران نیستید. البته تمامی این ها مستلزم آن است که دارای روحیه کارآفرینی و نوآفرینی باشید. به یاد داشته باشید درصد اندکی از جامعه واجد چنین خصوصیاتی هستند.

3- زندگی شما؛ روش شما

کارآفرینی این امکان را فراهم می کند که بتوانید با فراغ بال بیشتری برای زندگی شخصی و حرفه ای خود برنامه ریزی کرده و زمان تان را صرف اموری کنید که بیشترین شادی بهره ور را به دنبال دارند.

4-بهترین خودتان

آن چه را انجام دهید که در آن بهترین هستید. به متوسط قناعت نکنید . از تجربه شخصی تان در جهت خدمت رسانی به جهانیان بهره ببرید. به اموری بپردازید که احساس معناداری را به شما عرضه کند.

5-پول بدست خواهید آورد

کارآفرینی می تواند فرصت های درآمدزایی را تقویت کند. پس دست به کار شوید و مسیر زندگی تان را بازبینی کنید. به استقبال تغییرات بروید. از دیگران هم کمک بخواهید و با هر متخصص مشاوری که بهتر می شناسید و به دانایی و صلاحیتش اطمینان دارید، مشورت کنید.

6- دچار انقراض نخواهید شد

برندی را بسازید که نمودی کامل و 100درصدی از وجود خودتان باشد. برندهای سازمانی بزرگ از دل برندهای شخصی اثرگذار برآمده اند. برندی که کسی نمی تواند از شما بگیرد و نمایانگر و انعکاس دهنده آن است که شما چه کسی هستید و چه خدمتی به جهان کرده اید.

7- با از خودبهتران نشست و برخاست خواهید داشت

کارآفرینان می توانند به انتخاب خود زیردستان و همراهانشان را گزینش و پازل موفقیت خودشان را تکمیل کنند. می توانید و بلکه باید افراد باهوش تر از خود را به استخدام درآورید. تا تکمیل بخش مهارتهایتان باشند. جمله ای میگوید" اگر در اتاقی نشسته اید که شما باهوش ترین فرد آن جا هستید پس احتمالا در اتاق اشتباهی نشسته اید" با گفتن این جمله می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که افراد ثروتمند و موفق همواره در پی برقراری ارتباط با افراد باهوش تر و موفق تر از خود هستند. آنها همواره دنبال کسانی هستند که بتوانند قابلیت ها و توانایی های خود را افزایش دهند.
پس مشتری ها، تامین کنندگان و شرکایی را هدف گذاری کنید که بیشترین همسانی و انطباق را با پیام و هدف شما داشته باشند. افرادی که از کار با آن احساس شعف کنید و به زندگی تان ارزشی تازه و مفهومی نو می بخشند.
8- خواهید درخشید

زمانی که از جان و دل شاد باشید؛ نور وجودتان عالم گیر و درخشان خواهد بود. شما اینگونه به الگویی برای دیگران تبدیل خواهید شد. مثل فانوسی که می تواند در دل شب؛ گمشدگان و جویندگان راه را به مسیر درست هدایت کند. با انتخاب راه متعلق به خودتان در زندگی ؛ الهام بخش دیگران خواهید بود. این یک اثر دومینو وار خواهد داشت. و شادکامی بهره ورانه شما ؛ دنیا را به جای بهتری برای زندگی دیگران تبدیل خواهد کرد.

منبع: کانال معلم بازاریابی
https://t.me/eastartups/2250