ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    راز موفقیت ملکه مجریان تلویزیون، اوپرا وینفری

    اپرا وینفری، ملکه مجریان تلویزیونی جهان، یکی از میلیاردرهای خود ساخته عرصه رسانه می‌باشد که برای نخستین بار در تاریخ سیاه پوستان جهان، زنی از رسانه، به محبوبیت جهانی و ثروت نجومی می‌رسد. این گفتار، مروری بر موفقیت‌های ایشان دارد.
    اپرا وینفری را خیلی‌ها می‌شناسند. اما گمان می کنند که اپرا، فقط یک برنامه تلویزیونی محبوب هست که طی 25 سال، 4600 برنامه تلویزیونی را اجرا کرد. در حالی که موفقیت اپرا وینفری، توسط ابزارهای دیگری چون مجله، شبکه تلویزیونی، مجموعه‌های تلویزیونی ضمیمه و امثالهم حاصل شده است. این گفتار، نگاهی دارد به رازهای، موفقیت کاریزماتیک‌ترین چهره برنامه‌های تلویزیونی جهان و مروری بر کسب و کار خلاقش. با ما همراه باشید.



    داستان اپرا وینفری، ملکه مجریان تلویزیونی جهان، داستان موفقیت فردی خود ساخته هست که در روزگار نژاد پرستی و بدبختی سیاه پوستان در نیمه دوم قرن بیستم میلادی، از فقر، به فهرست معروف‌ترین سیاه پوست‌های جهان راه یافت. داستان اپرا، داستان یک کارآفرین خلاق هست که تلاش کرد از ابزار رسانه، برای تأثیر گذاری بر روی مخاطبان آمریکایی استفاده کند. داستان فردی هست که به رغم تجاوزهای دوران کودکی و خاطراتی که از نژاد پرستی در ذهن دارد، هیچ گاه آن خاطرات سیاه را به کسب و کار و روش خیرخواهانه خود در ارتباط با قشرهای مختلف مردم، وارد نکرد و سبب شد تا آمریکایی‌ها، دوست داشتن یک زن سیاه پوست چاق تاثیرگذار را یاد بگیرند! این یادگیری سبب شد تا اپرا، بتواند مشهورترین برنامه تلویزیونی تاریخ را به مدت 25 سال مدیریت و راهبری کند. کاری که از وی، یک نابغه بی نظیر ساخت.

    اپرا وینفری، 4560 برنامه تلویزیونی را ظرف 25 سال برگزار کرد و هزاران میهمان سرشناس از سلبریتی های هالیوود گرفته تا روسای جمهور امریکا و سیاستمداران معروف کشورهای مختلف دنیا، در برنامه او حضور پیدا کردند.

    وی، خلاقیت‌های زیادی در کسب و کار خود داشته است. باشگاه مخاطبان کتاب Oprah's Book Club 2.0 اپرا وینفری، که الهام گرفته از برنامه تلویزیونی ایشان بود، در مدت 2 دهه، هر کتاب و مجله و ابزاری که معرفی و تبلیغ کرد، با استقبال میلیونی مخاطبان در امریکا و جهان مواجه شد. او همچنین با پخش برنامه زنده‌ای به نام «باشگاه کتاب‌خوانان» یا «باشگاه کتاب اپرا» به صنعت چاپ و نشر هم خدمت کرده است. معرفی هر کتاب در این برنامه با تضمین فروش بالا روبه‌رو بوده است. این باشگاه تقریباً دو میلیون نفر عضو دارد.


    (برنامه معرفی کتاب اپرا، مخاطبان فراوانی داشت)

    در سال ۱۹۹۹ بنیاد ملی کتاب برای قدردانی از او مدال طلا به او اهدا کرد اما او تصمیم گرفت که باشگاه را تعطیل کند با این فرض که یافتن کتاب جذاب کار مشکلی است. چند سال بعد از تعطیلی باشگاه بیش از ۱۰۰ نویسنده از جمله جومپا لاهیری و جین اسمایلی در نامه‌ای سر گشاده از او خواستند تا بار دیگر کتاب‌های معاصر را در برنامه تلویزیونی خود معرفی کند تا از افت فروش کتاب‌ها جلوگیری شود. اپرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته در دوره جدید برنامه به معرفی کتاب‌های غیر داستانی بپردازد و در نهایت با معرفی رمان کلاسیک آناکارنینا اثر تولستوی در برنامه‌اش به عنوان بهترین عاشقانه‌های تاریخ این رمان را به صدر پرفروش‌ترین رمان سال رساند.


    (تقدیر مجله تایم از فعالیت‌های رسانه ای اپرا وینفری در 20 سال اخیر)

    خیلی‌ها، پیروزی باراک اوباما، رییس جمهور فعلی ایلات متحده در رقابت‌های انتخاباتی سال 2008 میلادی را مدیون حمایت‌های بی دریغ این زن سیاه پوست از نخستین نامزد سیاه پوست تاریخ سیاست آمریکا می‌دانند.


    (حمایت اپرا وینفری از ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2007)

    پس از 25 سال اپرا در نهایت چنین نتیجه گرفت که زمان خداحافظی و تمرکز بر روی شبکهٔ تلویزیونی‌اش OWN فرارسیده است. پیام برای کارفرمایان (کارآفرینان) به اندازه کافی واضح است: از کناره‌گیری در اوج نترسید.


    (شبکه تلویزیونی اختصاصی oprah OWN network، موفقیت‌های اپرا وینفری را ادامه می‌دهد)

    یکی از رازهای موفقیت اپرا که سبب پیروزی‌های دیگر وی در عرصه رسانه‌های دیداری و مکتوب نیز شد، ارتباط صریح و روشن با مخاطبان هست که سبب شد تا اپرا، خود یک رسانه تاثیرگذار باشد. او کم تر به قول رسانه ای‌ها، از پس پرده با مخاطبان سخن می‌گفت و تلاش داشت تا سبک زندگی مردم را با نقدهای مختلف، با حضور کارشناسان گوناگون بهبود ببخشد و او بود که به اسپانسرها، هویت می‌داد نه اسپانسرها به او. شاید، یکی از مختصات بزرگی خانم اپرا وینفری، در موقعیت شناسی و فرصت سازی اپرا در بستر سازی برای حضور و معرفی چهره‌ها و دیدگاه‌های مختلف در یک برنامه تلویزیونی باشد که سبب شد تا مخاطبان و سلایق گوناگون را به سمت خود جذب کند.



    او در جایی گفته بود که یکی از رازهای موفقیتش، انتخاب هوشمندانه دوستان هست. در اطراف کسانی قرار بگیرید که شما را به درجه‌های بالاتر خواهند برد. فشار از جانب دوستان و همکاران را نمی‌توان نادیده گرفت. می‌توان به راحتی عادت‌ها، رفتار و سلیقه‌های افرادی که با آن‌ها معاشرت داریم را الگو برداری کنیم. وینفری گفته بد: چندین جا خواندم که میزان درآمد شما با متوسط پنج نفر از نزدیک‌ترین دوستانتان مرتبط است. اما هر چه قدر که ثروتمند تر و موفق تر باشید، به دوستان حقیقی نیاز بیشتری خواهید داشت. اپرا این موضوع را به خوبی می‌داند: بسیاری از افراد دوست دارند که با شما سوار لیموزین شوند، اما شما به دنبال افرادی خواهید بود که اگر لیموزین خراب شد با شما سوار اتوبوس شوند. چه قدر این حرف قشنگ هست.


    (تصویر 4 برنامه تلویزیونی تحت مدیریت اپرا وینفری)

    الن د جنرس، یکی دیگر از مجریان معروف آمریکا هست که شو تلویزیونی اش، دست کمی از شو اوپرا ندارد. اما، بسیاری، فاصله آلن با اپرا را، فاصله زمین تا آسمان می‌دانند. میمیک چهره و تکان‌های دست نوستالژیک در کنار چهره کاریزماتیک این بانوی همیشه چاق و خندان آمریکایی، در کنار شاد پوشی ایشان در اجرای برنامه‌های تلویزیونی، همواره خاطره نوستالژیکی را برای مخاطبان ایشان در سراسر جهان، تداعی می‌کند. رازهای موفقیت در کسب و کار، تنها به تحصیلات دانشگاهی شما یا ارث پدر یا ارتباط شما با چهره‌های پر نفوذ مرتبط نیست. برای مجریان تلویزیونی، کسب محبوبیت همان طور که شاید خیلی آسان به نظر برسد بخاطر تأثیر رسانه، بسیار هم سخت هست. تاریخ تلویزیونی، هزاران مجری تلویزیونی در برنامه‌های مشهور داشته است. اما کم تر کسی توانست، اپرا وینفری بشود.



    (الن د جنرس و اپرا وینفری، مجریان برنامه‌های تلویزیون‌های مشهور آمریکا)

    وینفری پس از اینکه شرکت تولیدات هارپو Harpo production را در سال 1986 میلادی تأسیس کرد، تصمیم گرفت مالکیت برنامهٔ خود را نیز به دست بگیرد. این شرکت، برنامه‌های تلویزیونی بسیاری تولید کرده است که دکتر فیل، یکی از آن ها می‌باشد. شرکت هارپو، بیش از 12 هزار نفر کارمند دارد که همه تحت مدیریت خانم اپرا فعالیت دارند. مدیرعاملی این شرکت را Erik Logan بر عهده دارد.


    (سه مورد از برنامه‌های تلویزیونی تحت مدیریت اپرا وینفری)

    فهرست مجموعه‌های تلویزیونی تاثیرگذاری که اپرا وینفری تولید کرد

    • The Oprah Winfrey Show (1986-2011)
    • Dr. Phil (2002–present)
    • Rachael Ray (2006–present)
    • The Dr. Oz Show (2009–present)
    • The Nate Berkus Show (2010-2012)
    • The Rosie Show (2011-2012)
    • Super Soul Sunday (2011-present)
    • Iyanla: Fix My Life (2012-present)
    • Oprah Prime (2012-present)
    • Oprah: Where Are They Now? (2011-present)
    • Oprah's Master Class (2011-present)
    • Oprah's Lifeclass(2011-present

    مدیر عاملی هارپو به او قدرت می‌داد تا تمامی جنبه‌های برنامه را تحت کنترل خود داشته باشد. این موضوع حتی به او فرصت داد به فیلم سازی بپردازد، برنامهٔ رادیویی راه بیاندازد و یک مجله منتشر کنید. اپرا پیشنهادات زیادی برای پشتیبانی از محصولات شرکت‌های مختلف را رد کرد. هر چیزی که اپرا بگوید، خلق کند یا به هر شکلی به او مرتبط باشد، تحت مالکیت خود او است. و او این کار را تقریباً بدون هیچ سرمایه گزاری خارجی انجام داد.: وینفری ۹۰ درصد سهام هارپو را در تصرف خود دارد. او به داشتن یک برنامهٔ تلویزیونی اکتفا نکرد و از سال ۲۰۱۱ شبکهٔ خصوصی خود را افتتاح کرد. همینطور که انتظار می‌رفت نام این شبکه OWN یا شبکهٔ اپرا وینفری است.


    (نماد شرکت هارپو، هولدینگ خانم وینفری)

    اپرا گِیل وینفری (Oprah Gail Winfrey)، مجری شصت و چهار ساله متولد آمریکا، تهیه کننده، بازیگر، مجری، خیرخواه و از مشهورترین و مطرح‌ترین مجری‌های تلویزیونی آمریکا و جهان است. اپرا وینفری به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه بندی شده است. او فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان دوستانه انجام داده و بزرگ‌ترین خیر و نیکوکار سیاه پوست در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود.

    زندگی اپرا، زندگی پر فراز و نشیبی بوده است که همراه با تجاوز، دوری از خانواده، دوران سخت و همه این‌ها در قالب یک دختر رنگین پوست در کشوری هست که در نیمه دوم قرن بیستم، یکی از مظاهر نژاد پرستی در جهان بود. اپرا وینفری در ۲۹ ژانویه ۱۹۵۴ در می‌سی‌سی‌پی، از مادری نوجوان به دنیا آمد. مادرش ورنیتا لی ۱۸ سال خدمتکار بود. پدرش ورنن وینفری ۲۰ سال در ارتش خدمت می‌کرد. تا ۶ سالگی نزد مادربزرگش در روستایی در می‌سی‌سی‌پی زندگی کرد. با کمک مادربزرگ توانست در کودکی خواندن و نوشتن را بیاموزد او در ۳ سالگی انجیل و سرودهای مذهبی در کلیسا را از حفظ می‌خواند. دهه دوم زندگی اپرا، با آزارهای جنسی همراه بود که خاطرات بدی از آن دوران برای وی به جا گذاشته است.


    (اپرا وینفری در کودکی)

    در ۱۷ سالگی گزارشگر رادیو نشویل شد. برای اینکه بتواند به کار در رادیو و تلویزیون ادامه دهد، برای تحصیل به دانشگاه تنسی رفت و در رشته هنرهای نمایشی و ارتباط کلامی مشغول به تحصیل شد و همزمان، به طور نیمه وقت در رادیو محلی مشغول به کار شد.

    در همان نخستین سال تحصیل در دانشگاه دو جایزه برای دو نمایش به او تعلق گرفت. در ۱۹۷۶ مجری خبر تلویزیونی در بالتیمور Baltimore's WJZ-TV شد. در ۱۹۷۸ علاوه بر گزارشگری و گویندگی به اجرای یک برنامه تلویزیونی هم پرداخت که بسیار موفقیت‌آمیز بود. سپس در ۱۹۸۳ به اجرای برنامه صبحگاهی ای‌ام شیکاگو پرداخت. این برنامه با برنامه پرطرفدار دانا هیو رقابت می‌کرد و در ظرف کمتر از یک سال به یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها تبدیل شد. این برنامه پس از گسترش در سپتامبر ۱۹۸۵ به «شوی اپرا وینفری» تغییر نام داد. او در همان سال ۱۹۸۵ در فیلم رنگ ارغوان که بر اساس رمان آلیس واکر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته می‌شد بازی کرد و برای بازی در نقش مکمل فیلم، نامزد جایزه اسکار شد و همچنین از او برای بازی در فیلم پسر بومی قدردانی شد.


    (مدل مو و صورت خندان اپرا، چهره نوستالژیکی برای او خلق کرد)

    شوی تلویزیونی اپرا از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ به مدت ۲۵ سال پخش شد و در سال‌های آخر در ۱۴۵ کشور جهان پخش می‌شد. این برنامه تغییرات بنیادینی در ژانر گفتگوهای تلویزیونی ایجاد کرد و سبب شد که وینفری یکی از اثرگذارترین زنان در آمریکا و نیز ثروتمندترین زن سیاهپوست در جهان شود.

    به گفتهٔ خود اپرا، وقتی اولین برنامه‌اش را اجرا می‌کرد، فقط خوشحال بود که در تلویزیون برنامه دارد. در سال ۱۹۸۶ پس از کمتر از یک سال نخستین برنامه «اپرا» به صورت سراسری در آمریکا پخش شد و به زودی برنامهٔ اپرا به موفق‌ترین برنامهٔ میزگرد تلویزیونی تبدیل شد.

    اپرا می‌گوید: در ابتدا هدفم از اجرای این برنامه این بود که به وسیله رسانه تلویزیون بتوانم مردم را تشویق کنم به آن‌ها روحیه داده و سطح آگاهی آن‌ها را بالا ببرم اما اکنون ماموریتم این است که زندگی دیگران را دگرگون کنم و به آن‌ها کمک کنم تا خودشان را جور دیگر ببینند و برای آن‌ها شادی و رضایت خاطر به ارمغان آورم. شوی اپرا وینفری در کمتر از یک سال به یک برنامه سراسری، زنده و درجه یک تبدیل شد.

    در ژانویه ۱۹۸۷ سه جایزه امی به او تعلق گرفت. جایزه بهترین اجرا، کارگردانی و برنامه گفتگو. سال بعد دوباره این موفقیت تکرار و جایزه گوینده سال به اپرا اهدا شد. او در میان تمام زنانی که تا آن تاریخ آن جایزه را دریافت کرده بودند از همه جوان‌تر بود. تاکنون ۳۴ جایزه امی به اپرا اهدا شده علاقه او به بازیگری او را تشویق کرد که در سال ۱۹۸۶ موسسه فرهنگی هنری هارپو را تأسیس کند. هارپو یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان برنامه‌های تلویزیونی است. در سال ۱۹۸۸ جایزه موفقیت در زندگی به او اهدا گردید.

    یکی از فعالیت کسب و آر موفق خانم اپرا، راه اندازی مجله سبک زندگی به نام O هست. این مجله در نشانی اینترنتی: http://www.oprah.com/app/o-magazine.html قرار دارد. شرکت Oprah Winfrey and Hearst Corporation این مجله را تأسیس و مدیریت کرده است. بین سال‌های 2000 تا 2004 میلادی، بیش از 3 میلیون نسخه از مجله به فروش رفته است.


    (طرح جلد مجله اپرا وینفری با تصویری از ایشان در 8 قاب)

    این ماهنامه، به موضوعات مربوط به زنان اشاره دارد و برای همین، از سال 2000 تا 2009، خانم اپرا بر روی جلد این مجله حضور دائمی داشت تا این که اوباما پیروز انتخابات می‌شود و میشل اوباما، در کنار اپرا وینفری، روی جلد نشریه مشهور io می‌آید. این ماهنامه یک بخش جذاب دارد به نام magazine's Reading Room and O List sections که کتاب‌های خوب را برای خوانندگانش معرفی می‌کند.


    (تصویر میشل اوباما، همسر رییس جمهور آمریکا بر روی جلد مجله اپرا وینفری)

    اپرا وینفری به عنوان یکی از اثرگذارترین زنان جهان شناخته می‌شود و برخی ارزیابی‌ها او را با نفوذترین زن در جهان شمرده‌اند. مجله تایم اپرا وینفری را یکی از ۱۰۰ شخصیت بانفوذ قرن بیستم معرفی کرده است. وی در میان قدرتمندترین افراد جهان در رتبه ۴۵ قرار دارد و از چنان نفوذ چند جانب‌های در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار است که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا رییس جمهور را در این کشور به موفقیت برساند. وی محبوب‌ترین شخصیت تلویزیونی آمریکا و یکی از ثروتمندترین تهیه کنندگان است.


    (حضور نیکول کیدمن و همسرش در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اپرا وینفری)

    اپرا درآمدی افسانه‌ای داشته و ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم است. او اولین بیلیونر سیاهپوست در جهان است. [ثروت اپرا ۲/۴ میلیارد دلار است. درآمد او در سال ۲۰۱۰ میلادی ۳۱۵ میلیون دلار بوده است و این بیشترین درامد در بین برنامه‌های تلویزیونی امریکایی به نقل از مجلهٔ فوربس است. به گفتهٔ مجلهٔ بیزنس ویک (Business Week) اپرا بزرگ‌ترین خیر و نیکوکار سیاه پوست در تاریخ کشور آمریکا است. او در فعالیت‌های بشر دوستانه متعدد و گسترده‌ای مشارکت دارد.

    و اما رازهای بزرگ اپرا

    1- خلاق باشید.

    2- سادگی و ساده بودن، بزرگ‌ترین تبلیغ و تأثیر هست.

    3- تداوم در برنامه ای هدفمند برگ برنده محسوب می شو.

    4- اپرا، برای اپرا شدن، دو دهه تلاش کرد. یک شبه حاصل نشد.

    5- صبوری، ابتدایی‌ترین اصول موفقیت هست.

    6- استفاده از رسانه‌های مختلف، حتی رسانه‌های مکتوب، حتی برای کسب و کار اپرا وینفری هم مؤثر هست.

    7- مخاطبان بسیار باهوش هستند. بین شما و دیگران، یک کلیک یا یک دکمه "بعد" فاصله هست.

    8- شاد بودن و انرژی مثبت بودن، چیزی است که همه تشنه آن هستند. این خصیصه را اپرا، 25 سال نشان داد.

    9- نکته شماره 1 را دوباره بخوانید!

    در بیش از 100 هزار کتاب و مجله در پرتال آمازون، از موفقیت اپرا وینفری صحبت شده است که اهمیت این خانم سیاه پوست تاثیرگذار در کسب و کار رسانه را نشان می‌دهد. بررسی الگوهای موفقیت ایشان، برای دانشجویان مدیریت و بازاریابی و حتی رسانه، توصیه می‌شود.

    3 کتابی که در بازار کتاب ایران درباره اپرا وینفری و موفقیت‌های وی منتشر شده، عبارت‌اند از:

    1- عنوان و نام پدیدآور:

    با اطمینان می‌دانم که ...: توصیه‌های اپرا وینفری برای موفقیت و خوشبختی در زندگی

    ترجمه یاسمن خلیل‌زاده‌رضایی.

    2- عنوان و نام پدیدآور:

    از این کاملاً مطمئنم

    3- عنوان و نام پدیدآور:

    عنوان اصلی: ‭Oprah Winfrey: "I don’t believe in failure"

    اپرا وینفری: من به شکست اعتقاد ندارم

    ترجمه لاله نیکخواه.‮‬
    راز موفقیت اپرا وینفری، ملکه مجریان تلویزیونی
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    داستان «اپرا وینفری»؛ از دختر گونی پوش تا بانفوذترین زن جهان

    سخت است که تحت تاثیر داستان زندگی اپرا وینفری و مسیر باورنکردنی موفقیت او قرار نگرفت. او زنی است که هر آن چه سختی که فکر کنید را در زندگی مشقت بار دوران کودکی اش تجربه کرده است. در کودکی او در خانواده ای پرجمعیت بزرگ شد که توانایی خرید لباس برای او را نداشتند.

    در 9 سالگی توسط نزدیکانش مورد آزار قرار گرفت و در سن 14 سالگی توسط مادرش از خانه بیرون انداخته شد و خیلی زود متوجه شد که باردار است. با این وجود او خیلی زود به قله های موفقیت و شهرت دست یافت. نام اپرا وینفری اکنون با موفقیت و گشاده دستی و مهربانی مترادف شده است. او میراثی باورنکردنی را خلق کرده و مسیری که وی از خفت تا شکوه طی کرده بسیار جالب و شگفت انگیز است.

    اپرا وینفری؛ «دختر گونی پوش» همیشه امیدوار

    اپرا وینفری نمونه ی کامل از فرش به عرش رسیدن است. وقتی به خانه ها و لباس هایش نگاه می کنید دانستن این که او از کجا به اینجا رسیده است برایتان جالب تر می شود. اورپا گایل وینفری (بله درست خوانده اید؛ اورپا) در 29 ژانویه سال 1954 به دنیا آمده و خاله اش نام مذهبی «اورپا» (Orpah)، برگرفته از کتاب مقدس «روث» (Ruth) برای وی انتخاب کرد و این اسم به همین شکل در شناسنامه ی وی آمده است. اما بسیاری از افراد در تلفظ درست این اسم مشکل داشتند بنابراین نام او به اپرا تغییر پیدا کرد.

    مادر جوان اپرا تنها و بسیار فقیر بود بنابراین اپرا را نزد مادربزرگش فرستاد تا این که به سن شش سالگی رسید. اگر چه اپرا در دوران کودکی چیزی از لحاظ عشق و مهربانی کم نداشت اما عشق تنها چیزی بود که در میان خانواده ی او وجود داشت. مادربزرگ او خدمتکار بوده و به اپرا نیز گفته بود که وی نیز خدمتکار خواهد شد. در این مدت وی لباس هایی که از گونی سیب زمینی ساخته شده بود به تن می کرد که باعث شد بسیاری از مردم با سنگدلی تمام او را «دختر گونی پوش» صدا بزنند. اما در همان روزهای کودکی نیز اپرا می دانست که وی برای چیزهای بسیار بزرگ تری آفریده شده است.

    دوران کودکی سخت

    وقتی که مادر جوان اپرا احساس کرد که می تواند اپرا را نزد خود ببرد، اپرا از خانه ی مادربزرگش رفته و به مادرش ملحق شد. با بازگشت اپرا به نزد مادرش، زندگی روی تاریکش را به وی نشان داد. او هنوز هم دختری فقیر بود اما اکنون دیگر در خانه ی خودش نیز احساس امنیت نداشت. وی از سن 9 سالگی مورد بدرفتاری و اذیت و آزار جسمی و جنسی اعضای خانواده اش قرار گرفت و در نهایت در سن 14 سالگی باردار شد. این اولین باری بود که اپرای درمانده به خودکشی فکر کرد. وینفری در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر در باره احساس آن دوران خود گفت:"من با صخره ای سخت برخورد کرده بودم. باردار شده و بارداری را پنهان می کردم. به طور جدی به خودکشی فکر می کردم. می دانستم که چاره ای جز خودکشی ندارم. تنها داشتم برنامه ریزی می کردم که چطور این کار را انجام دهم.

    اگر آن زمان اینترنت داشتم امروز زنده نبودم زیرا این روزها به راحتی می توان با جستجو در گوگل نحوه ی انجام این کار را پیدا کرد". در طول دوران بارداری مادرش تصمیم گرفته بود که او را از خانه بیرون بیندازد. او قرار بود به یک مرکز نگهداری از دختران برود اما خوشبختانه آن ها جای خالی نداشته و نمی توانستند اپرا را بپذیرند. به همین دلیل برای زندگی نزد پدرش فرستاده شد که به او کمک کرد همه چیز را تغییر دهد.

    از دست دادن بچه و تغییر مسیر زندگی

    اپرا 14 ساله و باردار بود که به یک ایالت دیگر فرستاده شد تا با پدرش زندگی کند. خوشبختانه، پدرش خانه ی امن و پر از عشقی را برای دختر خود فراهم کرد. اپرا همچنان بارداری خود را پنهان می کرد تا این که زایمان کرده و پسربچه ای که به دنیا آورد به دلیل مشکلات ناشی از زایمان زودرس درگذشت. تجربه کردن چنین اتفاق سختی در سن 14 سالگی بدون شک کمر هر شخصی را خواهد شکست و شخصیت وی را ویران خواهد کرد اما پدر اپرا به وی نشان داد که می تواند به او شانس مجددی برای زندگی بدهد. اکنون او می توانست به سمت جلو حرکت کند و گذشته ی پر از دردش را پشت سر بگذارد. وی در مصاحبه اش در این باره چنین گفته است:" من از خیلی جهات از این موضوع به عنوان راهی برای نجات استفاده کردم و تصمیمی گرفتم که باعث می شد همه چیز را عوض کنم" اپرا همه چیز را تغییر داده و گذشته ی دردناکش را به فراموشی سپرد.

    دختر شایسته تنسی در سن 17 سالگی

    سخت است باور کرد که یک دختر باردار 14 ساله با تفکرات جدی در مورد خودکشی بتواند مسیر زندگی خود را تغییر دهد اما اپرا این کار را کرد. وی اعتماد به نفسش را بدست آورده و با اطمینان به غریزه و توانایی هایش مسیر خود به سمت دیده شدن در انظار عمومی را آغاز کرد. وی در این باره گفته است:" من هیچ گاه برای چیزی برنامه ریزی نکرده ام. تنها توسط غریزه ی قدرتمندم هدایت شده ام و تصمیماتی گرفته ام که بر اساس آن چه که در آن زمان برای من درست بوده اند گرفته شده اند". اپرا در رقابت های دختر شایسته شرکت کرده و در سال 1972 و در سن 17 سالگی به عنوان بانوی سیاه پوست ایالت تنسی انتخاب شد. وقتی که اپرا مزه ی شهرت و بودن در توجه عموم را تجربه کرد دیگر راه برگشتی نبود.

    گویندگی خبر در سن 19 سالگی

    وقتی که اپرا به عنوان دختر شایسته با قرار گرفتن در انظار عمومی مواجه شد و با آن به خوبی کنار آمد از همان سنین جوانی وارد دنیای تلویزیون شد. او به عنوان اولین زن آفریقایی آمریکایی گوینده ی خبر در نشویل شناخته شد. از آن روز به بعد وی دیگر هیچ گاه وقتش را هدر نداد. اپرا دانشگاه ایالتی تنسی را رها کرده و در سن 19 سالگی شغلی برای خود دست و پا کرد. اپرا در کلاس حضور داشت که کریس کلارک از شبکه ی 5 با وی تماس گرفت و وقتی از او پرسیده شد که توانایی کار با دوربین و نوشتن خبر را دارد جواب مثبت داد، هر چند بعدها اعلام کرد که در این زمینه دروغ گفته است. از همان اولین حضورش در مقابل دوربین تلویزیونی، اپرا می دانست که شغل دوست داشتنی ابدی خود را پیدا کرده است. وی در این باره چنین گفته است:" درست مانند نفس کشیدن بود. احساس می کردم این همان جایی است که باید باشم". اپرا با همین کار تلویزیونی اش به سرعت توجه مدیران خبری سراسر کشور را به خود جلب کرد.

    راه اندازی برنامه ی صبحگاهی در بالتیمور

    بعد از شروع به عنوان گوینده خبر در نشویل، اپرا در سال 1976 به بالتیمور نقل مکان کرده و کار خود را در بخش خبری عصر آغاز کرد. در واقع کار او به عنوان همکار خبری در کنار جری ترنر در بخش خبری ساعت 6 عصر شبکه ی WJZ شروع شد. اما در کمال ناباوری ترنر کار را برای اپرای جوان سخت کرده بود. وینفری در مصاحبه با بالتیمور سان در این مورد چنین گفته است:" در واقع او از همان ابتدا می خواست که تنها باشد. اگر هم به این موضوع راضی می شد دوست نداشت که آن شخص مثل من بی تجربه و جوان باشد.

    از هر فرصتی برای ناامید کردن یا بد کردن حال من در مورد جایی که برای درس خواندن رفته بودم استفاده می کرد. آن جا بود که فهمیدم جایی که مدرسه رفته ای بسیار مهم خواهد بود زیرا او همیشه تکرار می کرد که به کدام مدرسه می روی؟ چه دانشکده یا دانشگاه کوچکی؟ ازاین رو باید بگویم که خاطراتم از جری ترنر خاطرات دوست داشتنی نخواهند بود". اما بعد از مدتی اپرا با امضای قرارداد برای حضور به عنوان مجری همکار در برنامه ی «مردم دارند حرف می زنند» (People Are Talking) به بخش صبحگاهی تلویزیون نقل مکان کرد. رفتن از گویندگی خبر به سمت برنامه ی گفتگوی زنده همان چیزی بود که اپرا به آن نیاز داشت.

    شروع برنامه زنده اپرا وینفری
    اپرا بدون شک برای دنیای برنامه های گفتگوی زنده ساخته شده بود از این رو وقتی که در سال 1984 یک برنامه ی گفتگوی زنده در شیکاگو به وی پیشنهاد شد، اپرا بدون درنگ پذیرفت. در واقع به او پیشنهاد شده بود که برنامه ی گفتگوی زنده ای با عنوان «AM Chicago» را تنها با مجری گری و مسئولیت خودش انجام دهد از این رو اپرا به سرعت به غرب کشور نقل مکان کرد. برنامه ی اپرا وینفری باید با برنامه ی گفتگوی زنده ی فیل دوناهو که شخصیتی افسانه ای بود رقابت می کرد و خیلی زود تعداد تماشاگران برنامه ی اپرا وینفری از برنامه ی دوناهو پیشی گرفت و همه را شوکه کرد. تعداد تماشاگران برنامه ی او چنان افزایش یافت که در سال 1985 اسم این برنامه به «The Oprah Winfrey Show» تغییر پیدا کرد. این اتفاق نقطه عطفی در زندگی کاری اپرا وینفری بود.

    اولین حضور در سینما با «رنگ ارغوانی» اسپیلبرگ

    موفقیت برنامه ی تلویزیونی اپرا وینفری توجه مدیران اجرایی در تمام دنیای سرگرمی هالیوود را جلب کرده بود که در میان آن ها استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور نیز دیده می شد. بدین ترتیب اسپیلبرگ در سال 1985 وی را برای بازی در فیلم «رنگ ارغوانی» (The Color Purple) انتخاب کرد و وینفری در اولین تجربه بازیگری خود نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نیز بدست آورد. وینفری در مورد تمایل و اشتیاق شدید خود برای حضور در این فیلم چنین گفته است:"من همیشه دوست داشتم که بازیگر باشم. در زندگی ام هیچ چیزی را به اندازه بودند در رنگ ارغوانی نخواسته ام و دیگر به خودم اجازه ندادم که چیزی به اندازه ی آن را بخواهم". اپرا بازی در فیلم را بسیار دوست داشت به نحوی که راضی به دستمزد بسیار کمتری در مقایسه با دستمزدی که برای برنامه ی تلویزیونی اش دریافت می کرد شد. بعدها وی در فیلم های دیگری نیز بازی کرد اما تمرکز خود را بیشتر بر روی برنامه صبحگاهی اش قرار داد.

    اجتناب از تبدیل شدن به مجری برنامه های بی محتوا

    اپرا وینفری مالکیت برنامه ی تلویزیونی خود را بدست آورده و همواره دیدگاه خود در مورد برنامه اش و مسیر آن را حفظ کرد. حتی در سال 1988 استودیو فیلم سازی خود با عنوان «هارپو استودیوز» (Harpo Studios) را تاسیس کرد تا کنترل کاملی بر روی برنامه ی خود داشته باشد. علاوه بر این وی می خواست که بر محتوای برنامه و مصاحبه هایش نیز کنترل کامل داشته باشد. دهه ی 1990 عصر برنامه های تلویزیونی بی محتوا و جلفی مانند برنامه ی تلویزیونی جری اسپرینگر بود اما اپرا وینفری علاقه ای به شرکت در این برنامه و یا تقلید از آن نداشت. البته در نتیجه ی این تصمیم تعداد تماشاگران او بشدت کاهش یافت اما خیلی زود بار دیگر تماشاگران و علاقمندان به سبک اپرا وینفری وفاداری خود را به او اثبات کرده و تعداد تماشاگران برنامه ی تلویزیونی اپرا افزایش یافت.
    داستان «اپرا وینفری»؛ از دختر گونی پوش تا بانفوذترین زن جهان
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    داستان «اپرا وینفری»؛ از دختر گونی پوش تا بانفوذترین زن جهان _2

    صحبت صادقانه در مورد مسیر شخصی کاهش وزن

    یکی از دلایل موفقیت اپرا وینفری و برنامه هایش این است که او در مورد خود آزادانه سخن می گوید و بسیاری از مشکلاتش همان مشکلات مردم عادی است. اگر چه وی در نقاط مختلف کشورش عمارت های مجلل دارد اما همچنان چیزهایی دارد که همه مردم در هر سطحی با آن آشنا هستند. یکی از این موضوعات که همه از آن خبر داشتند مشکل وینفری با افزایش وزن و تلاش او برای کاهش آن بود. وی همواره با صداقت در مورد رژیم غذایی و وزن کم و زیاد کردن های خود صحبت می کرد.

    وی در این باره در سال 2006 در مقاله ای چنین نوشت:" در سال 1992 من به بیشترین وزن خودم یعنی 237 پوند [107.5 کیلوگرم] رسیدم. در آن زمان 38 سال سن داشتم. سپس 4 سال پیش برای خودم هدف گذاری کردم که وزنم را کاهش دهم و در ژانویه 2005 با وزن 160 پوند [72.5 کیلوگرم] بر روی جلد مجله [O Magazine] ظاهر شدم.فکر می کردم که مبارزه ام برای کاهش وزن تمام شده است.

    کارم را انجام داده بودم. پیروز شده بودم. چنان اطمینان داشتم که حتی مغرور شده بودم. چنان مغرور شده بودم که به دوستانی که در حال مبارزه با افزایش وزن بودند می گفتم تنها کاری که باید بکنید این است که سخت تر تلاش کرده و کمتر بخورید! برنامه ی 10.000 قدم در روز را ادامه دهید! نه آن برنامه های رسمی مزخرف را!". اما وی چند سال بعد گفت که نسبت به سال 2006 بیش از 18 کیلوگرم وزن اضافه کرده و از این موضوع ناراحت و از دست خودش عصبانی است.

    بپا کردن انقلاب با باشگاه کتابخوانی اش

    اپرا وینفری باشگاه کتابخوانی مشهورش را در سال 1996 آغاز کرد و این موضوع خیلی زود نشان داد که اپرا تا چه حد مشهور است. تایید کتابی از طرف وینفری نویسنده ی آن را یک شبه به شخصیت مشهوری تبدیل می کرد. اپرا هر سال 10 کتاب را انتخاب می کرد و بعدا از این که خواندن کتاب به اتمام می رسید با نویسنده ی کتاب به صورت زنده مصاحبه می نمود.

    برای مثال باشگاه کتابخوانی اپرا زندگی ژانت فیچ را به طور کلی تغییر داد. بعد از این که اپرا از کتاب او با عنوان «گل خرزهره سفید» (White Oleander) تعریف کرد تمامی اعضای باشگاه کتابخوانی او به خرید این کتاب روی آوردند. بعد از دیدن موفقیت این رمان، تهیه کنندگان هالیوودی آن را به یک فیلم با بازی میشله فایفر تبدیل کردند.


    لغزیدنی مختصر اما نه افتادن

    وقتی که اپرا وینفری و برنامه ی تلویزیونی اش در صدر برنامه های تلویزیونی جهان قرار داشتند او تصمیم جسورانه ای گرفت و از این برنامه خارج شد. وی در سال 2011 تصمیم گرفت که برای تمرکز بیشتر بر روی شبکه ی خود برنامه ی دیرین و پرطرفدار خود را به اتمام برساند. بدین ترتیب وی شبکه تلویزیونی «شبکه اپرا وینفری» (The Oprah Winfrey Network (OWN)) را تاسیس کرد. اما موفقیت برنامه ی تلویزیونی او به سرعت به شبکه ی خصوصی اش منتقل نشد. با وجود اینکه وی گفته که در ابتدا اشتباهاتی در این مورد داشته اما می گوید که باید هر کاری را بالاخره از جایی شروع کرد و خیلی زود بار دیگر موفقیت به سراغ اوآمد.

    علاقه شدید به املاک و عمارت های مجلل

    از زندگی اپرا وینفری کاملاً مشخص است که وی هیچ چیزی را نیمه کاره رها نمی کند و دوست دارد تا آخر ماجرا برود حتی زمانی که همه چیز بر علیه او باشد. به همین دلیل جای تعجب ندارد که وی توانسته چنین ثروت هنگفتی را جمع آوری کند. روزگاری به وی گفته شده بود که در نهایت چیزی بیشتر از یک خدمتکار ساده نخواهد بود اما اکنون صاحب عمارت های باشکوه و بزرگی است که هر کدام چندین خدمتکار دارند. خانه ی مورد علاقه ی او عمارت و باغ های 64 هکتاری اش در کالیفرنیاست.


    در واقع او عمداً بدنبال خانه ای بود که ساختاری جنوبی داشته باشد. وی ر مصاحبه ای با مجله «People» چنین گفت:" می خواستم آن را تارای 2 [Tara II] نامگذاری کنم" اما یکی از دوستانش به نام باب گرین از او خواست که نام دیگری انتخاب کند. او گفت که اپرا به نام بهتری برای این عمارت نیاز دارد. وی گفت:" واقعیت این است که تو یک زن آفریقای-آمریکایی اهل می سی سی پی هستی و تو باید این را حفظ کنی... خیلی عمیق است". و اپرا به خوبی صدای او را شنیده و درک کرد و نامش را به «سرزمین موعود» (Promised Land) تغییر داد. وی هر بار عمارت های گران قیمت خود را تغییر می دهد و ثابت کرده که زندگی در خانه های مجلل متنوع را دوست دارد.

    مبارزه به عنوان یک فعال مدنی

    اگر هر جنبه ای از فعالیت های کاری اپرا وینفری را دنبال کرده باشید خیلی زود می فهمید که او بخشندگی و گشاده دستی را سرلوحه ی زندگی خود قرار داده است. اگر یکی از اپیزودهای برنامه ی «چیزهای مورد علاقه اپرا» (Oprah's Favorite Things) را دیده باشید متوجه می شوید که او با مهربانی هدایایی بسیار مدرن و حتی خودروهای لوکس را به دیگران هدیه می دهد. وی یک بنیاد خیریه دارد که تاکنون 51.000.000 میلیون دلار برای کارهای مختلفی مانند هزینه ی تحصیل دختران هزینه کرده است. در سال 2013 باراک اوباما مدال آزادی کشور را به دلیل کارهای خیرخواهانه و بشر دوستانه اش به اپرا وینفری تقدیم کرد.


    داستان «اپرا وینفری»؛ از دختر گونی پوش تا بانفوذترین زن جهان
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    اپرا وینفری: بزرگ‌ترین کشف در تمام طول تاریخ این است که یک فرد می‌تواند تنها با تغییر نگرش خود تغییر کند. وی در ۲۹ ژانویه ۱۹۵۴ در می‌سی‌سی‌پی، از مادری نوجوان به دنیا آمد. مادرش ورنیتا لی ۱۸ ساله خدمتکار بود. پدرش ورنن وینفری ۲۰ ساله در ارتش خدمت می‌کرد. تا ۶ سالگی نزد مادربزرگش در روستایی در می‌سی‌سی‌پی زندگی کرد.
    با کمک مادربزرگ توانست در کودکی خواندن و نوشتن را بیاموزد او در ۳ سالگی انجیل و سرودهای مذهبی در کلیسا را از حفظ می‌خواند. با وجود زندگی فلاکت باری که داشت توانست دو دوره مدرسه را جهشی طی کند و زمانی که ۱۳ سال داشت کمک هزینه ای گرفت تا در کلاسهای مدارس معتبر سفیدپوستان در حومه شهر شرکت کند. اپرا وينفري امروز تهیه کننده، بازیگر، مجری، خیرخواه و از مشهورترین و مطرح‌ترین مجریهای تلویزیونی آمریکا و جهان است.او به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه بندی شده‌است.
    اپرا فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان دوستانه انجام داده و بزرگترین خیر و نیکوکار سیاه پوست در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. او برای مدتی، تنها میلیاردر سیاهپوست جهان بوده‌است و بر اساس برخی ارزیابی‌ها، با نفوذترین زن در جهان محسوب می‌شود. وی در میان قدرتمندترین افراد جهان در رتبه ۴۵ قرار دارد و از چنان نفوذ چند جانبه‌ای در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار است که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا رییس جمهور را در این کشور به موفقیت برساند.او تا کنون در کارهای فراوانی فعالیت داشته‌است اما مهم‌ترین کار وی برنامه تلویزیونی «اپرا» است. این برنامه بالاترین در نوع خود در تاریخ شناخته شده است که از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ پخش می‌شد.

    پس از 4560 شوی تلویزیونی، ملکه شوهای روزانه تلویزیونی، چندي پيش از انبوهی از طرافداران پروپا قرص خود خداحافظی کرد. آخرین حضور وی در تلویزیون به همراه ميهمانان غافلگیر کننده‌ای برگزار شده بود، جمعیت کثیری از افراد مشهور، از جمله تام هنکس، جیمی فاکس، ماریا شرایور، و ده‌ها نفر دیگر. درصد بازدیدکنندگان برای آخرین اجرای وی عملاً رکورد شکست، که بیش از 18 میلیون بیننده داشت. شخصیتهای معدودی تا کنون چنین هیاهویی برای خداحافظی‌اشان داشته‌اند که ما را به فکر وا می‌داشتند. چگونه برندی مانند اپرا بسازیم؟
    در اینجا چند راهنمایی کلیدی وجود دارد که شما می‌توانید از موفقیتهای بین‌‌المللی اپرا فراگیرید.

    1- به سوی طرفدارانتان گام بردارید. همانند هر برند برتر دیگری، اپرا احساس با ارزش بودن را به طرفدارانش انتقال می‌داد.. یک درس خوب در کسب‌وکار این است که یک سورپرایز غیرمنتظره برای مشتریانتان می‌تواند بیشتر مسیر را برای جذب وفاداری آنها هموار سازد.

    2- ریسک پذیر باشید و برای جلب توجه تلاش کنید. وینفری در سال 1988 گروهی از نئو نازی‌ها را از کالیفرنیا برای حضور در برنامه‌اش دعوت کرد. اگرچه بعدها وینفری از چنین تصمیم بحث برانگیزی ابراز تأسف کرد، حرکتی که وی را به سمت کانون توجه همگان سوق داد و به ببینندگانش نشان داد که وی از ریسک کردن واهمه‌ای ندارد.

    3- داستان شخصی خود را بیان کنید. برخی از شرکتها، خود را در پس پرده ابهام مي پوشانند. اما وينفري برندي شفاف با مخاطبان خود بود و از به اشتراك‌گذاشتن بخش‌هاي لخ زندگي خود با هوادارانش ابايي نداشت. اگرچه همه‌ی کارفرماها نیازی ندارند که داستان زندگی شخصی‌شان را به اشتراک قرار دهند، اما پیام این امر واضح بود: شفافیت بین شما و کسب‌وکارتان نوعی حس اعتماد را به مشتریانتان عرضه می‌کند.

    4- افراد مشهور را در کنار خود داشته باشید. در کنار جایزه‌ی اسکار، چند اتفاق، حضور تعدادی از افراد مشهور را در خداحافظی غافلگیر کننده‌ی اپرا رقم زد. بخشی از آن، توانایی اپرا در جذب حمایت افراد مشهور با استفاده از مدل مصاحبه‌های وی در شوهای تلویزیونی‌اش بود. ماریا شرایور در بخش آخر خداحافظی غافلگیر کننده‌ی اپرا گفت: "شما به من عشق، پشتیبانی و حمایت، دانایی و از همه مهمتر صداقت (راستی و درستی) بخشیدید." اين جمله شانگر عمق ارادت و علاقه چهره‌هاي مشهور به اپرا وينفري است.

    5- تأثیرگذار باشید (به شخص تأثیرگذاری تبدیل شوید.) مجله تايم با کریگ کارسویت، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه نورت وسترن، در زمینه‌ی موفقیت اپرا وينفري در بازاریابی مصاحبه‌ای داشت. تأثیرگذاری اپرا تا چه حد بوده است؟ کارسویت پاسخ می‌دهد: "برای مثال، رمان آنا کارنینا 12 هفته قبل از وارد شدن به باشگاه کتابخوانان اپرا به تعداد 11648 عدد به فروش رسیده بود. اما تنها 12 هفته بعد از گنجانده شدن اين كتاب در باشگاه اپرا، رمان آنا کارنینا به ميزان 643122 عدد به فروش رسيد- با افزایش تکان دهنده 5421 درصدی." همين يك آمار نشان‌دهنده ميزان اقبال عمومي به برند اپرا وينفري است. اقبالي كه ناشي از قدرت تاثيرگذاري اپرا در ميان مخاطبانش است.

    7-بدانید که چه زمانی باید کناره گیری کنید. پس از 25 سال اپرا در نهایت چنین نتیجه گرفت که زمان خداحافظی و تمرکز بر روی شبکه‌ی تلویزیونی‌اش OWN فرارسیده است. پیام برای کارفرمایان (کارآفرینان) به اندازه کافی واضح است: از کناره‌گیری در اوج نترسید. منبع:درگی
    راز موفقیت «اپرا»، زنی که خیلی بدبخت بود!
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    داستان موفقیت اپرا وینفری

    دوران کودکی و تحصیل

    اپرا وینفری در ۲۹ ژانویه ۱۹۵۴ به دنیا آمد. با کمک مادربزرگش توانست در کودکی خواندن و نوشتن بیاموزد. در ۳ سالگی انجیل و سرود های مذهبی را در کلیسا از حفظ می‌خواند. او فقط ۹ سال داشت، که مردی از اقوام به او تجاوز کرد و مدتی بعد هم مورد آزار جنسی اقوام دیگر قرار می گرفت. مادرش تصمیم داشت او را به کانون اصلاح و تربیت بفرستد، ولی متاسفانه ظرفیت مدرسه تکمیل بود. او در سال ۱۹۶۷ از خانه گریخت و در سال ۱۹۶۸ در پی آزارهای جنسی در ۱۴ سالگی باردار شد، ولی پسری مرده به دنیا آورد. پدرش تصمیم گرفت با انضباط و سخت گیری به او کمک کند. او با تشویق پدرش تحصیلاتش را ادامه داد. اپرا باید هفته‌ای یک کتاب می خواند و مطلبی درباره آن می نوشت. در ۱۷ سالگی گزارشگر رادیو نشویل شد. برای تحصیل به دانشگاه تنسی رفت و در رشته ی هنرهای نمایشی و ارتباط کلامی تحصیل کرد، همزمان به طور نیمه وقت در رادیو محلی مشغول به کار شد. شروع مسیر موفقیت

    پس از آن در دانشگاه موفق به کسب دو جایزه برای دو نمایش شد. سال ۱۹۷۶ مجری خبری تلویزیون شد. در سال ۱۹۷۸ به اجرای برنامه ی تلویزیونی روی آورد و سال ۱۹۸۳ به اجرای برنامه صبحگاهی” ای ام شیکاگو” پرداخت، کمتر از یک سال از پخش این برنامه نگذشته بود، که به یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها تبدیل شده بود. این برنامه در سپتامبر ۱۹۸۵ به «شوی اپرا وینفری» تغییر نام یافت. در همان سال، اپرا در فیلم “رنگ ارغوان” بازی کرد و برای بازی در نقش مکمل این فیلم، نامزد جایزه اسکار شد. همچنین از او برای بازی در فیلم پسر بومی قدردانی شد.
    پیشرفت در مسیر موفقیت

    در سال ۱۹۸۶ کمتر از یک سال نگذشته بود، که نخستین برنامه «اپرا» به صورت سراسری در آمریکا پخش شد و چیزی نگذشت که برنامه اپرا به موفق‌ترین برنامه ی میزگرد، در تلویزیون تبدیل شد. شوی تلویزیونی اپرا از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ به مدت ۲۵ سال پخش شد. این برنامه در سال ‌های آخر در ۱۴۵ کشور جهان پخش می‌شد. برنامه ای که سبب شد، اپرا وینفری یکی از اثرگذارترین زنان در آمریکا و ثروتمندترین زن سیاه پوست در جهان شود. سخن پایانی

    اپرا وینفری درباره ی موفقیت چنان می گوید: در ابتدا، هدفم از اجرای این برنامه این بود، که به وسیله رسانه ی تلویزیون بتوانم، مردم را تشویق کنم و به آنها روحیه داده و سطح آگاهی آنها را بالا ببرم. اما اکنون ماموریت من، این است، که زندگی دیگران را دگرگون کنم و به آنها کمک کنم، تا خودشان را جور دیگر ببینند و برای آنها شادی و رضایت خاطر به ارمغان آورم. رمز موفقیت ایجاد این توانایی است که بتوانید بر مسائلی که واقعا مهم اند تمرکز کنید و اینکه قادر به ایجاد تغییرات، نه تنها در زندگی خود، بلکه در زندگی بقیه مردم هم باشید. موفقیت برای من هدف نبوده است، من فقط سعی کرده ام که کارم را خوب انجام دهم.
    https://farajiacademy.com/%D8%B2%D9%...1%D8%B1%DB%8C/
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    راز های موفقیت اپرا وینفری

    در اینجا با راهنمایی های اپرا وینفری برای موفقیت در زندگی و کار آشنا خواهید شد.
    رمز موفقیت اپرا وینفریاپرا وینفری، بزرگ‌ترین کشف در تمام طول تاریخ این است که یک فرد می‌تواند تنها با تغییر نگرش خود تغییر کند. وی در 29 ژانویه 1954 در می‌سی‌سی‌پی، از مادری نوجوان به دنیا آمد. مادرش ورنیتا لی 18 ساله خدمتکار بود. پدرش ورنن وینفری 20 ساله در ارتش خدمت می‌کرد. تا 6 سالگی نزد مادربزرگش در روستایی در می‌سی‌سی‌پی زندگی کرد.
    با کمک مادربزرگ توانست در کودکی خواندن و نوشتن را بیاموزد او در 3 سالگی انجیل و سرودهای مذهبی در کلیسا را از حفظ می‌خواند. با وجود زندگی فلاکت باری که داشت توانست دو دوره مدرسه را جهشی طی کند و زمانی که 13 سال داشت کمک هزینه ای گرفت تا در کلاسهای مدارس معتبر سفیدپوستان در حومه شهر شرکت کند. اپرا وینفری امروز تهیه کننده، بازیگر، مجری، خیرخواه و از مشهورترین و مطرح‌ترین مجریهای تلویزیونی آمریکا و جهان است.او به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه بندی شده‌است.
    اپرا فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان دوستانه انجام داده و بزرگترین خیر و نیکوکار سیاه پوست در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. او برای مدتی، تنها میلیاردر سیاهپوست جهان بوده‌است و بر اساس برخی ارزیابی‌ها، با نفوذترین زن در جهان محسوب می‌شود. وی در میان قدرتمندترین افراد جهان در رتبه 45 قرار دارد و از چنان نفوذ چند جانبه‌ای در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار است که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا رییس جمهور را در این کشور به موفقیت برساند.او تا کنون در کارهای فراوانی فعالیت داشته‌است اما مهم‌ترین کار وی برنامه تلویزیونی «اپرا» است. این برنامه بالاترین در نوع خود در تاریخ شناخته شده است که از سال 1986 تا 2011 پخش می‌شد.
    پس از 4560 شوی تلویزیونی، ملکه شوهای روزانه تلویزیونی، چندی پیش از انبوهی از طرافداران پروپا قرص خود خداحافظی کرد. آخرین حضور وی در تلویزیون به همراه میهمانان غافلگیر کننده‌ای برگزار شده بود، جمعیت کثیری از افراد مشهور، از جمله تام هنکس، جیمی فاکس، ماریا شرایور، و ده‌ها نفر دیگر. درصد بازدیدکنندگان برای آخرین اجرای وی عملا رکورد شکست، که بیش از 18 میلیون بیننده داشت. شخصیتهای معدودی تا کنون چنین هیاهویی برای خداحافظی‌اشان داشته‌اند که ما را به فکر وا می‌داشتند. چگونه برندی مانند اپرا بسازیم؟
    در اینجا چند راهنمایی کلیدی وجود دارد که شما می‌توانید از موفقیتهای بین‌‌المللی اپرا فراگیرید
    1- به سوی طرفدارانتان گام بردارید. همانند هر برند برتر دیگری، اپرا احساس با ارزش بودن را به طرفدارانش انتقال می‌داد.. یک درس خوب در کسب‌وکار این است که یک سورپرایز غیرمنتظره برای مشتریانتان می‌تواند بیشتر مسیر را برای جذب وفاداری آنها هموار سازد.
    2- ریسک پذیر باشید و برای جلب توجه تلاش کنید. وینفری در سال 1988 گروهی از نئو نازی‌ها را از کالیفرنیا برای حضور در برنامه‌اش دعوت کرد. اگرچه بعدها وینفری از چنین تصمیم بحث برانگیزی ابراز تأسف کرد، حرکتی که وی را به سمت کانون توجه همگان سوق داد و به ببینندگانش نشان داد که وی از ریسک کردن واهمه‌ای ندارد.
    3- داستان شخصی خود را بیان کنید. برخی از شرکتها، خود را در پس پرده ابهام می پوشانند. اما وینفری برندی شفاف با مخاطبان خود بود و از به اشتراک‌گذاشتن بخش‌های لخ زندگی خود با هوادارانش ابایی نداشت. اگرچه همه‌ی کارفرماها نیازی ندارند که داستان زندگی شخصی‌شان را به اشتراک قرار دهند، اما پیام این امر واضح بود: شفافیت بین شما و کسب‌وکارتان نوعی حس اعتماد را به مشتریانتان عرضه می‌کند.
    4- افراد مشهور را در کنار خود داشته باشید. در کنار جایزه‌ی اسکار، چند اتفاق، حضور تعدادی از افراد مشهور را در خداحافظی غافلگیر کننده‌ی اپرا رقم زد. بخشی از آن، توانایی اپرا در جذب حمایت افراد مشهور با استفاده از مدل مصاحبه‌های وی در شوهای تلویزیونی‌اش بود. ماریا شرایور در بخش آخر خداحافظی غافلگیر کننده‌ی اپرا گفت: “شما به من عشق، پشتیبانی و حمایت، دانایی و از همه مهمتر صداقت (راستی و درستی) بخشیدید.” این جمله شانگر عمق ارادت و علاقه چهره‌های مشهور به اپرا وینفری است.
    5- تأثیرگذار باشید (به شخص تأثیرگذاری تبدیل شوید.) مجله تایم با کریگ کارسویت، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه نورت وسترن، در زمینه‌ی موفقیت اپرا وینفری در بازاریابی مصاحبه‌ای داشت. تأثیرگذاری اپرا تا چه حد بوده است؟ کارسویت پاسخ می‌دهد: “برای مثال، رمان آنا کارنینا 12 هفته قبل از وارد شدن به باشگاه کتابخوانان اپرا به تعداد 11648 عدد به فروش رسیده بود. اما تنها 12 هفته بعد از گنجانده شدن این کتاب در باشگاه اپرا، رمان آنا کارنینا به میزان 643122 عدد به فروش رسید- با افزایش تکان دهنده 5421 درصدی.” همین یک آمار نشان‌دهنده میزان اقبال عمومی به برند اپرا وینفری است. اقبالی که ناشی از قدرت تاثیرگذاری اپرا در میان مخاطبانش است.
    7-بدانید که چه زمانی باید کناره گیری کنید. پس از 25 سال اپرا در نهایت چنین نتیجه گرفت که زمان خداحافظی و تمرکز بر روی شبکه‌ی تلویزیونی‌اش OWN فرارسیده است. پیام برای کارفرمایان (کارآفرینان) به اندازه کافی واضح است: از کناره‌گیری در اوج نترسید.
    راز های موفقیت اپرا وینفری
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    توصیه های «اپرا وینفری» درباره کار و زندگی به کارآفرینان

    اپرا وینفری با برنامه ی تلویزیونی بسیار محبوبش که در 25 فصل ارائه شد جایگاه خود را در قلب مردم پیدا کرد. او که مصاحبه های تلویزیونی بسیار صمیمانه ای با افراد مشهور برقرار می کرد، موفقیتش را مدیون عادات خوبش می داند. در ادامه چند نمونه از عادات خوب وی آورده شده است:

    • سرمایه گذاری روی خود

    اپرا هرگز از خودسازی دست بر نداشت، حتی زمانی که بازنشسته شد. او بر این باور است که با خودسازی آینده ای پرسود خواهید داشت.

    • مسئولیت پذیری


    زمانی که امتیاز شبکه ی اپرا کم شد و رسانه ها آشوبی در مورد آن به پا کردند، همه ی کارمندان اپرا فکر می کردند او از تاکتیک های خاصی برای فریب دادن اذهان عمومی استفاده خواهد کرد. اما او روی صحنه رفته و به همه گفت:
    مالک شبکه من هستم و آن را درست خواهم کرد.
    • گستره دایره اطلاعات اجتماعی

    از آنجایی که اپرا در محیطی با مردمی متفاوت از همه جای دنیا زندگی می کرد، توانست با مطالعه ی فرهنگ آنها و ارتباط برقرار کردن با مردم اطلاعات زیادی از نحوه ی زندگی، فرصت های شغلی موجود، نحوه ی حل مشکلات و خیلی موارد دیگر به دست آورد که در کسب و کارش بسیار موثر بود. او دنیا را از چشم آنها می دید و جهان بینی های متفاوت شان به اپرا درس های زیادی می داد.

    • تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف

    برخی فکر می کنند که افراد بسیار موفق در همه چیز عالی هستند، در حالی که چنین نیست. این اشخاص در یکی دو مورد از ویژگی های خودشان عالی هستند و آینده ی خود را بر مبنای آنها ساخته اند. در واقع هیچکس عالی نیست. نقاط ضعف تان را بیابید و از آنها درس بگیرید، در عین حال نقاط قوت تان را به بهترین شکل تقویت کنید.

    • ریسک پذیری

    هر کارآفرین خوبی می داند بدون ریسک کردن، جایزه ای نیز وجود ندارد. اپرا حتی بعد از موفقیت عالی که از برنامه اش بدست آورد باز هم حاضر به ریسک کردن نام و اعتبارش بر پروژه های بزرگ بود. البته این حرف بدین معنی نیست که دست به هر کاری بزنید. اما اگر ریسک های محاسبه شده را نپذیرید هیچ رشدی نخواهید کرد.

    • تقویت مهارت سخنوری


    اگر تا به حال برنامه ی اپرا را دیده باشید متوجه ازتباط احساسی که با مهمان های برنامه اش برقرار می کند، شده اید. مهارت سخنوری به شما در ایجاد ارتباط کلامی مناسب با همکاران و اطرافیان تان کمک شایانی خواهد کرد.

    • به خود خندیدن

    در مصاحبه های اپرا کمتر از هر دو دقیقه با خنده ی وی مواجه می شوید. گاهی به موضوعی می خندد، و گاهی به اشتباهی که در کلامش داشته است. همه اشتباه می کنند؛ نباید با جدی گرفتن این اشتباهات لفظی یا کوچک، دنیای خود را از هم بپاشید. تا زمانی که نتوانید این اشتباهات خود را نادیده بگیرید، از سر تقصیرات دیگران نیز نخواهید گذشت.

    توصیه های «اپرا وینفری» درباره کار و زندگی به کارآفرینان - دیجیاتو
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    اپرا وینفری زنی که سدها را شکست!


    اپرا وینفری
    اپرا وینفری زنی سیه‌چرده است که در دنیای رسانه چهره‌ای شناخته شده به حساب می‌آید. این زن امریکایی که یکی از مجریان معروف تلویزیونی ینگه دنیا است، جوایز هنری متعددی را نیز درو کرده است و از نظر مالی هم موفق شده عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم را از آن خود کند. بیایید با هم به زندگی اپرا وینفری نگاهی بیندازیم و ببینیم چطور او به اپرا وینفری که ما می‌شناسیم تبدیل شد.
    تصور کنید یک دختربچه سیاه‌پوست بودید که مجبور بودید در سیاه‌ترین سال‌های دوران تبعیض نژادی در آمریکا زندگی کنید. دختربچه‌ای که پدرتان بازنشسته ارتش ایالات متحده بود و مادرتان هم شما را ترک کرده بود.
    فکر کنید مجبور بودید به خاطر وضعیت خانوادگی‌تان کنار مادربزرگی بداخلاق زندگی کنید و تحقیرها و تنبیه‌های او را هم باید تحمل می‌کردید. همچنین از نه سالگی مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گرفتید و کار به جایی می‌رسید که در چهارده‌سالگی مجبور بودید، تنها فرزندِ‌ مرده‌تان را که حاصل تجاوز یکی از اقوامتان بود،‌ به دنیا بیاورید!
    حدود پنجاه سال از آن سال‌ها گذشته،‌ چه بلایی سرتان آمده است؟ چه آینده‌ای را برای خود تصور می‌کردید؟ این سرگذشت اپرا وینفری است. با روزچین همراه شوید تا شما را بیشتر با او آشنا کنیم.
    ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار


    این نصیحتی است که وینفری به کسانی که از شکست می‌ترسند می‌کند: کاری که تصور میکنید توانش را ندارید انجام دهید. در آن شکست بخورید. دوباره تلاش کنید. بهتر عمل کنید. اپرا وینفری عناوین گوناگونی در زمینه‌ی کاری دارد. عناوینی مثل تهیه‌کننده، هنرپیشه، مجری، خیر و… او همچنین برنده جایزه اسکار، کاندیدای جایزه گلدن گلوب و بفتا است. وینفری یکی از مشهورترین و مطرح‌ترین مجری‌های تلویزیونی آمریکا و جهان است.
    اپرا وینفری در قرن بیستم به عنوان «ثروتمندترین فرد آمریکایی آفریقایی‌تبار» معرفی شده است. او در زمینه مسائل انسان دوستانه فعالیت‌های زیادی انجام داده است. وینفری بزرگترین خیر و نیکوکار سیاه‌پوست در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. او برای مدتی، تنها میلیاردر سیاهپوست جهان بوده است.
    شخصیتی بانفوذ و اثرگذار

    براساس چند ارزیابی‌ اپرا با نفوذترین زن در جهان محسوب می‌شود. او رتبه‌ی ۴۵ را در میان قدرتمندترین افراد جهان دارد. اپرا وینفری از نفوذ چند جانبه‌ای در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار است به طوری که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا رئیس‌جمهور را در این کشور به موفقیت برساند.
    دوره کودکی و نوجوانی اپرا وینفری

    اپرا وینفری در کودکی و نوجوانی زندگی تلخ و سختی را پشت سر گذاشته است. مادرش «ورنیتا لی» خدمتکار و پدرش «ورنن وینفری» در ارتش خدمت می‌کرد. اپرا تا شش سالگی نزد مادربزرگش در روستایی در می‌سی‌سی‌پی زندگی کرد. با کمک مادربزرگ توانست در کودکی خواندن و نوشتن را بیاموزد.
    در سه سالگی انجیل و سرودهای مذهبی در کلیسا را از حفظ می‌خواند. همچنین با نمایش‌های خود توجه زیادی از تماشاگران را به سوی خود جلب می‌کرد. کلیسای محلی به دلیل مهارت او در خواندن آیات انجیل به او لقب واعظ داده بود.
    سنین شش تا دوازده سالگی را با مادرش در «میلواکی» گذراند. نه ساله بود که چندین بار مورد آزار جنسی قرار گرفت. هر چند بسیار از این مساله رنج می‌برد، اما هرگز این مسائل را با کسی در میان نگذاشت.
    فرار از خانه و تحول اپرا

    اپرا در سال ۱۹۶۷ (۱۳۴۵ شمسی) از خانه فرار کرد. او در سال ۱۹۶۸ (۱۳۴۶ شمسی) در پی آزارهای جنسی در ۱۴ سالگی باردار شد ولی بچه خود را که یک پسر بود مرده به دنیا آمد. بعد از این حادثه اپرا وینفری تصمیم گرفت زندگی خود را تغییر دهد.
    در سال ۱۹۷۱ (۱۳۴۹ شمسی) نزد پدرش در «نشویل» رفت. پدر او تصمیم گرفت با انضباط و سخت‌گیری به او کمک کند تا بتواند مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد. بعد از این وینفری تحصیلاتش را ادامه داد و در این راه پدرش او را تشویق می‌کرد که همیشه بهترین باشد.
    شروع به کار و تحصیلات دانشگاهی

    اپرا وینفری در سن ۱۷ سالگی توانست گزارشگر رادیو نشویل شود. برای اینکه بتواند به کارش ادامه دهد، برای تحصیل به دانشگاه تنسی رفت. او در رشته‌ی «هنرهای نمایشی و ارتباط کلامی» مشغول به تحصیل شد. در اولین سال تحصیل‌اش در دانشگاه دو نمایش اجرا کرد که برای هر دو نمایش به او دو جایزه تعلق گرفت.
    در سال ۱۹۷۶ (۱۳۵۴ شمسی) مجری خبر تلویزیونی در بالتیمور (بزرگترین شهر و مرکز فرهنگی ایالت مریلند در آمریکا) شد. وقتی که وینفری برای اولین بار به عنوان گزارشگر اخبار شروع به کار کرد، متن خبرها را با لحن خشک و بی‌طرفانه نمی‌خواند (لحنی که باید از آن استفاده می‌کرد). او برای خواندن خبر از احساساتش استفاده می‌کرد. کار اپرا وینفری با دیگر گزارشگرها فرق می‌کرد و درست به همین دلیل مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. در نتیجه تهیه‌کنندگان هم از آن استقبال کردند.
    در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۶ شمسی) علاوه بر گزارشگری و گویندگی به اجرای یک برنامه تلویزیونی هم پرداخت که بسیار موفقیت‌آمیز بود. اپرا وینفری در سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۱ شمسی) به اجرای برنامه صبحگاهی صبح شیکاگو (AM Chicago) پرداخت. این برنامه با یک برنامه پرطرفدار در آن زمان رقابت می‌کرد و در کمتر از یک سال به یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها تبدیل شد. همان برنامه پس از مدتی در سپتامبر ۱۹۸۵ (۱۳۶۳ شمسی) به «شوی اپرا وینفری» تغییر نام داد.

    پشتکار اپرا وینفری

    جالب است بدانید که اپرا وینفری از ابتدا می‌دانست شخصیت او چیزی نبود که تهیه‌کنندگان به عنوان یک مجری برای برنامه‌هایشان در نظر بگیرند. مجله‌ی تایم در آن زمان نوشت: «در حرفه‌ای که مردان آن را تصاحب می‌کنند، او زنی سیاه پوست است که هیچ شانسی ندارد.»
    دانستن همین نکته کافی بود تا اپرا از این حرفه دست بکشد. اما او باور داشت که می‌تواند بر تعصبی که در حرفه‌اش وجود داشت غلبه کند همچنین می‌دانست برای این کار باید بهترین باشد.
    بازی در فیلم

    وینفری در سال ۱۹۸۵ (۱۳۶۳ شمسی) در فیلم «رنگ ارغوان» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بازی کرد و برای بازی در نقش مکمل فیلم، نامزد جایزه اسکار شد. از اپرا برای بازی در فیلم پسر بومی قدردانی شد. او همچنین در فیلم پیشخدمت بازی کرده است.
    او برای فعالیت‌هایش جوایز متعددی را بدست آورده است. از آن جمله می‌توان به جایزه اسکار کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن،‌ جایزه اسکار جایزه بشردوستانه ژان هرشولت، جایزه اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و کاندیدای جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن اشاره کرد.
    ملکه میزگرد روزها


    در ژانویه ۱۹۸۷ (۱۳۶۵ شمسی) سه جایزه امی به او تعلق گرفت. جایزه بهترین اجرا، کارگردانی و برنامه گفتگو. سال بعد دوباره این موفقیت تکرار و جایزه گوینده سال به اپرا اهدا شد. در سال ۱۹۸۶ (۱۳۶۴ شمسی) اولین برنامه اپرا به صورت سراسری در آمریکا پخش شد و تا ۲۵ سال بعد یعنی تا سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹ شمسی) به کار خود ادامه داد. این برنامه به موفق‌ترین برنامه ژانر گفتگو در تلویزیون آمریکا تبدیل شد.
    این برنامه تغییرات بنیادینی در ژانر گفتگوهای تلویزیونی ایجاد کرد. همین برنامه باعث شد که وینفری به عنوان یکی از اثرگذارترین زنان در آمریکا و ثروتمندترین زن سیاهپوست در جهان شناخته شود. شوی تلویزیونی اپرا در سال‌های آخرش در ۱۴۵ کشور جهان پخش می‌شد.
    اپرا وینفری می‌گوید: «وقتی اولین برنامه‌ام را اجرا می‌کردم، فقط خوشحال بودم که در تلویزیون برنامه دارم، غافل از اینکه روزی با نام «ملکه میزگرد روزها» مشهور شدم.»
    «در ابتدا هدفم از اجرای این برنامه این بود که به وسیله تلویزیون بتوانم مردم را تشویق کنم، به آنها روحیه داده و سطح آگاهی‌شان را بالا ببرم. اما حالا ماموریتم این است که زندگی دیگران را تغییر دهم، به آنها کمک کنم تا خودشان را جور دیگری ببینند و به آنها شادی درونی و آرامش هدیه دهم.»
    تاسیس شبکه OWN

    اپرا وینفری چند سالی برای تاسیس شبکه خودش زمان گذاشت و سرانجام این شبکه در ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹ شمسی) راه‌اندازی شد. این شبکه ۲۴ ساعته به پخش برنامه‌هایی با موضوع سبک زندگی می‌پردازد. این شبکه که OWN (مخفف نام لاتین اپرا وینفری) یا شبکه اپرا وینفری نام دارد، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک با یک شبکه دیگر است.

    بخشی از فعالیت‌های نیکوکارانه اپرا وینفری

    • اپرا در شبکه‌ی مختص زنان (oxygen media) فعالیت هنری دارد. او در سال ۲۰۰۰ (۱۳۷۸ شمسی) در شبکه operaangel جایزه‌ای ۱۰۰ هزار دلاری را به افرادی که زندگی‌شان را صرف بهبود زندگی دیگران می‌کنند، اختصاص داد.
    • اپرا با اهدای ۱۰ میلیون دلار به ساخت مدرسه‌ای در مرتون انگلیس کمک کرد. این مدرسه مخصوص افرادی است که استطاعت مالی ندارند.

    موسسه خیریه اپرا وینفری

    مؤسسه خیریه اپرا با هدف توانمندسازی آموزش و تأمین سلامت و رفاه زنان و کودکان فقیر در سراسر دنیا تأسیس شده‌است. این مؤسسه خیریه به مواردی از این دست می‌پردازد: میلیون‌ها دلار صرف بهبود آموزش دانش‌آموزان، اعطای بورس تحصیلی، تلاش‌های بشر دوستانه، اهدا و تأمین غذا، لباس، کفش، لوازم‌التحریر، اسباب بازی و کتاب به بچه‌های آفریقایی (او به این منظور در دسامبر ۲۰۰۲ به آفریقا رفت.) اهدای مدرسه نظامی برای دختران و تأسیس مدرسه برای دختران در آفریقای جنوبی.
    مسئول زندگی خودت باش


    اگر احساس میکنید که شغل شما مثل یک گودال گرد و شما شبیه به یک میله ی چوبی مربع شکل هستید، وقت آن هست که تغییری در زندگی خود بدهید. داستان زندگی اپرا وینفری هم مثل همه‌ی ما تحت تاثیر شرایط زندگی خانوادگی‌اش شکل گرفته است. هرچند او دوران کودکی و نوجوانی تلخی را پشت سر گذاشته است، اما دیدگاهی درباره‌ی خودش داشته است که کل زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده است.
    وینفری می گوید: «من هیچ وقت خودم را به عنوان دختری فقیر از محله‌ی یهودی‌نشین آمریکا که به موفقیت رسید ندیدم، بلکه همیشه خود را فردی می‌دیدم که از کودکی می‌دانست که مسئول زندگی خودش است و اینکه باید به موفقیت برسد.»

    https://www.roozcheen.com/1396/09/21...1%D8%B1%DB%8C/
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/03, 20:22
  2. شبکه تلویزیونی پرسپولیس در لنز به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/21, 08:58
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/20, 21:52
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/16, 09:19
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/07, 14:14

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش