ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 12
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    کسب درآمد از هوش مصنوعی

    یکی از سوالات کلیدی و مهمی که پس از ورود ماشین‌های هوشمند و روبات‌ها به محیط کار به ذهن بسیاری از مدیران می‌رسد این است که آنها چگونه باید با ورود ماشین‌ها و روبات‌ها به دنیای کسب و کار برخورد کنند و نقش‌آفرینی آنها را به فرصتی بی‌نظیر برای پیشبرد کارها و انجام سریع‌تر و بهتر فعالیت‌ها تبدیل کنند، بدون اینکه تهدیدی متوجه نیروی کار انسانی بابت ترس از بیکار شدن و از دست دادن شغل یا اقتدار شغلی‌شان باشد؟

    به‌طور کلی مدیران، رهبران، مالکان و تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند در چند زمینه از فرصت بی‌نظیری که پیشرفت‌های تکنولوژیک در اختیارشان قرار داده بهره ببرند و ماشین‌ها را به بخشی موثر و تعیین‌کننده و البته بدون آسیب برای شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل کنند که در ادامه به سه مورد از آنها اشاره خواهد شد.

    1) بازآموزی مهارت‌های شغلی برای آینده
    اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، می‌بینیم هر انقلاب صنعتی که در جهان رخ داده دارای تاثیرات خاص خود بر مهارت‌ها و کارکردهای نیروی کار بوده است که این مساله در مورد انقلاب صنعتی چهارم نیز کاملا صدق می‌کند. به گزارش دنیای اقتصاد، طبق پیش‌بینی نهادهای بین‌المللی در نتیجه وقوع انقلاب صنعتی چهارم بیش از پنج میلیون شغل به خطر افتاده‌اند که این بار برخلاف انقلاب‌های قبلی که پیامدهای شغلی آنها بیشتر دامنگیر کارگران یقه آبی و معمولی می‌شد، این گروه از کارکنان در خطر از دست دادن شغل یا نفوذشان در شرکت‌ها هستند. به عبارت بهتر، ورود گسترده و نقش‌آفرینی تعیین‌کننده ماشین‌ها و روبات‌ها در محیط کار باعث متزلزل شدن موقعیت و جایگاه کارکنان یقه سفید و حتی مدیران بلندپایه می‌شود. هم‌اکنون کامپیوترها و روبات‌های فوق هوشمند قادرند بهتر از انسان‌ها فکر کنند و تصمیم بگیرند و بی‌وقفه و بدون تاثیرپذیری از عوامل بیرونی به نظارت و کنترل امور بپردازند. به همین دلیل هم هست که بسیاری از کارگران «دانش محور» مانند روزنامه‌نگاران، وکلا، پزشکان، بازاریابان و... به‌شدت نگران آینده و از این مساله بیمناک هستند که ممکن است در آینده‌ای نزدیک روبات‌ها و ماشین‌های پیشرفته و بی‌نقص مشاغل آنها را تحت سیطره خود درآورند و آنها را از کار بیکار کنند.
    به عقیده بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران دنیای کسب و کار، این نگرانی کاملا بحق و منطقی است و دیر یا زود شاهد نقش‌آفرینی و قدرت‌نمایی ماشین‌ها و روبات‌ها در عرصه‌هایی همچون روزنامه‌نگاری، وکالت، پزشکی، بازاریابی و مواردی از این دست خواهیم بود. با این همه، ماشین‌های هوشمند هم نقاط ضعف و محدودیت‌هایی دارند که هنوز هم آنها را به انسان‌ها نیازمند و وابسته می‌سازند. یک روبات نمی‌تواند بدون برنامه‌ریزی شدن توسط انسان کاری را انجام دهد و حتی پس از دریافت جدیدترین برنامه‌ها هم باز نمی‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد و باز هم به عامل انسانی برای آموزش دیدن و حل مشکلات کاری نیاز است. یکی از اولویت‌هایی که مدیران و رهبران شرکت‌ها می‌توانند در برخورد با ورود ماشین‌ها به محیط کار و اتوماسیون شدن کارها انجام دهند، انتقال تجربیات و بازآموزی مهارت‌های کار از انسان‌ها به روبات‌ها است. اگر به‌عنوان یک مدیر بخواهید در مجموعه تحت رهبری‌تان انتقال تجربیات و مهارت‌ها به روبات‌های هوشمند را انجام دهید حتما باید این کار را با محوریت نیروی انسانی‌تان انجام دهید.

    2) آفرینش تجربه مشتریان برای عصر دیجیتال
    توقعات و انتظارات مشتریان در عصر دیجیتال به سرعت و به شدت بالا رفته است. امروزه مشتریان از شرکت‌ها و سازمان‌ها توقع دارند در تمام مدت شبانه‌روز و در هفت روز هفته در دسترس و آماده خدمت‌رسانی باشند، آن هم از کانال‌های متنوع و مورد علاقه آنها. آنچه مسلم است، این است که تحقق این امر فقط با استفاده از نیروی انسانی غیرممکن است و بدون کمک گرفتن از ماشین‌ها، بخش‌های بازاریابی و خدمات مشتریان شرکت‌ها با یک پارادوکس دشوار روبه‌رو می‌شوند: اگر بخواهند به خواسته‌های مشتریان گردن بنهند باید هزینه بسیار سنگینی را بر شرکت‌ها تحمیل کنند و اگر بخواهند به هدف و خواسته شرکت از خود یعنی افزایش کارآیی و بهره‌وری توجه کنند، باید قید پوشش دادن تمام خواسته‌های مشتریان را بزنند. تنها عامل نجات‌بخش و حل‌کننده این پارادوکس همان ماشین‌های هوشمند و روبات‌ها هستند که می‌توانند با صرف کمترین هزینه بالاترین کیفیت و کمیت را ارائه دهند.بنابراین یکی از اولویت‌های مدیران و رهبران شرکت‌ها در آینده می‌تواند این باشد که بخش‌هایی مانند ارتباط با مشتریان و رسیدگی به شکایات را به‌طور کامل به ماشین‌ها و روبات‌ها بسپارند، چرا که آنها می‌توانند با دقت و تسلط به مراتب بیشتری نسبت به انسان‌ها این کارها را انجام دهند و تجربه بهتری را در ذهن مشتریان و کسانی که با شرکت در ارتباطند به وجود آورند.

    3) یادگرفتن انسان‌ها و ماشین‌ها از هم
    به‌طور حتم افزایش بهره‌وری و موفقیت در کسب‌وکارهای آینده نه صرفا به انسان‌ها متکی خواهد بود و نه به ماشین‌ها، بلکه ترکیبی از این دو عامل می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت در عرصه پررقابت آینده باشد. تکنولوژی می‌تواند به کارمندان و کارگران کمک کند تا بهتر، هوشمندتر و سریع‌تر کار کنند و به مدیران کمک کند تا درک بهتر و دقیق‌تری از نحوه کار کردن کارکنانشان داشته باشند. پژوهش اخیر موسسه مکنزی نشان داده است تکنولوژی‌های کنونی اگر به درستی پیاده‌سازی شوند می‌توانند تا 45 درصد کارهایی را که هم‌اکنون توسط انسان‌ها انجام می‌شود به ماشین‌ها بسپارند و به این ترتیب هزینه‌های حقوق و دستمزد شرکت‌ها و سازمان‌ها را به نصف کاهش دهند. اما آیا این به معنای حذف تدریجی نیروی انسانی از محیط کار است؟ به‌طور حتم خیر، چرا که انسان‌ها دارای توانمندی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که روبات‌ها و ماشین‌ها از آنها بی‌بهره‌اند و تقویت این ویژگی‌ها توسط کارکنان می‌تواند همچنان آنها را به‌عنوان محور و بنیان فعالیت‌های کاری حفظ کند.
    چطور می‌توان از هوش مصنوعی در کسب و کار بهره برد؟
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    درآمد زایی برای اقشار کم درآمد جامعه با ترکیب زنجیره‌بلوک و هوش مصنوعی

    فناوری‌های هوش مصنوعی در این سال‌ها به‌خوبی با فناوری بلاک‌چین ترکیب‌شده و باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای افراد با درآمد کمتر گشته‌اند. کاربردهای تجاری هوش مصنوعی سالانه منجر به بازگشت میلیون‌ها دلار سرمایه می‌شود اما به‌ندرت چیزی از این مبلغ در اختیار اقشار کم‌درآمد جامعه قرار می‌گیرد.
    حالا می‌توان با طراحی یک پلتفرم زنجیره‌بلوکی ضمن اشتغال‌زایی این درآمد را به‌طور منصفانه‌تری در میان اعضای جامعه تقسیم کرد.
    این مسئله پیچیده‌ای نیست اگر به نیروی محرکه اصلی هوش مصنوعی یعنی داده‌های جمع‌آوری‌شده از رفتار انسان‌ها نگاه دقیق‌تری داشته باشیم.
    درواقع این انسان‌ها هم حق‌دارند که سهمی از درآمدهای کلان صنعت هوش مصنوعی داشته باشند. دریافت پاداش در ازای برچسب‌زنی بر روی مجموعه داده‌ها

    تحقیقات نشان می‌دهد ۸۰ درصد از توسعه هوش مصنوعی مربوط به داده‌ها، برچسب‌زنی (Tagging) و نگهداری مجموعه‌ای از آن‌ها است که نیاز به حجم عظیمی از نیروی انسانی دارد.
    به همین دلیل سازندگان خوش‌فکر یک استارتآپ تصمیم گرفته‌اند با طراحی یک پلتفرم زنجیره‌بلوکی به اقشار کم‌درآمد جامعه امکان دهند تا قطعه‌های مختلف اطلاعاتی از قبیل عکس یا موسیقی را برچسب‌گذاری کنند.
    میزان برچسب‌گذاری به خود افراد بستگی دارد و بر اساس مقدار کاری که انجام داده‌اند می‌توانند از رمزارزهای این استارتآپ پاداش بگیرند و بعد آن‌ها را به‌صورت دلار نقد کنند.
    این درواقع یک بازی برد برد برای هر دو طرف است. هم بخش‌های فعال در صنعت هوش مصنوعی می‌توانند از مجموعه داده‌های برچسب‌گذاری شده استفاده کنند و هم افراد با درآمد کمتر یا حتی بدون درآمد حداقل دستمزدی می‌گیرند.
    به‌علاوه این مجموعه داده‌ها از کیفیت بهتری برخوردارند چون توسط عوامل انسانی چندین بار بررسی و شناسایی‌شده‌اند.
    این مدل از اجماع در شبکه بلاک‌چین این استارتآپ را می‌توان با نام اثبات کار جمعی (Proof of Crowd Work) نام‌گذاری کرد.
    اعضای تشکیل‌دهنده این استارتآپ امیدوارند تا ضمن کارآفرینی برای اقشار کم‌درآمد، هزینه‌های برچسب‌گذاری بر روی مجموعه داده‌ها را به میزان ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

    درآمد زایی برای اقشار کم درآمد جامعه با ترکیب زنجیره‌بلوک و هوش مصنوعی - آی‌آر بلاک‌چین
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    درآمدزایی گوگل، آمازون، آی‌ بی ام و مایکروسافت از فروش سرویس هوش مصنوعی

    غول‌های فناوری که از رایانش ابری استفاده می‌کنند، برای متمایز کردن خود از دیگران و پیروزی در عرصه‌ی کسب‌و‌کار، رو به استفاده از هوش مصنوعی آورده‌اند.




    آلفابت (گوگل)، آمازون و مایکروسافت، همگی متوجه شده‌اند هوش‌ مصنوعی‌ که آن‌ها برای بهبود محصولات خود از آن استفاده می‌کنند، می‌تواند تبدیل به سرویسی شود که از طریق ارزش افزوده, به مشتریان تجاری بزرگ رایانش ابری، فروخته شود.

    آلفابت که گوگل بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین زیرمجموعه‌ آن است، از سال ۱۹۹۹ منابع قابل توجهی به یادگیری ماشین اختصاص داده‌ است؛ این بدان معنی‌ است که این شرکت در اولین سالی که برای بهبود موتور جستجویش از هوش‌مصنوعی بهره گرفت، در این زمینه فعالیت می‌کرد. زمانی که گوگل تصمیم گرفت به‌صورت جدی وارد حوزه‌ی رایانش ابری شود، پیش‌تر راه‌هایی برای کسب درآمد از طریق خدمت‌رسانی به مشتریانش به واسطه‌ی هوش‌ مصنوعی‌، پیدا کرده بود. معاون ارشد بخش گوگل کلاود (Google Cloud)، دایان گرین، اذعان می‌کند که در ابتدا مشتریان سازمانی احتیاط بیشتری از خود نشان دادند؛ زیرا تا پیش از آن، گوگل تنها بر ارائه محصولاتش به مشتریان عادی متمرکز بود. به گفته‌ی او، توانایی‌های این شرکت در زمینه‌ی هوش مصنوعی نقش مهمی در پیروزی آن در این عرصه بازی کرده است.

    آلفابت دو بخش اعظم دارد که روی هوش مصنوعی تمرکز کرده‌اند. این دو بخش شامل گوگل برین (Google Brain) و دیپ مایند (Deepmind) می‌شود که در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۵۰۰ میلیون دلار به تصاحب این شرکت در‌ آمد. اکنون هر دوی این بخش‌ها برای اعمال هوش‌ مصنوعی در بخش سلامت فعالیت می‌کنند. این موضوع برای نمونه در آینده باعث می‌شود خدمات بهتری از سوی گوگل کلاود به کسب‌و‌کارها ارائه شود. جدا از این موضوع، تلاش‌های شرکت یادشده در زمینه تشخیص تصاویر نیز برای کسب‌و‌کارهایی همچون ایرباس (Airbus) که به هوافضا مربوط می‌شوند و نیاز به پردازش و ارزیابی بینش در میان حجم زیادی از تصاویر ماهواره‌ای دارند، بسیار ارزشمند است. تمامی تلاش‌هایی که گوگل برای بخش گوگل ترنسلیت (Google Translate) به کار برده است، اکنون می‌تواند به کسب‌و‌کارهای دارای مرکز پاسخگویی نیز یاری رساند. اگرچه بیشتر ارزش پلتفرم هوش‌ مصنوعی گوگل به محصولات این شرکت متکی است؛ اما اخیرا گوگل بیان کرده که گوگل کلاود یکی از بخش‌هایی است که رشد سریعی را تجربه می‌کند.
    از طرف دیگر، آمازون از خدمات رایانش ابری پیشگامش به‌‌درستی برای فروش ابتکاراتش در زمینه‌ی هوش مصنوعی استفاده کرده است. در نامه‌ای که جف بزوس اوایل سال جاری میلادی خطاب به سهامداران شرکتش نوشت، اشاره کرد:
    بخش عمده‌ای از آنچه ما با یادگیری ماشین در حال انجام دادنش هستیم، در پس‌زمینه اتفاق میفتد ... [این یعنی] بهبود عملیات اصلی به‌طرز معنادار اما بی‌‌ سروصدا.
    نمونه‌هایی که بزوس ذکر کرد شامل پیش‌بینی تقاضا، سیستم تشخیص تقلب و ترجمه‌ها می‌شود؛ ویژگی‌هایی که برای هر کسب‌و‌کاری ارزشمند خواهد بود.
    آمازون اکنون بیش‌ از رقبایش عموم مردم را با چشم‌انداز بی‌پروای خود برای آینده‌ی هوش مصنوعی آشنا کرده است. محصولات اکوی این شرکت به واسطه‌ی هوش مصنوعی الکسا (Alexa) به تولید رسیده‌اند و مسیر نسل بعدی اتوماسیون خانگی و تجاری را از حالا تعیین کرده است. اکنون بلندگوهای صوتی قطعا داغ‌ترین بخش در لوازم الکترونیکی مصرفی هستند. این موفقیت باعث شده است آمازون تکنولوژی اختصاصی خود را تحت نام الکسا عرضه کند؛ بنابراین از این پس هر شرکتی می‌تواند اپلیکیشن هوشمند صوتی خود را توسعه دهد.
    این استراتژی بر مبنای سابقه‌ی موفقیت آمازون است؛ استراتژی‌ که تا حد زیادی بر توانایی تبدیل محصولی درون‌ساخته به محصولی که توانایی فروش آن به میلیون‌ها کسب‌و‌کار وجود داشته باشد، تکیه دارد. در ابتدا آمازون صرفا به‌عنوان یک کتاب‌فروشی کار خود را آغاز کرد و سپس بازار را برای بهره‌مندی دیگر خرده‌فروشان از پلتفرم تجارت الکترونیکِ خود، باز کرد. پس از اینکه این شرکت اقدام به ساخت انبارهایی برای برآوردن سفارش مشتریان کرد، آن‌ را به آن‌دسته از کسب‌‌کارها ارائه داد. خدمات تحت وب آمازون به این دلیل فعالیت خود را آغاز کرد که از بار پردازشی اضافه‌ی کسب‌و‌کار در شلوغ‌ترین فصل‌های سال جلوگیری کند؛ بعدها آمازون می‌توانست این ظرفیت را به دیگر میزبان‌ها بفروشد. این همان موردی است که باعث موفقیت استراتژی «Flywheel» و سپس خدمات بر مبنای هوش مصنوعی این شرکت به‌عنوان استراتژی پیشگام بعدی می‌شود.

    به همین ترتیب، به مفهوم خرده‌فروشی این شرکت تحت عنوان «Go» نگاهی داشته باشید. این برنامه به چشم‌انداز رایانه و یادگیری ماشین متکی است تا تجربه‌ی متفاوتی از خرید فراهم آورد. حدود یک‌ سال از معرفی این نوع فروشگاه‌ها می‌گذرد. زمانی که ایده‌ی آمازون برای فروشگاه‌های «Go» رنگ حقیقت به خود ببینند، نباید انتظار داشت که به یک‌باره هزاران فروشگاه این‌چنینی در سراسر آمریکا مشاهده کنیم. از شواهد این‌طور برمی‌آید که آمازون قصد دارد ساختار این فروشگاها را که بر مبنای هوش مصنوعی پایه‌گذاری شده‌اند، در اختیار مغازه‌داران فعلی قرار دهد. در واقع آن‌ها مجبور می‌‌شوند هزینه‌ای تکراری را این‌ بار به آمازون پرداخت کنند.
    همچنین توجه داشته باشید که خدمات وب آمازون در حال حاضر تقریبا ۱۰ درصد از درآمد سالانه شرکت را تشکیل می‌دهد و این بخشی از فعالیت آمازون است که سرمایه‌گذاران از نزدیک آن‌ را دنبال می‌کنند. هرچه خدمات وب آمازون بیشتر در اذهان عمومی نمود پیدا کند، سرمایه‌گذاری در این شرکت بیشتر می‌شود.
    درست برخلاف آمازون و گوگل، تقریبا تمام کسب‌و‌کار مایکروسافت در خدمت مشتریان سازمانی قرار دارد. اکنون این غول تکنولوژی بیشتر به کسب درآمد از طریق هوش مصنوعی متمرکز است. اخیرا ساتیا نادلا در مصاحبه‌ای گفته است: «هویت شرکت ما اساسا در زمینه ایجاد فناوری است تا دیگران بتوانند تکنولوژی بیشتری ایجاد کنند. این مورد برای توانمند‌سازی بیشتر مردم، نکته‌ای ضروری است.»

    نادلا در کنفرانس شرکایش در سال ۲۰۱۶، از مرکزیت هوش مصنوعی در جاه‌طلبی‌های شرکت متبوعش سخن گفت. خرید لینکدین با قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار، حجم عظیمی از داده‌ها درباره‌ی کارمندان و شرکت‌ها را در اختیار مایکروسافت قرار خواهد داد. این موضوع باعث می‌شود تکنولوژی‌های این شرکت هوشمند‌تر از رقبا جلوه کنند.
    در ماه آگوست،‌ مایکروسافت یک سیستم بلادرنگ هوش‌مصنوعی‌محور برای مشتریان سازمانی فضای ابری خود عرضه کرد. این سیستم می‌تواند به مایکروسافت کمک کند در میدان نبرد کسب‌و‌کارها، قافیه را به شرکت‌هایی که قصد دارند ابتکارات تجاری خود را تحت‌ عنوان قیمت‌گذاری پویا و خرده‌فروشی شخصی‌سازی‌شده گسترش دهند، نبازد. مأموریت مایکروسافت برای کمک‌ به شرکت‌ها در بازه‌ی وسیعی از صنایع مختلف، بدین معنی است که هوش‌ مصنوعی کاملا در چشم‌انداز آینده‌ی این شرکت جایگاه ویژه‌ای دارد.
    به‌طور مشابه، آی‌بی‌ام نیز رویکردش در این مورد به صنایع خاصی مربوط می‌شود. هوش مصنوعی این شرکت که با نام واتسون (Watson) شناخته می‌شود، قصد دارد از اضافه‌کاری بکاهد و مجموعه‌ای از اطلاعات نامطلوب را از بین ببرد. جینی رومتی، مدیرعامل آی‌بی‌ام، در این باره می‌گوید: «ما برای اینکه آن را [رایانش] شناختی می‌نامیم، دلیل داریم. این مربوط به تقویت آنچه شما و من انجام می‌دهیم می‌شود. بنابراین ما می‌توانیم آنچه انتظارش را داریم، انجام دهیم.»

    استدلالی که آی‌بی‌ام برای مشتریانش ارائه می‌دهد،‌ بر این باور استوار است که این شرکت تنها جایی است که راه‌حل‌هایی مبتنی بر هوش‌ مصنوعی ارائه می‌کند. بنابراین کسب‌و‌کارهایی که در زیرمجموعه‌ آن‌ قرار گیرند‌، به‌جای آنکه تنها بابت اجرای هوش مصنوعی شرکتی دیگر پول پرداخت کنند، می‌توانند از هوش مصنوعی اختصاصی خود استفاده کنند.
    https://www.zoomit.ir/2017/10/12/223...ai-as-service/
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چرا به‌زودی هوش مصنوعی کسب‌وکارهای آنلاین را دگرگون می‌کند؟

    به‌شکلی مافوق تصور انسانی، یک ماشین این پتانسیل را دارد تا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی یک تجربه کاربری کاملاً شخصی را خلق کند. این تجربه شخصی از طراحی محصولات کاملاً سفارشی تا خریدهای آنلاین را به‌راحتی پوشش می‌دهد.


    در دنیای کسب‌ و کار امروزی صنایع انگشت‌شماری را می‌توان نام برد که بازاری رقابتی‌تر از تجارت الکترونیک داشته باشند. در این بازار رقابتی که در هر لحظه ممکن است سود کلانی عاید شرکت‌ها شود، خرده‌فروشی‌های آنلاین پرچم‌دار آن به‌شمار می‌روند. این فروشگاه‌های آنلاین در یک مبارزه کاملاً نفس‌گیر قرار دارند. به‌دلیل اینکه نه تنها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، بلکه با فروشگاه‌های سنتی نیز در رقابت هستند و در همان حال باید از بهترین تکنیک‌های بازاریابی استفاده کنند تا در این بازار پرهیاهوی اینترنتی این شانس را پیدا کنند تا نام خود را به گوش مشتریان بیشتری برسانند.

    ما در عصری زندگی می‌کنیم که دامنه توجه، صبر و حوصله مشتریان رو‌ز‌ به ‌روز کمتر می‌شود. آمارها نشان داده‌اند، اگر فرآیند بارگذاری یک سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، بیش از 40 درصد مردم آن سایت را ترک خواهند کرد و به‌طور متوسط 68 درصد از مشتریان پیش از آنکه خرید اینترنتی آن‌ها به‌ سرانجام برسد، آن سایت را ترک خواهند کرد. در عصر حاضر به‌سختی می‌توانیم سایتی را در دنیای تجارت الکترونیک پیدا کنیم که به‌طور مداوم در تلاش برای کسب سود بیشتر و ارائه یک رابط کاربری تعاملی نباشد. سایت‌ها همواره به‌دنبال آن هستند تا بهترین و سرراست‌ترین اطلاعات را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. به‌طوری که در بعضی موارد مشتریان آن‌ها حتی نیازی به کلیک کردن هم نداشته باشند. این رویکردها در درازمدت به‌واسطه آنکه فشار بسیار زیادی را به عامل انسانی وارد می‌کنند نه تنها بهره‌وری عامل انسانی را کم می‌کنند، بلکه بعد از مدت کوتاهی بی‌تفاوتی و در موارد جدی‌تر خودکشی عامل انسانی را به‌همراه خواهند داشت. اما هوش مصنوعی سرانجام به یاری کسب ‌و کارهای الکترونیک آمد و به‌‌شکلی کاملاً مؤثر و مفید در این راه به آن‌ها کمک کرد.

    هوش مصنوعی که تا پیش از این قابلیت‌های خود را در صنایعی همچون تبلیغات و بازاریابی، بهداشت و درمان و امور مالی به اثبات رسانده بود، اکنون در حال ورود به عرصه تجارت الکترونیک و تغییر شکل ماهیت این تجارت است. آنتوان بلوندو مدیرعامل شرکت Sentient Technologies، شرکتی که به‌واسطه سرمایه‌گذاری‌های سنگین در حوزه هوش مصنوعی شهرت زیادی دارد، در این ارتباط گفته است: «تا 5 سال دیگر هوش مصنوعی در زمینه تصمیم‌گیری‌ها، ارائه راه ‌حل‌های پیشگیرانه و ارائه بینش لازم در زمینه بازار رقابتی حضور پررنگی خواهد داشت. به‌شکلی که اتخاذ بعضی تصمیم‌ها بدون کمک هوش مصنوعی امکان‌پذیر نخواهد بود. این حضور پررنگ درنهایت به شکوفایی بهتر جامعه تبدیل خواهد شد. کافی است برای یک لحظه در ارتباط با مواردی همچون تدارکات، تجارت الکترونیک، بهداشت و درمان و امور مالی فکر کنید. ما به‌زودی در تمام این حوزه‌ها از هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد. در آینده از هوش مصنوعی به‌عنوان اهرمی برای انجام سریع‌تر و ارزان‌تر کارها استفاده خواهیم کرد. به‌طور مثال، هوش مصنوعی به ما خواهد گفت چه کاری را بهتر است در چه زمانی انجام دهیم یا بهترین زمان و مکان برای نقل ‌و انتقال یک محصول به‌شکلی که خروجی نهایی مقرون به‌ صرفه باشد، کی و کجا خواهد بود. این رویکرد به‌اندازه‌ای پیشرفت خواهد کرد که به ما اجازه دهد به مردم کمک کنیم محصولاتی را انتخاب کنند که نه تنها از وجود آن‌ها اطلاع ندارند، بلکه خود نیز از این موضوع آگاهی ندارند که به آن محصول نیاز خواهند داشت.» به‌نظر می‌رسد این رویکرد هوش مصنوعی در عرصه تجارت الکترونیک برای مصرف‌کنندگان پیامدهای مثبتی را به‌همراه خواهد داشت، اما سؤال این است که در سال‌های پیش رو هوش مصنوعی در چه زمینه‌هایی به یاری تجارت الکترونیک خواهد آمد؟
    جست‌وجوی بصری
    خریداران آنلاین به‌زودی با خریدهای آنی خداحافظی خواهند کرد. زیرساخت‌های نرم‌افزاری که امروزه در سایت‌های تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، به خریداران این توانایی را داده‌اند تا یک جست‌وجوی بصری (تصویری) مناسب را انجام دهند. اما در آینده خریداران جست‌وجویی را انجام خواهند داد که به آن‌ها اجازه می‌دهد درک درستی از محصولی که خریداری خواهند کرد را به‌دست آورند. این زیرساخت‌ها به خریداران این توانایی را خواهند داد تا تصویر محصول مورد نظر خود را در سایت موردنظر بارگذاری کنند و محصولاتی که مشابه یا حتی بهتر از محصول مورد نظر هستند را پیدا و خریداری کنند. ساختار جست‌وجوی تصویری به‌ویژه در ارتباط با گوشی‌های هوشمند ویژگی‌هایی همچون رنگ، شکل، اندازه، جنس و مارک یک محصول را پیش روی دیدگان مشتریان قرار خواهند داد تا به‌دقت جزییات را مورد بررسی قرار دهند. این رویکرد باعث خواهد شد تا خریدار در سریع‌ترین زمان به همان جزییاتی که نیاز دارد دست پیدا کند. آماشا بهاتیا بنیان‌گذار و مدیرعامل Infinite Analytics شرکتی که زیرساخت مبتنی بر یادگیری عمیق ماشینی و زیرساخت تحلیل و پیش‌بینی‌ها را در اختیار خرده‌فروشی‌های آنلاین قرار می‌دهد، در این ارتباط گفته است: «در عصر اسنپ‌چپ و اینستاگرام و به موازات آن کاهش سریع دامنه توجه، صبر و حوصله در دنیای دیجیتال، زیرساخت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نقشی کلیدی و محوری را برای موفقیت تجارت الکترونیک بازی می‌کنند. مصرف‌کننده‌ای را تصور کنید که هیچ‌گونه تصمیمی برای خرید کالایی نداشته است. این فرد زمانی که به باشگاه می‌رود و یک مدل کفش نایک را مشاهده می‌کند یا لباسی را بر تن دوستش مشاهده می‌کند که نظرش را جلب کرده به‌سرعت و به‌راحتی هر‌چه تمام‌تر به فروشگاه الکترونیکی مراجعه و کالای مورد نظر خود را خریداری خواهد کرد. این‌ کار با کمترین زحمت انجام خواهد شد، به‌واسطه آنکه وی با کمترین اطلاعاتی که در اختیار زیرساخت یادگیری ماشینی قرار می‌دهد، محصول خود را
    دریافت می‌کند.»

    یکپارچه شدن دنیای مجازی و واقعی
    قابلیت‌های جست‌وجوی بصری به‌شکل تصورناپذیری این پتانسیل را دارند تا دنیای کسب‌ و کار آنلاین و سنتی را به یکدیگر مرتبط کنند. در شرایطی که خرده‌فروشی‌ها بازتعریف تازه‌ای از رویکرد و دامنه کاری خود در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهند داد، به همان نسبت اطلاعات بیشتری در ارتباط با مشتریان خود به‌دست خواهند آورد و از این اطلاعات به‌منظور بهبود خدمات فروش و پس‌از‌فروشی که در اختیار مشتریان قرار خواهند داد استفاده می‌کنند. رویکردی که به آن‌ها کمک خواهد کرد از فرصت‌های جدید به‌منظور به حداکثر رساندن فروش خود استفاده کنند. شرط اصلی برای آنکه بازار واقعی به بازار مجازی نزدیک شده و درنهایت با یکدیگر یکپارچه شوند این است که در این دو بازار مراحل خرید و فروش در کمترین مراحل ممکن به سرانجام برسد. این رویکرد به مشتری این حس را منتقل می‌کند که نه تنها در انتخاب خود آزاد است، بلکه این شانس را دارد تا بهترین انتخاب را داشته باشد. فروشگاه‌های آنلاین در آینده اطلاعاتی که ما در بخش‌های مختلف سایت در قالب نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و نقدها قرار می‌دهیم را با استفاده از هوش مصنوعی جمع‌آوری خواهند کرد و پس از تحلیل این اطلاعات، دانش به‌دست آمده را در اختیار فروشگاه‌های فیزیکی قرار خواهند داد. این رویکرد به فروشگاه‌های فیزیکی کمک می‌کند تا بر اساس اولویت‌های کاربران بهترین محصول و خدمات را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
    شخصی‌سازی
    در شرایط فعلی طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک به‌منظور شخصی‌سازی و ارائه پیشنهاد خاص در ارتباط با محصولات به گروه خاصی از مشتریان هدف از سامانه‌های پالایش گروهی موسوم به Collaborative Filtering استفاده می‌کنند. این سامانه‌ها به دو شکل عام یا خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت خاص این سامانه‌ها علایق کاربران مختلف را جمع‌آوری و آن‌ها را تحلیل می‌کنند. به‌طور مثال، در این سامانه‌ها علایق کاربر اول و کاربر دوم مورد بررسی قرار می‌گیرند و موضوعات مشترک استخراج می‌شوند. در ادامه، این نکات مشترک به‌صورت تصادفی با علایق کاربر دیگری که نقاط مشترکی دارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
    جمع‌بندی این علایق حداقل اشتراکات افراد جامعه را نشان می‌دهد. بر مبنای این رویکرد شما به‌راحتی قادر هستید علایق یک فرد را در ارتباط با سرویس‌های مختلف و حتی برنامه‌های تلویزیونی پیش‌بینی کنید. سامانه‌هایی که این روزها در بعضی از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، به این شکل عمل می‌کنند که تاریخچه جست‌وجوهای آنلاین، پرفروش‌ترین محصولات سایت در یک روز، علایق شخصی و پارامترهای دیگر را جمع‌آوری می‌کنند و در ادامه اولویت‌ها و تمایلات افراد را نشان می‌دهند. اما این سامانه‌ها به‌دلیل اینکه محدود به فروشگاه هدف هستند، در نتیجه تحلیل‌های محدودی را ارائه می‌کنند، اما در مقابل هوش مصنوعی به‌واسطه آنکه در آن واحد قادر است به منابع بسیاری متصل شود، به‌راحتی این توانایی را دارد تا محدوده سلیقه کاربران یک فروشگاه، یک منطقه و حتی یک شهر را مشخص کند. این داده‌های شناختی به‌مرور زمان در اختیار دستیاران مجازی قرار خواهند گرفت.

    خریداران مجازی
    جولی بورن اشتاین مدیر عملیاتی مؤسسه مشاوره خرید Stitch Fix، شرکتی که بر پایه هوش مصنوعی کار می‌کند در این ارتباط گفته است: «خرده‌فروشان سنتی بر مبنای این دیدگاه کار می‌کنند که مصرف‌کنندگان مشتاق هستند به فروشگاه آن‌ها رفته و خریدهای خود را انجام دهند. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم همواره خریدارانی هستند که هوشمندانه عمل می‌کنند و به‌دنبال آن هستند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنند. در نتیجه، رؤیای بسیاری از مصرف‌کنندگان این است که یک خرید کاملاً شخصی را بیش از هر زمان دیگری تجربه کنند. بی‌شک در این راه سرویس‌های حق اشتراکی همچون Stitch Fix، Trunk club یا Birchbox که سعی دارند، چنین رویکردی را در دستور کار خود قرار دهند گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته‌اند، اما ورود هوش مصنوعی در این زمینه با یک چالش بزرگ روبه‌رو است. فروشگاه‌های تجارت الکترونیک به ابزارهای شخصی‌سازی بسیار کارآمدی نیاز دارند تا بتوانند این رویکرد را به‌شکل دقیقی پیاده‌سازی کنند.»
    The North Face مثال قابل تأملی در این زمینه به‌شمار می‌رود. این برند به‌تازگی از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به مشتریان خود استفاده کرده است، به‌طوری که به مشتریان کمک می‌کند تا بهترین پوشاک را برای ماجراجویی‌های بعدی خود انتخاب کنند.
    در انتظار ظهور دستیاران خرید مجازی
    مطالعه‌ای که از سوی مؤسسه تحقیقاتی جی. والتر تامپسون صورت گرفته نشان می‌دهد: «مصرف‌کنندگان علاقه‌مند هستند نحوه تأثیرگذاری هوش مصنوعی در خرده‌فروشی‌ها را مشاهده کنند.
    70 درصد بزرگسالان ساکن در ایالات متحده از اینکه خرده‌فروشی‌های آنلاین از هوش ‌مصنوعی برای معرفی بهتر محصولات استفاده می‌کنند قدردانی کرده‌اند. 72 درصد این افراد معتقد هستند با توسعه فناوری، برندها این توانایی را خواهند داشت تا از هوش مصنوعی برای ارائه پیش‌بینی‌های دقیق‌تر استفاده کنند.» بهاتیا در این ارتباط گفته است: «در حال حاضر، بهترین فرصت به‌وجود آمده است تا خرده‌فروشی‌ها از اهرم هوش مصنوعی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده کنند. آن‌ها این فرصت را در اختیار دارند تا از هوش مصنوعی برای ارائه شخصی‌ترین تجربه کاربری که برای هر کاربر منحصر به فرد است استفاده کنند. این اهرم قدرتمند شخصی‌سازی تجربیات کاربری تنها در اختیار خرده‌فروشی‌های آنلاین بزرگ قرار ندارد.
    در شرایط فعلی طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک به‌منظور شخصی‌سازی و ارائه پیشنهاد خاص در ارتباط با محصولات به گروه خاصی از مشتریان هدف از سامانه‌های پالایش گروهی استفاده می‌کنند.
    استارت‌آپ‌های فعال در عرصه تجارت الکترونیک فارغ از کوچکی یا بزرگی خود قادر هستند از هوش مصنوعی برای از میان برداشتن محدودیت‌های فیزیکی، ایجاد قابلیت‌های شخصی و سفارشی، کسب درآمد از محصول و پرورش ایده‌های خلاقانه در ارتباط با کسب ‌و کار خود استفاده کنند.»
    بر همین اساس، شرکت‌های بزرگ و کوچک به‌دنبال آن هستند تا دستیاران خرید مجازی خود را توسعه دهند یا به‌طور کل آن‌ها را ایجاد کنند. گوگل نمونه‌ خوبی در این زمینه به‌شمار می‌رود. این شرکت در تلاش است تا دستیار شخصی هوشمند خود موسوم به Google Assistant را به‌اندازه‌ای پیشرفته کند که به محاوره‌های هر کاربری بر مبنای سلایق فردی پاسخ دهد. اخبار منتشر شده از سوی کسب ‌و کارهای آنلاین نشان می‌دهد که آن‌ها به‌دنبال طراحی سامانه‌های فروش تعاملی هستند که گفت‌وگوهای روزمره را دریافت، آن‌ها را تحلیل و داده‌های شناختی را ارائه کند. به‌طوری که درنهایت کاربردی‌ترین پیشنهادات را در اختیار کاربران قرار دهد. برای این منظور، دستیاران خرید مجازی هوشمند باید کلان‌داده‌ها را در کمترین زمان ممکن در مقایسه با نمونه انسانی تحلیل ‌کنند.
    در ادامه بر مبنای الگوریتم‌های صوتی همانند یک انسان با خریدار صحبت و البته بر مبنای اولویت‌های مالک این دستیار مجازی پیشنهادات همسو با نیاز کاربر را به او پیشنهاد کنند. گارتنر در این ارتباط پیش‌بینی کرده است، در آینده دستیاران خرید مجازی نه تنها در بخش سرگرمی بلکه در بخش تجاری نیز به یکی از ارکان اصلی دنیای تجارت الکترونیک تبدیل خواهند شد.

    https://www.shabakeh-mag.com/are-net...86%D8%AF%D8%9F
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    درآمد سالانه‌ی پژوهشگران هوش مصنوعی چقدر است؟

    حقوق دریافتی در شرکت‌های تکنولوژی محور منطقه سیلیکون ولی از آن دسته مسائلی است همواره به رسانه‌ها درز پیدا کرده و مخفی نمانده است. حال یک سند پرداخت مالیات مربوط به شرکت OpenAI یافت شده است که توجه کاربران را به خود جلب کرده و از درآمد یک میلیون دلاری پژوهشگران هوش مصنوعی خبر می‌دهد.

    OpenAI در سال ۲۰۱۶ میلادی مجبور شده به «Ilya Sutskever» محقق ارشد خود، حقوقی بیش از ۱.۹ میلیون دلار پرداخت کند. شرکت یاد شده، مبلغ ۸۰۰ هزار دلار دیگر هم برای استخدام «ایان گودفلو» که او هم از پروژهشگران نامدار عرصه هوش مصنوعی است، هزینه کرده.


    جالب اینجاست که این دو محقق از گوگل به استخدام OpenAI در آمدند. نفر سوم این لیست، تنها با دریافت ۴۲۵ هزار دلار حاضر شده کار خود را در دانشگاه برکلی کالیفرنیا کنار گذاشته و به این شرکت تحقیقاتی بپیوندد.
    از آنجایی که OpenAI یک شرکت غیرانتفاعی است، مجبور شده که مالیات مربوط به حقوق‌های پرداختی خود را برای عموم کاربران منتشر کند. این مسئله موجب شده که حدود درآمد‌ پژوهشگران هوش مصنوعی معروف لو رفته و مشخص شود. البته باید در نظر داشت که حقوق‌های پرداختی این شرکت به محققان مذکور جزو کمترین حقوق‌های این حوزه است چرا که کمپانی OpenAI به عنوان یک ارگان غیرانتفاعی قادر نیست مبلغ بالایی را برای این منظور هزینه کند.

    در حال حاضر افراد معدودی هستند که از تکنولوژی هوش مصنوعی در سطح بسیار پیشرفته مطلعند و هزاران شرکت به این متخصصان نیاز دارند تا در این زمینه برای آنها تحقیق کرده و ویژگی‌های منحصر به فردی برای هوش مصنوعیشان به ارمغان آورند. گرازش شده که تنها ۲۲ هزار متخصص حوزه‌ی هوش مصنوعی در دنیا وجود دارند که از توانایی‌ها‌ی لازم برای انجام تحقیقات جدی و جامع در این زمینه برخوردار هستند. این مسئله موجب می‌شود که شرکت‌ها مجبور شوند برای استخدام این محققان با هم رقابت کنند که درآمدی هنگفت را برای پژوهشگران هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد.
    درآمد سالانه‌ی پژوهشگران هوش مصنوعی چقدر است؟ - دیجیاتو
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    رو در رو با مدیر عامل گوگل: هوش مصنوعی، کسب درآمد از سخت افزار و آینده جستجو

    زمانی که «لری پیج» خبر از ایجاد ساختار آلفابت داد و خود در راس امور شرکت مادر قرار گرفت، ساندار پیچای جایگاه او را پر کرد و تبدیل شد به مدیر عامل گوگل.
    حال نشریه «فوربس» با مدیر عامل کنونی گوگل به گفتگو نشسته و در مورد مسائل و موضوعات مختلفی با آن به صحبت پرداخته است که در ادامه می توانید آن را مطالعه فرمایید.
    فوربس: شما دستیار گوگل را معرفی کرده اید که در واقع، نوع جدیدی از جستجو به شمار می رود. این دستیار چگونه می خواهد خود را در سیر تکامل گوگل جای دهد؟
    ساندار پیچای: مشغول توسعه قابلیت های ویژه ای نظیر نمودار دانش، درک زبان طبیعی، شناخت تصاویر، درک صدا و ترجمه بوده ایم. اما در سه سال گذشته بود که متوجه شدیم توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می توانیم همه این موارد را بهبود ببخشیم و حالا، همه آنها به شکل ویژه ای بهتر شده اند.
    اما چگونه می توانیم از این ویژگی ها استفاده کرده تا به شما یاری رسانیم؟ تصور می کنم مثل این است که در طول روز، کسی بیاید و به شما بگوید «چگونه می توانم به شما کمک کنم؟». حال اینکه چگونه تمام این موارد را انجام داده ایم، داستانی طولانی است.
    «توسعه یک دستیار مجازی، نیازمند تداوم همیشگی در تکامل آن است»
    توسعه یک دستیار مجازی، نیازمند تداوم همیشگی در تکامل آن است. ما اکنون همه چیز را در مکالمه می بینیم، مکالمه ای میان کاربر و گوگل و در این میان تلاش می کنیم به آنها کمک کنیم. به این شکل، هر کاربر گوگل خودش را دارد. این اصل داستانی است که اکنون در آن قرار گرفته ایم.
    این یک تغییر جهت بزرگ در نحوه جستجو است. البته خود مقوله جستجوی گوگل هم در زمانی، تنها ده لینک آبی رنگ را به نمایش می کشید اما حالا ارتقاءهایی یافته است. دگرسویی کنونی تا چه اندازه مهم به نظر می رسد؟
    تصور نمی کنم که تمایز ایجاد شده از ابتدا تا کنون چندان تغییر عمقیی را شامل شده باشد. مکانی که می خواهیم به آن برسیم، یک تکامل بزرگ است. همچنین بلندپروازانه و دشوارتر.
    چرا دشوارتر است؟
    نتایج جستجو همیشه چیزی را به نمایش کشیده اند. ده سال پیش، لینکی را برایتان پیدا می کردیم و آن را به شما نشان می دادیم. کار ما اینجا تمام می شد. امروز، شما می خواهید بلیت سینما تهیه کنید و یا میزی در رستوران رزرو نمایید و ما کمک تان می کنیم. این تعامل، به شکل صوتی صورت می گیرد که از نقطه نظر علم کامپیوتری، دشوارتر و البته بلندپروازانه تر است.
    چند سال پیش لری پیج به همراه سایر اعضای ارشد گوگل بیان کردند که موتور جستجوی گوگل تا زمانی که شما سوالی نپرسیده باشید، کاری با شما نخواهد داشت. تلاش های کنونی شما با این اظهار نظر در تضاد نیست؟
    بخش گسترده ای از داشتن یک گفتگو، به همین موضوع برمی گردد. گاهی دستیارتان، پیش از اینکه بپرسید موضوعی را با شما مطرح می کند. من تمایل دارم دستیارم به من یادآوری کند که روز مادر نزدیک است و سپس اطلاعاتی در مورد آن در اختیارم قرار دهد. به مقوله همچون یک مکالمه ی دوطرفه بنگرید.
    در سال های گذشته تا کنون، شاهد دگرسویی نوع استفاده کاربران از کامپیوترهای شخصی به تلفن های هوشمند بوده ایم. حالا باید شاهد این دگرش از تلفن های هوشمند به هوش مصنوعی باشیم؟ معنای این چیست؟
    تا کنون پردازش کامپیوتری بیشتر دستگاه-محور بوده است. از نظر من، این موضوع چندان دور از ذهن نیست که در آینده معنای پردازش کامپیوتری به کاری که می خواهیم انجام دهیم مرتبط شود. شما مشکلی دارید، آن را مطرح می کنید و حل می شود. قادر به حل کردن مشکل خود می شوید چرا که دستگاه های هوشمند بسیاری در اختیار شما هستند. ما می توانیم دستگاه های هوشمند بیشتری بسازیم چون به هوش مصنوعی دسترسی یافته ایم.
    حالا در سطوح ابتدایی هوش مصنوعی هستیم که البته سطحی بسیار هیجان انگیز هم به شمار می رود.
    آیا هوش مصنوعی در تمام محصولات گوگل مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟
    همین حالا آن را مشاهده می کنید. تمرکز ویژه ای بر این مبحث داشته ایم. هدف و ماموریت ویژه ما، این بوده که کاربران قادر شوند اطلاعات خودشان را به شکلی صحیح سازماندهی کنند. این اتفاق با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به صورتی کاملاً بهتر انجام می شود. «گوگل فوتوز» یکی از بهترین مثال هایش است اما در ۱۵ ماه اخیر، ما ویژگی Smart Reply را نیز به اپلیکیشن اینباکس افزوده ایم.
    کارت های Google Now یکی دیگر از مثال هایش است. ویژگی Goals را به تقویم اضافه کردیم؛ قابلیتی که شما برای تقویم هدف های خود را توضیح می دهید و سپس آن به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر به آنها دست پیدا کنید.
    به طور کلی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به همه محصولات خود راه می دهیم. اما ساختار محصولاتی نظیر دستیار گوگل، دستگاه Home و اپلیکیشن Allo بیشتر محاوره ای است و شما را به طور کامل درگیر خود می کند.
    شما ابزارهایی دارید که هوش مصنوعی خالص هستند. مانند AlphaGo. این ها در آینده چگونه به کار می آیند؟
    کارهای ساده ای اکنون می توانیم با آنها انجام دهیم اما تا دو الی سه سال آینده، به دستاوردهای مهم تری می رسیم. با Deep Mind (شرکتی انگلیسی که گوگل آن را خریده است) و حتی برخی تیم های داخلی خودمان، در حال انجام پروژه هایی هستیم تا از هوش مصنوعی به شکل بلند مدت استفاده کنیم.
    آلفاگو، یکی از بهترین مثال های قدرت هوش مصنوعی است. توسط تیمی متشکل از ۶ یا ۷ نفر از مهندسان با چند دکتر همکاری داشته ایم تا از هوش مصنوعی در امور پزشکی و درمان برخی بیماری ها استفاده کنیم. بیشتر این بیماری ها، اگر در مراحل ابتدایی شناسایی شوند، قابل درمان هستند. حالا توسط ابزارهای جدیدی که به یادگیری ماشینی مجهز شده اند، پزشکان با دقت بسیار بالاتری می توانند بیماری ها را شناسایی کنند.
    همه این ها البته زمان می برد و باید بارها بررسی شود. اما قدرت نهایی این تکنولوژی ها، باور نکردنی است.

    می گویند باید از هوش مصنوعی بترسیم. باید بترسیم؟
    «ما چت بات توسعه نمی دهیم. تکامل خود گوگل را سرعت می بخشیم»
    سوال خوبیست. شخصاً تصور می کنم که حالا، در سطوح واقعاً ابتدایی هوش مصنوعی هستیم. بیشتر فکر می کنم که هوش مصنوعی قابلیت کمک کردن به اشخاص را دارد. اگر به همین صورت با آن تعامل کنید، به شدت مفید خواهد بود. همه باید در مورد نحوه استفاده از آن محتاط باشیم اما به طور کلی، من به این فناوری خوشبین هستم.
    محصولات و سرویس هایی که در I/O معرفی کردید نو نیستند. مایکروسافت و فیسبوک قبلاً در مورد چت بات ها گفته اند و آمازون هم پیشتر اکو را ساخته. گوگل چگونه در پی متمایز کردن خود است و چرا فکر می کنید در برابر رقبا موفق می شود؟
    ما بات توسعه نمی دهیم. تکامل خود گوگل را سرعت می بخشیم. این ها مواردی هستند که مردم عادی از ما می خواهند، اما وظیفه ما این بوده که بهتر از رقبا انجامشان دهیم. این هدف اصلی است.
    ما تمایزهای یکتایی داریم که از میان آنها می توان به نمودار دانش، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و خود جستجو اشاره کرد. مهم است که شما بتوانید همه این ها را یک جا به دست کاربر برسانید. این دقیقاً همان نقطه ای است که ما با دیگران متفاوت هستیم.
    می گویید که قرار نیست گوگل دست به توسعه بات ها بزند. تفاوت دستیار گوگل با یک چت بات چیست؟
    امروز یک چت بات نسخه ای ویژه از فعل و انفعالاتی است که برخی شرکت ها انجام می دهند. اما ما می خواهیم گوگلی را در اختیار کاربر قرار دهیم که در بطن محتوای موبایل، ساعت، خودرو و خانه شما قرار گرفته و برایش تفاوتی نکند از چه محصولی بهره می گیرید. کار ما، این است که خود گوگل را به بهترین شکل در اختیارتان قرار دهیم.
    تصور می کنید دستیارهای تعاملی در کجا به کار افراد می آیند؟ در خودرو یا تلویزیون؟
    هیجان زده ایم که یادگیری ماشینی را به شکل فراگیرتر مورد استفاده قرار می دهیم. اما در گذر زمان، می خواهیم یادگیری ماشینی را در قالب APIها بر بستر رایانش ابری در اختیار همه قرار دهیم. تصور کنید که مشکلات بسیاری در جهان وجود دارد که تیم های زیادی در سراسر جهان در حال یافتن راهکاری برای آنها هستند و می توانند از این ویژگی ها بهره گیرند.
    چنین حجمی از استفاده، واقعاً من را شگفت زده می کند و فکر می کنم یک موقعیت بسیار بزرگ است.
    دستیارهای هوشمند تعاملی یک تغییر بزرگ در نحوه برقراری ارتباط با دیگران نیز ایجاد کرده اند. به همین دلیل است که فیسبوک و مایکروسافت به سراغ چت بات ها رفته اند. به نظر شما این واقعاً یک تغییر بزرگ در پردازش کامپیوتری است؟
    برای نظر دادن در این رابطه کمی زود است. همین حالا ۲۰ درصد از جستجوهایی که توسط موبایل های اندرویدی صورت می گیرند، از طریق صوت هستند. به نظرم تغییر هیجان انگیزی در راه است که چند سال دیگر به ما خواهد رسید. در آن زمان، می توانم بگویم که تغییری بزرگ است.
    ما را با خود به چهار یا پنج سال آینده ببرید. چه مواردی تغییر خواهند کرد؟
    «لری پیچ فردی است که همواره می خواهد استانداردها را بالاتر برده و مرزها را جا به جا کند»
    نمی توان به این سادگی گمانه زنی کرد. دلم می خواهد در جایگاهی باشیم که اشخاص، کمکی که به آنها می کنیم را احساس کنند. تصور می کنم مهم ترین کاری که از دستمان بر می آید، ایجاد یک تغییر معنادار در زندگی افراد است. اینکه صرفا بتوانیم برخی امور ساده را با سرعت بالاتری انجام دهیم، چندان مقبول نیست.
    گوگل نشان داده که ابتدا یک محصول - سرویس را ارائه می دهد و سپس به درآمدزایی از آن فکر می کند. تا کنون فکر کرده اید که چگونه می خواهید از دستیار گوگل و مکالمه ای که با کاربر دارید، پول در بیاورید؟
    ما همواره به برآورده و رفع کردن نیاز کاربران فکر کرده ایم. بسیاری از نیازها و اطلاعات، به شکل ذاتی تجاری هستند. زمانی که اطلاعات مورد نیاز کاربر به کسب و کارها مرتبط باشد، سرویس دهنده ها می خواهند تا کاربران را به سوی خود جلب کنند و اینجاست که موقعیت ها فراهم خواهند بود.
    به هر حال شما در آینده از نحوه کنونی جستجو دور می شوید که حالا درآمد بسیار خوبی برایتان دارد. این نگران کننده نیست؟
    در این سال ها همیشه این سوال را پرسیده ایم. دگرسویی به سمت استفاده از موبایل، بدون مشکل پیش رفت. من به مسائلی که در راه است به عنوان موقعیت می نگرم.
    تصور می کنم که پیش از رونمایی رسمی محصولات و سرویس های خود در I/O، آنها را به لری پیج نشان داده اید. عکس العملش چه بود و چه رهنمودهایی به شما داد؟
    من و لری سال هاست که به شکل بسیار نزدیکی با هم کار می کنیم. در مورد همه مسائلی که توسعه می دهیم، با هم صحبت می کنیم. او فردی است که همواره می خواهد استانداردها را بالاتر برده و مرزها را جا به جا کند.
    جریان تیم سخت افزاری که حالا زیر نظر مدیر عامل سابق موتورولا، «ریک اُستروله» کار می کند چیست؟
    ما همواره سخت افزار توسعه داده ایم. در سراسر کمپانی و در پروژه های مختلف این کار را کرده ایم. حالا تنها یک اتحاد میان تیم های سخت افرای ایجاد کرده ایم.
    پس در آینده می توان شاهد سخت افزارهای بیشتری از سوی گوگل بود؟
    سخت افزارهای بهتر. گوگل هوم یک مثال عالی آن است.
    همانگونه که می دانید در حال شکل دادن یک اکوسیستم کامل واقعیت مجازی هستیم. متوجه شده ایم که برای رسیدن به اهداف خود باید روی تیم های سخت افزاری بیشتر سرمایه گذاری کنیم.
    تیمی که گوگل گلس را توسعه داده بود هم حالا به تیم کلی پیوسته. انتظار می رود که نسل دوم این گجت توسعه یابد؟
    قرار نیست دوباره همان پروژه تکرار شود. در حال تحقیق هستیم و می خواهیم ببینیم پردازش کامپیوتری با توجه به نیاز کاربران به کدام سمت و سو می رود، و سپس خودمان به همان سمت برویم.
    گوگلی که حالا زیر نظر ساندار به فعالیت مشغول است، با گوگل یک سال پیش چه تفاوت هایی می کند؟

    شخصاً و از نظر من، تصور می کنم که تمرکز تازه تری بر ماموریت خود پیدا کرده ایم. به شکلی جدی تر می خواهیم یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را به همه محصولات خود تزریق کنیم. گوگل از شرکتی که اولویتش موبایل بود، به شرکتی تبدیل می شود که با اولویت هوش مصنوعی سر و کار دارد و حالا کاربران باید بتوانند طعم آن را بچشند. با استفاده از علوم کامپیوتری پیشرفته این موضوع را به حقیقت بدل می کنیم، چرا که اهمیت بالایی برایمان دارد.

    منبع:

    Forbes

    رو در رو با مدیر عامل گوگل: هوش مصنوعی، کسب درآمد از سخت افزار و آینده جستجو - دیجیاتو
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    آیا هوش مصنوعی کسب و کار شما را مختل می کند؟

    هوش مصنوعی (artificial intelligence یا AI) دانش ساختن ماشین‌‌‌ها یا برنامه‌های هوشمند یا مطالعه روش‌هایی است برای تبدیل كامپیوتر به ماشینی كه بتواند اعمال انجام شده از سوی انسان را انجام دهد. هوش مصنوعی مجموعه نوینی از تکنولوژی‌هایی است که وظایفی را انجام می‌دهد که به هوش انسانی نیاز دارد؛ فعالیت‌هایی مانند تشخیص گفتار( speech recognition)، تصمیم‌گیری و یادگیری. اما چگونه تکنولوژی مجهز به هوش خلاق مسیر شرکت‌ها را در جمع‌آوری و توزیع محتوا تغییر می‌دهد؟ هوش مصنوعی به سرعت مسیر خود را در فعالیت‌های کسب‌و‌کار در بسیاری از صنایع جهانی طی می‌کند. برخی از اعضای صنعت سرگرمی و رسانه (E&M) پتانسیل آن را کم اهمیت جلوه داده‌اند. با این وجود اینها صنایع خلاقی هستند که هم منشأ کسب‌و‌کار و هم ارزش افزوده شده به آن از همکاری هوش بشر و تضارب ایده‌های افراد ناشی می‌شود. موفق‌ترین محصولات و خدمات صنعت E&M به ارتباط محتوای خلاقانه، برندها و تجربیات با مخاطبان بستگی دارد.
    زمانی که صحبت از توانایی ماشین‌ها برای خلاق بودن به میان می‌آید، هر گونه تردیدی به نظر قابل‌توجیه است. در مطالعه «مجموعه‌های هوش مصرف‌کننده» CIS که از سوی موسسه PwC انجام شده است، 24 درصد پاسخ‌دهندگان اذعان کرده‌اند که هوش مصنوعی تا سال 2025 می‌تواند بهترین آهنگ‌های مجله بیلبورد (نوعی جدول و استاندارد موسیقی برای سنجش میزان محبوبیت تک‌آهنگ‌ها در آمریکا) را تعیین کند، اما تنها 12 درصد گفته‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز را منتشر کند و 7درصد نیز بیان کرده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند برنده جایزه پولیترز (جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی) شود.
    اما هنوز هوش مصنوعی در صنایع خلاق به شدت حضور دارد به این دلیل که این هوش تاثیر بسزایی بر خدمات مالی، خدمات درمانی، تولید و بیشتر صنایع دیگر می‌گذارد. صنعت سرگرمی و رسانه، چه در قالب دیجیتال‌سازی یا شبکه‌بندی اجتماعی از دیرباز سطوح ضروری خلاقیت، محتوا، فوت و فن تکنولوژی و اشتیاق مصرف‌کننده را برای نوآوری داشته است. هوش مصنوعی برای تغییر نقش خلاقیت (هم در تجربه مشتری و هم تولید) در حال آغاز به‌کار است. شما می‌توانید به‌طور واضح در هر بازار این اثر را در دو طرف ببینید: در استارت‌آپ‌ها که نوآوری و مدل‌های رسانه‌ای نوآور، آزمون شده‌اند و در غول‌های صنعت که با یک نیاز فوری برای تغییر فرآیندها، تکنولوژی و ساختارهای قرن بیستم مواجهند.

    متحد کار کردن
    همان‌طور که هوش مصنوعی در حال قدرتمندتر شدن است، مفهومی در صنعت سرگرمی و رسانه شکل می‌گیرد که رابطه جایگزینی بین خلاقیت، نبوغ، محتوای الزام‌آور و اصالت از یکسو و استانداردسازی، مقیاس، بهینه‌سازی و تکرار از سوی دیگر وجود دارد.هوش مصنوعی با بازنگری در روش‌های تعامل افراد و ماشین‌ها (مانند کارگران، ایجادکنندگان محتوا و مصرف‌کنندگان) پتانسیل کمک به تغییر شرکت‌ها را داراست. برای هوش مصنوعی ممکن است تا در فعالیت‌های اصلی شرکت‌ها دخیل شود و خلاقیت و اصالت را پرورش دهد. در حقیقت وقتی صحبت از هوش خلاق به میان می‌آید ممکن است رابطه جایگزینی ادعا شده بین انسان‌ها و ماشین‌ها، مجموعه‌ای از اعمال مشترک باشد. همان‌طور که رهبران تکنولوژی به شما خواهند گفت، هوش مصنوعی یک پیشرفت تکنولوژی هم‌تراز با ظهور برق در زندگی بشر و دقیقا به همان بزرگی است.درگیر شدن با تکنولوژی‌های جدید به‌دلیل دو نیروی ساختاری مهم که محرک هوش مصنوعی هستند، برای رهبران کسب‌و‌کار به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل خواهد شد. اولین نیرو عرضه محصولات، خدمات و پلت‌فرم‌های جدید است. یکی از رهبران کسب‌و‌کار می‌گوید «برای من این پرسش که آیا یک کسب‌و‌کار از هوش مصنوعی منتفع می‌شود مانند این پرسش است که آیا یک کسب‌و‌کار می‌تواند از اینترنت منتفع شود یا خیر. این یک تغییر بنیادی در تکنولوژی است. اگر شما چگونگی استفاده و کسب منفعت از آن را درک نکنید، به ناچار از کسب‌و‌کار خارج خواهید شد. آنگاه رقبایتان شما را نابود خواهند کرد.»
    نیروی ساختاری دوم تقاضا است. بیش از نیمی از نسل هزاره (55 درصد) در تحقیق CIS اذعان داشته‌اند رسانه خودشان را با گزینش فهرستی انتخاب می‌کنند که وزنه‌ هوش مصنوعی در آنها سنگین‌تر است.همان‌طور که ملاحظه می‌کنید هوش مصنوعی یک دستور استراتژیک و یک فرصت ممتاز است تا کارآیی را بهبود ببخشید، تجربیات کاربر و محصولات بهتر و جدیدی ایجاد کنید، نیروی کار را برای تلاش‌های خلاقانه‌تر آزاد و برای خلق ارزش همکاری کنید. این امر می‌تواند برای همه نقاط شرکت به‌کار برده شود: فرآیند، کسب درآمد، توزیع و کار خلاقانه.تاکنون بسیاری از شرکت‌ها هوش مصنوعی را نپذیرفته‌اند. برخی برای کسب تجربه آن را شروع کرده‌اند و بر فعالیت‌های خاصی تمرکز کرده‌اند. (به عنوان مثال فناوری‌ها، خدمات و منابع انسانی مورد نیاز برای اداره یک سازمان یا خدمات مشتری). سایر شرکت‌ها در حال اخذ یک دیدگاه استراتژیک و به گستردگی سازمان هستند. اما رهبران کسب‌و‌کار برای کسب بیشترین مزیت از هوش مصنوعی، باید در مورد چالش‌ها و فرصت‌های نزدیک با تجزیه و تحلیل بیشتری تفکر کنند.

    به چنگ آوردن فرصت‌ها
    هیچ مسیر مجزایی برای یکپارچه کردن «هوش مصنوعی» در کسب‌و‌کار «سرگرمی و رسانه» بهترین مسیر ممکن نیست. کلید این امر درک ابعادی است که هوش مصنوعی در آن می‌تواند مفید باشد، تشویق کند، بهینه سازد، تسهیل کند و برخی اوقات جانشین نیروی کار انسانی شود و از عملکرد شرکت‌ها بیاموزد. سپس، فرصت‌ها را اولویت‌بندی و ارزیابی کنید که آیا توانمندی‌های فعلی به شما اجازه خواهد داد تا به‌طور موثر هوش مصنوعی را دنبال کنید. انجام چنین کاری منابع را آزاد خواهد کرد یا لزوم نیازمندی‌های جدیدی به شما و همکارانتان نشان خواهد داد.
    با استفاده از مصاحبه‌های ما با مشتریانی که امروزه این کار را برای سازمان‌هایشان هدایت می‌کنند، یک چارچوب گویا از اصول سازمانی برای ارزیابی پروژه‌های هوش مصنوعی ایجاد کرده‌ایم. این نگرش استفاده از ابزارها و استراتژی‌های هوش مصنوعی را در دو بعد آزمون می‌کند (نمودار).یک بعد (محور عمودی) این مساله را مدنظر قرار می‌دهد که آیا این عملکردها اصولا در بهینه‌سازی گردش‌های کاری موجود هدف‌گذاری شده‌اند یا بر ایجاد نوآوری در تجربه مصرف‌کننده. بعد دیگر (محور افقی) این مساله را مدنظر قرار می‌دهد که آیا این فعالیت‌ها افرادی را که در کنار هوش مصنوعی کار می‌کنند شامل می‌شود یا اینکه این فعالیت‌ها به‌طور کامل خودکار انجام می‌شوند. سطح سرمایه‌گذاری در هر ربع مربع به دیدگاه‌های یک سازمان در مورد خلق ارزش و پشتیبانی، اشتیاق آن برای تغییر، پروفایل ریسک و توانایی آن برای اجرا بستگی دارد.

    رهایی از وظایف تکراری
    به‌دلیل دسترسی به راه‌حل‌های ثابت‌شده و دردسترس هوش مصنوعی، بسیاری از شرکت‌ها در ربع پایین سمت چپ کار خود را شروع می‌کنند و فرآیندها را (اغلب در منابع انسانی و مالیه) خودکارسازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های رسانه‌ای در فعال کردن فرآیندهای بک‌آفیس و تکنولوژی موثر عقب افتاده‌اند. بنابراین پتانسیل برای استفاده از هوش مصنوعی بسیار زیاد است. یک شرکت رسانه‌ای در انگلستان یک رهبر در صنعت نمایشگاه است که خودکارسازی سیستم‌های پشتیبانی را تجربه می‌کند و انتظار دارد که این کار به شرکت کمک کند تا سودهای ناشی از فعالیت‌هایی مانند کنترل اعتبار و جذب مشتری را افزایش دهد.تلاش‌ها برای ایجاد محتوا نیز می‌تواند در این قسمت قرار بگیرد. اکنون سرویس‌های جدید (به‌عنوان مثال آسوشیتدپرس) از پلت‌فرم‌های هوش مصنوعی مانند Wordsmith استفاده می‌کند؛ هدف از استفاده از این پلت‌فرم گردآوری مقالات کوتاهی است که یک بازی بیسبال را از طریق آمار و ارقام خلاصه می‌کنند یا مقالاتی که بر مبنای گزارش‌های درآمدی شرکت‌های عمومی هستند.

    تصمیمات بهتر و خلاقانه‌تر
    یک تخمین کلی مفید می‌گوید که اگر شما یک روش برای مدیریت یک فرآیند کاری داشته باشید (ادیت و انتشار یک مجله، توزیع فیلم، برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی) الگوریتم‌ها می‌توانند برای کمک به اجرای موثرتر این روش‌ها توسعه یابند.هوش مصنوعی می‌تواند در کنار افراد برای انجام وظایفی که پیچیده و در عین حال قابل‌تکرار است ایفای نقش کند؛ بنابراین دیدگاه‌های قدرتمندی را گردآوری و زمان را آزاد کند؛ زمانی که افراد حرفه‌ای می‌توانند برای اخذ تصمیمات هوشمندانه‌تر استفاده کنند (همان‌طور که در قسمت سمت راست و پایین می‌بینیم).

    ساده‌سازی ایجاد محتوا
    یک راه مفید برای تفکر در مورد نوعی نوآوری که با مشتری مواجه است نگاه به آن از دریچه «مشاغل مشتری» است. کلایتون کریستنسن از دانشگاه هاروارد این مساله را به این شیوه بیان می‌کند: «مشتریان به سادگی محصولات یا خدمات را نمی‌خرند؛ بلکه آنها را «به‌کار می‌گیرند» تا یک وظیفه را به انجام برسانند.» مشتریان (چه مصرف‌کنندگان نهایی باشند چه شرکت‌ها) از هوش مصنوعی برای انجام طیف رو به رشدی از مشاغل استفاده می‌کنند. در ربع بالایی سمت چپ این نمودار، هوش مصنوعی به‌طور کامل ایجاد محتوا، مواد اولیه یا خدماتی را که هدف آن مصرف‌کنندگان هستند کاملا خودکارسازی می‌کند و این عمل تجربی‌تر می‌شود. در عمل این شرکت همه اینها را به علت توانایی هوش مصنوعی برای ایجاد یک محصول یا خدمات جالب‌توجه انجام می‌دهد. در بسیاری از مثال‌ها جانشینی هوش خلاقانه به‌طور کامل صورت می‌پذیرد. اپلیکیشن Facebook’s Moments ابزاری دارد که فیلم‌های کوتاهی از ویدئوها و عکس‌هایی تهیه می‌کند که کاربران در تایم‌لاین خود ارسال کرده‌اند.


    بهبود تجربه مشتری
    هوش مصنوعی با توانایی خود برای شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی، می‌تواند یک متمایز‌کننده قدرتمند برای کسب‌و‌کارهایی باشد که با مصرف‌کنندگان مواجه هستند. هوش مصنوعی دقت و سرعت ورود به بازار را بهبود می‌بخشد و پتانسیل تعاملات، تعهد و معاملات را افزایش داده و تسهیل می‌کند. در ربع بالایی سمت راست نمودار نشان داده شده مثال‌هایی وجود دارند که بیان می‌کنند چگونه شرکت‌ها تخصص انسان و کامپیوتر را برای ایجاد خدمات جدید ترکیب می‌‌کنند و افراد را قادر می‌سازند تا با استفاده از روش‌های جدید، محتوا و برندها را کشف کنند. مثال‌های آشنایی مانند پلی‌لیست اسپاتیفای، نیوزفید فیس‌بوک و موتور پیشنهادی نتفلیکس تنها شروعی برای این داستان هستند.
    یک شرکت فعال در عرصه تکنولوژی در حال کار کردن با ورزشکاران است؛ به این شکل که هوش مصنوعی را همراه با سنسورهایی برای ارائه قابلیت دید بی‌نظیر از عملکردشان گسترش دهد. ورزشکاران می‌توانند سنجش‌های فوری در مورد استانداردهای کلیدی عملکرد ورزشی‌ خود دریافت کنند. این شرکت همچنین از این اطلاعات برای ارائه تجربیات غنی‌تر و تعاملی‌تر برای طرفداران استفاده می‌کند.


    عنصر انسان
    در پذیرش هوش مصنوعی، تمرکز بر استعداد اهمیت بسزایی دارد؛ چرا که شکاف بین فرصت‌های مربوط به هوش مصنوعی و شمار منابع ماهر در دسترس برای اجرای آنها بزرگ است. این به آن معناست که شرکت‌ها باید یک تغییر فرهنگی ایجاد کنند. تنها به این سادگی نیست که مدیران ارشد اجرایی و رهبران ارشد شرکت‌ها به زبان تکنولوژی آگاه شوند. بلکه ممکن است آنها نیاز به تفکر در مورد تنظیم دوباره مسیری داشته باشند که شرکت آنها را به کارمندان‌شان مرتبط می‌سازد.
    همان‌طور که شلی پالمر، یک مشاور پیشرو در تکنولوژی رسانه می‌گوید، هوش مصنوعی یک کارمند جدید است که می‌تواند به ایجاد بهره‌وری کمک کند. رهبران کسب‌و‌کار باید بخواهند که از این کارمند جدید و افرادی که با آن کار می‌کنند دعوت به عمل آورند تا فرآیندها و فعالیت‌های موجود را به سرعت دگرگون کنند. شرکت‌ها باید خودشان و محیط کاری‌شان را برای افرادی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند جذاب سازند.
    اما آنچه جالب توجه است این است که ظهور هوش مصنوعی به این معنا است که شرکت‌ها باید عنصر انسانی خود را بیشتر کنند. همان‌طور که خودکارسازی و یادگیری ماشینی افراد را از فعالیت‌های تکراری و فرآیندمحور آزاد می‌کند، همزمان فشار جدیدی بر افراد برای ایجاد ارزش وارد می‌کند. کارمندان خواهند توانست زمان بیشتری بر ایجاد روابط، درک مفهوم رقابتی، نوآوری و ایجاد تعهد بیشتر در خلال شرکت‌ها و خارج از آن صرف کنند. هوش مصنوعی نیامده است که کسب‌و‌کار شما را نابود کند. برای حفظ کسب‌و‌کار شما از اختلال نیز وارد کارزار نشده است، بلکه در دوره‌ای تاثیرگذار در توسعه صنعت سرگرمی و رسانه و افرادی که در خلال آن کار می‌کنند وارد این عرصه شده است.اگر هوش مصنوعی در مسیر درستی قرار بگیرد، می‌تواند یک کاتالیزور برای تجدید نیروی بخش‌های بسیاری از شرکت‌ها باشد که برای رشدشان بیشترین اهمیت را دارند. هوش مصنوعی به انسان‌ها فضای بیشتری برای خلق ارزش بیشتر (ایجاد خلاقیت و تفکر در مورد جریان کارشان به‌جای فرآیندهایی که بر آن سلطه دارند) می‌دهد.
    منبع: strategy-business

    آیا هوش مصنوعی کسب و کار شما را مختل می کند؟ | ITIRAN
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه از هوش مصنوعی در افزایش خدمات به مشتری بهره بگیریم؟!

    هوش مصنوعی تاثیر قابل توجهی در نحوه ی تعامل شرکت ها با مشتریان شان دارد. امروزه بسیاری از مردم آشنایی خوبی با مبحث هوش مصنوعی دارند که ما هم قبلاً در وب سایت قرار داریم برخی هم از طریق فیلم هایی مثل iRobot یا جنگ ستارگان با آن آشنا شدند. با گذشت سال ها، تکنولوژی ثابت کرد که هوش مصنوعی همیشه هم قرار نیست به عنوان یک علم تخیلی و مرموز باقی بماند. به گزارش بلومبرگ، بهه تنهایی در سال ۲۰۱۴، ۳۰۰ میلیون دلار در شرکت های استارتاپی AI (Artificial Intelligence) سرمایه گذاری شد. این استارتاپ ها، انجام بسیاری از کارها را برای کسب وکارها راحت تر می کردند که بطور غیرقابل اجتنابی باعثِ شادی و رضایت مشتریان می شد. در واقع، این نوع از شرکت های AI در حال رشدند بطوریکه به گفته ی Gartner ، ثابت کردند که ۸۵ درصد از تعاملات کل مشتریان از سال ۲۰۲۰ اصلاً توسط انسان مدیریت نخواهد شد. حتی Forrester پیش بینی می کند که هوش مصنوعی تا پایان این دهه، به بیش از ۱۶۶۶ درصد از مشاغل آمریکایی تسلط پیدا خواهد کرد. بخاطر توسعه ی تکنولوژی، کاملاً شدنی است که با کامپیوترها هم دقیقاً به همان روشی که با انسان ها ارتباط برقرار می کنیم ارتباط ایجاد کنیم. بهترین چیز درباره ی هوش مصنوعی این است که قابلیت ذخیره سازی تن ها اطلاعات را در حافظه ی خود دارد و می توانید هر زمانی که خواستید از آنها استفاده کنید. این نوع عملکرد برایی بسیاری از شرکت هایی که می خواهند تجربه ی مشتری را هم به همان میزان که قادرند چیزی که مشتری می خواهد را به او بدهند بهبود بخشند، بسیار مفید است. این به میزان رضایت کلی مشتری می افزاید. بخاطر داشته باشید که خدمات مشتری یک جزء جدایی ناپذیر از رضایت مشتری ست بنابراین واقعیت این است که هوشش مصنوعی می تواند با تقویت آن، به سرعت میزان رضایت مشتری را افزایش دهد. اپلیکیشن ها و مثال هایی از هوش مصنوعی و تجربه مشتری بطور عملی

    با گذشت سال ها، بسیاری از شرکت های تکنولوژی به سمت هوش مصنوعی رجوع کردند و نتایج جالبی برایشان بدست آمد. siri ایجاد شد تا به عنوان یکی از مشهورترین اپلیکیشن های آنها بوده و به رضایت مشتری آیفون کمک کند. مثلاً شما می توانید از او بخواهید چیزی را برای شما در گوگل جستجو کند، سپس صفحه ی نتایج گوگل که حاضر و آماده ست را در مقابل شما قرار خواهد داد. چه برندهایی برای بهبود تجربه مشتری از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

    همانطور که مثال اپل را عنوان کردیم و گفتیم اپل، siri را ساخت تا کاربران آیفون رضایت بیش تری داشته باشند Cortana نیز یک دستیار هوش مصنوعی ست که به کاربران تلفن کمک می کند با این تفاوت که، Cortana بجای دستگاه Apple در دستگاه های ویندوز یافت می شود. همینطور Cogito هم ربات پشتیبانی از مشتریِ خیلی هوشمند است که خدمات مشتریِ نمایندگان این بخش را بهبود می بخشد. حوزه مسافرتی هم از مزایای هوش مصنوعی استفاده زیادی داشته است. مثل Baarb پلت فرمی ست که از تکنولوژی هوش مصنوعی بطور هوشمندانه برای یافتن بهترین تقاط سفر برای مشتریان استفاده می کند. همه ی پیشنهاداتی که از سمت این پلت فرم ارائه می شود کاملاً خصوصی سازی شده و با نیازها و خواسته های هر یک از مشتریان (بطور مجزا) مناسب می باشد. اینها تنها بخشی از شرکت هایی هستند که از هوش مصنوعی برای تجربه مشتری استفاده می کنند.

    افزایش وفاداری مشتری از طریق تجارب شخصی سازی شده

    یکی از شگفت انگیزترین چیزها درباره ی هوش مصنوعی این است که بدانیم هوش مصنوعی چگونه می تواند از طریق داده های گردآوری شده، تجربه ی مشتری کاملا شخصی سازی شده ایجاد کرده و هم دقیقاً مشابه انسان عمل کند؟ هوش مصنوعی توسط اولین داده های جمع آوری شده از مشتریان و ذخیره سازی آنها در بانک های حافظه ای کار می کند. سپس با استفاده از اطلاعات، می تواند به تعامل با مشتری بپردازد. هرچه اطلاعات بیش تری درون آن جای بگیرد، ارتباط هوشمندانه تری می تواند با مشتری ایجاد کند. بدین ترتیب، دقیقاً مثل انسان رفتار می کنند. یاد می گیرند، بخاطر می سپارند و عمل می کنند. چگونه از داده های مشتری برای تجارب شخصی سازی شده استفاده کنیم؟

    با نگاهی به مثال هایی که در بالا ذکر شد می توان نحوه ی کارِ هوش مصنوعی با استفاده از داده های مشتری جهت بهبود تجربه را ببینیم. مثلاً siri، اطلاعاتی را ذخیره می کند که به او اجازه می دهد تا وظایفی را برای فراهم کردن نیازهای تان پیشنهاد دهد. Baarb نیز بدین گونه کار می کند اما روی تنظیمات سفرهای شما تمرکز میی کند تا بهترین نقاط را برای تعطیلات آینده برای شما درنظر بگیرد. آنچه که هوش مصنوعی را جالب می کند تواناییِ آن برای استفاده از داده هایی ست که در حافظه ی آنها برای کمک به مشتری حفظ شده است. دقیقاً مثل همان نمایندگی های خدمات مشتری که باید باشد! هوش مصنوعی به آرامی در حال تبدیل شدن به یک بخش جدایی ناپذیر زندگی مان می شود. با استفاده از این نوع تکنولوژی، فراهم کردن تجربه مشتری بهتر برای مصرف کنندگان تان خیلی راحت تر خواهد بود. با بهره وریِ هوشمندانه و رفتارهای انسانی اش قطعاً وظایف بسیاری از انسان ها را انجام خواهد داد و ما از همین حالا،، باید برای آن روزها آماده باشیم! فکر می کنید جایگزین شدن هوش مصنوعی بجای انسان، چه مزایا و تهدیداتی را به همراه می آورد؟ هوش مصنوعی می تواند در حوزه ی کاری شما جایگاهی بدست آورد؟ نظرات خود را با ما و جامعه ای از مدیران و صاحبان کسب وکار در میان بگذارید.
    https://modireayandeh.com/artificial...tomer-service/
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    هوش مصنوعی به ثروت افسانه‌ای می‌انجامد

    Mark Cuban میلیاردی است که همه‌ی ثروتش را خودش بدست آورده است. او می‌گوید که هوش مصنوعی نخستین تریلیاردر دنیا را به وجود خواهد آورد.
    بر پایه‌ی گزارش‌ها، Mark Cuban که مالک Dallas Mavericks است، یکشنبه شب در کنفرانس SXSW ۲۰۱۷ سخت گفته است! وی معتقد است که با وجود همه‌ی پیشرفتهایی که در فناوری‌های دنیای امروزی می‌بینیم، نخستین تریلیاردر دنیا از میان کارآفرینان حوزه‌ی هوش مصنوعی، پدیدخواهد آمد.

    به گفته‌ی Cuban :"نخستین تریلیاردر، کسی خواهد بود که در هوش مصنوعی و کاربردهایش پیشرو باشد و بتواند آنرا در کاربردهایی که اکنون به ذهن ما نمی‌رسد، بکار بگیرد!

    در دهه‌ی پیشِ رو، فناوری بیش از همه‌ی سه دهه‌ی گذشته، پیشرفت خواهد کرد. و فناوری‌های نو همه چیز را دگرگون خواهند کرد.

    به گفته‌ی "کوبان" اگر می‌خواهید یکی از تریلیاردرهای آینده باشید باید از هم اکنون خود را آماده کنید. بر روی هر چیزی که کار می‌کنید، اگر با "یادگیری عمیق"، "شبکه‌های عصبی" و چیزهای مانند این همراه نباشد و شتاب نگیرد، بازنده خواهید بود!

    کوبان که به انتخاب برنامه‌ی تلویزیونی "Shark Tank" شبکه‌ی ABC به عنوان "سرمایه گذار ستاره" انتخاب شده است در سخنرانی‌اش گفت:

    "ما به سوی فرایندهایی می رویم که در آنها "نرم‌افزارها بطور خودکار، نرم افزار تازه می‌سازند" و "سیستم‌های اتوماسیون بطور خودکار سیستم‌های اتوماسیون تازه می‌سازند".
    در چنین دورانی من تمایلی به "حسابدار رسمی" شدن ندارم. و ترجیح می‌دهم فیلسوفی باشم که چگونگی اندیشیدن و ارزیابی این سیستم‌ها از دیدگاه جهانی را بدانم. به گمانم این از همه‌ی شغل‌های شگفت انگیز کنونی مانند "حسابداری" و "برنامه نویسی"، ارزشمندتر خواهد بود"

    موج دگرگونی‌ها

    دگرگونی‌هایی که در مهارتهای شغلی در سالهای آتی به وجود خواهد آمد به خاطر انتظار جایگزینی نیروی انسانی با هوش مصنوعی در بسیاری از شغل‌ها است. این شغل‌ها هم از گروه دفتری و هم شغلهای کارگری است.

    اتوماسیونهایی که با هوش مصنوعی، تقویت می‌شوند، فضای کار را بسیار دگرگون خواهند کرد. بر پایه‌ی برخی بررسی‌ها این ماشین‌ها می‌توانند تا ۴۷ درصد شغلهای آمریکا و ۴۰ درصد شغلهای کانادا را به عهده بگیرند.

    یک راه حل داده شده برای روبرویی با موج بیکاری‌ها universal basic income (UBI) یا دادن یارانه (کمینه‌ی درآمد تضمین شده) به شهروندان است. ولی Cuban می‌گوید که یارانه، راه حل ایده آلی نیست!

    او نیز مانند بسیاری دیگر معتقد است که اتوماسیون اجتناب ناپذیر است. پس باید برای آن آماده شویم!

    Cuban با اشاره به سیاست‌های کارگری ترامپ برای آمریکا که می‌خواهد برای مبارزه با بیکاری، کارخانه‌ها را به آمریکا بازگرداند می‌گوید: چه فرصت‌هایی می‌توانیم به وجود بیاوریم تا مردم از داشتن شغل و توانایی زندگی آبرومندانه اطمینان پیدا کنند؟ این فرصت‌ها را باید ما (بخش خصوصی) بوجود بیاوریم زیرا به نظر می‌رسد با روش و سیاستی که دولت(آمریکا) در پیش گرفته است به جایی نمی‌رسد.

    به هر حال نقش دولت در این کار بسیار حیاتی است. باید پژوهش‌های هوشمندانه‌ای برای سیاست‌گذاری‌های درست در توسعه‌ی هوش مصنوعی انجام بگیرد. کاری که دولت اوباما آغاز کرد و اکنون سازمان‌های بزرگ خصوصی فعالانه بر روی آن کار می‌کنند.

    دگرگونی‌هایی که با هوش مصنوعی می‌آید، بسیار فراتر از حذف شغل‌ها است! در واقع تا همین حالا هم فناوری‌ها روش زندگی روزمره‌ی ما را دگرگون کرده‌اند. و هر روز، بیش از پیش، زندگی‌های ما به سیستم‌هایی که بر پایه‌ی یادگیری ماشین و الگوریتم‌های "یادگیری عمیق" هستند، وابسته می‌شود.

    هوش مصنوعی دارد پزشکی را دگرگون می‌کند، و روش‌های تشخیصِ بهتر و درمانهای موثرتری به ارمغان می‌آورد. بزودی خودروهایمان، خودران خواهند بود. کاربردهای بی حد و مرز "هوش مصنوعی" می‌تواند دنیای ما را بکلی دگرگون کند.

    هوش مصنوعی به ثروت افسانه‌ای می‌انجامد
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    لاکچین و هوش مصنوعی ؛ راه حلی برای مردم کم‌ درآمد

    انسان نقش مهمی در چرخه هوش مصنوعی دارد. یک کار ساده‌ی برچسب زدن داده‌ها، هنوز نیازمند ورودی از جانب انسان است و نمی‌تواند کاملا خودکار شود و ۸۰ درصد از زمان دانشمندان داده را می‌گیرد. حتی بعد از آماده شدن داده‌ها، انسان باید مدل هوش مصنوعی را آموزش دهد، هوش مصنوعی را با فرآیندهای موجود یکپارچه کند، بر راندمان آن نظارت کند و نتایج را تایید کند.
    صنعت هوش مصنوعی هر سال حدود ۵۰٪ رشد خواهد کرد و ارزش آن تا سال ۲۰۲۵ به ۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید. با استفاده از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور ایجاد، سفارشی کردن، نصب و یکپارچه‌سازی راه‌حل‌های هوش مصنوعی درون فرآیند‌های کسب و کار، ارزش این بازار تا تاریخ ذکر شده، به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.


    به علاوه هوش مصنوعی می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را در جهان، با حداقل کردن فاصله درآمد بین کشور‌ها، بهبود ببخشد. بنیانگذاران Dbrain با کار روی پروژه‌های هوش مصنوعی از قبیل راه‌حل‌های مقیاس وسیع برای صنعت کشاورزی، دریافتند که سلاح اصلی هوش مصنوعی فقط چند خط هوشمند نیست. مجموعه‌های داده‌ ایِ بزرگ به طور اصلی توسط شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک اداره می‌شوند و آن‌ها هستند که قیمت‌ را تعیین کرده و از حضور بازیگران ضعیفتر در صنعت هوش مصنوعی جلوگیری می‌کنند. از طرف دیگر، برچسب زدن داده‌ها، به طور عمده توسط کشور‌های با درآمد کم انجام می‌شود که فقط سهم کوچکی از درآمد این بازار را دارند.
    Dbrain، یک بستر ساخته شده روی بلاکچین، سعی در دسترس‌تر بودن هوش مصنوعی برای کسب و کارها را دارد و می‌خواهد این کار را با لینک کردن مستقیم آن‌ها به کارگرانی که کارشان برچسب زدن است، انجام دهد. برچسب زنندگان در عوض می‌توانند با تلاش خود و مهارت برچسب زدن و تایید داده، کسب درآمد کنند. با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده به عنوان روش پرداخت، Dbrain پتانسیل پرداخت به حدود دو میلیارد نفر کارگر در کشور‌های کم درآمد و بدون داشتن حساب بانکی را دارد.
    بستر بلاکچین برای حل چالش‌ها

    بستر Dbrain، تمام بخش‌های درگیر در فرآیند توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را به یکدیگر متصل می‌کند. کارگران وظایف ساده‌ای را روی برچسب زدن داده‌ها انجام ‌می‌دهند و همان لحظه با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده مزد خود را دریافت می‌کنند. دانشمندان داده نیز از بسته‌های داده برای یادگیری شبکه‌های عصبی و ساخت اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. کسب و کارها می‌توانند از راه‌ حل‌های موجود استفاده کرده یا راه جدیدی را از توسعه دهندگان هوش مصنوعی درخواست کنند. این راه حل‌ها، به مشکلات در حال رشد صنعت هوش مصنوعی می‌پردازند. بستر Dbrain روی شبکه اتریوم کار می‌کند و متکی بر قرارداد‌های هوشمند آن است. این پلتفرم از پروتکل‌های مبتنی بر بلاکچین برای رسیدگی به چالش‌های توسعه و بکارگیری هوش مصنوعی مانند موارد زیر استفاده می‌کند:
    کیفیت مجموعه داده‌: بدون توجه به حجم مجموعه داده، کیفیت پایین برچسب‌زنی، باعث بی ثمر کردن تلاش‌های دانشمندان داده خواهد شد. می‌توان با ایجاد یک شبکه جمع سپاری برای برچسب گذاری داده‌ها و تایید آن‌ها توسط دیگر افراد درون این شبکه، با استفاده از پروتکل SPOCK به این مهم دست یافت.


    امنیت و اعتماد: اشتراک داده‌های حساس بین عوامل سوم و حتی توسعه‌دهندگان مقیم، باعث بروز ریسک‌های امنیتی می‌شود. مالکین داده درآمد خود را بعد از افشای آن از دست می‌دهند. Dbrain با جلوگیری از دسترسی مستقیم به داده‌ها از طریق پروتکل PICARD «دسترسی غیرمستقیم کنترل‌شده به مخزن داده‌ها»، می‌تواند از بروز این اتفاق جلوگیری کند. همچنین به دانشمندان داده اجازه می‌دهد مدل‌های هوش مصنوعی را train کنند، اما بدون دانلود مجموعه داده، و در نهایت راه حل هوش مصنوعی را به مشتری تجاری بفروشد.
    هزینه‌های زیرساخت: برای استفاده از راه حل‌های هوش مصنوعی، کسب و کارها نیاز به توسعه دهندگان هوش مصنوعی دارند. این توسعه دهندگان نیز نیاز به زیرساخت‌های محاسباتی مقیاس‌پذیر دارند تا اپلیکیشن‌ها را توسعه و استقرار دهند. درست مانند برچسب زدن داده خام و نیاز به نیروی انسانی برای این کار، برچسب زنندگان نیاز به یک واسط کاربری ساده و کانالی دارند که از آن طریق مزد آن‌ها پرداخت شود. Dbrain با فراهم کردن ابزارهای برچسب زنی کاربر پسند، بر مبنای بات‌های تلگرام و برنامه‌های موبایل، امکان استقرار راه‌کارهای هوش مصنوعی را بدون هزینه‌های زیرساخت اضافه فراهم می‌کند.
    در نهایت، بستر Dbrain چرخه ایجاد اپلیکیشن هوش مصنوعی را با خودکارسازی بسیاری از چرخه‌هایی که انسان در آن دخالت دارد، تسهیل کرده و به یک محصول یکتا تبدیل می‌کند. در حال حاضر این تنها راه حل عملی است که برچسب گذاری داده‌ها، ایجاد مدل‌های سفارشی شده، ایجاد اطمینان در امنیت داده‌ها و تایید نتایج را در کنار پرداخت توسط ارزهای رمزنگاری شده، هم به برچسب‌گذاران و هم توسعه دهندگان فراهم می‌کند.


    پیاده‌سازی واقعی می‌تواند ارزش‌ها را اثبات کند

    استفاده از یک راه حل دموکراتیزه برای ایجاد اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی می‌تواند باعث ایجاد شرایط برد-برد در بازار هوش مصنوعی شود. هزینه‌های شرکت‌ها در برچسب‌گذاری داده‌ها تا ۱۰ برابر کاهش‌ خواهد یافت. راه‌حل‌های Dbrain ثابت کرده‌اند که در بسیاری از صنایع، از اینترنت اشیا تا فین‌تک و تجارت الکترنیک، به مشتریان ارزش می‌دهد. با این شرایط، شرکت‌ها می‌توانند از خرید راه‌حل‌های موجود هوش مصنوعی یا درخواست نمونه‌های سفارشی آن در کنار دسترسی به مجموعه‌های داده و کارگران جمعی بهره مند شوند.
    کارگران جمعی نیز از درآمد اضافه با ارزهای رمزنگاری شده بهره‌مند می‌شوند که از ارزهای فیات رایج‌تر هستند. تمام تراکنش‌ها توسط پروتکل‌های Dbrain که روی قرار‌دادهای هوشمند ساخته شده امن می‌شوند.



    https://mihanblockchain.com/amp/blog...rain-solution/
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 12

موضوعات مشابه

  1. کاربرد مهم هوش مصنوعی _ بازاریابی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 70
    آخرين نوشته: 2018/10/10, 09:32
  2. کاربرد مهم هوش مصنوعی _ مبادلات مالی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 29
    آخرين نوشته: 2018/04/28, 00:06
  3. کاربرد مهم هوش مصنوعی _ جلوگیری از تقلب
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2018/04/27, 08:12
  4. اندر احوالات هوش مصنوعی در ایران
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:30
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش