نظر شما در رابطه با بازاریابی چیست؟ بازاریابی یک هزینه بزرگ است، تا جایی که می‌توانیم باید بازار خود را گسترش دهیم و به افراد بیشتری معرفی کنیم، باید همه ما را بشناسند. اگر پاسخ شما به این سؤال‌ها بله است…

اگر پاسخ شما به این سؤال‌ها بله است باید بگویم که طرز فکر شما مانع بازاریابی صحیح و مؤثر کسب‌وکار شماست. در واقع باید بگویم شما خیلی راحت می‌توانید بودجه‌ای نامحدود برای بازاریابی خودتان تعیین کنید یا اینکه در هفت مرحله که در ادامه می‌آید طرح بازاریابی برای خود داشته باشید که خودش هزینه خودش را دربیاورد.

۱- اهداف قابل اندازه‌گیری برای خود تعیین کنید.
عددی برای آن مشخص کنید و در رابطه با موارد چه کسی، کجا و چگونه به روشنی توضیحاتی را ارائه کنید.

۲- مخاطب هدف خود را بصورت دقیق مشخص کنید.
شما بطور دقیق نیاز به مشخص کردن بازار هدف خود ندارید، بلکه باید مشخصات افراد حاضر در این بازار را بطور دقیقاً مشخص کنید. مشخصات افراد ایده آلی که باید محصولات یا خدمات خود را به آنها بفروشید چیست؟ این فرد چه چیزی دوست دارد؟ مشکلات عمده‌ای که وی با آنها روبرو است چه مواردی هستند؟ این فرد چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند؟ به تمام این موارد باید پرداخته شود.





۳- مشخص کنید که چگونه قادر به حل این مشکلات آنها هستید.
باید خود را در جای فرد و مخاطب ایده آل خود تصور کنید و مشکلات احتمالی وی را پیش‌بینی کنید. برای کمک کردن به شما جهت انجام این مرحله، می‌توانید یک جدول رسم کنید و آن را به ۴ بخش تقسیم کنید:
محرومیت‌های آنها
خواسته‌های آنها
ترس‌های آنها
آرزوهای آنها
در هر یک از این خانه‌ها حداقل سه مورد از مشکلات مخاطب هدف خود را باید یادداشت کنید.

۴- هزینه‌های بدست آوردن این موارد را تعیین کنید.
بودجه موجود که اختصاص آن برای بدست آوردن یک مشتری برای شما امکان دارد را تعیین کنید. شما می‌توانید این رقم را باید با در نظر گرفتن قیمت محصول یا خدمت خود که به مشتری می‌فروشید و کم کردن هزینه‌های متغیری که برای تولید کردن آن صرف می‌کنید بدست می‌آورید. آن سود خالص شما از بابت فروش آن محصول یا خدمت است و بنابراین همان حداکثر هزینه‌ای است که می‌توانید برای بدست آوردن یک مشتری برای همان محصول یا خدمت بدست بیاورید.

۵- کانال ارائه پیشنهاد خود و هزینه استفاده از آن را تعیین کنید.
تمرکز اصلی شما باید بر فعال‌سازی برند باشد – هر فعالیت بازاریابی که انجام می‌دهید باید دارای یک فراخوان به عمل همراه با یک پیام مشخص و واضح باشد. حالا باید میزان هزینه که صرف می‌کنید و کانال مورداستفاده خودتان را مشخص کنید. هزینه‌های مجاز را برای خود تعیین کنید و آنها را با هزینه‌های بدست آوردن مشتری مقایسه کنید (هزینه‌های تبدیل مخاطب به مشتری از طریق آن کانال).

۶- نرخ بازگشت سرمایه خود را اندازه‌گیری کنید.
میزان بازگشت سرمایه واقعی خود را برای هر کانال و کمپین موردمحاسبه قرار دهید. مهم‌تر از همه اینکه موقعیت واقعی خود برای آینده را بتوانید پیش‌بینی کنید. آیا موقعیتی مثبت است؟ اگر بله، پس این کار و فرایند را بارها و بارها تکرار کنید، چراکه به یک بودجه بازاریابی نامحدود دست‌یافته‌اید.


۷- صرف بودجه بازاریابی را بصورت خودکار دربیاورید.
حالا که به یک استراتژی عملی و مؤثر دست‌یافته‌اید، نوبت به نظام‌مند ساختن آن است. در این مرحله از ابزار اتوماسیون استفاده کنید و به اعضای تیم اجرایی خود آموزش دهید تا بدون کمک شما قادر به اجرا این سیستم بازاریابی باشند.



https://ipt24.com/blog/%d8%b7%d8%b1%...c%d9%86%d9%87/