ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 20
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    انواع گزارش‌های Google Analytics

    در این قسمت مروری سریع بر انواع گزارش‌های استاندارد گوگل آنالیتیکس که در نوار سمت چپ قابل دسترس است، خواهیم داشت.



    تمام گزارشات موجود در تصویر بالا در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند.
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    گزارش‌های بازدیدکنندگان

    این گزارش‌ها همه چیز را در مورد بازدیدکنندگان وبسایت به شما می‌گویند. در این گزارشات می‌توانید از سن و جنسیت (Demographics) و علاقه‌مندی‌های عمومی (interests)، ملیت (Geo > Location) زبان (Geo > Language)، نرخ مشاهده‌ی وبسایت توسط مخاطب (Behavior) و تکنولوژی‌های مورد استفاده‌ی مخاطبان برای مشاهده‌ی وبسایت (Technology and Mobile)، آگاه شوید.
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    گزارش‌های اکتسابی

    این گزارش‌ها نشان می‌دهند که بازدیدکنندگان از چه طریقی به وبسایت شما هدایت می‌شوند (تمام ترافیک‌ها به وبسایت شما). شما می‌توانید ترافیک‌ها را براساس دسته‌بندی‌های اصلی (All Traffic > Channels) و منابع اختصاصی (All Traffic > Source/Medium) مشاهده کنید.
    شما می‌توانید همه چیز را در مورد ترافیک‌هایی هدایت شده از شبکه‌های اجتماعی بدانید (Social). شما همچنین می‌توانید با اتصال گوگل آنالیتیکس به AdWords (سیستم تبلیغاتی گوگل) از کمپین‌های PPC (تبلیغات کلیکی) آگاه شوید و یا با استفاده از Google Webmaster/ Search console ترافیک‌هایی را که ازطریق موتورهای جستجو وارد سایت شما می‌شوند، شناسایی کنید(بهینه‌سازی موتور جستجو).
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    گزارش‌های رفتاری

    این مورد شما را در جهت شناسایی محتوای وبسایت کمک می‌کند. صفحات اصلی وبسایت ازطریق (Site Content > All Pages)، صفحات ورودی اصلی یعنی صفحاتی که کاربران از آن صفحه وارد وبسایت می‌شوند، ازطریق (Site Content > Landing Pages) و صفحات اصلی خروجی ازطریق (Site Content > Exit Pages) قابل مشاهده هستند.
    اگر Site Search را فعال کرده باشید، برای مشاهده‌ی عبارت‌های جستجو شده به مسیر (Site Search > Search Terms) و برای مشاهده‌ی صفحاتی که جستجو در آنها صورت‌گرفته به مسیر (Site Search > Pages) مراجعه کنید.
    همچنین می‌توانید سرعت بارگذاری وبسایت را ازطریق (Site Speed) و پیشنهادهای گوگل برای افزایش سرعت وبسایت خود را ازطریق (Site Speed > Speed Suggestions) ملاحظه کنید.
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    تبدیل‌ها Conversions

    اگر Goals را در گوگل آنالیتیکس تنظیم کرده‌اید، می‌توانید تعداد تبدیل صفحات انجام شده در وبسایت خود را از طریق (Goals > Overview) و URLهایی که تبدیل روی آنها انجام شده را از طریق (Goals > Goal URLs ) مشاهده کنید. همچنین می‌توانید مسیر طی شده توسط مخاطب تا رسیدن به تبدیل را از طریق (Goals > Revers Goal Path) ببینید.
    اکثر جداول موجود در گزارش‌های استاندارد گوگل آنالیتیکس، داده‌های خاصی را به تبدیل‌ها (Conversions) اضافه می‌کنند. برای مثال جهت مشاهده‌ی تعداد تبدیل‌های انجام شده برای کاربران کالیفرنیا به گزارش Audience > Geo > Location مراجعه کنید. برای مشاهده‌‌ی تعداد تبدیل‌های انجام شده توسط کاربران هدایت شده از فیسبوک به گزارش Acquisitions > All Traffic > Source/Medium report مراجعه کنید.
    برای مشاهده‌‌ی تعداد تبدیل‌های انجام شده توسط کاربرانی که در صفحات خاصی وارد وبسایت شده‌اند، به گزارش Behavior > Site Content > Landing Pages مراجعه کنید.



    اگر بیش از یک هدف تعریف کرده‌اید، می‌توانید با کمک پنجره‌‌ی کشویی موجود در بالای داده‌ها، هدف موردنظرتان را برای نمایش انتخاب کنید یا اینکه تمام اهداف را جهت نمایش انتخاب کنید.
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    ایمیل‌ها و میانبرها

    ممکن است به همه‌ی گزارشات موجود در گوگل آنالیتیکس نیاز نداشته باشید؛ بنابراین بهتر است که یکبار همه‌ی آنها را به‌دقت بررسی کنید و از محتوای آنها مطلع شوید. از بین تمام این گزارشات مواردی هستند که شما تمایل دارید همیشه از محتوای آن آگاه باشید، در این صورت می‌توانید از لینک Shortcut موجود در بالای گزارش استفاده کنید و به منظور دسترسی سریع آن گزارش را به لیست Shortcuts در نوار سمت چپ اضافه کنید.



    یا اینکه از گزینه‌ی Email استفاده کنید تا گزارشات منتخب در فواصل زمانی تعیین شده برای شما یا سایر اعضای تیم از طریق پست الکترونیک ارسال شوند.



    با مراجعه منظم به منوی Admin، ستون View و کلیک بر Scheduled Email مطمئن شوید که فقط همکاران شما به داده‌های وبسایت دسترسی دارند.



  7. #17
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    پاسخ برخی سؤالات رایج در مورد گوگل آنالیتیکس

    درادامه به برخی از سؤالاتی که ممکن است در رابطه با گوگل آنالیتیکس برای شما پیش بیاید، پاسخ می‌دهیم.
    چگونه داده‌های مستخرج از گوگل آنالیتیکس را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

    برای اشترک‌گذاری داده‌ها نباید اطلاعات حساب کاربری گوگل آنالیتیکس خود را در اختیار دیگران قرار دهید. به این منظور در منوی Admin و در هر یک از ستون‌های Account و Property (وبسایت) و View روی گزینه‌ی User Management کلیک کنید.



    در این قسمت قادر خواهید بود تا ایمیل افرادی که مایل هستید از داده‌های وبسایت مطلع شوند و همچنین سطح دسترسی و اختیارات آنها را تعیین کنید.



  8. #18
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    تعداد وبسایت‌های من زیاد است و بررسی هر روزه‌ی گزارشات گوگل آنالیتیکسِ تک‌تک وبسایت‌ها خسته‌کننده است. چه باید کرد؟

    وارد صفحه‌ی Home در گوگل آنالیتیکس شوید. در این صفحه لیست تمام وبسایت‌ها و مروری بر متریک‌های اصلی مثل جلسات، زمان متوسط جلسات، نرخ پرش، و نرخ تبدیل وجود دارد.



  9. #19
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    گوگل آنالیتک بیشتر از ۹۰ کلیدواژه‌ی اصلی را به صورت Not provided نشان می‌دهد. برای دسترسی به این اطلاعات چه باید کرد؟

    گوگل با این روش سعی در حفظ حریم شخصی کاربران موتورهای جستجو دارد و کلیدواژه‌هایی را که کاربر با جستجوی آنها، به وبسایت شما هدایت می شود، نمایش نمی‌دهد. ابزارهایی مثل google webmaster tools (رایگان)، Authority lab’s now provided reports (پولی) و Hittail (پولی)، می‌توانند در نمایش برخی از این کلیدواژه‌ها به شما کمک کنند.



    هرچند که این کلیدواژه‌ها به همراه داده‌های گوگل آنالیتیکس نمایش داده نمی‌شوند، اما به شما این سرنخ را می‌دهند که کاربران عموما با جستجوی کدام کلیدواژه‌ها به وبسایت شما هدایت شده‌اند.
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    چگونه باید از Custom Report ،Dashboards و Segments استفاده کنم؟

    اگر مطالب مقدماتی فوق را به خوبی یاد گرفته‌اید و آماده‌ی یادگیری سطح بالاتری از گوگل آنالیتیکس هستید، Custom Reports ،Dashboards و Segments در سطح بعدی قرار دارند.
    Custom Reports یا گزارشات سفارشی‌سازی شده (در منوی Customization در بالای صفحه) به شما کمک می‌کند تا گزارش‌هایی بسازید که مشابه گزارش‌های استاندارد گوگل آنالیتیکس هستند و متریک‌های موجود در این گزارشات توسط خود شما تعیین می‌شوند.



    Dashboards این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که داده‌های گوگل آنالیتیکس را به فرمت داشبورد ملاحظه کنید و درقسمت بالایی نوار ابزار موجود درسمت چپ، به آنها دسترسی داشته باشید.



    با استفاده ازSegments می‌توانید تمام داده‌های گوگل آنالیتیکس را براساس دسته‌بندی‌های مورد نظرتان مشاهده کنید، مثل تمام داده‌های گوگل آنالیتیکس برای بازدیدکنندگانی که از کشور آمریکا هستند. از این گزینه می‌توانید برای مقایسه‌ی داده‌هایی با دسته‌های مختلف نیز کمک بگیرید به عنوان مثال مقایسه‌ی ترافیک کشور آمریکا با بریتانیا، ترافیک جستجو با ترافیک ناشی از شبکه‌های اجتماعی، ترافیک موبایل با ترافیک سیستم‌های رومیزی و … . امکان استفاده از گزینه‌ی Segments در تمام گزارشات وجود دارد.



    نکته‌ی مثبت درمورد سه امکان بالا این است که نیازی ندارید تا از صفر به ایجاد آنها بپردازید؛ چرا که نسخه‌های از پیش تهیه شده‌ی Dashboards ،Segments و Custom Reports در Google Solutions Gallery موجود است.



    در Google Solutions Gallery گزارشات سفارشی‌سازی شده، داشبورد و دسته‌بندی‌های فراوانی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود آنها را تغییر دهید. برای ویرایش Custom Reports از گزینه‌ی Edit در بالای صفحه استفاده کنید.



    برای ویرایش داشبوردها از گزینه‌ی Add widgets یا customize Dashboards در بالای صفحه استفاده کنید.

    برای ویرایش Segments روی کلید Actions در مقابل آن سگمنت کلیک و Edit را انتخاب کنید.



    یا اینکه بعد افزودن سگمنت به گزارش خود در منوی کشویی موجود در قسمت بالا و سمت راست، گزینه‌ی Edit را انتخاب کنید.



    به مرور زمان و با تمرین بیشتر، درک بهتری از نحوه‌ی کار امکانات موجود در گوگل آنالیتیکس بدست خواهید آورد و سناریوهای حرفه‌ای‌تری را روی داده‌های وبسایت، پیاده خواهید کرد.
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 20

موضوعات مشابه

  1. کارگاه آموزشی گوگل آنالیتیکس (google analytics)
    توسط Arshia در انجمن گارگاه آموزشی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/05/01, 14:26
  2. کارگاه ابزار Google tag manager
    توسط Arshia در انجمن گارگاه آموزشی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/30, 16:48
  3. پروژه های هوش مصنوعی گوگل Google AI
    توسط Admin در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/21, 20:46
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/13, 22:32
  5. تجزیه‌وتحلیل وب (web analytics) چیست ؟
    توسط SARA در انجمن نکته ها و اصطلاحات استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/11, 20:49

مجوز های ارسال و ویرایش