خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
۱۰. ارائهی محصول در زمان نامناسب برخی از استارتاپها زودتر از پیشرفت تکنولوژی موردنیازشان راهاندازی میشوند و ازآنجاکه بازاری برای آنها وجود ندارد با شکست مواجه خواهند شد. دستهی دیگر آنقدر دیر شروع به کار میکنند که یا بازار اشباع میشود یا تکنولوژی پیشرفتهتری جای آن را میگیرد. بنابراین راهاندازی استارتاپ در زمان مناسب بسیار اهمیت دارد. براساس آمار، ۱۳٪ از استارتاپها فقط بهدلیل راهاندازی در زمان نامناسب از دور خارج شدهاند.
۱۱. از دست دادن تمرکز یکی دیگر از دلایل شکست استارتاپها که حدود ۱۳٪ از آنها را در برمیگیرد، ازدست دادن تمرکز است. راهاندازی یک استارتاپ علاوه بر زمان، تلاش و پول به تمرکز کافی بر اهداف اصلی کسبوکار نیاز دارد. بسیاری از استارتاپها بهدلیل کاهش تمرکز بنیانگذاران و پراکندگی پروژهها، از مسیر اصلی هدفشان منحرف میشوند. در این بین برخی استارتاپها میتوانند بخشهایی از کسبوکار را که به شکلگیری هستهی اصلی آن مربوط نیست، برونسپاری کنند. شرکتهای کوچک و متوسط در سرتاسر جهان و بستهبه نوع کسبوکارشان مواردی نظیر بازاریابی محتوایی و مدیریت بلاگ، مدیریت سایت، مدیریت موجودی، مدیریت مالی و… را به شرکتهای باتجربه میسپارند و با خیال راحت به چالشهای کسبوکار جدیدشان رسیدگی میکنند.
۱۲. ناهماهنگی تیم با سرمایهگذاران بسیاری از بنیانگذاران استارتاپها پس از مطرحکردن ایدهشان و گردآوری تیمی مناسب، شروع به کار میکنند و همهچیز بهنظر عالی پیش میرود. اما پس از مدت کوتاهی استارتاپ شکست میخورد. یکی از دلایل این شکست که ۱۳٪ از استارتاپها را درگیر میکند، ناهماهنگی و اختلافات بین بنیانگذاران، سرمایهگذاران و اعضای تیم است که قبل از شروع کار وجود نداشت. تیم استارتاپی و سرمایهگذار باید بکوشند تا زبان واحدی برای هماهنگیها و پیگیریها تعریف کنند و سرمایهگذار هم بهنوعی توجیه شود که در محیطهای استارتاپی ممکن است سودآوری کمی از برنامه عقب بیفتد. تهیه گزارشهای مالی بهشکل درست میتواند بهصورت مستمر سرمایهگذار را در جریان وضعیت قرار دهد.
۱۳. تغییر ندادن مسیر نادرست گاهی بنیانگذاران پس از تولید و بررسی محصول مشاهده میکنند که این محصول خوب نیست و یا بازار مناسبی برای آن وجود ندارد. اگر در این شرایط تغییر مسیر با درایت کافی انجام شود میتواند استارتاپ را نجات دهد، اما در ۱۰٪ موارد ممکن است یکی از دلایل فوق باعث شکست شود.
۱۴. کاهش اشتیاق بنیانگذاران بسیاری از استارتاپها در ابتدای کار با اشتیاق راهاندازی میشوند، اما پس از مدتی علاقهی بنیانگذاران برای ادامهی کار فروکش میکند. براساس آمار، ۹٪ از استارتاپها بهدلیل بیعلاقگی بنیانگذاران به حوزهی فعالیتشان یا شناخت ناکافی از آن، شکست میخورند. با درگیری کردن سرمایهگذار تا حدی معقول و در جریان قرار دادن او در کسب موفقیتهای کوچک و بزرگ انگیزه او را حفظ کنید.
۱۵. راهاندازی استارتاپ در موقعیت جغرافیایی نامناسب مکان راهاندازی استارتاپ یکی از عوامل مهم موفقیت آن است؛ بهطوریکه آمار نشان میدهد ۹٪ استارتاپها بهدلیل نامتناسب بین مفهوم استارتاپ و مکان راهاندازی آن دچار مشکل میشوند. علاوهبراین، استارتاپهایی که با تیمهای دورکار راهاندازی میشوند، باید راههای ارتباطی مؤثر با آنها برقرار کنند. در غیر اینصورت، فقدان کار تیمی و بیبرنامگی منجربه شکست استارتاپ خواهد شد. ابزارهای جدید برگزاری جلسات، برنامهریزی، زمانبندی و مدیریت آنلاین پروژهها را امتحان کنید و به بهتریننحو در کسبوکارتان بهکار گیرید.
۱۶. بیعلاقگی سرمایهگذار پیشاز این، دربارهی مشکلات مالی که سر راهِ استارتاپها قرار دارد صحبت کردیم. بهجز تمامشدن نقدینگی، بیعلاقهی سرمایهگذاران و ناتوانی بنیانگذاران در جذب آنها نیز از دلایل مهم شکست ۸٪ از استارتاپها بهشمار میرود.
۱۷. مسائل حقوقی و قانونی گاهی استارتاپی براساس ایدهای ساده شکل میگیرد، اما پس از مدتی با مسائل قانونی بسیار پیچیده مواجه میشود. مشکلات قانونی در مسیر کسبوکارهای نوپا که تجربهی چندانی هم ندارند موانع زیادی ایجاد میکنند که در ۸٪ موارد، آنها را از ادامهی فعالیت بازمیدارند. مشکلات قانونی از ثبت شرکت، برند و محصول گرفته تا مشکلات مالیاتی، خط قرمزهای اجتماعی، محیطزیست و غیره را شامل میشوند. تمامی موارد را ریزبهریز بررسی کنید و کوچکترین نکات را از قلم نیندازید، چون دیر یا زود دردسرش گریبانگیرتان میشود.
۱۸. نداشتن شبکهی ارتباطی و مشاور آمار نشان میدهد یکی از دلایلی که بهموجب آن ۸٪ استارتاپها شکست میخورند، این است که بنیانگذارانشان از شبکههای ارتباطی خودشان با سرمایهگذاران درست استفاده نمیکنند و تمایل ندارند از آنها کمک بخواهند. بهتر است سرمایهگذاران را از ابتدا در جریان امور قرار دهید، زیرا آنها میتوانند به شما کمک کنند. اگر سرمایهگذارتان نمیتواند در این زمینه کمکی کند، از مشاوران و توسعهدهندگان کسبوکارها کمک بگیرید.
۱۹. خستگی معمولا شروع کسبوکاری جدید با انرژی زیادی همراه است؛ بهطوریکه بنیانگذاران نمیتوانند بین کار و زندگیشان تعادل برقرار کنند و بههمیندلیل خسته میشوند. این موضوع یکی از دلایل مهم شکست ۸٪ از استارتاپهاست. بهموقع دست از کار بکشید و پس از استراحت، تلاشهایتان را از سر بگیرید. راهاندازی کسبوکار بهاندازهی کافی ذهن شما را درگیر و زمانتان را میگیرید. برخی از مسئولیتهایتان را به اعضای تیم مطمئنی که گرد آوردهاید یا تیمهای مورداطمینان بیرونی بسپارید.
مشاهده قوانین انجمن