خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
کسب و کار اینترنتی چیست؟ چکیده مطلب : کسب و کار اینترنتی چیست ؟یکی از جدید ترین و بهترین و سریع ترین روشهای کسب درآمد در دنیای امروز است. برای پی بردن به این موضوع و شناخت دقیق آن مهم است که شما ابتدا باید تعریف دقیق و درستی از کسب و کار اینترنتی داشته باشید تا در یادگیری آن موفق عمل کنید. در این مطلب به مهم ترین راهکارهایی که یک کسب و کار آنلاین برای موفقیت نیاز دارد پی خواهید برد با ما همراه باشید. با سپند وب همراه باشید . کسب و کار اینترنتی امروزه یکی از بهترین روشهای کسب درآمد زیاد و پایدار میباشد . برای شروع تعریف کسب بهتر است ابتدا یک تعرف ساده از خود کسب و کار داشته باشیم. تعریف کسب و کار: به مجموعه ای که برای فراهم آوردن کالا و خدمات یا هر دوبه مشتریان ایجاد شده است کسب و کار گفته میشود. حالا اگر شما همین کسب و کار خود را با استفاده از بستر آنلاین یا اینترنت گسترش دهید شما یک کسب و کار اینترنتی دارید. البته دقت کنید که شما میتوانید بدون داشتن هرگونه کسب و کار فیزیکی هم یک کسب و کاراینترنتی داشته باشید. برای این کار ابتدا شما باید یک ایده جالب و با ارزش داشتهباشید که قابل سنجش با استفاده از الگوهای بازاریابی اینترنتی باشد. به زبان ساده باید ببینید آیا بازاری برای ایده شما در اینترنت وجود دارد و مردم آن کالا خدمات یا ایده شما را جستجو میکنند یا خیر؟ نکات مهم در کسب و کار مجازی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید ابتدا از اصول موفقیت در راه اندازی کسب و کار اصول بازاریابی و سپس اصول بازاریابی اینترنتی آگاهی پیدا کنید و بدون داشتن آگاهی ازهرکدام از این سه مرحله احتمال موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی کاهش پیدا خواهد کرد. بهتر است قبل از شروع هر فعالیت تجاری از همان ابتدا از اصول موفقیت کسب و کارهای حوزه مورد نظر خود آگاهی پیدا کنید.ابتدا ببینید به طور مثال اگر هدف شما راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است موفق ترین فروشگاه اینترنتی در حوزهمرتبط با شما کدام فروشگاه است؟ این فروشگاه چند سالدر حال فعالیت است؟ از چه مدلی استفاده کرده است ؟ مهم ترین مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در این قسمت با نکات مهم آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا خواهید شد ۱- پیدا کردن یک ایده مناسب بر اساس نیاز افراد جامعه ۲- طراحی یک برنامه توجیهی کسب و کار یا طرح تجاری ۳- طراحی بوم کسب و کار ۴- جمع آوری افراد متخصص یا همان گروه حرفهای ۵- نوشتن برنامه بازاریابی حرفهای ۶- پیدا کردن کسب و کارهای موفق در حوزه خودتان و الگوسازی ۷- ارتباط با افراد مشاور و متخصص ۸- برنامه ریزی برای تولید محتوا مهم ترین نکات انواع کسب و کار آنلاینانتخاب یک بازار هدف کوچک برای شروع کارانتخاب کسب و کار بر اساس علاقه مندی و اشتیاق شماکمک گرفتن از یک تیم یا مربی قوی در زمینه کسب و کارپیروی و الگو گرفتن از افراد موفق در زمینه کسب و کار آنلاینالگو گرفتن از شرکت ها و کسب و کار های موفقیادگیری و استفاده از ابزارهای حرفه ای برای مونیتورینگ رقبای آنلاینشناسایی و رصد دقیق رقیبان و استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های آنهاتسلط بر گرفتن رتبه از موتورهای جستجو در کلمات کلیدی بازارهدفتسلط بر بازاریابی و فروش آنلاین و غیر آنلاین 20 نکته طلایی برای موفقیت بیشتر در کسب و کار الکترونیک 1 . اولین قدم برای شروع کسب و کار اینترنتی نوشتن طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلان می باشد. 2 . بدون علاقه در هیچ کسب و کاری موفق نخواهید شد. 3 . هیچ کسب و کاری یک شبه ایجاد و ثروت مند نشده است. 4. خلاقیت برگ برنده شما در کسب و کار ی بخصوص کسب و کار اینترنتی می باشد. 5. نگرش مثبت به همراه برنامه بازاریابی حرفه ای به شما کمک بیشتری می کند . 6. ماهیت کسب و کار اینترنتی بر اساس سرعت است . هرچه سریع تر برنامه های خود را اجرا کنید سریع تر موفق خواهید شد. 7 . شبکه اجتماعی یکی از جدید ترین و سریع ترین ابزار ها برای کسب و کار اینترنتی می باشد. 8. دوست دارید راز موفقیت در کسب و کار را بدانید ؟ تمایز ، تمایز، تمایز 9 . خلاقیت = پولسازی 10 . مشتری شما را نمی بیند اما صداقت شما را احساس می کند 11 .بدون یادگیری اصول موفقیت در بازاریابی موفقیت در کسب و کار افسانه ای بیش نیست و مانند رویاست 12 . علاوه بر ایده های اصلی در کسب و کار آنلاین به ایده های پولساز هم نیاز دارید 13 . علاوه بر ایده های اصلی در کسب و کار آنلاین به ایده های پولساز هم نیاز دارید 14 . کسب و کار بدون داشتن برنامه بسوی شکست پیش میرود 15 . سئو یک فعالیت بلند مدت برای کسب ترافیک سایت می باشد 16 . تا جای ممکن تولید محتوای با کیفیت را در اولویت کار خود قرار دهید 17 . برای ترافیک سایت خود از قبل برنامه داشته باشید 18 . عملگرایی را در اولویت کارهای خود قرار دهید 19 . بدون داشتن برنامه بازاریابی به هدف خود نخواهید رسید 20 . شبکه سازی در کسب و کار خود را جدی بگیرید ایده های کسب و کار اینترنتی اکنون باید راه هایی برای پیدا کردن ایده های ناب برای راه اندازی این نوع از کسب و کار بیابیم . شما میتوانید از قبل یک فعالیت آنلاین داشته باشید و یا از ابتدا کار خود را بصورت آنلاین شروع کنید حالا برای شما مهمترین موضوع پیدا کردن ایده مناسب است. بهترین موارد برای پیدا کردن ایده کسب و کار 1 . حل کردن نیازها و مشکلات مردم 2 . پیدا کردن ایده های عالی از اینترنت یا همتن گوگل خودمان 3 . تبدیل و ایده گرفتن از ایده های تجاری غیر آنلاین 4 . پیدا کردن ایده ها از شرکت های موفق ایرانی 5 . پیدا کردن ایده ها از شرکت های موفق خارجی 6 . شرکت در استارت آپ ها 7 . شرکت در جلسات اقتصادی و تجاری 8 . توجه به تبلیغات موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی در ایران کدام هستند؟ فروشگاه اینترنتی دیجی کالا اپلیکیشن درخواست خودرو یا تاکسی آنلاین اسنپ فروشگاه اینترنتی شهر کتاب https://sepandweb.com/what-is-internet-business/
راه اندازی کسب و کار اینترنتی را از کجا شروع کنم؟امروزه با توجه به نفوذ روز افزون اینترنت در جامعه ما از یک سو و از سوی دیگر شرایط اقتصادی بوجود آمده و هزینه های بالای راه اندازی کسب و کار های فیزیکی بسیاری از افراد ترجیح می دهند کسب و کارشان را به صورت اینترنتی راه اندازی کنند. راه اندازی کسب و کار اینترنتی در مقایسه با کسب و کار های سنتی و فیزیکی مزایای بسیار زیادی دارد که میتوان بعضی از آنها را به شرح زیر برشمرد: عدم نیاز به مکان تجاری برای شروع کسب و کاردسترسی به جامعه هدف بزرگترامکان شروع با سرمایه کمامکان فروش به صورت ۲۴ ساعتهعدم نیاز به حضور در مکانی خاصساعات کاری شناورامکان چندبرابر کردن فروش در زمان کوتاهتمایل بیشتر خریداران به خرید از فروشگاه های اینترنتی مجموع مزایای این چنین در کنار معایب کسب و کار های فیزیکی باعث شده تا هر روز افراد بیشتری به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی بیفتند. حتما شما هم دوست دارید کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید و از کسب درآمد از اینترنت لذت ببرید. ممکن است الان کمی سر در گم باشید که از کجا باید شروع کنید و سوالات زیادی در سر داشته باشید؟ در ادامه به برخی از سوالاتی که ممکن است الان سد راهتان شده باشد پاسخ خواهم داد و فرآیند راه اندازی کسب و کار اینترنتی را به صورت کلی برای شما توضیح میدهم. سوالات متداول قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی اولین سوالی که ممکن است ذهنتان را درگیر کند این است که آیا می توانم از اینترنت آن قدری کسب درآمد کنم که دیگر نیازی به انجام کارهای دیگر نداشته باشم؟ حتما این طور است. شما در اینترنت خیلی ساده می توانید یک کسب و کار کوچک ره اندازی کنید و در مدت کوتاهی چنان کسب و کارتان را گسترش دهید که چندین نفر کارمند استخدام کنید. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه نیاز دارم؟ مقدار سرمایه برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به عوامل زیادی بستگی دارد از ایده شما گرفته تا محل زندگی شما. اما اگر از نظر مالی سرمایه قابل توجهی در اختیار ندارید، با کمی هوشمندی می توانید ایده ای برای کسب و کارتان پیدا کنید که بتوانید جتی با کمتر از یک میلیون تومان آن را اجرایی کنید! اگر اعتقاد دارید که چنین کاری شدنی نیست، من اصراری ندارم باور های شما را تغییر دهم، شما میتوانید ادامه مطلب را برای افرادی که باور دارند می توانند با دست های خالی معجزه خلق کنند رها کنید. من دوست دارم کسب و کار اینترنتی خودم را راه اندازی کنم اما تخصص این کار را ندارم و برنامه نویسی و طراحی وب بلد نیستم. در حدود ۱۰ سال پیش اگر میخواستید یک فروشگاه اینترنتی ساده داشته باشید، باید هزینه زیادی به یک طراح سایت پرداخت می کردید تا یک فروشگاه اینترنتی ساده برایتان طراحی می کرد، بگذریم از دیگر محدودیت هایی که آن روز ها وجود داشت اما امروز به لطف سیستم های مدیریت محتوای کد باز ( اوپن سورس ) و پلاگین های متعدد شما بدون نیاز به کمترین میزان دانش برنامه نویسی می توانید در کمتر از یک روز یک فروشگاه اینترنتی کامل را پیاده سازی کنید. برای کسب درآمد از اینترنت حتما باید دیجی کالا راه اندازی کنم؟ از زمانی که دیجی کالا به موفقیت رسیده تا امروز افراد زیادی را دیده ام که به دنبال راه اندازی دیجی کالا های دیگر هستند و اگر قرار بود همه آنها موفق شوند الان احتمالا باید بیش از ۱۰ هزار دیجی کالا در ایران داشتیم. هدفم از مطرح کردن این پرسش این بود که بگویم برای موفقیت نیازی نیست شما هم سایتی دقیقا مثل سایت های موفقی که الان وجود دارند بسازید. در اینترنت شما به سادگی می توانید صد ها تا هزاران راه مختلف برای کسب درآمد پیدا کنید اما مهمترین نکته این است که راه درستی را در پیش بگیرید و کورکورانه راه دیگران را تقلید نکنید. در خانه هم میتوانم کسب و کار اینترنتی موفقی راه اندازی کنم؟ بسیاری از افراد فکر می کنند برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق باید حتما یک دفتر مجلل و زیبا در مرکز شهر داشته باشند و یا مثل دیجی کالا چندین ساختمان در نقاط مختلف شهر در اختیار داشته باشند اما واقعیت چیز دیگریست. کسب و کار های اینترنتی زیادی را میشناسم که ماهانه چندین میلیون تومان از اینترنت سود می کنند اما هیچ آدرس و دفتری ندارند و نه فقط در خانه بلکه در سفر و تفریح هم کسب درآمد می کنند. راه اندازی کسب و کار اینترنتی را از کجا شروع کنم؟ - آکادمی بازاریابی اینترنتی
کسب و کار اینترنتی چیست ؟ کسب و کار اینترنتی چیست ؟ به مجموعه کارهایی که در فضای اینترنت انجام میشود کسب و کار اینترنتی می گویند.به طور مثال:شما در گذشته برای خرید لباس به فروشگاه لباس فروشی می رفتید و لباس می خریدید اما در حال حاضرشما لباس را می توانید از اینترنت هم تهیه کنید ،بیشتر از۷۵% از کسب و کارها می توانند تبدیل به کسب وکار اینترنتی شوند. اگر شما کسب وکار دارید اما کسب و کار اینترنتی ندارید و از اینترنت پول در نمی آورید سخت در اشتباهید و از رقیبان خود عقب ماند اید. کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می شود. این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از 900 میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند. 69 درصد از این جمعیت، در طول 90 روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند. یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید. زیبایی اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده اند و این امر می تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای شما باشد. این نوع بازار، هیچ موقع بسته نمی شود. مشتریان شما می توانند به صورت 24 ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پیدا کنند. شما نیز می توانید هر چند بار و با هر فاصله ای که بخواهید ، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعالیتها و فروشگاهتان در صفحات اینترنت جای دهید. مهمتر از این، شما می توانید کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصویر و حتی فیلم در صفحات اینترنت قرار دهید. در این صورت، مشتریان بالقوه ی شما می توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خرید دهند.سایت مدیر اموزش هم نوعی کسب و کار اینترنتی است. چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم ؟ با وجود شرایط بد اقتصادی افراد توانایی ریسک کردن را از دست داده اند و بعضی از افراد با کمبود آگاهی دست به کسب و کار اینترنتی زدند و زیان مالی دیدند . بیشتر افراد دوست دارند رئیس خودشان باشند تا اینکه مجبور باشند از شخص دیگری اطاعت کنند از این رو افراد رو آوردند به کسب و کار اینترنتی و از طرفی نمی دانند چگونه شروع کنند برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در بازار محصولات را به بخش های کوچک تری تقسیم کنید تا هزینه کمتری برای شما داشته باشد هم درآن محصول وقتی به طور تخصصی کار کنید قابل اعتماد تر به نظر می رسید و درآمدتان افزایش می یابد. سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر است ؟ آمار بیکاری در جامعه روز به روز درحال افزایش است وافراد سرمایه ی کافی برای راه اندازی کسب و کار ندارند و همینطور تکنولوژی و جامعه رو به پیشرفت است که می توان از آن ها به عنوان یک فرصت نگاه کرد برای راه اندازی یک کسب و کار پر درآمد که سرمایه اولیه ای نیاز ندارد بهترین گزینه کسب و کار اینترنتی می باشد برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی فقط کافی است اینترنت داشته باشید و درآمد حداقل روزی ۳۰۰ تومان داشته باشید. انواع روش های کسب درآمد اینترنتی : کسب درآمد از اینترنت راه های مختلف زیادی وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنم.اگر در زمینه خاصی تخصص دارید می توانید محصولات آموزشی ای را ایجاد کنید و آن ها را در اینترنت به فروش بگذارید اگر در ارائه نوعی خدمات تخصص دارید می توانید خدماتتان را در اینترنت معرفی کنید .در واقع از طریق اینترنت مشتری برای خودتان جذب می کنید می توانید کالاهای فیزیکی را برای فروش بگذارید کالاهای فیزیکی مثل کارهای دستی خودتان، کتاب، لوازم ورزشی و …می توانید کانالی در تلگرام درست کنید و ممبر هایتان را افزایش دهید و با تبلغات افراد دیگر را در آن کانال قرار دهید و درآمد کسب کنید. کسب و کار اینترنتی چه مزایایی دارد؟ 1-شما رئیس خود هستید 2-در خواب هم پول درمی آورید. 3-از خانه خود خارج نممی شوید. 4-زمان در اختیار شما است. 5-از کار کردن لذت می برید. 6-اطلاعاتتان افزایش می یابد. 7-محیط کارتان را خودتان انتخاب می کنید. 8-می توانید همزمان دارای چند شغل باشید. 9-پول بیشتری بدست می آورید. 10-هزینه های اضافی مثل هزینه رفت و آمد به محل کار حذف می شود. انواع مدلهای رایج کسب و کار اینترنتی در این مطلب می خواهم انواع مدلهای رایج کسب و کار اینترنتی را معرفی کنم تا بتوانید ضمن آشنایی با این مدلها، مدل کسب و کار اینترنتی خود را با شناخت، اطمینان و دقت بیشتری انتخاب نمایید. ۱-فروش مستقیم در این مدل، کسب و کار شما مستقیماً به کاربر کالا یا خدمات می فروشند.در این مدل، شما عامل اصلی فروش هستید. فروش کالا : دیجی کالا، بامیلو، فینال،شیکسون فروش خدمات : شرکتهای طراحی سایت ۲-واسطه گری در مدل واسطه گری، کسب و کار شما بین فروشنده ها و مشتریان واسطه شده و بدون آنکه خود، صاحب کالا یا خدمتی باشد امکان خرید و فروش را در سایت ایجاد می کند. واسطه فروش محصولات : ایسام، موزاندو، نت برگ، گوپاس، قیمت یاب واسطه فروش خدمات : پونیشا، شبکه تبلیغات، کافه بازار ۳-تولید محتوا در مدل تولید محتوا سایتها باید به طور مستمر محتوا منتشر کنند.در واقع این مدل مخصوص وبسایتهاییست که محتواهای خود را رایگان در اختیار بازدیدکننده ها قرار می دهند (منظور از محتوا، مطالب متنی، تصویری و ویدیوییست ) . نمونه سایتها با تولید محتوا توسط خود : برترینها، خبرآنلاین، دیجیاتو نمونه سایتها با تولید محتوا توسط کاربران : آپارات، لنزور ۴-ارائه امکانات و خدمات آنلاین برخی سایتها خدماتی را به طور رایگان ارائه می دهند که مورد نیاز کاربران می باشد اما بخشی از این خدمات به عنوان گزینه های تکمیلی و اختیاری تنها با پرداخت مبلغ و خرید عضویت ویژه قابل استفاده می باشد. بازی آنلاین آسمان دژ،سیستم مدیریت پروژه تسکولو ۵-ارائه بستر مورد نیاز کاربر کاربران اینترنت به طور مقطعی نیاز به بسترهایی دارند تا هدف خود را محقق کنند.در این مدل کسب و کار اینترنتی می توان این بسترها را فراهم کرد.به مثالهای زیر توجه کنید: نیاز به بحث و تبادل نظر : انجمن گفت و گوی نود و هشتیا نیاز به برقراری ارتباط : شبکه اجتماعی کلوب نیاز به نوشتن مطالب در اینترنت : سرویس وبلاگدهی بلاگفا نیاز به انتشار آگهی تبلیغاتی : سایت دیوار ۶-آموزش مجازی در این مدل می توان دوره های آموزشی و یا خدمات آموزشی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار نمود. ای-سمینار(سمینارها و وبینارهای آنلاین)، وبیاد( بستر انتشار ویدیوهای آموزشی توسط افراد )، پارس ام بی ای ( دوره های مجازی ) ۷- مدل چندگانه در بسیاری از موارد می توان چند مدل کسب و کار اینترنتی را با هم ترکیب نمود. پونیشا : واسطه خدمات + ارائه امکانات ویژه همکاری در فروش پایگان : فروش مستقیم کالا + ارائه بستر درآمدزایی کاربران فیس نما : بستر ارتباط اجتماعی + ارائه امکانات ویژه چگونه باید کسب و کار اینترنتی را شروع کنیم؟ در ابتدا باید یک مدل کسب و کار اینترنتی(که در بالا بطور مفصل توضیح داده شد) را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگار داشته باشد و سپس کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله کسب و کار اینترنتی چیست؟ لذت برده باشید . کلام اخر: برای شروع کسب درآمد از اینترنت ابتدا شما باید خود را با اطلاعات کافی مجهز کنید، اگر در یک جنگ شما قویترین سلاح را داشته باشد اما مهمات شما به اندازه کافی نباشد جنگ را خواهید باخت، در کسب و کار اینترنتی این دانش و اطلاعات حکم مهمات به اندازی کافی را دارد و اگر شما به اندازه کافی مهمات داشته باشید پیرو میدان خواهید بود. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما هم می توانید برای خودتان کسب و کاری داشته باشید و از آن لذت ببرید ، البته در نظر داشته باشید که ارائه محصولات مرغوب و با کیفیت و همینطور ارائه پیشنهادات و مشاوره ها به مشتری می تواند یک مشتری گذری را برای شما به طور ثابت نگه دارد . پس سعی خودتان را بکنید تا بتوانید بین رقبا شناخته شوید . مقاله ای کامل در مورد کسب و کار اینترنتی
نکات بازاریابی موجود در فیلم Thank You for Smoking 2005 که باید بدانید! در این مطلب توضیح میدم که چرا خیلی خوبه که هر بازاریاب و فروشنده ای، چه بازاریابهایی که در فضای آنلاین فعال هستن و چه اونهایی که در بازار فیزیکی و سنتی فعال هستن، فیلم Thank You for Smoking 2005 رو ببینن. نام انگلیسی: Thank You for Smoking – نام فارسی: ممنونم که سیگار میکشی – محصول: کشور آمریکا – سال تولید: ۲۰۰۵ – ژانر: کمدی/درام – کارگردان: Jason Reitman (جیسون رایتمن) – امتیاز ۷.۶/۱۰ در وبسایت IMDB آقای آرون اکهارت (Aaron Eckhart) از بازیگران نامدار آمریکایی و سینمای هالیوود به عنوان بازیگر نقش اول در این فیلم به ایفای نقش پرداخته. از دیگر بازیگران فیلم، خانم کیتی هلمز هستن. آرون اکهارت در این فیلم «نیک نیلر» نام داره. نیک نیلر یک سخنگوی خیلی قدرتمنده که کارش سخنگویی و توجیه فعالیت شرکتهای بزرگ دخانیات، و قانونی و بیخطر جلوه دادن فعالیتهای اونهاست که با موجه نشون دادن کار شرکتهای بزرگ دخانیات، سالانه جان میلیونها نفر رو در دنیا میگیره و از این طریق پول بسیار خوبی هم به جیب میزنه! اسم شرکتشون رو هم برای لاپوشانی کردن، «مرکز مطالعات توتون و تنباكو» گذاشتن!! فیلم Thank You for Smoking میتونه دید شما نسبت به بسیاری از مسائل در دنیا رو وسیعتر بکنه. من این فیلم رو قبل از «دقت کردن» به سیگار کشیدن برخی چهرههای مشهور ایرانی دیده بودم. بعد از اون هر بار یک چهره مشهور رو در حال سیگار کشیدن میدیدم، فورا یاد این فیلم میوفتادم! چه چهره ایرانی چه خارجی. چون فهمیده بودم که موضوع فراتر از فقط نقش بازی کردن و دریافت دستمزد برای ایفای نقش هست. بعد تصمیم گرفتم که مطلبی در این زمینه برای شما عزیزان بنویسم و به نقد و بررسی فیلم بپردازم و همچنین نکات آموزنده اون رو در اختیار شما قرار بدم. دریافت پول به جهت تبلیغات سیگار چرا برخی از چهرههای مشهور با اینکه سیگاری نیستن، خودشون رو سیگاری حرفه ای نشون میدن!؟ روزانه تبلیغات زیادی برعلیه سیگار کشیدن در تلویزیون، رسانههای مختلف و مطبوعات انجام میشه و از ضررهای اون برای اطرافیان و خود شخصی که سیگار میکشه گفته و نوشته میشه، این موضوع به زیان شرکتهای دخانیات و فروش سیگار و تنباکو یا توتون تمام میشه و بر روی فروش اونها تاثیر میذاره، هرچند این شرکتها اونقدر قدرتمند هستن و بیدی نیستن که با این بادها بلرزن اما به هر حال این همه تبلیغ منفی علیه اونها تاثیرگذار هست. یکی از روشهای بازاریابی و تبلیغاتی که در دنیا استفاده میشه اینه که به عنوان مثال یک شخص مشهور در مراسم افتتاحیه یک مکان جدید شرکت کنه، مثلا یک رستوران؛ یا یک شخص مشهور از یک محصول خاص استفاده کنه و به طور مستقیم و غیرمستقیم اون رو به دیگران توصیه کنه، و این کار به تصور کشیده بشه. در بخشی از فیلم «از سیگار کشیدن شما متشکرم» نشون داده شده که یکی از شرکتهای بزرگ سیگار میخواد فروش خودش رو به شکل نجومی افزایش بده و این مامورت رو به نیک نیلر واگذار میکنه و نیک نیلر هم به دنبال راهکاری میگرده و به ذهنش میرسه که از یک بازیگر معروف استفاده کنه و در یکی از سکانسهای یک فیلم، اون بازیگر رو در حال کشیدن سیگار نشون بده! (این کار باعث میشه که بسیاری از افراد غیر سیگاری به سیگار کشیدن تشویق بشن و افراد سیگاری هم، سیگار بیشتری خرید و استفاده کنن) در اکثر اوقات برند خاصی روی این کار سرمایهگذاری میکنه تا فروش خودش رو افزایش بده. در اینجا اصلا اهمیتی نداره که آیا واقعا اون بازیگر سیگاری هست یا نیست و فقط بحث معامله برای اونها اهمیت داره (شرکت و چهره) اون بازیگر یا فرد سرشناس به جهت تبلیغ، پول دریافت میکنه و خودش رو یک سیگاری به نمایش میذاره! ولی نکته مهمی که وجود داره اینه که گاهی اوقات چند شرکت با هم همکاری میکنن!! و با انجام این کار، در ابتدا فقط قصد دارن که مصرف مردم رو بالا ببرن و روی برند خاصی سرمایه گذاری نمیکنن و در مجموع فقط هدف اینه که نیاز بیشتری ایجاد بشه و مصرف کنندهها افزایش پیدا کنن و بعدا از طریق بازاریابی، ایجاد کمپینهای مختلف و تبلیغات سعی میکنن با هم رقابت کنن و مشتریان بیشتری رو بدست بیارن. به نکته اصلی چند خط قبلی دقت کردین؟ بعضی از شرکتها برای افزایش مصرف مردم در پشت پرده با هم همکاری میکنن تا هزینه کمتری برای تشویق مردم به افزایش مصرف روی دستشون بمونه و هنگامیکه نیاز و درخواستها بیشتر شد، بعدا به صورت جداگانه کارشون رو پیش میبرن و حتی با هم میجنگن و همدیگر رو تخریب میکنن! افراد سیگاری بدانند و آگاه باشند که شرکتهای ابرقدرت و چهرهها چه نقشههایی براشون میکشن! در واقع سیگاریها هم پول میدن به شرکتها و چهرهها، هم سلامتی خودشون رو دود میکنن و به خودشون ضرر میرسونن، هم در اثر از دست دادن سلامتی خودشون به دکترها پول بیشتری پرداخت میکنن!پیشنهاد میکنم برای درک بهتر موضوع، حتما فیلم Thank You for Smoking رو ببینین. این فیلم با دوبله و زیرنویس فارسی موجوده که میتونین پیدا کنین و مشاهده کنین. صرفا جهت اطلاع! در این فیلم صحنههای غیراخلاقی هم وجود داره که اگر دوست ندارین اونها رو ببینین، پس دوبله و سانسور شده اش رو تماشا کنین!!! چه نکات بازاریابی دیگری در فیلم Thank You for Smoking 2005 وجود دارد؟ بعد از تماشای فیلم به نکات زیادی پی بردم. قبلا نمیدونستم که چرا پشت پاکتهای سیگار درباره ضررهای سیگار نوشته شده و تصویری از کبد بیمار و سیاه کشیده شده! قبل از دیدن فیلم همیشه برام سوال بود که چرا شرکتهای سیگار بر علیه محصولات خودشون تبلیغ میکنن! بعد از مشاهده فیلم تازه متوجه شدم که در واقع اونها خودشون نمیخوان این کار رو انجام بدن و تحت تاثیر عواملی دست به این کار میزنن و یه جورایی مجبور به این کار هستن! این فقط یک تکنیک برای قانونی جلوه دادن فعالیت خودشون و از بین نرفتن مجوز تولید و فروششون هست! جالبه که تصاویر درج شده بر روی پاکتهای سیگار، روی افراد سیگاری تاثیر خاصی نمیذاره و حتی بسیاری از اونها به این تصویر نگاه هم نمیکنن و اگر هم نگاه کنن هیچ اهمیتی به اون نمیدن! بیشتر از این توضیح نمیدم و پیشنهاد میکنم فیلم رو ببینین تا خودتون متوجه بشین، من هم بعد از اینکه فیلم رو دیدم تازه یاد اون پاکتهای سیگار و تصویر کبد روی اونها افتادم و فهمیدم که اوضاع از چه قراره! هدف اصلی سینما و تلویزیون سرگرم کردن و سرکار گذاشتن مردم، کسب درآمد و کنترل ذهن افراد هست. پس منظورم این نیست که هر چیزی که در فیلمها گفته و نشون داده میشه حقیقته و من هم بعد از دیدن یک فیلم، تازه همه چیز رو فهمیدم و هر چیزی هم که دیدم و شنیدم رو قبول کردم!! اصلا اینطور نیست. اما در مورد برخی فیلمها و این فیلم داستان متفاوته. این فیلم از اندک فیلمهایی هست که حقایق زیای رو در خودش جای داده و به تصویر کشیده، هر چند یک فیلم مستند نیست و کمدی (سیاه)-دارم هست، اما در قالب این ژانر بسیاری از حقایق رو بیان کرده که با بررسی و تحقیق از منابع معتبر هم میتونین به همین نکات برسین و به همین حقایق پی ببرین. فیلم Thank You for Smoking 2005 علاوه بر جنبههای غیراخلاقیِ اقتصادی، نکات مثبتی هم داره! مثلا نشون میده که روابط عمومی، ارتباط سازمانی و مذاکره چقدر میتونه در موفقیت در بازار کار موثر باشه، سخنوری عالی چقدر میتونه در متقاعدسازی موثر باشه و حتی از یک چیز بد، یک چیز خوب بسازه! برندینگ، مدیریت بحران، کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی از دیگر مورادی هستن که در این فیلم جای داده شده. یه جایی از فیلم یادمه که نیک نیلر میگه «هر کسی یه استعدادی داره، استعداد منم حرف زدنه!» دیالوگ فوق العاده زیبائیه. پیشنهادم اینه که بعد از اینکه این فیلم رو مشاهده کردین بیاین به این صفحه و هر برداشتی که از این فیلم داشتین رو در قسمت نظرات پایین صفحه بنویسین و درسهایی که از فیلم برای بازاریابی و کسب و کار گرفتین رو بنویسین و با دوستانتون به اشتراک بذارین. بازی آرون اکهارت هم در این فیلم شاهکار و بسیار عالیه. توجه: این مطلب قبلا هم در این سایت منتشر شده بود. اما با ایجاد تغییراتی، مجددا بازنشر شد.نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو نکات بازاریابی موجود در فیلم Thank You for Smoking 2005 که باید بدانید!
چگونه در دنیای کسب و کار های اینترنتی رقابت کنیم و پیروز شویم؟در این مقاله راهکارهای علمی، عملی، تست و تجربه شده ای رو در اختیار شما عزیزان قرار میدم تا بوسیله این راهکارها به راحتی بتونین در یک فضای رقابتی سالم در دنیای کسب و کار های اینترنتی رقابت کنین و از رقبای خودتون پیشی بگیرین و از رقابت لذت ببرین. قبل از خواندن ادامه مقاله پیشنهاد میکنم که ویدیو و مطلبی که قبلا درباره رقابت در همین سایت منتشر کرده بودم رو از لینک زیر تماشا کنین و بخونین و بعد این مقاله رو مطالعه کنین. هر نقطه ضعف و کمبود در رقیب، میتونه یک نقطه قوت و ایده خوب برای شما باشه آیا در حوزه کاری شما سوال و نیازی وجود داره که تاکنون پاسخ و راهکاری براش ارائه نشده باشه؟ آیا رقبای شما پشتیبانی خوبی ارائه نمیکنن و شما میتونین پشتیبانی بهتری ارائه کنین؟ آیا محصولات کمی دارن و میتونین محصولات بیشتری ارائه کنین؟ آیا میتونین محصولات کمتر ولی با کیفیتتر و خلاقانهتر ارائه کنین؟ با همین سوالات کلیدی و به ظاهر ساده، به راحتی میتونین ایدههایی رو استخراج کنین و کاری انجام بدین که رقبای شما انجام نمیدن یا اینکه از اونها بهتر انجام بدین و به این ترتیب مشتریان زیادی رو جذب کنین و رهکارها و محصولات و خدماتتون رو به اونها بفروشین. یافتن ضعفها و کمبودهای رقبا یکی از سادهترین و موثرترین کارهاست و به راحتی میشه به اونها پی برد.با آمادگی بیشتر نسبت به رقبای خود وارد شوید قطعا سرمایه و دانش و تجربه عوامل تاثیرگذاری هستن و به هیچ وجه نمیشه ارزش و اهمیت هیچکدام از اونها رو انکار کرد. به هر حال اگر شما اطلاعات بهتر و بیشتری از رقبای خودتون داشته باشین یا تجربه بیشتری داشته باشین یا اینکه سرمایه مالی بیشتری برای تبلیغات، تیم سازی، برندینگ و … این هم میتونه یک یا چند برگ برنده برای کسب و کار اینترنتی شما باشه و باعث میشه تا با سرعت بیشتری نسبت به رقبای خودتون حرکت کنین. کوچک و سادهتر باشید؛ اما متفاوت، خلاق و با انگیزهتر اگر سرمایه زیادی ندارین و یا اینکه تجربه و دانش زیادی ندارین، باز هم جای نگرانی نیست. کسب و کار اینترنتی شما میتونه کوچکتر باشه، خدمات محدودتری ارائه کنه. فقط کافیه با دیگران صادق باشین، نیاز نیست خودتون رو یک گروه یا تیم عظیم نشون بدین! هر چیزی که هستین و دارین رو ارائه کنین. مردم عاشق همین صداقت و کوچک و ساده بودن شما میشن و به این روش میتونین دل و ذهن خیلی از افراد رو تسخیر کنین. اما «فقط» یک مورد هست که اگر از اون یک مورد چشم پوشی کنین، تمام تلاشهای شما به هدر میره و اون مورد اینه که: متفاوت و خلاق باشین. به عنوان مثال اگر میخواین وارد حوزه خرده فروشی آنلاین بشین، رقبایی مانند دیجی کالا، بامیلو و … خواهید داشت که با نیروی انسانی زیاد و سرمایه و گردش مالی عظیم و چند صد میلیونی تا میلیاردی مدیریت میشن و نسبتا به بلوغ رسیدن. تنها کاری که لازم هست انجام بدین اینه که به هیچ وجه (به هیچ وجه) هیچ یک از عناصر کسب و کار اینترنتی خودتون رو شبیه به چنین برند و کسب و کار اینترنتی بزرگی نکنین. مثلا به هیچ وجه نباید ظاهر سایتتون مانند ظاهر سایت دیجی کالا باشه، نام سایتتون مانند اون باشه و … چون اگر شبیه دیگران کار کنین این پیام رو به دیگران صادر میکنه که ما خوب نیستیم و اونها خوب هستن و به خاطر همین تلاش میکنیم تا شبیه اونها باشیم! و وقتی ظاهر و نام شبیه یک برند بزرگ میشه، خواسته یا ناخواسته هر کسی که با برند شما روبرو میشه، اون رو با برندهای بزرگتر و قدیمیتر مقایسه میکنه. در واقع این خود شما هستین که این آتش رو روشن کردین و خود شما باعث شکست و عدم موفقیت کسب و کار اینترنتی خودتون میشین. اگر این کار رو انجام بدین تمام تلاشهای شما بی نتیجه میمونه. حتی اگر یک قالب پیشفرض و ساده و رایگان برای سایت خودتون انتخاب و تنظیم کنین، خیلی بهتر از اینه که یک قالب حرفه ای و با امکانات زیاد اما شبیه به قالب یک سایت بزرگ دیگر برای اون قرار بدین. باز هم میگم درباره تمام عناصر کسب و کار مهم هست، نام، ظاهر و … به یاد داشته باشین که احتمالا هیچ بزرگی همیشه بزرگ نمیمونه، یا با گذشت زمان بزرگان دیگری پیدا میشن. پس شما میتونین کسب و کار اینترنتی بزرگتر و بهتر هم ایجاد کنین و هیچ چیزی غیرممکن نیست. اما باید خلاق بود. سعی کنین از رقبای بزرگ یاد بگیرین و از روشهای اصولی و کارهای خوب اونها مانند پشتیبانی، گارانتی، تبلیغات، تولید محتوا و … الهام بگیرین نه اینکه کسب و کار اینترنتی خودتون رو فقط شبیه کسب و کار اینترنتی دیگران بکنین. صبور باشید و زیاد خود را با رقیبانتان مقایسه نکنید صبرو باشین. بله صبور باشین و عجله نکنین، کم کم مردم شما رو خواهند شناخت و مشتریان مخصوص به خودتون رو پیدا میکنین و جایگاه پیدا میکنین، نیاز نیست که عجله کنین و مدام خودتون رو با رقبا مقایسه بکنین. شاید قبل از شروع کار بد نباشه که رقبا رو هم بررسی کنین، اما پس از شروع کار اصلا به رقبا نگاهی نکنین و اونها رو بررسی نکنین. کاری که خودم همیشه انجام میدم به جای تمرکز بر رقبا، فقط بر روی کار خودم متمرکز هستم. ضمن اینکه حقیقتا اکثرا فکر میکنم رقیب جدی ای ندارم و اصلا هیچ کَسی هم توانایی رقابت با من رو نداره! من کارم کاملا متفاوت از کار سایرین هست و سبک و بازار مخصوص به خودم رو دارم. شما میتونین بازارهای جدیدی به وجود بیارین، شما میتونین استانداردهای جدیدی رو ایجاد کنین و در بازارهای جدید مشتریان جدید و مخصوص به خودتون رو داشته باشین. شما میتونین حتی فقط با خودتون در رقابت باشین نه با هیچ شخص و کسب و کار دیگر. لطفا نظر خودتون رو درباره این مقاله در قسمت نظرات (پایینتر) بنویسین و با سایر دوستان به اشتراک بذارین. و اگر سوالی فقط «در رابطه با موضوع مورد بحث در همین مقاله» دارین بپرسین تا پاسخ بدم.نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو چگونه در دنیای کسب و کار های اینترنتی رقابت کنیم و پیروز شویم؟ | شمسی دات کو
آیا میشه با سیستم وردپرس، سایت برون سپاری پروژه راه اندازی کرد!؟اگر فکر میکنین که با سیستم وردپرس نمیشه یک سایت برون سپاری پروژه راه اندازی کرد، متاسفانه اشتباه میکنین، میشه این کار رو انجام داد! ( با وردپرس میشه هر سایتی راه اندازی کرد، هر سایتی ) سه راهکار ارائه میکنم که با این سه راهکار میتونین چنین سایتی راه اندازی کنین برای خودتون و همچنین مشتریانتون. ۱ – راهکار اول: استفاده از قالبهای آماده و موجود میشه گفت بهترین، ارزانترین، سریعترین و دَمِ دَست ترین راهکاری که وجود داره، همینه! خبر خوب اینه که یک قالب تجاری وجود داره برای سیستم قدرتمند و انعطافپذیر وردپرس به نام FreelanceEngine (فریلنس انجین) که تیم EngineThemes اون رو طراحی کرده و این قالب در ایران هم ترجمه شده و در حال حاضر در مارکتهای وردپرسی با نام (فریلنس انجین فارسی) به فروش میرسه و با درگاههای پرداخت ایرانی هم سازگار شده. تصویری از نسخه اصلی قالب FreelanceEngine وردپرس – برای مشاهده در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنین. کافیه وردپرس رو نصب کنین، بعد این قالب رو نصب و تنظیم کنین و سایت برون سپاری پروژه شما آمادست! با استفاده از این قالب شما دیگه نیاز به خیلی از پلاگینهای جانبی ندارین، تمامی بخشهایی که برای سایتتون نیاز دارین از قبل توسط طراحان این قالب در نظر گرفته شده، طراحی شده و کارِ شما رو راحت کردن. فقط باید کمی وقت بذارین و کار باهاش رو یاد بگیرین، و کمی هم وقت بذارین و تنظیمش کنین. یک قالب دیگه با همین کاربرد که اون هم قالب خوب و پرامکاناتی هست HireBee نام داره که تیم AppThemes اون رو طراحی کرده. با توجه به بررسی نسبی ای که انجام دادم، این قالب هنوز به فارسی ترجمه نشده. تصویری از نسخه اصلی قالب HireBee وردپرس – برای مشاهده در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنین. این دو قالب آماده و موجود که خیلی قالبهای خوب و پرامکاناتی هستن رو به شما معرفی کردم، اگر کمی جستجو کنین احتمالا قالبهای دیگری هم به این منظور وجود داره. ۲ – راهکار دوم: استفاده از تعدادی از افزونههای آماده به صورت ترکیبی این راهکار یه مقدار پیچیدگی با خودش به همراه داره و ممکنه یه جاهایی هم کمبودهایی وجود داشته باشه که کمی کار رو براتون سختتر کنه، ولی به هر حال راه اندازی این سیستم با این روش هم امکانپذیره. بهتره ابتدا امکاناتی که برای این سایتتون نیاز دارین رو برای خودتون مشخص بکنین و روی کاغذ بیارین، یا میتونین در کامپیوتر و حتی در یک برنامه نقاشی ساده ترسیم کنین. بعد میتونین ابتدا جستجویی در مخزن وردپرس انجام بدین (http://wordpress.org) که ببینین میتونین افزونههای رایگان مناسبی پیدا کنین، یا جستجویی در مارکتهای وردپرسی ایرانی انجام بدین و در نهایت هم در سایت CodeCanyon.net الان احتمالا با خودتون میگین که ما که امکان دسترسی به این سایت CodeCanyon.net و خرید مستقیم از اون رو نداریم، به دلیل تحریمها و … یا اینکه ما اگر افزونه ای رو از اونجا خرید کنیم، ترجمه شده نیست و … اصلا نباید تفکر خودتون رو محدود کنین! خرید از CodeCanyon کاری نداره و از داخل همین ایران خودمون هم به راحتی امکان پذیره! همیشه راهی برای دور زدن محدودیتها وجود داره! خیلی اهمیت هم نداره که حتما افزونه ترجمه شده باشه یا نه، اول اینکه در افزونهها آنچنان جملات زیادی به انگلیسی وجود نداره که بخواین اونها رو ترجمه کنین و فقط ترجمه قسمتهایی که کاربران میبینن هم کافیه. دوم اینکه ترجمه و فارسی و راستچین کردن افزونهها هم کار خیلی سختی نیست و شاید بشه گفت که آسون هم هست. اگر پروژه سایت برون سپارسی، فریلنسر یا آزاد کاری شما براتون مهمه و میخواین به هر نحوی که شده اون رو پیاده سازی کنین؛ باید براش وقت و انرژی و پول بذارین و بهانه آوردن و ایراد گرفتن، بدردتون نمیخوره! این از راهکار دوم. یعنی قطعات پازل رو باید در کنار هم بچینین و ببینین که میتونین با پلاگینهای مختلف و آماده، سیستم دلخواهتون رو ایجاد کنین. اول از جستجوی پلاگینهای رایگان در مخزن وردپرس شروع کنین، بعد برین سراغ مارکتهای وردپرسی ایرانی، در آخر هم میتونین برین سراغ CodeCanyon مثلا مورد آخر رو در نظر بگیرین که در قسمت «طرح» در اینفوگرافیک بالا توضیح دادم. یعنی پشتیبانی تیکتی؛ برای درست کردن این قسمت در یک سایت وردپرسی هم به اندازه کافی پلاگین رایگان فارسی شده وجود داره، هم پلاگین رایگان فارسی نشده؛ هم پلاگین تجاری فارسی شده، هم پلاگینهای تجاری فارسی نشده! برای باقیشون هم هست. مثلا برای حساب کاربری، تا دلتون بخواد پلاگین هست؛ میمونه چند قسمت کمی چالش برانگیز، که اونم زحمتش رو بکشین و جستجو و تحقیق کنین تا پیدا کنین؛ مطمئنم که راهکاری هست. ۳ – راهکار سوم: پلاگین و قالب اختصاصی و کمک گرفتن از هسته و قدرت سیستم وردپرس اگر با راهکار اول و دومی که ارائه کردم کارِتون راه نیوفتاد، میتونین از این راهکار استفاده کنین. (به عنوان گزینه آخر) یا خودتون برنامه نویسی یاد بگیرین و طراحی کنین یا اینکه به یک برنامه نویس یا یک تیم برنامه نویسی، پول پرداخت کنین تا این کار رو براتون انجام بده و قالب یا پلاگینی براتون طراحی کنه. یعنی حتی اگر هیچ قالب و پلاگینی مناسب کارِتون وجود نداشته باشه، که داره؛ بازم بنبستی نیست و میتونین از این روش استفاده کنین. حالا چرا باید این کار رو انجام بدین؟ چرا از ابتدا یک سیستم اختصاصی طراحی نکنین؟ جواب کاهش هزینهها و افزایش سرعت اجرای پروژهتون هست. اگر یک تیم چند ده نفره، بخوان سیستمی در حد وردپرس رو طراحی کنن شاید نیاز باشه که حداقل چند ماه به صورت شبانه روزی کار کنن تا تازه به امکانات پایه ای وردپرس برسن! ضمن اینکه اگر به عنوان این مطلب دقت کنین، سوالی که مطرح شده اینه که آیا با وردپرس هم میشه چنین سایت و سیستمی راه اندازی کرد یا نه؟ اگر بخواین از راهکار سوم استفاده کنین، باز هم مانند همون روش اول و دوم؛ شما از هسته سیستم وردپرس استفاده میکنین و دیگه خیلی از قسمتها رو از ابتدا طراحی نمیکنین و از امکانات فوق العاده وردپرس بهره میبرین، فقط اون رو شخصیسازی میکنین و امکاناتی که نیاز دارین رو بهش اضافه میکنین. آخرین مورد اینه که شما میتونین این کار رو در راهکار اول هم انجام بدین، میتونین از همون قالبهایی که معرفی کردم استفاده کنین و اگر برخی امکانات رو هم ندارن، به اونها امکانات مورد نیازتون رو اضافه کنین. (این کار میتونه هزینههای شما رو به شدت کاهش بده و سرعت اجرای پروژه رو تا حد بسیار زیادی سریعتر کنه) وردپرس یک سیستم اوپن سورس هست و کدهای اون در دسترسه و به راحتی میتونین تغییر ایجاد کنین و توسعه بدین. نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو آیا میشه با سیستم وردپرس، سایت برون سپاری پروژه راه اندازی کرد!؟ | شمسی دات کو
نقطه سر به سر چیه و کسب و کار اینترنتی کِی به این نقطه میرسه؟ در این مطلب توضیح میدم که نقطه سر به سر چیه و در کسب و کار اینترنتی چگونه معنی پیدا میکنه. به زبان ساده، سر به سر یعنی همون یر به یر خودمون! یعنی نقطه ای که درآمدهای یک کسب و کار، بتونه کاملا هزینه هاش رو پوشش بده، یعنی اون کسب و کار (اینترنتی یا سنتی) نه سود داشته باشه نه ضرر. این مبحث در علم اقتصاد تعریف شده و چند فرمول هم برای محاسبه نقطه سر به سر وجود داره و میشه براش نمودار هم ترسیم کرد، مانند نمودار زیر: نقطه سر به سر – برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی بر روی اون کلیک کنین. چه زمانی یک کسب و کار اینترنتی به نقطه سر به سر میرسه هر کسب و کاری چه سنتی و چه اینترنتی، در اوایل کار شاید هزینههاش بیشتر از درآمدهاش باشه که در بسیاری از اوقات به همین صورت هم هست و اوایل فقط باید برای اون هزینه کرد (یا به عبارت صحیحتر سرمایه گذاری) پس از گذشت مدت زمانی؛ باید درآمدهای کسب و کار اینترنتی شما شروع بشه، و وقتی به جایی برسه که درآمدهاش، تمامی هزینههاش رو پوشش بده، یعنی به نقطه سر به سر یا سر به سری رسیده. اینجا همون جایی هست که باید کمی توقف کنین و این پیروزی کوچک رو جشن بگیرین و برنامهریزی کنین برای سوددهی! در این نقطه هزینهها و درآمدها، به اصطلاح یربهیر میشن. دقیقا از اینجا به بعد هست که سوددهی یا سودآوری کسب و کار اینترنتی شما شروع میشه، یعنی درآمدها و دریافتیهاش بیشتر از هزینههاش میشه. برای محاسبه اش نیاز به کمک گرفتن از حسابدار حرفه ای و کلی فرمول و نمودار نیست! با یک حساب و کتاب ساده هم میشه اونو محاسبه کرد. (البته اگر کسب و کار بزرگی ندارین) امیدوارم این مقاله و تصاویری که آماده کردم، مورد پسند شما واقع شده باشه. نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کونقطه سر به سر چیه و کسب و کار اینترنتی کِی به این نقطه میرسه؟ | شمسی دات کو
چرا کسب و کار اینترنتی شما به ایمیل مارکتینگ نیاز داره؟قبلا مقالهای درباره ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی با عنوان ایمیل مارکتینگ چیست؟ در همین سایت منتشر کرده بودم، همچنین بارها در این سایت این روش نام برده شده و دربارهاش توضیح دادم. بسیاری از افرادی که به هر دلیلی برای اولین بار وارد سایت شما میشن، دیگه هرگز به اون رجوع نمیکنن، این به خاطر این نیست که سایت شما رو نپسندیدن و به همین خاطر به اون بر نمیگردن، این به خاطر اینه که حتی اونها شاید دیگه سایت شما رو به خاطر هم نیارن! یا اینکه در مدت کوتاهی ذهنشون درگیر مسالهای بوده و به صورت اتفاقی با سایت شما آشنا شدن و پس از چند روز اون رو برای همیشه از یاد میبرن، چون دیگه نیازی به اون ندارن. چه راهکاری وجود داره؟ آیا راهی وجود داره که بشه این افراد رو به سایت برگردونین و حتی اونها رو عاشق سایت خودتون بکنین و بعدا تبدیل به مشتریان ثابت خودتون بکنین و محصولات و خدماتتون رو به اونها بفروشین؟ بله، یکی از بهترین روشها، ایمیل مارکتینگ هست که میتونه برای کسب و کار اینترنتی شما معجزه کنه! چرا کسب و کار اینترنتی شما به ایمیل مارکتینگ نیاز داره؟ پاسخ این سوال بسیار سادست، بالاتر هم توضیح دادم که بسیاری از افرادی که برای اولین بار به هر دلیلی وارد سایت شما میشن، دیگه مجددا به اون رجوع نمیکنن. فرض کنین شما در یکی از سایتهای پربازدید، تبلیغ سایتتون رو انجام دادین، مثلا به صورت بنر تبلیغاتی؛ یک میلیون تومان پرداخت کردین که به مدت یک ماه، بنر تبلیغاتی شما در یکی از سایتهای پربازدید قرار داده بشه. یا اینکه به هر روش دیگری، تلاش میکنین تا افراد وارد سایت شما بشن و برای سایتتون ترافیک ایجاد میکنین. این افراد وارد سایت شما میشن، کمی اون رو بررسی میکنن، مطالعه میکنن و سپس از اون خارج میشن. طبیعیه که در چنین حالتی پولی که برای تبلیغات و … پرداخت کرده بودین، همچنین زحمات شما تا حد زیادی به هدر میره، چون افرادی که به سایتتون وارد کردین رو از دست میدین و راهی برای برگرداندنشون ندارین. چطور از به هدر رفتن سرمایه جلوگیری کنین و فروش و سوددهی سایت رو افزایش بدین با استفاده از یکی از روشهای محبوب بازاریابی اینترنتی به نام ایمیل مارکتینگ، در کسب و کار اینترنتی خودتون، میتونین از به هدر رفتن سرمایه جلوگیری کنین (سرمایهای که اصلا نباید به هدر بره و میشه ازش جلوگیری کرد) همچنین میتونین فروش وبسایت خودتون رو به شکل قابل توجهی افزایش بدین و چندین برابر کنین. ایمیل مارکتینگ اصولی و درست اگر برای کاربرانی که وارد سایتتون میشن، پیشنهاداتی داشته باشین، خیلی خوبه؛ مثلا یک هدیه به اونها بدین (یک کتاب الکترونیکی، کاتالوگ محصولات خودتون، کد تخفیف و …) اگر بخوان هدیه رو دریافت کنن، باید ابتدا ایمیل خودشون رو در اختیار سایت شما قرار بدن. با ارائه یک هدیه به بازدیدکنندگان، یک ایمیل از اونها دریافت میکنین؛ قبل از اینکه از سایت شما خارج بشن. این ایمیلها در بانک اطلاعاتی ذخیره میشن. شما به این روش، یک یا چند لیست قانونی از ایمیلهای علاقهمندان ایجاد میکنین؛ افرادی که شما، سایت شما، محصولات و خدماتتون رو میشناسن و به اونها علاقهمند هستن. حالا باید در زمانهایی، مثلا هفتهای یک بار، به این لیستهای خودتون ایمیل ارسال کنین، در ایمیلها مطالب آموزشی اختصاصی قرار بدین، جملات انگیزشی قرار بدین، گاهی محصولات جدیدتون رو معرفی کنین و … یک ارتباط دوستانه با اونها برقرار میکنین و در این مدت اونها کمکم وبسایت و محصولات و خدمات شما رو به خوبی میشناسن و اعتمادشون به شما بیشتر میشه، در زمانهایی میتونین به اونها کد تخفیف هم ارائه کنین (مثلا در ولادتها یا زمانهای خاص مانند عید نوروز و …) اینطوری بسیاری از افرادی که قرار نبوده از شما خریدی داشته باشن، در نهایت از شما خرید میکنن. آیا این بهتره که تعداد زیادی ایمیل از علاقهمندان جمعآوری کنین یا اینکه هیچ ایمیلی در اختیار نداشته باشین و افراد به راحتی از سایت شما خارج بشن!؟ سایتهایی که از این روش استفاده نمیکنن، بسیاری از بازدیدکنندگان رو به راحتی از دست میدن، بازدیدکنندگانی که میتونن در آینده تبدیل به مشتریان ثابت و وفادار اونها بشن. این روش فقط برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وارد سایت شما میشن نیست، شما میتونین برای ارتباط با مشتریان قدیمی خودتون هم از این روش استفاده کنین و اونها رو تشویق به خریدهای بعدی کنین؛ نیاز نیست که تکتک براشون ایمیل ارسال کنین (این خیلی زمانبر و خستهکنندست) بلکه یک ایمیل طراحی میکنین و برای همه مشتریان به صورت یکجا ارسال میکنین. (در پاراگراف بعدی توضیح میدم که چطور باید این کار رو انجام بدین) نکته مهم: بسیاری از افراد برای ارسال ایمیل انبوه، از لیستهای ایمیلی که در اینترنت منتشر شده استفاده میکنن که این کار، کاملا اشتباهه.برخی از سایتها این لیستهای ایمیل رو میفروشن. (این کار غیرقانونیه چون بدون اجازه صاحبان ایمیل انجام میشه) این روش، اسپم مارکتینگ نام داره (Spam به معنی هرزنامه یا ناخواسته) در بهترین حالت ممکن حتی نمیتونه سرمایهگذاری ای که کردین رو به شما برگردونه و نمیتونه هیچ سوددهی ای برای شما داشته باشه. افرادی که از قبل شما رو نمیشناسن، وقتی ازتون ایمیل تبلیغاتی دریافت کنن، اون رو به پوشه اسپم در صندوق پستی خودشون منتقل میکنن یا اینکه توجه خاصی به اون نمیکنن، چون شما و کسب و کار شما رو نمیشناسن و بدون اجازه براشون ایمیل ارسال کردین. این اونها رو ناراحت میکنه و باعث کاهش اعتبار برند شما میشه. در بسیاری از اوقات تعداد زیادی از این ایمیلها خود به خود وارد پوشه اسپم میشن و در نتیجه اصلا گیرندگان به اونها توجه نمیکنن و نمیبینن. البته خودمم در گذشته، وقتی که با بازاریابی ایمیلی اصولی آشنا نبودم، بارها از این روش استفاده کردم و اصلا نتیجه خوبی نداشت. تنها روش اصولی و درست بازاریابی ایمیلی اینه که فقط به افرادی ایمیل ارسال کنین که اونها از قبل به شما این اجازه رو دادن که براشون ایمیل ارسال کنین، یا اینکه قبلا در سایت شما عضو شدن، خریدی انجام دادن و مشتری قدیمی شما هستن.ابزارهای مورد نیاز و روش انجام ایمیل مارکتینگ از طریق روشهای مختلفی میشه ایمیل انبوه ارسال کرد؛ گروههای یاهو و گوگل، نرمافزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی انبوه، SMTP سرورها، نرمافزارهای ایمیل مارکتینگ تحت وب (مانند میلرلایت، میلچیمپ) و … اما بهترین، آسانترین و مطمئنترین روش، استفاده از نرمافزارهای ایمیل مارکتینگ تحت وب هست. دقت بسیار بالایی دارن و ایمیلها رو وارد اینباکس و پوشههای اصلی صندوق پستی ایمیل کاربران میکنن و به هیچ وجه ایمیلها به پوشه اسپم منتقل نمیشه. گزارشات و آمارهای کاملی در اختیار شما قرار میدن که بسیار مهم هست. امکانات زیادی در اختیار شما قرار میدن، مستقل هستن و نیاز به سیستم دیگری هم ندارن و با همه سازگار میشن. مقاله مرتبط: قدم اول ایمیل مارکتینگ، ساخت ایمیل اختصاصی!برخی از این سیستمها MailChimp , ConstantContact , Aweber , GetResponse و MailerLite هستن. از نمونههای ایرانی هم میشه mailchi.in (میل چی) رو نام برد. یکی از بهترین و به صرفهترین گزینهها، میلرلایت یا MailerLite هست که خودم هم سالها از این سیستم استفاده کردم و هنوز هم استفاده میکنم. در مقایسه با سیستمهای دیگر هم، از بسیاری جهات مناسبتر هست. میلرلایت یک حساب ۱۰۰۰ تایی رایگان به شما ارائه میکنه که تمام امکانات اون هم نامحدوده. امکانات زیادی مانند ایجاد انواع وبفرمها و صفحات فرود و ایجاد کمپینهای متنوع رو در اختیار شما قرار میده. ویدیوی آموزشی مرتبط: آموزش ساخت لندینگ پیج یا صفحه فرود در کمتر از ۱۰ دقیقه!این سیستم از زبان فارسی پشتیبانی میکنه و در ایران هم نمایندگی رسمی داره و شما میتونین در صورت تمایل به ارتقا حساب، به راحتی و به صورت ریالی از طریق نمایندگی پرداخت کنین، همچنین برای تمدید حساب و … امیدوارم این مقاله مورد قبول شما دوستان عزیزم قرار گرفته باشه. نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو چرا کسب و کار اینترنتی شما به ایمیل مارکتینگ نیاز داره؟ | شمسی دات کو
ترس، چطور جلوی موفقیت در کسب و کار اینترنتی رو میگیره؟ترس، یکی از اصلیترین عواملی هست که جلوی موفقیت شما رو در تمام جنبههای زندگی، میگیره. من ابتدا از اینکه دیگران صدای ضبط شدهام رو بشنون، میترسیدم! من از اینکه بیام جلوی دوربین، میترسیدم! ولی حالا این کار رو انجام میدم؛ بدون اینکه حتی برای اکثر ویدیوهایی که جلوی دوربین حاضر میشم و صحبت میکنم، از قبل برنامهریزی کرده باشم، متنی برای اونها نوشته باشم و مرور کرده باشم، آمادگیش رو داشته باشم و … به راحتی این کار رو در هر جایی انجام میدم، در استودیو شخصی، در خیابان و حتی وقتی مردم هم حضور دارن و بسیاری از موقعیتهای دیگه. اما زمانی بود که فقط از صدای ضبط شده خودم هم وحشت داشتم و متنفر بودم! حقیقتا یک روزی تصمیم شجاعانهای گرفتم و حالا دارم این کار رو به راحتی انجام میدم.بحثِ ترس، خیلی گسترده هست و میخوام فقط ترس از کسب و کار اینترنتی و تغییر شغل و اینجور موارد رو در نظر بگیرین و مثلا به ترس از حیوانات، جانوران، ارتفاع و … کاری نداشته باشین. ترس، یک مکانیزم دفاعی کاملا طبیعی و غریزی هست و انسان رو آماده میکنه برای یک اتفاق جدید، برای یک تجربه جدید. اما ترسو بودن و مثل یک ترسو زندگی کردن، اصلا خوب نیست. آدمها وقتی کوچکتر هستن، شجاعتر هستن اما هرچقدر بزرگتر میشن، شجاعتشون کمتر میشه و ترسوتر و محافظهکار تر میشن، همین باعث میشه که تا آخر عمر با نارضایتی زندگی کنن و خوشحال نباشن و افسوس بخورن. راهکارهای از بین بردن ترس چیه؟ من چطور بر ترسهای خودم غلبه کردم؟ سه نکته ساده اما بسیار مهم رو برای از بین بردن ترس بیان میکنم که شامل موارد زیر هستن: ۱. شناخت پیدا کردن نسبت به مقوله ترس: همه انسانها ترسهایی دارن و شما تنها شخصی نیستین که اینطور هستین، اما انسانهای موفق با ترسهای خودشون روبرو میشن و بر اونها غلبه میکنن. همین اندازه دانستن و شناخت درباره ترس هم کافیه. ۲. از خودتون سوال کنین که اگر موفق بشین چه اتفاقی میوفته؟ اگر نتیجه بگیرین چطور میشه و در اون لحظات چه احساسی خواهید داشت؟ میتونین اینها رو بر روی کاغذ بیارین و به اصطلاح روی کاغذ فکر کنین. یعنی به جای تمرکز به ترس و نتیجه نگرفتن، با این سوالات طلایی ذهن خودتون رو به سمتی هدایت کنین که به کسب موفقیت و شدن، متمرکز باشه و ایدههایی رو به شما پیشنهاد کنه که باعث بشه بتونین اون کار رو انجام بدین و نتیجه دلخواهتون رو بدست بیارین. ۳. روی کاغذ آوردن تمام ترسها و تفکرات منفی: اگر تکنیک شماره دو برای شما پاسخگو و کارساز نبود که در اکثر اوقات کارساز هست! به این فکر کنین که بدترین اتفاقاتی که ممکنه برای شما بیوفته چیه؟ اگر به احتمال ۱ درصد هم نتیجه نگرفتین چی میشه؟ چه اتفاقای میوفته و چه چیزهایی رو از دست میدین؟ وقتی که بدترین اتفاقات و حالات ممکن رو در نظر بگیرین، دیگه هیچ دلیلی برای ترسیدن باقی نمیمونه. نهایتا اگر موفق نشین و نتیجه نگیرین، دوباره بر میگردین به همون نقطه ای که بودین و دوباره میتونین شروع کنین، با تجربه و دانش بیشتر؛ پس هیچ دلیلی برای ترسیدن باقی نمیمونه. ۴. اقدام کردن و خودتون رو به وسط میدان انداختن! عطّار نِیشابوری، درباره چهارمین موردی که مطرح کردم میگه: تو پای به راه در نه و هیچ مپرس خود راه بگویدت که چون باید رفتبا ترسو بودن، به هیچ چیزی در زندگی نمیتونین دست پیدا کنین، زندگی به افراد شجاع تعلق داره. به شخصه هر چیزی در زندگی بدست آوردم؛ بعد از زمانی بوده که به ترسهای خودم غلبه کردم. ترسها نتونستن من رو متوقف کنن و باعث بشن که تجربههای جدیدی در زندگی کسب نکنم و رویاهام رو دنبال نکنم. سعی کردم شجاعانه زندگی کنم. بارها کسبوکارهای اینترنتیام رو در زمانی که موفق شده بودن و درآمد بسیار خوبی داشتن، از بین بردم و همه چیز رو حذف و نابود کردم! به دنبال یادگیری موسیقی رفتم، در حالی که اولین باری که با یک ساز موسیقی به خانه اومدم، پدرم من رو از خانه بیرون کرد و به من گفت که برو همون جایی که تا حالا بودی! حتی گوش دادن به موسیقی در خانه ما ممنوع بود! به مسابقات ورزشی مختلف رفتم و حالا هم میرم و هنوز ادامه داره؛ در مقطع کارشناسی، دانشگاه رو رها کردم و به خدمت سربازی رفتم و بسیاری از موارد دیگر که قبلا درباره اونها توضیح دادم و باز هم در آینده توضیح میدم. من یک اسطوره و ابرقهرمان نیستم! من هم ضعفها و ترسهای زیادی داشتم و هنوز هم دارم؛ ولی شجاعت به خرج دادم و رویاهام رو دنبال کردم و هرگز به همون چیزهای کم و بدی که داشتم قانع نشدم، برای تغییر زندگی و شرایطم تلاش زیادی کردم و حالا شکر خداوند زندگیام از همه نظر بسیار بهتر شده. یادمه روزی به خودم گفتم که «یک روز زندگی کردن مثل یک شیر، بهتر از صد سال زندگی کردن مثل یک گوسفنده!» نکات پایانی: بعد از اینکه تمرینات رو انجام دادین و ترسهاتون رو شناختین و بدترین حالات ممکن رو در نظر گرفتین، دیگه اصلا به شکست و چیزهای منفی فکر نکنین، وقتی که شروع کردین، همیشه فکر کنین که یک قهرمان هستین و راهی جز پیروزی ندارین و حتما موفق میشین. پس از شروع دیگه تردیدها و نجواهای منفی رو دور بریزین و فقط مثبت فکر کنین و مطمئن باشین که نتیجه مثبت میگیرین. یادتون باشه که تفکر شکست، شما رو به شکست میرسونه و تفکر موفقیت، شما رو به موفقیت. پس بهتره باور کنین و فکر کنین که موفق میشین. هیچکسی نیست که در مسیر اهداف، دچار تردید نشه؛ اما اونهایی که در هر کاری موفق میشن، بر تردیدها و ناامیدیها غلبه میکنن و با امید به خداوند و باورهای صحیح و تفکر مثبت و تلاش، ادامه میدن و موفق میشن. اگر از جنبه معنوی هم به این موضوع نگاه کنین، یکی از کارهای اصلی شیطان، ترساندن هست. شیطان علاقه داره که انسانها رو بترسونه. پس به خدا پناه ببرین و توکل کنین، تا از نجواهای ناامید کننده شیطان در امان باشین. در آیه ۱۰ سوره مجادله قرآن کریم، گفته شده: همیشه نجوا و راز گفتن از شیطان است، که میخواهد مؤمنان را دلتنگ و پریشان خاطر کند، در صورتی که هیچ زیان به آنها نمیرساند جز آنکه امر خدا باشد، و مؤمنان باید همیشه بر خدا توکل کنند. (ترجمه الهی قمشهای) از آقای مسیحا برزگر هم متن زیبایی رو در زیر برای شما عزیزان قرار میدم: نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو http://shamsi.co/tars
ایده پولساز راه اندازی کسب و کار اینترنتی در زمینه نقاشیایدهها یکی از اصلیترین اجزای تشکیل دهنده کسب و کار اینترنتی و کلا کسب و کار هستن؛ اکثر کسب و کار های موفق، از ایدههای بسیار سادهای تشکیل شدن، مهمتر از ایده، چگونگی اجرای اون هست. در این مقاله، یک ایده ساده و پولساز برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و تولید محصولات دانلودی یا دیجیتالی در اختیار شما قرار میدم. اگر به کار شما نیومد، میتونین اون رو پیشنهاد کنین به افرادی که میشناسین و دوست دارین به اونها کمک کنین. ایده پولساز راه اندازی کسب و کار اینترنتی در زمینه نقاشی میخوام درباره یکی از علایق خودم توضیح بدم و در قالب این موضوع، ایده رو ارائه کنم! این موضوع «نقاشی» هست. من همیشه به نقاشی کردن علاقه داشتم، اما نقاشیام هیچوقت خوب نبود، چون نه تحت آموزش قرار گرفتم، نه هرگز پیگیری کردم و به دنبال یادگیری اون رفتم؛ من به دنبال چیزهای دیگری بودم. بیشتر به نقاشیهای ساده و کارتونی که مفهومی خاص رو به تصویر میکشن علاقهمند بودم و حالا هم هستم. اخیرا که داشتم یادداشتهای مهمی انجام میدادم، بیشتر این نیاز رو احساس کردم، با خودم فکر کردم که اگر فقط کمی نقاشی کردن بلد بودم، الان به راحتی به یادداشتهای خودم جان میبخشیدم و اونها رو جذابتر میکردم. از همه مهمتر اینکه از تصاویر خلق شده توسط خودم استفاده میکردم، نه تصاویر آماده که قبلا منتشر شدن. مخصوصا نقاشیهایی که دیالوگهایی رو به تصویر میکشن و افرادی رو در حال گفتگو با یکدیگر نشون میدن؛ یا نقاشیهایی که مفهومی رو میرسونن؛ مثلا شخصی در حال گریه کردن، خندیدن، صحبت کردن، کار با کامپیوتر و … و نقاشیهای کاریکاتور. چند تصویر از نقاشیهای مد نظرم رو در زیر برای شما عزیزان قرار میدم که بهتر منظورم رو برسونم: داشتم به این فکر میکردم که چقدر خوب میشد که وبسایتی به این منظور وجود داشت و افرادی که مانند من به این کار علاقه دارن و به دلیل مشغله کاری خودشون فرصت زیادی هم برای یادگیری ندارن و نمیدونن که باید از کجا شروع کنن و از چه راهی وارد بشن؛ بتونن در حد قابل قبول، و به صورت خانگی این کار رو یاد بگیرن. هدف این نیست که افراد به صورت غیرحضوری و خیلی سریع یاد بگیرن که شاهکار خلق کنن؛ هدف اینه که فقط یاد بگیرن چطور، چنین نقاشی کنن و بتونن مفهوم خودشون رو برسونن.به هر حال تصمیم گرفتم که این ایده جذاب و پولساز رو از طریق این سایت با شما عزیزان در میان بذارم. تصاویری که در بالا قرار دادم از آثار یک نقاشِ خارجی هست، ما در ایران نقاشهای بسیار زیاد و عالیای داریم. توضیحات تکمیلی درباره ایده پولساز راه اندازی کسب و کار اینترنتی در زمینه نقاشی در همین زمینه میشه انواع مختلفی از محصولات دیجیتالی یا دانلودی رو تولید کرد و برای فروش قرار داد. هرچند این ایده مناسب افرادیه که در زمینه نقاشی فعالیت میکنن، اما میتونه پیامی برای همه شما داشته باشه. پیام اینه که اگر نیاز یا مشکلی وجود داشته باشه و شما بتونین راهکاری برای اون فراهم کنین، میتونین ازش درآمد کسب کنین و پول بسازین.هرچقدر این نیاز گستردهتر باشه و مشکل افراد بیشتری رو حل کنه، میتونین پول بیشتری از اون بسازین؛ این نیاز فقط در زمینه آموزش و یادگیری نیست و میتونه در هر زمینه دیگری هم باشه. همین حالا هم کسبوکارهای اینترنتی و محصولات دانلودیای در زمینه آموزش نقاشی وجود داره؛ اما درباره دقیقا همین نوع نقاشیهای مد نظر من، تاکنون «در میان سایتهای فارسی زبان» موردی رو ندیدم. امیدوارم همین مقاله، باعث بشه سایتها و محصولاتی در این زمینه به وجود بیاد، که قطعا همینطور خواهد شد. نقاشی، سبکهای متفاوتی داره؛ آیا میدونین که نام سبکهای مورد علاقه من که در این مطلب توضیح دادم چیه؟ نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو ایده پولساز راه اندازی کسب و کار اینترنتی در زمینه نقاشی | شمسی دات کو
نمایش برچسبها
مشاهده قوانین انجمن