افزایش شانس موفقیت کارآفرینی در سنین بالای چهل‌ سالگی






داده‌های تحقیقات دانشگاه نورث وسترن و MIT نشان می‌دهد که برخلاف تصور عمومی جامعه، کارآفرینان جوان بهترین پتانسیل‌های بازگشت سرمایه نیستند.
تصوری که اغلب مردم از یک بنیان‌گذار استارتاپ دارند، مخصوصاً بنیان‌گذاری که در یکی از مراکز بزرگ کارآفرینی (مثل سیلیکون ولی یا هر هاب استارتاپی) کار می‌کند، جوانی بیست‌وچندساله است که یک طرح کسب‌وکار در دست دارد و میلیون‌ها دلار سرمایه‌ی خطرپذیر جذب کرده است.
فهرست یونیکورن‌ها و شرکت‌هایی که رشد بسیار سریعی داشته‌اند و توسط جوانان تأسیس‌شده‌اند، گاهی باعث می‌شود فکر کنیم رابطه‌ی مستقیمی بین جوان بودن و موفقیت در کارآفرینی وجود دارد. اما مطالعه‌ی اخیر محققان دانشگاه‌های نورث وسترن، MIT و اداره‌ی آمار آمریکا این ایده را رد می‌کند. این محققان پس از تجزیه‌وتحلیل یک مجموعه‌ی گسترده از داده‌های مرتبط دریافتند که برخلاف باور عمومی، بهترین کارآفرینان عموماً میان‌سال هستند.

طبق این تحقیقات، متوسط سن بنیان‌گذاران شرکت‌های با رشد بالای حوزه‌ی فناوری، در زمان تأسیس شرکت، ۴۵ سال است. به‌علاوه کارآفرینانی که در محدوده‌ی سنی ۵۰ قرار دارند، دو برابر بیشتر از کارآفرینان ۳۰ ساله به موفقیت می‌رسند.
محققان با ترکیب داده‌های ثبت‌شده‌ی مالیاتی، اطلاعات سرشماری ایالات‌متحده و سایر مجموعه داده‌های فدرال، شروع به شناسایی شرکت‌هایی کردند که از سریع‌ترین رشد برخوردار بودند، یعنی شرکت‌هایی که نرخ فروش یا تعداد کارمندان آن‌ها طی پنج سال اول تأسیس افزایش بیشتری یافته بود. در میان این جامعه‌ی آماری خاص نیز متوسط سن بنیان‌گذاران ۴۵ سال بود.



https://www.zoomit.ir/2018/7/6/28392...ul-businesses/