نخستین استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی در 8مهر سال 94 در واحد تهران غرب در سطح دانشگاه های آزاد استان تهران در 3روز برگزار شد.

دانشگاه آزاد هم بنابر تاکیدات همیشگی دکتر میرزاده، سعی بر رسیدن به هدف اصلی دانشگاه های روز دنیا یعنی کارآفرین محور بودن دارد. برگزاری این دست رویدادها گام اول در این راه است. همچنین کم و حمایت از افراد خلاق و ایده های خلاق برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و کاربردی کردن ایده ها است. این موضوع هم از تاکیدات اخیر هاشمی رفسنجانی">آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات امنای بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.
تعدادی از سرپرستان گروه های شرکت کننده در استارتاپ جهانی دانشگاه آزاد تهران غرب و نوع فعالیتشان به شرح زیر است:
المیرا پریچهره دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی/ طراحی اپلیکیشنی که دو نیم کره مغز کودک را همگام می کند
او درباره برگزاری این رویداد در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در کل دانشگاه آزاد بسیار خوب از این گونه حرکت ها حمایت می کند. مخصوصا واحد آیت الله املی که همیشه مشوق ما برای این اقدامات بوده است.
غزل رفیع جمال دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی/ کمک به ارتقای سطح زندگی بانوان خانه دار
او درباره حضور در رویداد استارت آپ می گوید: طرح ما برای بانوان خانه داری است که می خواهند برای خود کسب و کار داشته باشند.
جامعه ما یک جامعه در حال توسعه است و این نیاز ایجاب می کند که اقتصاد ما در حال گردش باشد.
آزاده آریان‌پور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران غرب / نگران سلامت کودکان خود نباشید
او درباره ایده خود می گوید: این طرح دغدغه خانواده هایی که نگران سلامتی فرزندان خود هستند را کاهش می دهد. بدین معنا که این برنامه به صورت آنلاین با مراکز درمانی ارتباط دارد و مشاوره های پزشکی و آموزشی را در اختیار خانواده ها قرار می دهد.
برگزاری دوره استارت آپ ویکند موکریان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان
انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان چندی پیش به ایسکانیوز گفته بود: استارت‌آپ یکی از راهکارهای اشتغال‌زایی و رونق کسب‌وکار است. در این دوره سه‌روزه شرایطی را برای جوانان و دانشجویان فراهم می‌کند تا با مسیر تبدیل ایده به عمل آشنا شوند.یکی از راهکارهای توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌ها برگزاری دوره‌های استارت‌آپ است که تجربه کسب‌وکار بدون ریسک را فراهم می‌کند.



استارت آپ ویکند چیست؟ / ایده هایتان می تواند میلیاردرتان کند!