ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 4 نخست 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 33
  1. #21
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش



    به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ اگرچه خودروهای برقی تسلا محبوبیت فراوانی دارند، اما شرکت‌های دیگر نیز در حال رقابت با آن هستند و مرسدس بنز هم از عرضه رقیب تولیدات تسلا در سپتامبر امسال خبر داده است. مدیران بنز می‌گویند یک مدل مفهومی از خودروی برقی سدان خود را در شهریورماه امسال عرضه می‌کنند. هنوز هیچ اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی‌های چنین خودرویی در دست نیست؛ اما گفته می‌شود قیمت این خودرو هم به‌اندازه مدل اس بنز حدود صد هزار دلار خواهد بود و پس از هر بار شارژ کردن می‌توان با آن ۴۸۲ کیلومتر یا ۳۰۰ مایل را پیمود. این اولین بار است که بنز یک خودروی تمام برقی عرضه می‌کند. گفته می‌شود این خودرو از سرعت و شتاب صفرتا صد بالایی هم برخوردار است و از این لحاظ هم می‌تواند به‌خوبی با تسلا و تولیداتش رقابت کند.


    منبع:
    http://www.cyberbannews.com

    ساخت خودروی برقی هوشمند توسط مرسدس بنز | قرارگاه پدافند سایبری کشور | قرارگاه پدافند سایبری
  2. #22
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری تویوتا برای هوش مصنوعی اتومبیل

    صنعت خودرو برای هوشمند کردن و تقویت هوش مصنوعی اتومبیل های نسل جدید سرمایه گذاری کرده و در تلاش برای تقویت آن است

    در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه ، تویوتا اعلام کرد که برای تحقق این اهداف 50 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است . این شرکت همچنین گفت که در حال همکاری با 2 دانشگاه استانفورد و MIT برای به سرعت بخشیدن تحقیقات هوش مصنوعی اتومبیل ها است که بخش از آن به خودروهای بدون سر نشین مربوط می شود.
    البته لازم به ذکر است شرکت هایی چون گوگل و Uber در زمینه تولید خودروهای هوشمند پیشتاز هستند و هر دو نمونه هایی عملی نیز از این دست روانه خیابان ها کرده اند. گوگل که از شش سال پیش تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است، قول داده تا سال 2020 خودروهایی کامل و بی نقص با توانایی رانندگی خودکار به بازارها عرضه کند.

    به گفته یکی از مدیران ارشد تویوتا ، هدف اصلی این تحقیقات کمک به از بین بردن تلفات ترافیک است . افراد مسن که توانایی های یک شخص جوان را ندارند در خیابان ها با خطر بزرگی روبرو هستند و هر لحظه ممکن است که یک ماشین با آن ها برخورد کند که آمار این تلفات نیز کم نبوده است و صنعت خودرو به ویژه تویوتا در تلاش برای کاهش این تلفات هستند . این ایده اول توسط ولوو ارائه شد که ادعا کرد می تواند با اتومبل های هوشمند از مرگ و میر جلوگیری کند.
    با تمام این گفته ها ، به نظر می رسد که تویوتا به طور جدی در حال کار بر روی این پروژه است . این شرکت با استخدام دکتر پرات ثابت کرد که بر روی تصمم خود جدی است و برای پیشرفت این پروژه تمام تلاش خود را می کند ، دکتر پرات یکی از معروف ترین پژوهشگران است که همیشه راه حل های منطقی و مفیدی را ارئه داده است.
    در سال های اخیر فناوری های خودکارسازی خودروها روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و تلاش می شود از این طریق کنترل خودروها با هوشمندی و دقت بیشتری صورت بگیرد. اما تویوتا قصد دارد از این هم فراتر برود و خودروهایی بسازد که نه تنها در برابر محرک های محیطی و روانی واکنش نشان دهند، بلکه بتوانند در صورت مواجهه با شرایط مختلف و پیچیده به طور طبیعی و با هماهنگی راننده رفتار کنند.
    هماهنگ سازی فناوری هوش مصنوعی و رانندگی خودکار امر پیچیده و دشواری است و این ناهماهنگی ممکن است در زمینه شناسایی عابران پیاده یا موقعیت یابی بر روی نقشه مشکلاتی ایجاد کند. هنوز مشخص نیست اولین محصولات مبتنی بر این فناوری چه زمانی روانه بازار می شود.
    تویوتا، گریل پرت، متخصص مشهور صنعت روباتیک را مسئول نظارت بر تحقیقات کرده

    هدف اصلی این پژوهش گسترده صنعتی، توسعه هوش مصنوعی و دیگر ابداعات ممکن در حوزه صنعت خودرو است تا بر اساس آن خودروهای آینده تویوتا بتوانند بدون راننده همه امور رانندگی را به صورت کاملا بی خطر و مطمئن به انجام رسانند.
    گردانندگان تویوتا بر خلاف اغلب رقبایشان اعتقاد دارند دوران ماشین های هوشمند بسیار زودتر از وقتی که انتظارش را می کشیم، فرا خواهد رسید، لذا تصمیم گرفته اند به جای توسعه فناوری های رانشی و رفاهی خودرو، روی تحقیق بر نسل آتی خودروها سرمایه گذاری کنند. در سال های اخیر فناوری های خودکارسازی خودروها روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و تلاش می شود از این طریق کنترل خودروها با هوشمندی و دقت بیشتری صورت بگیرد.
    اما تویوتا قصد دارد از این هم فراتر برود و خودروهایی بسازد که نه تنها در برابر محرک های محیطی و روانی واکنش نشان دهند، بلکه بتوانند در صورت مواجهه با شرایط مختلف و پیچیده به طور طبیعی و با هماهنگی راننده رفتار کنند.
    mashable

    سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری تویوتا برای هوش مصنوعی اتومبیل - آی اپل سنتر
  3. #23
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    BMW در حال همکاری با IBM جهت توسعه ی فناوری های هوش مصنوعی مرتبط با خودرو است. بهتر است ابتدا در مورد هرکدام از این دو شرکت توضیح مختصری بدهیم بعد به جزئیات ماجرا بپردازیم.
    معرفی شرکت BMW

    ب ام و (BMW) که کوتاه شده عبارت (Bayerische Motoren Werke) به معنای صنایع موتوری بایرن است، یک شرکت خودروساز آلمانی است، که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان بشمار می آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ قرار دارد.
    شرکت ب ام و در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تأسیس شد. این شرکت هم اکنون مالک شرکت های رولز-رویس موتور کارز و مینی می باشد. در سال ۲۰۱۲ ب ام و شمار ۱٫۸۶۱٫۸۲۶ دستگاه خودرو تولید کرد و به عنوان چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.
    و اما IBM چه شرکتیست و کارش چیست؟

    IBM شرکت ماشین آلات بین المللی کسب و کار (International Business Machines Corporation) که همچنین با نام آبی بزرگ (Big Blue) هم شناخته می شود. یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری است که در آرمونک، نیویورک قرار دارد. این شرکت تولید کننده و فروشنده نرم افزار و سخت افزار، ارائه دهنده خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و رایانه بزرگ است.
    این شرکت در سال ۱۹۱۱ با ادغام شرکت آمریکایی سنجش رایانه ای شرکت بین المللی ثبت زمان و شرکت ماشین های جدول بندی با عنوان شرکت محاسبه، جدول بندی، ضبط آغاز به کار کرد.
    خط تولید این شرکت شامل خط تولید رایانه های بزرگ مدل S/۳۹۰ (رایانه های سری z)، سیستم های تجاری midrage مدل AS/۴۰۰ (رایانه های سری i)، سرورهای و ایستگاه های کاری مدل RS/۶۰۰۰ (رایانه های سری p)، سرورهای براساس اینتل (رایانه های سری x) و هوش مصنوعی می شود.
    آی بی ام ۱۲ لابراتوار تحقیقاتی در ایالت ها و کشورهای مختلف جهان دارد که شامل آستین، تگزاس، اسرائیل، استرالیا، ایرلند، برزیل، نایروبی، درهٔ المادن، کالیفرنیا، هند، چین، سوئیس، ژاپن و مرکز تحقیقات توماس جی. واتسون که متشکل از سه سایت مختلف است، لابراتوار اصلی و یک ساختمان در دو شهرستان مختلف در نیویورک و دفاتر در کمبریج، ماساچوست.
    کارکنان آی بی ام موفق به دریافت پنج جایزه نوبل، شش جایزه تورینگ، دَه مدال ملی فناوری و نوآوری و پنج نشان ملی علوم شده اند.

    خودروهای BMW بعد از آشنایی با این دو شرکت که فناوری هایی جدا از هم دارند. باید از حاصل همکاری این دو غول فناوری کمی بیشتر بگوییم:
    پژوهشگران و مهندسان بی ام و در حال توسعه فناوری اینترنت اشیای واتسون در مقر کمپانی آی بی ام، واقع در شهر مونیخ هستند. آن ها در حال همکاری با مهندسان آی بی ام جهت توسعه ی سیستم ادراک واتسون برای به کارگیری آن در خودروهای بی ام و هستند؛ سیستمی که امکان درک دنیای فیزیکی و انتقال هوشمندی به آن را دارد.
    بی ام و چهار دستگاه خودروی i8 در اختیار کمپانی آی بی ام قرار داده است تا این کمپانی از آن ها به عنوان نمونه های اولیه ای برای توسعه ی سیستم های هوش مصنوعی جدید خود استفاده کند، این سیستم ها از پلتفرم ابری آی بی ام موسوم به Bluemix استفاده خواهند کرد؛ پلتفرمی که به ادعای آی بی ام سطح ارتباط راننده با خودرو را ارتقا می دهد.
    فناوری یاد شده با بهره گیری از یادگیری ماشینی، خودرو را قادر می سازد با بهبود درک خود از راننده، فضای داخل کابین و سیستم های مختلف را مطابق میل راننده تغییر دهد. فناوری کنترل صوتی پیشرفته ی آی بی ام، به راننده ها اجازه می دهد به جای عبارت های از پیش تعیین شده ی به کاررفته در سیستم های کنترل صوتی کنونی، دستورهای لازم را با استفاده از فرم مکالمه ای متداول، به خودروی خود بدهند.
    هریت گرین، مدیر کسب وکار جهانی واتسون می گوید:
    واتسون در حال دگرگون سازی چگونگی تعامل افراد با دنیای فیزیکی است و به ایجاد فضایی امن تر، کارآمدتر و شکل گیری تجارب شخصی بهتر در خانه، محل کار و جاده کمک می کند… با این توافق نامه، کمپانی های ما با همکاری هم، پیش نیازهای لازم برای بهره گیری رانندگان خودروهای بی ام و از قابلیت های مکالمه ای و یادگیری ماشینی واتسون را فراهم خواهند کرد. درک ما از آینده ی دنیای خودرو نشان می دهد که اگرچه خودروها کماکان به عنوان یک وسیله ی حمل ونقل شخصی، باقی خواهند ماند؛ اما تجربه ی رانندگی در طول چند دهه ی آینده بیشتر از هر دوران دیگری از صنعت خودروسازی، دچار تغییر و تحول خواهد شد.
    بر اساس مطالعات آی بی ام، خودروهای آینده قادر به عیب یابی و رفع خطاهای خود و خودروهای دیگر خواهند بود و عملکرد آن ها در اتصال و اشتراک گذاری اطلاعات با خودروهای دیگر نیز بهبود خواهد یافت. این موضوع باعث ارتقاء قابلیت های خودران خودروهای و یکپارچگی بهتر آن ها با اینترنت اشیا می شود.
    همکاری بی ام و و آی بی ام، در نوع خود اولین نیست؛ چرا که کمپانی کونتیننتال و دانشگاه آکسفورد نیز در حال همکاری با هم جهت توسعه ی فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی برای به کارگیری در خودروها هستند.
    دیمیتری آیلو، مدیر واحد هوش مصنوعی و رباتیک کونتیننتال می گوید:
    تجربه ی حمل و نقل یکپارچه می تواند استرس حاصل از فعالیت هایی مانند برنامه ریزی برای سفر را کاهش دهد. ما تصور می کنیم که در یک دنیای پرتحرک ایده آل، برای آنکه کاربران بتوانند سفر کنند، صرفا باید براساس برنامه ای که به طور مداوم در حال به روزرسانی است، سوار وسایل نقلیه ای مانند خودرو، قطار و هواپیما شوند یا از آن ها پیاده شوند… من باور دارم که روزی سرویس های حمل و نقل قابل اتکاتری به وجود خواهند آمد که به موجب آن ها کاربران درگیر تعمیر و نگه داری خودروها نخواهند بود؛ چرا که آن ها به صورت خودکار سوخت گیری خواهند کرد یا شارژ خواهند شد و در صورت لزوم به صورت خودکار وارد واحد تعمیر خواهند شد.

    هوش مصنوعی IBM خودروهای BMW را هوشمند می کند - اکسیر فناوری
  4. #24
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    بهبود هوش مصنوعی خودرو با نسل جدید دوربین های ADAS ال جی

    این سیستم می‌تواند محیط اطراف را حتی در شلوغ‌ترین تقاطع‌ها شناسایی کرده و واکنش مناسب به آن نشان دهد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، قرار است نسل جدید دوربین های ADAS ال جی (سیستم دستیار راننده پیشرفته) در خودروهای پیشرفته یک شرکت معروف آلمانی قرار بگیرد و هوش مصنوعی خودرو را بهبود ببخشد . شرکت LG برای تامین دوربین های ADAS (سیستم دستیار راننده پیشرفته) و برنامه‌های مرتبط با آن برای نسل بعدی اتومبیل های هوشمند ، توسط یک خودروساز پیشرفته آلمانی انتخاب شد . دوربین های ADAS طراحی شده توسط ال جی قادر هستند اطلاعات ترافیکی را جمع کرده و به راننده کمک کنند بهتر تصمیم گرفته و امنیت بیشتری داشته باشد . این سیستم می‌تواند محیط اطراف را حتی در شلوغ‌ترین تقاطع‌ها شناسایی کرده و واکنش مناسب به آن نشان دهد . دوربین های ADAS ال جی به عنوان یکی از قسمت‌های کلیدی سیستم هوشمند خودرو ، می‌تواند اشیا را از فاصله دور تشخیص داده و اگر احتمال برخورد وجود داشت به صورت خودکار سیستم ترمز را فعال ‌کند . این دوربین با دارا بودن سیستم «دستیار نگه‌دارنده در مسیر» کمک می‌کند خودرو از مسیر خارج نشده و به مسیر خود ادامه دهد . همچنین قابلیت تشخیص علائم جاده و نور بالای خودرو از ویژگی‌های پیشرفته دیگر دوربین ال جی است . دوربین ADAS ال جی از سال‌ها نوآوری و دانش فنی پیشرفته این شرکت کره‌ای در بخش موبایل ، تشخیص تصویر و اتصالات بهره می‌برد . ال جی در ابتدای امسال اعلام کرد که هوش مصنوعی و فناوری یادگیری عمیق، اولویت استراتژی این شرکت برای سال های پیش رو است . آقای Lee Woo-jong ، مدیر شرکت قطعات خودرو ال جی می‌گوید : زمانی که شرکت قطعات خودرو ال جی چهار سال پیش افتتاح شد ، این نوع همکاری یکی از چشم‌اندازهای ما بود . همکاری‌هایی از این دست به ما کمک می‌کند هدف واقعی انتقال ده‌ها سال نوآوری و شیوه عملکرد از بخش خانگی به صنعت خودروسازی را بهتر درک کنیم .

    تاریخ انتشار: ۹ ماه پیش | شناسه مطلب: 105504

    نام منبع: پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل و نقل :: www.iranway.com :: به نقل از گجت نیوز

    بهبود هوش مصنوعی خودرو با نسل جدید دوربین های ADAS ال جی | پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل و نقل :: www.iranway.com ::
  5. #25
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    پیشرفت‌های فناوری، روز به روز زندگی را آسان‌تر می‌کند. خودروها یکی از بخش‌های اصلی در زندگی بشر امروز هستند که با حضور هوش مصنوعی در آ‌ن، تحولی نوین در عملکرد خودروها به وجود آمده است. هوش مصنوعی روز به روز پیشرفت می‌کند و جنبه‌های مختلفی از زندگی فردی و اجتماعی انسان را تحت تأثیر خود قرار داده است. یکی از جنبه‌های اصلی زندگی انسان، خودروها و به طور کلی رانندگی است.
    برنامه‌های کامپیوتری مانند اپلیکیشن‌هایی که زمان رانندگی را ذخیره می‌کنند یا خیابان‌های هوشمندی که نقاط پارکینگ موجود را به افراد نمایش می‌دهند، حمل و نقل را هر روز ساده‌تر از پیش می‌کنند و اکنون به لطف توسعه و پیشرفت مستمر یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی، حمل و نقل را یک مرحله به پیش برده است.
    به گزارش ونچربیت، هوش مصنوعی به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروسازی تبدیل شده است. قابلیت‌های هوشمند فعلی و در حال توسعه، مواردی مانند تشخیص ضربه، برنامه‌های خودران و دستیارهای هوشمند هستند.
    تولیدکنندگان خودرو به سختی کار می‌کنند تا امکانات هوشمند را به آخرین مدل‌های خود اضافه نمایند و آسایش و قابلیت دسترسی راننده را تضمین کنند.
    لیکن مسئله اصلی، صرفاً راحتی و آسایش نیست. پیشرفت‌های هوش مصنوعی، با کاهش تعداد وسایل نقلیه در جاده‌ها و کمک به انتخاب مسیر مؤثرتر و بهتر برای سفر، روی محیط زیست تأثیر مستقیم دارد.
    از سوی دیگر حتی قابلیت‌هایی نظیر عدم برخورد نیز در این امکانات وجود دارد، زیرا تصادفات کمتر موجب تراکم ترافیک کمتر و در نتیجه اعزام خودروهای اورژانس کمتر می‌باشد.



    شایان ذکر است که کاهش تعداد خودروها روی جاده‌ها، خود بخود باعث از بین رفتن یکی از مهم‌ترین منابع آلودگی می‌شود. بر اساس گزارش آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده، سهم حمل و نقل در انتشار گازهای گلخانه‌ای از 25% نیز بیشتر است.
    طبیعی است که هوش مصنوعی با افزایش کارایی رانندگی، می‌تواند این درصد را تا حد زیادی کاهش دهد. واقعیت مهم در این بین این است که با کاهش خودروها و به مقصد رسیدن مؤثر و کارآمد، سوخت کمتری مصرف خواهد شد و در نتیجه سوخت کمتری به فروش می‌رسد.
    این موضوع باعث کاهش نیاز به منایع سوخت‌های فسیلی و فرآیندهای استخراج آنها می‌گردد و در نتیجه اگر مردم به جای خرید خودروی شخصی، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، خودروهای کمتری تولید می‌شود و فرآیندهای استخراج سوخت‌های فسیلی نیز کمتر می‌گردد. همه این فرآیند، کمک شایان توجهی به بهبود محیط زیست می‌نماید که از دغدغه‌های مهم انسان امروز است.

    https://rayvarz.com/news/artificial-intelligence/14789
  6. #26
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تویوتا به تازگی اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ آزمایشات بر روی خودروهای خودران الکتریکی را آغاز خواهد کرد که از هوش مصنوعی برای رانندگی استفاده خواهند کرد،تویوتا با شرکت های فن آوری بر روی توسعه وسایل نقلیه جدید رقابت می کند.
    به ادعای تویوتا خودرویی که مدل مفهومی آن در اواخر سال جاری در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس معرفی شد، قادر خواهد بود با راننده صحبت کند، و سلیقه ها، عادت ها و احساسات کاربران را یاد بگیرد.
    Makoto Okabe، مدیر کل بخش برنامه ریزی کسب و کار تویوتا، گفت: “با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، ما می خواهیم دنیای رانندگی را وارد مراحل جدید کنیم و خودروها را دلچسب تر کنیم.”
    به منظور رقابت با خودروسازان رقیب و شرکت های فن آوری برای تولید خودروهای هوشمند خود رانندگی، تویوتا تا سال ۲۰۲۰ یک میلیارد دلار برای توسعه رانندگی اتوماتیک و فناوری هوش مصنوعی ( AI) اختصاص داده است.
    مدل Concept-i که یک ماشین باتری الکتریکی است که با یک بار شارژ ۳۰۰ کیلومتری (۱۸۰ مایل) طی میکند، می تواند احساسات و هشدار رانندگان را با خواندن عبارات، اعمال و لحن صدای آنها تخمین بزند. .
    با استفاده از این اطلاعات، وسیله نقلیه قادر خواهد بود در صورت لزوم مسئولیت های رانندگی را بر عهده بگیرد و نیز با راننده و مسافران ارتباط برقرار می کند.
    در آینده ممکن است مالکیت خودرو ها به وسیله خودروهای بدون راننده بین برود، و به همین دلیل خودروسازان در حال سرمایه گذاری برای توسعه توانایی های هوش مصنوعی برای افزایش قابلیت رانندگی آن هستند.
    شرکت Ford Motor در اوایل سال جاری یک میلیارد دلار در Argo AI سرمایه گذاری کرد که یک استارتاپ راه اندازی شده توسط کارمندان سابق تیم توسعه خودروهای خود راننده Uber Technologies است. جنرال موتورز هم سرمایه گداری های مشابهی در استارتاپ های هوش مصنوصی داشته است.
    هوندا و Softbank Corp در سال گذشته اعلام کردند که مشغول یک پروژه مشترک برای استفاده از تکنولوژی انسانشناسی رباتیک برای برقراری ارتباط با راننده هستند.





    https://www.takstart.com/%D8%A8%D8%B...F%D8%B1%D8%A7/
  7. #27
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    نگرش شورلت به آینده‌ی خودروهای هوشمند الکتریکی

    خودروی مفهومی FNR، نگرش شورلت به آینده‌ی خودروهای هوشمند الکتریکی

    شورلت با دستی پر به نمایشگاه خودروی شانگهای رفته است. این کمپانی آمریکایی در جربان برگزاری این نمایشگاه در شرق دور، از خودروی مفهومی FNR رونمایی کرده که یک خودروی لوکس هوشمند متعلق به آینده است.
    شورلت در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای، از خودروی هوشمند مفهومی خود با عنوان FNR رونمایی کرد تا از قافله‌ ارائه‌ی مدل‌های مفهومی هوشمند نظیر آنچه که مرسدس‌بنز معرفی کرده، عقب نماند.

    FNR را باید یک خودروی کاملا هوشمند الکتریکی خواند که در مقایسه با محصولات کنونی موجود در بازار به نظر می‌رسد با محصولی متعلق به سال‌های آینده روبرو هستیم. ترکیب شیشه‌ی خمیده در ظاهر و انواع فناوری‌های پیشرفته این خودرو را بسیار رویایی کرده است. درب‌های دو تکه که هر یک در جهت مخالف باز می‌شوند، زیبایی منحصر به فردی را به این خودروی مفهومی بخشیده است. قدرت این خودرو از طریق موتورهای الکتریکی تامین می‌شود که در هر چرخ تعبیه شده است. با بهره‌گیری از فناوری شارژ مغناطیسی، می‌توان خودرو را بصورت بی‌سیم شارژ کرد. چراغ‌های جلو از کریستال‌های لیزری تشکیل شده‌اند و رادار تعبیه شده در سقف این خودرو امکان شناسایی محیط پیرامون را برای رانندگی هوشمند میسر می‌کند.

    درون خودرو نیز دست کمی از ظاهر آن ندارد و آثار فناوری‌های روز را می‌توان به وفور درون آن دید. استفاده از شناسایی عنبیه به جای کلید معمول در خودروها به همراه نورپردازی آبی رنگ در داخل خودرو، حال و هوای فیلم‌های عملی تخیلی را القا می‌کند. همچون خودروی مفهومی مرسدس‌بنز، در شورلت FNR نیز می‌توان صندلی‌ها را بصورت کامل چرخاند تا گفتگو درون خودرو راحت‌تر شود.

    منبع: http://www.zoomit.ir/articles/car/19...et-fnr-concept

    نگرش شورلت به آینده‌ی خودروهای هوشمند الکتریکی
  8. #28
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ترافیک یکی از مشکلات رایج در سرار جهان است که محققان برای حل این مشکل یکسری پیشنهادها و تحقیقاتی انجام داده اند.سیستم های ترافیک هوشمند مانند تشخیص حادثه،نظارت ترافیکی،به روز رسانی ترافیک موثر،سیگنالهای ترافیک خودکار این مشکلها را حل میکند.این سیستم هوشمند به مسافران کمک میکند که در مسیر شلوغ یا ترافیک قرار نگیرند و از طریق سنسورهای گوشیها یا GPSنظارت بر ترافیک داشته باشندو همچنین به مسافران برای برنامه ریزی مسیرشان کمک میکند.این سیستم هوشمند هزینه ی بالا برای مسافران نخواهد داشت. سه مقوله برای تشخیص حرکت بر سیستم های نظارت بر ترافیک وجود دارد که نظارت زمانی یعنی تشخیص اشکال یا شئ های در حال حرکت و جریان چشمی یعنی تشخیص حرکت اشیا با استفاده از حرکت برنامه ریزی شده در سطح تصویر وکاهش زمینه یعنی توانایی خاص برای تشخیص حرکت اشیا دارد یعنی پیکسل تصویر فعلی و عکس مرجع قبلی را بدست می آورد. اتوبوسها روی سقفهایشان رنگ خاکستری(پوششخاکسترب)دارن برای اینکه از گرما و سرمامحافظت شوندمورد استفاده قرار میگیرند واین رنگ مشابه رنگ خاکستری جاده است .از اینرو این سیستم تشخیص کاهش پس زمینه را با با مشکل روبه رو میکند.این روشها برای شرایط روز و شرایط زمانی شب یا شرایط نورانی مناسب نیست.برای تشخیص وسایل نقلیه مثل رنگ،سایه ها،لبه ها و اطلاعات حرکت برای استخراج در شرایط زمانی تاریک یا شب سخت یا غیر ممکن است. برای محاسبه تراکم ترافیک یک نوار رنگی متضاد با رنگ جاده مثلا زرد یا سفید استفاده میکنیم.ما رنگ زرد را در نظر میگیریم چون برای محدودیت های پارکینگ روی جاده به رنگ زرد طراحی شده است.اگر از رنگ سبز استفاده کنیم رانندگان را منحرف میکند ولی رانندگان به نوار زرد رنگ توجه زیادی نمیکنند.برای این نوار دو آزمایش انجام شده است یکی وسایل نقلیه ای که رنگ یکنواختی روی سقفشان دارن مثلا اتوبوسها، وقتی این وسایل از بالای نوار عبور میکنند آن تضاد بین نوار و جاده ایجاد میشود و جاده را تاریک میکند و حضور یک وسیله نقلیه در موقعیت در نظر گرفته شده وجود دارد. طبقه بندی وسایل نقلیه با استفاده از اندازه و خطی بودن این ویژگی خطی بودن در تشخیص تفاوت میان کامیون و اتوبوسها گرچه اندازه یکسانی دارند کمک میکند این ویژگی لبه های کج نشده ی وسایل نقلیه را استخراج و تفاوت میان اتوبوس و کامیون و… را مشخص میکند. در استخراج پلاک خودرو ازواریانس استفاده میشود که یک معیار برای افزایش رنگ زمینه است .اگر ارزش بزرگتر از حد مجاز باشد فهمیده میشود ک رنگ زمینه ی خوبی را پردازش میکند.اگر واریانس زیر حد مجاز باشد تصویر کم رنگ در نظر گرفته میشود که این نکته به ما کمک میند که تشخیص دهیم عکس در شب گرفته شده یا در روز،و ناحیه پلاک خودروبا استفاده از شیب متوسط واریانس تصویر پیچیده راتجزیه میکند و ویژگی های معنا دار را استخراج میکند.این کار حفره های سفید بر روی اشیا سیاه و تاریک را پاک میکند و شیب عمودی میتواند ناحیه ی خودرو را تشخیص دهد و ماشینهای بدون پلاک مشخص میشود .پلاک خودرو یک پلاک مستطیل شکل است با ارتفاع از پیش تعریف شده این ویژگی پلاک خودرو است.

    کنترل خودرو شما در ترافیک توسط هوش مصنوعی!؟ - خبرنامه تکنولوژی های هوشمند کویرکده
  9. #29
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، روز جمعه خبر این همکاری تحقیقاتی بین دانشگاه استانفورد آمریکا و تویوتا منتشر شد. موسسه فناوری ماساچوست نیز در این پژوهش 50 میلیون دلاری مشارکت خواهد داشت. طبق این توافق، قرار است این مراکز دانشگاهی طی 5 سال آینده در مراکز تحقیقاتی خود واقع در سیلیکون ولی و مجموعه فناوری کمبریج درباره خودروهای نسل آینده، تحقیقاتی به سود کمپانی ژاپنی انجام دهند. این خبر را کیوتاکا ایسه، مدیر مسئول توسعه و تحقیق این کمپانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد. به همین منظور، تویوتا، گریل پرت، متخصص مشهور صنعت روباتیک را مسئول نظارت بر تحقیقات کرده. هدف اصلی این پژوهش گسترده صنعتی، توسعه هوش مصنوعی و دیگر ابداعات ممکن در حوزه صنعت خودرو است تا بر اساس آن خودروهای آینده تویوتا بتوانند بدون راننده همه امور رانندگی را به صورت کاملا بی خطر و مطمئن به انجام رسانند. گردانندگان تویوتا بر خلاف اغلب رقبایشان اعتقاد دارند دوران ماشین های هوشمند بسیار زودتر از وقتی که انتظارش را می کشیم، فرا خواهد رسید، لذا تصمیم گرفته اند به جای توسعه فناوری های رانشی و رفاهی خودرو، روی تحقیق بر نسل آتی خودروها سرمایه گذاری کنند. در سال های اخیر فناوری های خودکارسازی خودروها روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و تلاش می شود از این طریق کنترل خودروها با هوشمندی و دقت بیشتری صورت بگیرد. اما تویوتا قصد دارد از این هم فراتر برود و خودروهایی بسازد که نه تنها در برابر محرک های محیطی و روانی واکنش نشان دهند، بلکه بتوانند در صورت مواجهه با شرایط مختلف و پیچیده به طور طبیعی و با هماهنگی راننده رفتار کنند. هماهنگ سازی فناوری هوش مصنوعی و رانندگی خودکار امر پیچیده و دشواری است و این ناهماهنگی ممکن است در زمینه شناسایی عابران پیاده یا موقعیت یابی بر روی نقشه مشکلاتی ایجاد کند. گفتنی است، شرکت هایی چون گوگل و Uber در زمینه تولید خودروهای هوشمند پیشتاز هستند و هر دو نمونه هایی عملی نیز از این دست روانه خیابان ها کرده اند. گوگل که از شش سال پیش تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است، قول داده تا سال 2020 خودروهایی کامل و بی نقص با توانایی رانندگی خودکار به بازارها عرضه کند. علمی **2130**1599

    انتهای پیام /*

    ایرنا - سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری ژاپن برای تولید خودروهای هوشمند
  10. #30
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    برخی از خودروهای مدرن امروزی مجهز به سیستم‌ تشخیص حالت خواب‌آلودگی حین رانندگی هستند؛ اما طبیعتا تمام خودروها، به‌خصوص مدل‌های قدیمی از چنین قابلیتی بی‌بهره هستند. محققان دانشگاه هنگ‌کنگ، سیستم عاملی مبتنی بر تلفن همراه هوشمند توسعه داده‌اند تا این امر را در خودروهای ارزان‌قیمت و قدیمی محقق کنند.توسعه این سیستم عامل توسط گروهی با هدایت پروفسور چنگ یو مینگ صورت پذیرفته است. در این سیستم رانندگان ‌باید گوشی هوشمند خود را روی داشبورد خودرو قرار دهند، به نحوی که دوربین جلوی گوشی چهره آن‌ها حین رانندگی را ثبت و ضبط کند. سپس این سیستم با بررسی نحوه پلک زدن راننده و موقعیت سر وی، به دنبال نشانه‌های وجود خستگی و خواب‌آلودگی در راننده می‌گردد. زمانی که این نشانه‌ها توسط سیستم دریافت شد، پیغام هشدار جهت هشیار ساختن راننده به صدا درخواهد آمد و تا زمانی که راننده با دست یا فرمان صوتی این پیام را قطع نکند، سیستم به پخش صدای هشدار ادامه خواهد داد.پروفسور چنگ در این‌ باره می‌گوید:
    این فناوری به‌جز تلفن همراه هوشمند نیازمند هیچ سخت‌افزار دیگری نیست. از دیگر ویژگی‌های این سیستم ‌‌‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دقت بسیار بالا، هزینه کم، استفاده آسان، دریافت بروزرسانی‌های آنلاین و امکان انتقال به خودروهای دیگر
    تیم تحقیقاتی پروفسور چنگ درخواست ثبت حق اختراع این سیستم را به مقامات آمریکا ارائه داده است تا مجوزهای لازم جهت ساخت نرم‌افزاری قابل نصب روی گوشی‌های همراه هوشمند را کسب کنند. پیش از این، محققان دانشگاه دارتموث ماساچوست نیز سیستمی مشابه با نام «خودروی ایمن» طراحی کرده‌اند.

    منبع : وبسایت زومیت


    تشخیص خستگی حین رانندگی به وسیله گوشی هوشمند | اخبار میهن مارکت
+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 4 نخست 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 33

موضوعات مشابه

  1. ۶ تاثیر هوش مصنوعی در زندگی آینده انسان‌ها
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:33
  2. اندر احوالات هوش مصنوعی در ایران
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:30
  3. هوش مصنوعی اولین قربانیان خود را گرفت!
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:30
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  5. ۸۰ درصد گوشی‌ها به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 16:41

مجوز های ارسال و ویرایش