ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 4 نخست 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 33
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    با این خودرو کلاس A مرسدس دوستانه صحبت کنید/ هوش مصنوعی خودرو رانندگی را آسان می‌کند (+عکس)

    تنها با گفتن کلمه "سلام مرسدس" بسیاری از تنظیمات درون کابین مانند مانند دما تنظیم شده و خودرو اطلاعات محیطی زیادی از آب و هوا یا ترافیک به شما منتقل میکند.
    مرسدس آخرین نسخه سامانه اطلاعات و سرگرمی کلاس A خود را در نمایشگاه مصرف کنندگان الکتریکی در معرض دید عموم قرار داده است. سامانه‌ای جدیدی که قابلیت آموزش و یادگیری دارد و کاربران قادرند مانند یک دوست با آن صحبت کرده و ارتباط برقرار کنند.
    به جای استفاده از دکمه‌های معمولی، MBUX از تلفیق دو صفحه نمایش، اتکا بر تاچپد و دکمه‌های حساس لمسی به ویژه روی فرمان ساخته شده است

    به گزارش گروه خودروی عصر ایران ، سامانه جدید اطلاعات و سرگرمی مرسدس بنز کلاس A فاز جدیدی در تحولات این شرکت محسوب می‌شود. روسای این شرکت آلمانی نیز پیشتر وعده داده بودند که این خودرو با نگرشی متفاوت در فضای داخلی ساخته و ارائه خواهد شد.
    این سیستم جدید از تلفیق دو نمایشگر بزرگ در ابعاد مختلف (در مدل‌های مختلف) ساخته شده که جایگزین طیف وسیعی از مقیاس‌سنجهای سنتی شده‌اند

    استفاده از یک هوش مصنوعی در هسته داخلی این خودرو، باعث شده تا تمامی فرآیندهای خودرو با استفاده از سامانه صوتی یا لمس صفحات نمایشگر پیش رود. در مدل‌های مختلف کلاس A شاهد صفحات 7 اینچی، 10.25 اینچی یا دو نسخه 10.25 اینچی هستیم. صفحات نمایشگر کیفیت بسیار خوبی داشته و تصاویر شفاف با حساسیت لمسی بالا ارائه می‌‌دهند.
    این نمایشگرهای مدرن طیف وسیعی از کارایی‌ها را برای خودرو رقم می‌زنند

    خودرو آنقدر هوشمند از آب درآمده که در صورت خرابی خودرو، گیرکردن در برف یا محیطی نامساعد و یا تصادف پیامک به سازمان‌های مربوطه ارسال کرده و موقعیت خودرو و کاربر خود را اعلام می‌کند.
    نمایشگر سمت راست خودرو معمولا دسترسی‌های بسیار سریع به سامانه‌های ارتباطی، سامانه ناوبری و منوی موبایل را فراهم می‌آورد

    مرسدسی‌ها ادعا می‌کنند سامانه فرمان‌پذیری صوتی با یک کلام دوستانه مانند "سلام مرسدس" فعال خواهد شد. این سامانه که MBUX نام دارد، به منظور کاربردی‌تر کردن فناوری در زندگی خودرویی مردم طراحی شده است. اگر شما در خودرو سرد بودن محیط را اعلام کنید، خودرو هوایی مطبوع را برایتان فراهم می‌آورد و نیازی نیست تا به خودرو دمایی مشخص را اعلام کنید.
    تنها با گفتن کلمه "سلام مرسدس" بسیاری از تنظیمات درون کابین مانند مانند دما تنظیم شده و خودرو اطلاعات محیطی زیادی از آب و هوا یا ترافیک به شما منتقل میکند.

    تمام تلاش مرسدس سوق دادن مردم به سمت خودروهاییست که استفاده از فناوری آن به ساده‌ترین شکل ممکن باشد. از طرفی این فناوری‌ها در موثرترین و ساده‌ترین اشکال به راحتی رانندگی و حتی زندگی مردم کمک کنند.

    http://www.asriran.com/fa/news/58570...B9%DA%A9%D8%B3
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سیستم نیمه خودران اگر در شرایط گیج کننده قرار بگیرد و راننده آگاه از شرایط رانندگی نباشد امکان وقوع حادثه را در بر دارد. اگر فرد پشت فرمان به اطمینان سیستم خودران توجهی به رانندگی نداشته باشد در موقع وقوع حادثه حتی ممکن است با عکس العمل لحظه ای شرایط را سخت تر و خطرناک تر کند و نتواند تصمیم صحیح اتخاذ کند.

    تویوتا ممکن است به جای استفاده از این سیستم٬ از تکنولوژی های ایمنی دیگر کمک یار راننده مانند کنترل کروز هوشمند که در آن تمامی جوانب خودرو تحت کنترل خودرو قرار می گیرد به جز هدایت فرمان و افزایش سرعت که بر عهده راننده خواهد ماند. اما هنوز زمان ارائه این سیستم و یا اینکه در دسترس عموم قرار می گیرد و یا فقط در دسترس تاکسی ها و اتوبوس ها٬ معلوم نیست. تویوتا همچنین از این سیستم به عنوان “ سیستم پیشرفته پشتیبانی راننده” یاد می کند.
    مدیر کل بخش تحقیق و توسعه تویوتا می گوید “در خودران امنیت همه چیز است” . “ در سطح سه بزرگترین نگرانی رابط انسان-ماشین است٬ با توجه به تاخیر چند ثانیه ای در تبادل بین سیستم انسان و ماشین. بنابر این مستقیما به رفتن به سطح چهارم تصمیم عاقلانه تری خواهد بود.”
    گرچه ممکن است در سطح چهار هم فرد رانندگی را بر عهده بگیرد٬ اما فقط در شرایطی که ماشین خارج از جاده و یا در وضعیت آب و هوایی بد باشد. سطح پنجم است که کاملا آن را می توان خودران دانست زیرا انسان هیچ دخالتی در رانندگی نخواهد داشت.
    “ چالش اصلی موقعی است که سیستم توانایی تشخیص ندارد و فرد باید رانندگی را به دست بگیرد. مردم باید از توانایی ها و محدودیت های سیستم آگاه باشند. مردم نباید بیش از حد به این تکنولوژی اعتماد کنند. آن ها باید این تکنولوژی را به درستی درک کنند.”
    تویوتا تنها خودروسازی نیست که این مرحله را کنار میزند٬ فورد و ولوو هم قبلا از عدم استقبال خود از این سطح خبر داده اند. اما سازنده گان دیگر مانند تسلا و آئودی مصمم به استفاده از سطح سوم هستند٬ و این مرحله را برای دستیابی به سیستم خودران کامل ضروری می دانند. در شرایط تصمیم گیری سخت که ممکن است سیستم گیج شود خودرو سرعتش را کم می کند و یا به طور کامل متوقف می شود.
    نظر منتقدان بر این است که سطح سوم افراد را به عنوان یک مدل مورد آزمایش برای تکنولوژیی که هنوز اثبات نشده قرار می دهد. آیس در گفتگویی در نمایشگاه اتومبیل توکیو گفت: “ چالش اصلی موقعی است که سیستم توانایی تشخیص ندارد و فرد باید رانندگی را به دست بگیرد. مردم باید از توانایی ها و محدودیت های سیستم آگاه باشند. مردم نباید بیش از حد به این تکنولوژی اعتماد کنند. آن ها باید این تکنولوژی را به درستی درک کنند.”
    خودروساز ها جهت ساختن بهترین سیستم باهم در رقابت هستند و امید می رود تا اوایل سال ۲۰۲۰ شاهد ورود خودرو های سطح چهارم باشیم٬ البته برای کشور هایی زیر ساخت های لازم را داشته باشند و یا فراهم کنند در حال حاظر طبق گفته تویوتا سالانه ۱.۳ میلیون نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند که خیلی از این آمار مربوط به کشورهایی است که زیرساخت لازم حتی برای سطح سوم را ندارند.

    https://derang.ir/%D9%86%DA%AF%D8%A7...8%D8%AA%D8%A7/
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تویوتا در نمایشگاه لاس‌وگاس CES 2017 اتومبیل مفهومی با فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از تصادف و حوادث را رونمایی کرد. این خودروی هوشمند خودران بوده و دارای هوش مصنوعی بنام Yui است که در حال حاضر concept i نام دارد.
    هوش مصنوعی Yui بکار رفته در مدل مفهومی تویوتا توسط مرکز تحقیقات و توسعه تویوتا با مشارکت و همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه میشیگان و موسسه تکنیکی MIT تولید شده است. دکتر گیل برات مدیر عامل مرکز تحقیقات تویوتا می‌گوید: هوش مصنوعی بکار گرفته در این خودرو در آینده جلوی تصادفات را که هزینه بسیار زیادی برای صاحبان خودرو و دولت‌ها در پر دارد می‌گیرد.

    https://www.ostadit.ir/toyota-concep...i-x-concept-i/
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کیا و هیوندای در اندیشه افزودن هوش مصنوعی به خودروهایشان

    هیوندای با همکاری شرکتی به نام SoundHound دستیار هوشمندی ساخته که می‌تواند چند فرمان را به‌صورت همزمان انجام دهد.
    پس از فراگیر شدن دستیار هوشمند در گوشی‌های پرچم‌دار، دور از ذهن نبود که شاهد این تکنولوژی در محصولات مختلف باشیم. در حال حاضر خودروهایی نیز به دستیار هوشمند مجهز شده‌اند و به نظر می‌رسد که استفاده از این تکنولوژی به‌زودی یکی از قابلیت‌های اصلی در خودروهای جدید باشد.
    دو شرکت کیا و هیوندای اعلام کردند از سال ۲۰۱۹ تمام خودروهای آنها مجهز به دستیار هوشمند می‌شود. این دو شرکت در استفاده از تکنولوژی‌های جدید نسبت به خودروسازهای دیگر همیشه یک قدم جلوتر بوده‌اند. به نظر می‌رسد در استفاده از دستیار هوشمند نیز کیا و هیوندای قصد دارند از رقبایشان عقب نمانند.
    علاوه بر اضافه شدن دستیار هوشمند به محصولات سال ۲۰۱۹ کیا و هیوندای، این دو شرکت می‌خواهند تمام محصولاتشان تا ۲۰۲۵ به کمک دستیار هوشمند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
    هیوندای با شرکتی به نام SoundHound همکاری داشته تا دستیار هوشمندی برای کنترل خودرو و دستگاه‌های هوشمند خانگی بسازد. به کمک این دستیار هوشمند، کاربر می‌تواند از راه دور خودرو یا اشیای هوشمند درون خانه‌اش را کنترل کند. این دستیار هوشمند مجهز به قابلیتی است که رفتار کاربر را بررسی کرده و با توجه به انتخاب‌های گذشته او تصمیم می‌گیرد.
    آنچه دستیار هوشمند هیوندای را با دستیارهای دیگر متفاوت می‌سازد، امکان اجرای چند فرمان مختلف به‌صورت همزمان است. درواقع کاربر می‌تواند بیش از یک فرمان به دستیار هوشمند دهد. انتظار می‌رود که هیوندای از دستیار هوشمند جدیدش در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کند.




    منبع خبر:
    Ubergizmo



    کیا و هیوندای در اندیشه افزودن هوش مصنوعی به خودروهایشان
    ویرایش توسط Sina homaei : 2018/04/29 در ساعت 17:23
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    قدرت هوش مصنوعی و فناوری انتقال دیتای بزرگ در خودروی احساسی هوندا / عکس


    فناوری اطلاعات > سخت افزار - هوندا با رونمایی از نمونه مفهومی خودروی الکتریکی خود به نام NeuV می‌خواهد نسل جدیدی از خودروهای احساسی را راهی بازار کند.


    به گزارش خبرآنلاین، کمپانی Cocoro SB موتور احساسی / emotion engine این خودرو را با کمک هوش مصنوعی/AI و علم رباتیک ساخته است و قرار است به‌طور رسمی در نمایشگاه لاس وگاس / CES 2017 رونمایی شده و به بحث گذاشته شود.

    این موتور به سخنان و حرکات راننده واکنش احساسی نشان می‌دهد و سعی می‌کند راننده خودرو را شاد و خندان و ریلکس نگه دارد.

    به‌زودی شاهد عرضه خودروهایی خواهیم بود که از طریق هوش مصنوعی با ما به‌طور کامل حرف زده و با توسعه دستیاران دیجیتالی کنار آنها، در مسافرتها خوابمان نخواهد برد!



    https://www.khabaronline.ir/detail/609430/ict/hardware
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تولید نرم افزاری برای جلوگیری از هک شدن خودروهای هوشمند



    شناسهٔ خبر: 4030886 - شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
    دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

    یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری به نام کارامبا نرم افزاری طراحی کرده که جلوی هک کردن خودروهای هوشمند را می گیرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تکنولوژی ریویو، امروزه خودروها با امکانات متنوع نرم افزاری و سخت افزاری عرضه می شوند که اتصال آنها به یکدیگر و همین طور شبکه های وای – فای را ممکن می کند. این امر خودروها را به طعمه های جذابی برای هکرها مبدل کرده تا بتوانند از راه دور کنترل فرمان، ترمز، سیستم تهویه مطبوع و حتی موتور آنها را در دست بگیرند.
    کنترل اتومبیل ها از راه دور توسط جانیان آنلاین می تواند به قیمت آسیب دیدن سرنشینان این خودروها و حتی مرگ آنها تمام شود و لذا ایمن سازی خودروهای هوشمند نوظهور از اهمیت انکارناپذیری برخوردار است.
    در سه سال اخیر به طور مرتب اخباری در مورد هک شدن اتومبیل های ساخت شرکت های خودروسازی مختلف منتشر شده و در یک مورد هکرها در سال ۲۰۱۵ توانستند کنترل ترمزهای یک Jeep Cherokee را در دست بگیرند. همین امر موجب شد شرکت سازنده فراخوان بازگرداندن و تعمیر ۱.۴ میلیون خودرو از این نوع را برای حل مشکل نرم افزاری سیستم Uconnect صادر کند.
    دیوید بارزیلای رییس و موسس شرکت Karamba Security که دو سال از فعالیت آن می گذرد، می گوید نرم افزار ضدهک خودروی این شرکت با بهره گیری از هوش مصنوعی بالا و قابلیت خودآموزی قادر به شناسایی بدافزارها قبل از موفقیت آنها جهت نفوذ به اتومبیل هاست. رویکرد خاص این نرم افزار قبل از آنکه خیلی دیر شود، امنیت خودرو را تامین می کند.
    این نرم افزار با بخش زیادی از واحدهای کنترل الکترونیک(ECU) تولیدی شرکت های گوناگون که در خودروهای امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، سازگاری دارد ولذا می توان آن را در زمان تولید خودرو در درون ECU گنجاند. بلوکه کردن کدهای مشکوک، مصون سازی ECU و ممانعت از ورود کدهای ناشناخته و ناسازگار با تنظیمات تعیین شده کارخانه خودروساز از جمله مزایای این نرم افزار است.
    Karamba در حال مذاکره با ۱۶ شرکت خودروساز و از جمله فورد است تا از این نرم افزار ضدهک در تولیدات شرکت های یاد شده استفاده شود.

    https://www.mehrnews.com/news/403088...85%D9%86%D8%AF
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ARM معماری جدید DynamIQ را برای خودروهای هوشمند و هوش مصنوعی معرفی کرد + عکس

    ARM معماری جدیدی با نام DynamIQ رونمایی کرده که به‌منظور بهینه‌سازی عملکرد هسته‌های Cortex-A برای استفاده در کاربردهایی نظیر خودروهای هوشمند، واقعیت افزوده و مجازی و هوش مصنوعی معرفی شده است.



    به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت، آرم، معماری چندهسته‌ای جدیدی رونمایی کرده است که DynamIQ نام دارد و به‌منظور بهینه‌سازی عملکرد هسته‌های پردازشی سری Cortex-A توسعه یافته است. معماری جدید آرم با داشتن انعطاف‌پذیری بالا این امکان را فراهم می‌کند تا در کاربردهایی نظیر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.
    آرم در حال آماده‌سازی نسل جدیدی از پردازنده‌ها است و این کمپانی بریتانیایی انتظار دارد نسل جدید پردازنده‌هایش، فروش خوبی تجربه کند. آرم اعلام کرده است که فروش ریزپردازنده‌های این کمپانی نرخ رشد بسیار بالایی تجربه می‌کنند و از این‌رو این کمپانی امیدوار است افزایش فروش به همین ترتیب ادامه داشته باشد. در طول سال‌های اخیر، پردازنده‌های آرم در طیف گسترده‌ای از محصولات نظیر گوشی‌های غیرهوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به‌طوری‌که در طول ۱۰ سال اخیر ARM به آمار عرضه یک میلیاردی دست پیدا کرده است.

    انقلاب گوشی‌های هوشمند باعث شده است فروش پردازنده‌های طراحی‌شده توسط آرم، رشد بسیار چشمگیری تجربه کنند. ناندان نایامپالی، مدیر ارشد گروه ARM اعلام کرد که این کمپانی بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۳ بیش از ۵۰ میلیارد پردازنده راهی بازار کرده است. در سال ۲۰۰۵ سالانه بیش از یک میلیارد هسته‌ی پردازشی مبتنی بر معماری آرم تولید می‌شد. رشد فروش به‌اندازه‌ای افزایش یافت که بر اساس آمارهای کمپانی، عرضه‌ی تعداد هسته‌های پردازشی مبتنی بر معماری آرم در سال ۲۰۰۹، به یک میلیارد در یک فصل رسید.
    با توجه به رشد فروشی که آرم در سال‌های اخیر تجربه کرده است، پیش‌بینی می‌شود این کمپانی تا چهار سال آینده نیز افزایش رشد زیادی تجربه کند. تا امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد پردازنده‌ی مبتنی بر معماری ARM راهی بازار شده است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۱ این تعداد به دو برابر افزایش پیدا کند.
    برای اینکه ARM در چهار سال آینده به آمار عرضه‌ی ۱۰۰ میلیارد پردازنده دست پیدا کند، تقاضا برای این پردازنده‌ها باید رشد نمایی داشته باشد. آرم هنوز در مورد چگونگی افزایش تقاضا برای پردازنده‌هایش برنامه‌ی خاصی ندارد. این کمپانی در پی آن است تا با ورود به کشورهای در حال توسعه در کنار افزایش حوزه‌های فعالیتش که شامل هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند می‌شود، رشد خود را تضمین کند. با توسعه‌ی روزافزون کاربردهای یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و افزایش استفاده از ماشین‌های هوشمند، تقاضا برای پردازنده‌های سریع با مصرف پایین انرژی نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند. موضوع افزایش تقاضا برای بازار گجت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز مطرح است؛ چراکه این حوزه هنوز در ابتدای راه قرار دارد و انتظار می‌رود با روند رو به رشد این فناوری و افزایش استقبال از آن، شاهد رشد تقاضا برای پردازنده‌های توسعه‌یافته برای این حوزه نیز باشیم.
    آرم با موضوع بهینه‌سازی عملکرد پردازنده‌های خود چندان غریبه نیست. در سال ۲۰۱۱ این کمپانی تکنولوژی یا معماری big.LITTLE را معرفی کرد که این امکان را در اختیار کمپانی‌ها قرار می‌دهد تا پردازنده‌های خود را به‌صورت چندلایه طراحی کنند. با استفاده از معماری big.LITTLE، می‌توان هسته‌های پردازشی را به‌صورت گروهی در یک تراشه جا داد؛ به‌طوری‌که گروهی از تراشه‌ها برای انجام پردازش‌های سبک و گروه دیگر برای انجام پردازش‌های سنگین مورد استفاده قرار گیرند. به گزارش ARM، استفاده از معماری big.LITTLE مصرف انرژی پردازنده را تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد.

    معماری چندهسته‌ای DynamIQ آرم بر اساس ایده‌ی استفاده از هسته‌های کوچک و بزرگ برای انجام پردازش‌های مختلف استوار شده است؛ به‌طوری‌که انعطاف‌پذیری معماری جدید امکان استفاده از هسته‌های big و LITTLE را در یک گروه فراهم می‌کند.
    نایامپالی در این خصوص می‌گوید:
    با توجه به اینکه معماری پردازنده‌ی big.LITTLE از دو خوشه یا گروه هسته با مشخصات متفاوت بهره می‌برد، می‌توان با ترکیب آن‌ها، پردازش‌های مختلف با نیازمندی‌های متفاوت را پوشش داد، حال آنکه هر گروه باز هم با هدف پوشش دادن سطوح مشخصی از پردازش‌ها به کار گرفته می‌شود. حال با معماری DynamIQ می‌توان به انعطاف‌پذیری بالایی دست پیدا کرد؛ به‌طوری‌که هر گروه از پردازنده‌ها با بهره‌گیری از هسته‌های قدرتمند و ضعیف می‌توانند عملکردی متفاوت با مصرف انرژی متفاوت به ارمغان بیاورند.
    معماری DynamIQ به این منظور طراحی شده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند به سرعت بالایی در انجام وظایف پردازشی با نیازمندی‌های مختلف به منابع دست پیدا کنند. با استفاده از معماری DynamIQ توسعه‌دهندگان می‌توانند تا ۸ هسته‌ی پردازشی را در هر کلاستر یا گروه مورد استفاده قرار دهند. هر هسته‌ در یک کلاستر بر اساس معماری داینامیک در فرکانس متفاوتی فعالیت می‌کند. همچنین باید به مدیریت بهتر حافظه اشاره کرد که تنها در زمان نیاز اقدام به اختصاص حافظه می‌کند. فناوری جدید مدیریت حافظه علاوه بر اینکه منجر به افزایش عملکرد پردازنده می‌شود، عمر باتری را در گجت‌های موبایل بیش از پیش افزایش دهد.

    فناوری DynamIQ آرم دستورات مربوط به یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را نیز به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌کند که می‌تواند بهینه‌تر شود و طی سه تا پنج سال آینده، از نظر عملکرد در پردازش‌های هوش مصنوعی ۵۰ برابر بهتر از سیستم‌های مبتنی بر Cortex-A73 امروزی عمل کند.
    معماری جدید داینامیک را باید خبر خوشی برای خودروهای هوشمند نیز تلقی کرد. با توجه به افزایش سرعت عملکرد پردازنده‌های مبتنی بر داینامیک، تراشه‌های مبتنی بر این فناوری جدید می‌توانند در سیستم‌های کمک‌راننده‌ی هوشمند نیز مورد استفاده قرار گیرند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، با استفاده از فناوری DynamIQ تولیدکنندگان خودرو می‌توانند سیستم کمکی در سطح D تولید کنند، که بالاترین سیستم کنترل هوشمند است.

    ARM اعلام کرده است که در ماه‌های آینده جزئیات مربوط به معماری جدید خود را ارائه خواهد کرد.


    جام جم کلیک - ARM معماری جدید DynamIQ را برای خودروهای هوشمند و هوش مصنوعی معرفی کرد + عکس
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    بی ام و برخی از ماشین های پیشرفته ای که تا به حال دیده نشده را تولید می کند. غول آلمانی خودرو سالانه 2.5 میلیون دستگاه را تولید و آنها را در سراسر جهان می فروشد.
    اما فناوری این شرکت تنها به تولید خودرو محدود نمی شود، بلکه مدل کسب و کار بی ام و بر پایه کلان داده ها بنا شده است که همه فرایند ها در طراحی، مهندسی، تولید، فروش و پشتیبانی مشتریان را تحلیل می کند. بی ام و با بهره گیری از هوش مصنوعی (AI)، تجزیه و تحلیل های پیش بینی آینده و سایر تکنولوژی های مدرن بر پایه کلان داده ها، قادر به تولید ماشین های امروز و ترسیم ماشین های آینده است.
    بی ام و بر این باور است که خودروهای آینده به جای تکیه بر انسان ها برای رانندگی، به گونه ای هوشمند و خودکار عمل خواهند کرد. تولید کنندگان بزرگ خودرو در جهان در پی چشم انداز خودروهای بدون راننده در آینده هستند البته بی ام و در این مسیر با اعتماد به نفسی بیشتر از سایر مدعیان حرکت می کند. اخیرأ بی ام و اعلام کرد که خودرو هایی با “هوشمندی سطح 5” را تا سال 2021 به بازار عرضه خواهد کرد.
    هوشمندی سطح 5 ، از مقیاس تعریف شده توسط وزارت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا در خصوص “چگونگی عملکرد قوانین رانندگی در رابطه با وسایل نقلیه هوشمند” فراتر رفته است. هوشمندی سطح 5 به این معنی است که خودرو بدون هیچ ورودی یا نظارت انسان، در هر شرایطی و در هر جاده ای و حداقل به اندازه توانایی یک انسان، قادر به راندن است.
    بی ام و و چشم همراه(Mobileye)
    جزئیات بیشتر در مورد چگونگی دستیابی به این سطح از هوشمندی، اوایل سال جاری منتشر شد، یعنی زمانی که بی ام و مشارکت خود را با شرکت اینتل اعلام کرد. قابل ذکر است که شرکت اینتل INTEL) ( اخیرا محصولی به نام چشم همراه “Mobileeye” را که یکی از برترین فناوری های بینایی کامپیوتری است، به ارمغان آورده است. “دید کامپیوتری” بر اساس ایده “یادگیری ماشین ها” است. دید کامپیوتری قصد ایجاد توانایی دیدن به کامپیوتر ها با استفاده از دوربین به جای چشم های بیولوژیکی و تفسیر اطلاعات به شیوه ای مشابه به مغز ما را دارد. این تکنولوژی، شکل پیشرفته ای از تشخیص تصاویر از داده ها و اطلاعات است که در عمل موارد مشابه آن “جستجوگر تصویر گوگل” “Google Image” و دیگر برنامه های یادگیرنده ماشین است. برنامه هایی که یاد میگیرند تصاویر را تفکیک و طبقه بندی کنند. ناگفته نماند که هرچه این ماشین ها بیشتر در معرض اطلاعات و داده باشند (به اینترنت متصل باشند) ماهر تر می شوند.
    البته، فراتر از مرتب کردن تصاویر گربه ها و سگ ها، “دید کامپیوتری” که در رانندگی هوشمند استفاده می شود باید قادر به خواندن تمام داده های ورودی از دوربین ها و سنسورهای اتومبیل و تجزیه و تحلیل آن ها با سرعت بالا و در لحظه به منظور انجام عکس العمل های اضطراری در سرعت 100 کیلومتر در ساعت باشد.
    اگرچه هنوز تا “خودمختاری کامل خودروها” چند سال مانده است، اتومبیل هایی که هم اکنون توسط بی ام و در حال انجام تست های جاده هستند به سطح “بسیار اتوماتیک” رسیده اند. انتظار می رود مدل های سری7 شرکت بی ام و مجهز به تکنولوژی چشم همراه(MOBILEYE) به زودی آماده عرضه باشند. اگرچه این خودرو، خودمختار و بدون راننده نخواهد بود، اما وسایل نقلیه با سطح سوم و چهارم خودمختاری، می توانند رانندگی را بدون هیچ کمکی انجام دهند، البته در این نسل از خودمختاری، انسان باید آمادگی عکس العمل و گرفتن کنترل کامل خودرو را در هر لحظه داشته باشد –این آمادگی انسانی به منظور رعایت قوانین وضع شده راهنمایی و رانندگی نیز می باشد.
    راننده خودکار
    گروهی از افراد که مفهوم عدم نیاز به رانندگی انسان، برایشان مفهوم جدیدی نیست، صاحبان Rolls Royce هستند، این برند (که متعلق به شرکت بی ام و است) نرم افزار رانندگی خوکار خود را با عنوان “راننده مجازی” نام گذاری کرده است. نام این مدل 103EX، از نام Eleanor بازیگر و مدل معروف الهام گرفته شده است.
    بدنه خودرو از یک قالب یکپارچه و بدون درز فلزی ساخته شده و زمانی که سرنشین آن پیاده می شود، ، یک فرش قرمز اختصاصی پیش روی او بوسیله چراغهای ال ای دی تعبیه شده، روشن می گردد.
    ما مطمئنا توان خرید چنین خودروی لوکسی را تا 10 سال آینده هم نخواهیم داشت، اما طراحی EX103 به ما نکاتی در مورد چگونگی استفاده از تکنولوزی هوش مصنوعی و خومختاری در جهت خدمت رسانی به ثروتمندان را می دهد. به احتمال زیاد برنامه های بی ام و برای یکی دیگر از برندهای معروف خود جز رولزرویس Rolls) (Royce، بر زندگی ما تاثیر خواهد داشت یعنی “مینی”.
    “مفاهیم خودمختاری مینی” نیز با هدف تولید محصولی مصرفی که به طور یکپارچه با زندگی ما در ارتباط است تعیین شده اند، همچون یک تلفن هوشمند و دیگر دستگاه های متصل به نت که تولیدکنندگان امیدوار به تولید آن ها هستند.
    بی ام و با تعدادی از دیگر پیشروان در زمینه هوش مصنوعی، از جمله آی بی ام (IBM) ، با هدف ساخت برنامه های کاربردی که احتمالا بازه گسترده تری از مشتریان را شامل می شود، قراداد شراکت و همکاری بسته است. پلتفرم کامپیوتری شناختی “واتسون” در خودروهای “i8 هیبریدی نمونه سازی شده”، به منظور بررسی چگونگی تعامل رانندگان با سیستم های اتومبیل شان مورد استفاده قرار گرفته بود.
    شرکت آی بی ام گفته است واتسون را با اهداف پایش خود تشخیصی ایراداتی که منجر به محدودیت عملکرد خودرو می شوند، مدیریت ارتباطات با سایر اتومبیل های خودمختار و شناسایی و سازگاری با نیازهای رانندگان، بکار خواهد گرفت.
    تحلیل موقعیت مکانی
    شرکت بی ام و از طریق مشارکت خود با ارائه دهنده خدمات موقعیت مکانی (که بی ام و همراه با ولکزواگن (Volkswagen) و دایملر (Daimler) در سال گذشته آن را از نوکیا خریداری کردند)، در حال حاضر اطلاعات مکانی را به منظور راه اندازی اولین موج خودروهای خودمختار جمع آوری کرده است.
    تمامی اطلاعات از قبیل ویدیوی ضبط شده از دوربین های جانبی، اطلاعات ارسالی از سنسورهای خودرو همچون نیروی ترمز، استفاده از برف پاک کن و چراغ جلو و اطلاعات موقعیت مکانی، همگی توسط وسایل نقلیه به منظور کمک به برنامه ریزی مسیر در اتومبیل های امروزی جمع اوری می شوند. این اطلاعات در آینده نیز می تواند به وسایل نقلیه چگونگی نشان دادن واکنش و رفتار در زمانی که کاملا خودمختار می شوند را آموزش دهد.
    یکی دیگر از نوآوری هایی که در حال حاضر در حال استفاده است، اما می تواند پایه و اساس پیچیده تر خدمات را در آینده ایجاد نماید، از طریق مشارکت با شرکت پارک موبایل(Parkmobile) که ارائه دهنده خدمات پرداخت هزینه پارکینگ از طریق موبایل است نشان داده می شود. طبق این معالمه، کلیه مدل های تولیدی بی ام و به طور سراسری به این سیستم مجهز می شوند. این امر به رانندگان اجازه می دهد تا قبل از راه افتادن به طرف مقصد، محل پارک خودروی خود را مشخص کرده و حتی هزینه آن را نیز پرداخت کنند. افزون بر مزیت بالا، این سسیستم به طور قطع موجب کاهش آلودگی های کربنی حاصل از وقفه 20 دقیقه ای پیدا کردن جای پارک توسط رانندگان می شود. در آینده که کلیه وسایل نقلیه خودمختار هستند، قرار است این قبیل سیستم ها موجب پرداخت های ماشین به ماشین و بدون دخالت انسانی شوند.
    تدارکات و تعمیر-نگهداری پیشگیرانه
    در حین انجام عملیات تولید در کارخانه های بزرگی همچون بی ام و ، حجم بالایی از اطلاعات از طراحی، تولید، تدارکات و توزیع تولید می شوند. برای هماهنگی کار، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی در بین 31 بخش مونتاژ در کارخانه های مختلف این شرکت در بیش از 15 کشور، شرکت بی ام و با شرکت ترادیتا (Teradata) به منظور خودکار سازی جریان داده ها و افزایش سرعت تصمیم گیری شروع به همکاری کرده است. از زمان شروع فرآیند تولید تا زمانی که خودرو فروخته می شود، سیستم هایی برای پیگیری هر یک از این فرآیند ها طراحی شده اند. این جریان یکپارچه اطلاعات، زمانی که میلیون ها قطعات در سراسر جهان جابجا می شوند، باعث افزایش راندمان در تدارکات و حصول اطمینان از استفاده بهینه از منابع می شود.
    تعمیر-نگهداری پیشگیرانه در سرتاسر خطوط تولید فعال است، بنابراین قطعات فرسوده و خطاهایی که منجر به مشکلات عملیاتی می شوند به سرعت مرتفع می گردند. اگر اختلاف تعداد منابع اولیه تولید یا دیگر منابع در چند کارخانه این شرکت ، زیاد باشد ، با استفاده از داده های ارسالی از هر یک از شعب کارخانجات و مدیریت و تحلیل آنها ، این مشکلات قابل حل خواهند بود. (انتقال مقداری از منابع اولیه تولید از محلی که دارای مازاد است به محلی که نیازمند همان منابع است)
    چه بی ام و موفق شود یا نشود وسایل نقلیه کاملأ خودمختار و خود کارآمد را به خیابان های ما بیاورد، کار این شرکت در توسعه سیستم ها و روش های انجام این کار، سهم بزرگی در آینده صنع خودرودر جهان ایفا می کند. با توجه به اندازه بزرگ این شرکت، داده ها و تجزیه و تحلیل های به این وسعت در صنعت خودرو از اهیمت بالایی برخوردار است – این واقعیت که آنها از خود به عنوان رهبران تکنولوژی یاد می کنند، حاصل از چشم انداز فکری و استفاده استراتژیک از مشارکت ها با شرکت های مکمل و گاهأ خرید آن شرکت ها است.
    تهیه و تنظیم: آکادمی تحول دیجیتالی


    چگونگی بکار گیری هوش مصنوعی و کلان داده توسط شرکت بی ام و “BMW” در جهت طراحی و تولید خودروهای آینده - آکادمی تحول دیجیتال
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    پیشرفت صنعت خودروسازی در گرو هوش مصنوعی

    به کارگرفتن هوش مصنوعی جهت برخورداری از تجهیزات روز دنیا و همچنین برطرف کردن مهم‌ترین نیازهای مصرف‌کنندگان در زمینه امنیت و راحتی خودروها امری انکارناپذیر است. در آینده‌ای نه‌چندان دور در ماشین‌هایی سوار می‌شویم که دیگر تحت کنترل و هدایت ما نخواهند بود، بلکه این ماشین‌ها هستند که ما را هدایت می‌کنند. سازندگان خودرو و تجهیزات آن و نیز محققان در صنعت خودروسازی در این زمینه اتفاق نظر دارند و بر این عقیده‌اند که صنعت خودروسازی می‌تواند تنها از این طریق دچار تحول شده و پیشرفت کند که روز به روز هوشمندتر شود. این تحول می‌تواند در دو زمینه ایمنی و راحتی خودرو اتفاق بیفتد که هر دو آنها دو معیار فروش قابل ملاحظه در صنعت حمل‌و‌نقل خواهد بود. دیوید لاونچر، مسئول بازاریابی محصولات شرکت خودروسازی ولوو در فرانسه می‌گوید: «در آخرین نظرسنجی‌هایی که از مشتری‌های شرکت انجام شده است ارزش کاربردی و امنیت خودرو از مهم‌ترین مباحث بوده و دقیقا پس از قیمت و طراحی خودرو قرار می‌گیرد.» اما این نکات تنها با به کارگیری هوش مصنوعی قابل بهبود و پیشرفت خواهد بود، زیرا تکنولوژی‌های امروزی هریک به محدودیت‌ها و موانع خود رسیده‌اند. برای مثال سیستم‌های ترمز و نیز لوازم و تجهیزات خودرو، به‌ویژه در موارد تغییر شکل در اثر تصادف دیگر قادر نخواهند بود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته و نقص‌های خود را برطرف کنند. این تکنولوژی‌ها پیش از این به سطح مطلوب خود رسیده‌اند. در ملاحظاتی که توسط مدیر پروژه حمل‌و‌نقل بدون راننده در موسسه تحقیقات تکنولوژی فرانسه انجام گرفته این مسئله بیان شده است: «امروزه شیوه‌های قدیمی برنامه‌ریزی تنها به درد رانندگی‌های پیچیده و سخت می‌خورد اما موقعیت‌هایی که وسایل نقلیه با آن روبه رو هستند بی‌نهایت است و همین ما را مجبور می‌کند سیستم‌های سازگار با محیط را ارتقا داده و سیستمی مانند سیستم یادگیری ماشینی را راه‌اندازی کنیم که به کامپیوتر این امکان را می‌دهد تا در موقعیت‌های جدید بدون آنکه از قبل برنامه‌ریزی شده باشد تصمیم بگیرد و همچنین یاد بگیرد در موقعیت‌های مشابه دیگر چگونه عکس‌العمل نشان دهد. ولوو حتی در نظر دارد با اجرای پروژه جدید خود به نام Drive Me از این هم فراتر برود. خودروساز سوئدی خودروهای جدید خود را به سیستم یادگیری هوشمندی مجهز خواهد کرد و این سیستم را به کمک موتورهای محاسباتیDrivepx2 که به وسیله غول آمریکایی تکنولوژی‌های داده‌پردازی بصری (Nvidia) ساخته شده راه‌اندازی می‌کند. یادگیری هوشمند بیش از آنکه موقعیت‌هایی را که می‌تواند ارائه دهد پیش‌بینی کند، به خودرو این امکان را می‌دهد تا محیط خود را شناسایی کرده و متناسب با محیط واکنش نشان دهد. این سیستم با سیستم یادگیری ماشینی تفاوت‌های اساسی دارد. این تکنولوژی امکان تحلیل تصاویر و تصمیم‌گیری و انجام واکنش را برای خودرو فراهم می‌کند. اما مدیر تجاری این موسسه آمریکایی به یک مانع در انجام پروژه اشاره می‌کند و می‌گوید: «ما در اجرای محاسبات به موانع و محدودیت‌هایی برخورد کردیم، برای مثال اگر خودرو معلق بزند و لاستیک‌ها در هوا بمانند سیستم کارایی خود را از دست خواهد داد و این یک محدودیت بزرگ است.» اما این سیستم قوی می‌تواند در چند میکرو ثانیه عکس‌العمل نشان دهد و هربار حادثه‌ای که به وسیله سیستم شناخته نشده است اتفاق می‌افتد، سیستم واکنش صحیح را یاد گرفته و اطلاعات را به دیگر خودروها نیز می‌فرستد. سیستم یادگیری هوشمند به خودرو امکان می‌دهد خود را با محیط مطابقت دهد. محققان همچنین در تلاشند تا کارایی این سیستم را به بالاترین حد خود برسانند به طوری که در این سه سال اخیر توانستند عملکرد این سیستم را تا 50 برابر افزایش دهند. شرکت آلمانی سازنده تجهیزات خودرو، bosch نیز از هوش مصنوعی در ساخت وسایل و تجهیزات مورد نیاز خودرو استفاده کرده و نمونه‌ای از آن ساخت رادارهایی است که به خودرو امکان می‌دهد در هر شرایطی پاسخ داده و عکس‌العمل نشان دهد. فروش این رادار‌ها در چندسال اخیر به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده و در سال 2015 نسبت به سال قبل از آن فروش رادارهای هوشمند این شرکت دو برابر شده است. اما لازم است به ساخت و پیشرفت تجهیزات در زمینه ایمنی خودرو نیز اشاره کنیم. شرکت‌های سازنده تجهیزات ایمنی خودرو به دنبال کسب عنوان پنج ستاره از یورو NCAP هستند، این ساختار امنیت خودرو‌ها را در یک مقیاس صفر تا پنج اندازه‌گیری می‌کند. این شرکت‌ها برای کسب عنوان برتر سعی دارند هرچه بیشتر از تکنولوژی هوش مصنوعی در ساخت تجهیزات ایمنی خودرو استفاده کنند. برای مثال برای امنیت بیشتر خودروها به سیستمی مجهز خواهند بود که به یکدیگر در هنگام خطر هشدار می‌دهند و همچنین هنگام تصادفات ناگهانی این خودروها هستند که به کمک یکدیگر می‌آیند. سیستم ترمز اتوماتیک هم با به کارگیری هوش مصنوعی رو به بهبود است. این تکنولوژی در پیش‌بینی مسیرها نیز خوش درخشیده است. برای مثال وقتی ماشین در خیابان در حال حرکت است می‌تواند همزمان حرکات یک موتورسوار را که در حال حرکت است تفسیر کند. برای مثال زمانی‌که موتورسوار دست خود را به سمت چپ می‌گیرد تا بپیچد خودرو این حرکت او را تفسیر کرده و واکنش مناسب را از خود بروز می‌دهد. انجام این کار تنها در چند میکرو ثانیه از قابلیت‌های هوش مصنوعی است. اما هوش مصنوعی قابلیت‌های بسیار بیشتری خواهد داشت که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود.
    * منبع: les echos


    http://forsatnet.ir/news/daily-note/...%B9%DB%8C.html
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    برخلاف تمام تلاش‌های هوآوی برای تبلیغ توسعه متن‌باز هوش مصنوعی در پلتفرمش، تاکنون موارد استفاده زیادی برای NPU وجود نداشته است. در یک دستگاه نو، می‌توانید متوجه استفاده از آن در چیزهایی مثل اپلیکیشن دوربین بشوید که می‌تواند سوژه را درصحنه به کمک سیستم شناسایی تصویر به‌صورت خودکار تشخیص داده و تنظیمات عکس را مطابق با آن تغییر دهد. پس در کنگره جهانی موبایل هفته گذشته، هوآوی می‌خواست که Kirin 970 را در شرایطی کمتر انتزاعی و بیشتر فیزیکی مورداستفاده قرار دهد. اگر این تراشه قادر به راندن یک خودرو بود، چه اتفاقی می‌افتاد؟
    در پارکینگ استادیوم نمادین Camp Nou در بارسلون، هوآوی دقیقاً اقدام به همین کارکرده و افزود که این اولین بار است که یک خودروی بدون نیاز به راننده، توسط یک گوشی هوشمند کنترل می‌شود. برای انجام این کار، یک دستگاه میت 10 پرو به داشبورد یک خودروی پورشه پانامرا چسبانده شد، به دوربینی که در جعبه چوب اسکی‌های بالای سقف خودرو قرار داشت متصل شد و اتصالی هم به سیستم حرکت خودرو ایجاد شد؛ به‌این‌ترتیب یک ماشین عادی را به خودروی بدون نیاز به راننده‌ای بدل کردند که قادر به تشخیص و مانور دادن در اطراف اشیاء خاصی بود. باید بگوییم که هوآوی به خودروهای بدون نیاز به راننده علاقه‌مند نشده است، این تنها به نمایش گذاشتن نمونه‌ای از توانایی‌های تراشه Kirin 970 بود.
    این رانندگی تستی از دو قسمت تشکیل می‌شد: یک رانندگی آهسته با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت که در آن خودرو و گوشی درباره 3 نوع مانع از جنس مقوا «یاد گرفتند» و دیگری رانندگی با سرعت 48 کیلومتر بر ساعت که در آن خودرو باید از یکی از این 3 مانع که سر راهش قرار داشت، دوری کند.
    بعد از رانندگی اول، برای خودرو مشخص کردند که در صورت مشاهده هر نوع مانع چه‌کاری را انجام دهد. برای سگ به سمت چپ بپیچد و آن را رد کند، برای توپ بزرگ فوتبال به سمت راست حرکت کرده و مانع را رد کند و برای مردی که سوار بر دوچرخه بود، ترمز شدید گرفته و کاملاً بایستند. در رانندگی دوم نیز یکی از کارمندان هوآوی یک مانع را به انتخاب خودش سر راه خودرو قرار می‌داد.

    تماشا کنید: وقتی هوش مصنوعی میت 10 هواوی یک خودرو پورشه را می‌راند! | فارنت
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 4 نخست 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 33

موضوعات مشابه

  1. ۶ تاثیر هوش مصنوعی در زندگی آینده انسان‌ها
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:33
  2. اندر احوالات هوش مصنوعی در ایران
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:30
  3. هوش مصنوعی اولین قربانیان خود را گرفت!
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:30
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  5. ۸۰ درصد گوشی‌ها به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 16:41

مجوز های ارسال و ویرایش