ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 7 از 8 نخست ... 5678 آخرین
نمایش نتایج: از 61 به 70 از 71
  1. #61
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    امروزه هوش مصنوعی (A.I.) و سایر تکنولوژی های روز در حال تغییر چهره مشاغل و کسب و کارها هستند. بر اساس پژوهشی مشهور، ۴۷ درصد از مشاغل موجود در ایالات متحده در دهه های آتی در معرض خطر بالقوه ماشینی شدن قرار دارند. با نت نوشت همراه باشید تا با ۸ حرفه ای آشنا شوید که در آینده تحت تاثیر انقلاب هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

    ۱- وکلا

    همان طور که فیلم ها و سریال های تلویزیونی نشان می دهند، وکالت کار فوق العاده ای است: حرفه ای با درآمد بالا که وضعیت اجتماعی مناسبی دارد. با این حال، استخدام وکیل نیز برای خیلی ها گران تمام می شود. همچنین بخش قابل توجهی از آنچه برخی از وکلا به صورت روزانه انجام می دهند کارهای روتین و تکراری است که هوش مصنوعی به راحتی می تواند از عهده آن بربیاید. در حالی که برخی پرونده های سفارشی همچنان به انسان نیاز دارند، A.I. می تواند به انجام وظایفی از قبیل یافتن مدارک و شواهد قانونی (فرایند پیش از محاکمه که در آن وکلا تصمیم می گیرند کدام سند مربوط به پرونده است) در برخی پرونده ها کمک کنند. ربات ها همچنین می توانند جریمه پارکینگ را صادر کنند و یا به پرونده های طلاق رسیدگی نمایند.

    پس هیچ امیدی وجود ندارد؟

    با اینکه هوش مصنوعی برخی فرصت های شغلی در این زمینه را تسخیر خواهد کرد و فعالیت وکلای جوان ممکن است دشوارتر از همیشه شود، اما مشاغلی که ترکیبی از قوانین و علوم رایانه ای هستند (نظیر چگونگی تبدیل قوانین به الگوریتم ها) می تواند فرصت های شغلی جدیدی ایجاد کند.

    ۲- روزنامه نگاران

    برخی معتقدند یک الگوریتم هرگز نمی تواند نوشتاری قانع کننده و روان ارائه دهد. اما مواردی از به کارگیری رباتها برای تولید گزارش های ورزشی و سایر مقالات خبری وجود دارد و حتی برخی تلاش کرده اند از A.I. برای روزنامه نگاری تحقیقاتی عمیق تر استفاده کنند. بنابراین حرفه روزنامه نگاری نیز دربرابر تهاجم هوش مصنوعی کاملا ایمن نخواهد بود. با این حال، پیشرفت های خلاقیت محاسباتی و هوش مصنوعی تولید کننده نوشتار، در کنار وضعیت نامناسب مالی بسیاری از شرکت های رسانه ای نشان می دهد که نتایج به هیچ وجه برای واژه سازان خوش بینانه نیست.

    پس هیچ امیدی وجود ندارد؟

    با این حال باید توجه داشت A.I. دشمن انسان ها نیست. ربات ها می توانند محققینی برای روزنامه نگاران انسانی محسوب شوند که با توانایی تحلیل آمارها و کشف الگوهای جالب در داده ها می توانند منجر به روش های کاملا جدیدی برای ارائه داستان ها شود.

    ۳- رانندگان

    فرانک لوی (Frank Levy) و ریچارد مارنن (Richard Murnane) اقتصاددانانی از MIT و هاروارد، در فصلی از کتاب خود که در سال ۲۰۰۴ با عنوان رهیافتی جدید در کار (The New Division of Labor) منتشر شد، استدلال کرده اند که کامپیوترها هرگز قادر به رانندگی خودرو (به دلیل پیچیدگی های فراوان اطلاعات مربوط به این کار)، نخواهند بود. البته، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و انجام هزاران مایل رانندگی آزمایشی توسط خودروهای خودران و بدون راننده، این دیدگاه رد شده است. پیش بینی می شود در آینده، ناوگان وسایل نقلیه خودران متعلق به شرکت هایی نظیر Uber، تاثیر زیادی بر حرفه تاکسیرانی خواهند گذاشت. علاوه بر آن با عملیاتی شدن کامیون های خودران اتفاق یکسانی برای رانندگان کامیون و ترانزیت بار روی خواهد داد.

    پس هیچ امیدی وجود ندارد؟

    بر اساس بازخورد Uber در برخی از شهرهای بزرگ مانند لندن، راننده های انسانی می توانند مدت زمان کوتاهی می توانند در برابر ماشین های خودران مقاومت کنند. با این حال متاسفانه، همان طور که آژانس های تاکسیرانی نتوانستند در برابر تاکسیرانی اینترنتی مقاومت کنند، رانندگان نیز باید به فکر تغییر حرفه خود در آینده باشند.

    ۴- آشپزها

    با توجه به این موضوع که بردهای الکترونیکی ربات ها معمولا به دما حساس اند و معمولاً نیاز به خنک کننده هایی دارند، کار کردن یک ربات در آشپزخانه ای گرم ایده ای وحشتناک به نظر می رسد. اما A.I. ها همیشه ما را متعجب کرده اند. شرکت IBM به تازگی نمونه ای از یک ربات آشپز ساخته است که سرآشپز واتسون نامیده می شوند. این ربات قادر به تولید غذاهای کاملا جدیدی به کمک دستورالعمل های شگفت آور مبتنی بر دانش این ربات از شیمی طعم ها و مزه ها است. علاوه بر این، ربات هایی مانند Miso، قادر به پخت برگر هایی برای مشتریان رستوران ها می باشند و با سرعتی در حال خدمت رسانی اند که برای آشپزها دستیابی به آن بسیار سخت می باشد. همچنین در برخی رستوران ها پهپادهایی سفارشات مشتریان را برایشان می آورند و حتی دیگر به پیشخدمت های انسانی نیز نیازی نیست.

    پس هیچ امیدی وجود ندارد؟

    مردم همواره سعی در استفاده از فناوری های جدید به نفع کسب و کار خود دارند. اگر شما یک آشپز باشید، در آینده می توانید از ربات های آشپز برای افزایش میزان فروش خود و طبخ غذاهای جدید استفاده کنید. همچنین با استفاده از فناوری هایی مانند تولید مواد غذایی به کمک چاپ سه بعدی (۳D food printing) امکان ایجاد ایده های کاملا جدیدی وجود دارد که قبلا غیر قابل تصور بود.

    ۵- تجزیه و تحلیل مالی

    مانند حرفه وکالت، کار در بخش مالی به طور سنتی با وضعیت اجتماعی مناسب و درآمدی بالا همراه است. با این حال هوش مصنوعی در حال تسخیر این حرفه نیز می باشد. رایانه ها می توانند الگوها را به سرعت تشخیص داده و معاملات را سریعتر از حرفه ای ترین تحلیلگران انسانی انجام دهند. با توجه به میزان تراکنشی که در این حوزه انجام می گیرد که گاهی تا میلیاردها دلار (یا بیشتر) می رسد، جای تعجب نیست که ماشین ها به کمک ابزار یادگیری و تحلیل خود کاملا می توانند این حرفه را تصاحب نماید. برخی برآوردها نشان می دهد که در دهه آینده حدود ۳۰ درصد از مشاغل بخش بانکی توسط ماشین ها انجام می گیرد.

    پس هیچ امیدی وجود ندارد؟

    باید توجه داشت ممکن است برخی فرصت های شغلی در این حوزه کاهش یابند، اما مطمئنا فرصت های شغلی جدیدی نیز ایجاد خواهند شد. فرصت های جدید شامل افرادی خواهد شد که علوم مالی را با دانش کامپیوتر و ریاضی ترکیب کرده و به توسعه الگوریتم هایی در این زمینه کمک نمایند.

    ۶- بازاریابی تلفنی و خدمات امور مشتریان

    امروزه ربات های سخنگو و دستیاران هوشمند، نسبت به گذشته پیشرفته تر و باهوش تر شده اند، که نمونه بارز آن در ابزارهایی نظیر دستیار هوشمند کمپانی گوگل Google Home و الکسای شرکت آمازون ظهور کرده اند. این پیشرفت ها برای بسیاری از کارمندان در بخش های بازاریابی تلفنی و خدمات پشتیبانی، که اغلب براساس الگویی خاص فعالیت می کنند، خبر خوبی نخواهد بود. همچنین برخلاف مشکلات ذاتی در برقراری تماس های مستقیم مشتریان با کارمندان خدمات پشتیبانی (نظیر منتظر ماندن افراد به دلیل اشغال بودن خط)، ربات های سخنگوی هوشمند می توانند این مشکلات را برطرف کرده و در این حرفه خدمت رسانی کنند.

    پس هیچ امیدی وجود ندارد؟

    در این حوزه نیست همکاری انسان و ربات احتمالا مشارکتی خواهد بود. برای نمونه یک شرکت ارائه دهنده خدمات هوش مصنوعی با نام Mattersight از تکنولوژی تشخیص صدا برای تشخیص نوع شخصیت مشتریانی که تماس گرفته اند استفاده کرده و آنها را به کارمندانی با تیپ شخصیتی مشابه وصل می کند. انجام این کار در عین حال که به طرز چشمگیری طول تماس ها را کاهش داده، مشکل مشتریان نیز با سرعت بیشتری حل می شود. علاوه بر این، شرکت هایی مانند توییتر از کارشناسان انسانی برای بررسی و صحت اطلاعات ارائه شده توسط الگوریتم ها استفاده می کنند – مانند شناسایی و بررسی اطلاعات یک ترند خاص. به عبارت دیگر، این مشاغل هنوز هم ممکن است وجود داشته باشد، اما شما به جای پاسخگویی به یک انسان با یک هوش مصنوعی در تعامل هستید.

    ۷- پزشکان

    در حوزه پزشکی نیز بی تردید تکنولوژی های پیشرفته بر طیف وسیعی از تخصص های پزشکی تاثیر خواهد داشت. الگوریتم هایی که می توانند بیماری ها را تشخیص دهند، رایانه هایی که توصیه هایی در مورد بهترین روش درمان سرطان ارائه می کنند، A.I. های داروساز، دستگاه های پوشیدنی هوشمند که می توانند به درمان اختلالات فیزیکی کمک کنند و حتی ربات هایی که عمل جراحی انجام می دهند، نمونه هایی از حوزه فعالیت ربات ها در پزشکی آینده می باشند. با توجه به درخشش کامپیوترها در ضبط و تجزیه و تحلیل داده ها، پیش بینی می شود در آینده هرکس یک ربات پزشک در جیب خود داشته باشد.

    پس هیچ امیدی وجود ندارد؟

    هرچند تا زمانی که تشخیص و حتی جراحی توسط ربات ها مدیریت شود، فاصله زیادی داریم اما در آینده نزدیک، ربات ها به پزشکان و کارکنان مراقبت های پزشکی خدمت رسانی می کنند و آنها را تقویت خواهند کرد، نه اینکه جایگزین آنها شوند.

    ۸- کارکنان ساختمانی و سایر کارهای سخت

    بدون شک هم اکنون کارهای یدی زیادی نظیر چیدن آجرها در بناهای در حال ساخت، کار در انبارها یا جمع آوری میوه ها و سبزیجات در یک مزرعه، وجود دارد که می تواند توسط ربات ها انجام گیرد. مزیت این ربات ها، توانایی کار کردن بدون توقف و بدون خستگی است. این ویژگی احتمالا در هیچ یک از مشاغل وجود ندارد. همچنین در کارهای یدی مالیاتی نیز در کار نیست.

    پس هیچ امیدی وجود ندارد؟

    تمام مشاغلی که ما تا اینجا ذکر کرده ایم که ماشینی خواهند شد، ربات ها مزیت هایی نسبت به انسان ها داشتند، اما در اینجا که کار به مهارت و چالاکی بستگی دارد هنوز انسان ها مزیت بیشتری نسبت به ربات ها دارند. به عنوان مثال، انبارهای آمازون از ربات هایی که توسط Kiva Systems توسعه یافته اند برای جابجایی و انتقال قفسه ها استفاده می کنند و آنها را نزد کارگران ثابت انسانی می برند که موارد مورد نیاز را از قفسه بر می دارند و آماده بسته بندی و فروش می نمایند. به همین ترتیب، ربات های بنا می توانند آجرها را بچینند، اما نیاز به انسانی برای ریختن دوغاب و تکمیل نهایی کار دارند. در حال حاضر بسیاری از روبات ها به عنوان همکاری در کنار انسان ها کار می کنند تا اینکه بخواهند جای آنها را بگیرند.

    هوش مصنوعی بزودی شاغلان این ۸ شغل را بیکار خواهد کرد! | اخبار تبلیغات
  2. #62
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه هوش مصنوعی بر تجربه کاربری (UX) تاثیر می‎گذارد؟

    طراحی وب‌سایت هم هنر است و هم علم که حوزه‎های مختلفی از هنر و فناوری را در بر می‎گیرد. امروزه فناوری هوش مصنوعی (AI) و تجربه کاربری (UX) در طراحی وب‌سایت، دو موضوع کاملاً به هم وابسته و جدانشدنی هستند. در واقع هر کدام از این موضوعات اثری مستقیم بر روی دیگری دارد. یکی از باورهای رایج و درعین‌حال غلط این است که هوش مصنوعی جایگزین انسان در تجربه کاربری UX شده است. اما واقعیت این است که هوش مصنوعی ابزاری است برای کمک به خلق تجربه کاربری لذت بخش.
    چند سالی است که از الگوریتم‌های هوشمند برای شخصی‌سازی، بهینه‌سازی و تغییردر چگونگی تعامل کاربر با رابط کاربری استفاده می‎کنند. شرکت‌هایی مثل گوگل، نت فلیکس، پاندورا، فیس‌بوک، آمازون و …از هوش مصنوعی برای ارائه محتوای مناسب به کاربر استفاده می‌کنند.
    پیشرفت سیستم‎های هوشمند بر فرایند طراحی User Experience تاثیر می‎گذارد. Grid یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد که هوش مصنوعی چگونه بر طراحی تجربه کاربری تأثیر می‌گذارد. این سیستم مدیریت محتوا، با استفاده از هزاران صفحه وب سایت با طراحی‌های منحصربه‌فرد، یک سایت آماده و شخصی سازی شده با توجه به نیاز کاربران، ارائه می کند.

    با این سیستم، کاربر، تنها اقدام به بارگذاری محتوا بر روی وب‌سایت می‌کند و سپس این سامانه با استفاده ازهوش مصنوعی یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو (SEO) تحویل کاربر می‎دهد.
    آیا هوش مصنوعی جایگزین متخصصان تجربه کاربری شود؟

    به نظر می‎رسد روی کار آمدن سیستم مدیریت محتوای Grid اولین قدم در جهت کاهش وابستگی تجربه کاربری UX به انسان است، اما احتمال جایگزینی Artificial Intelligence با انسان به‌عنوان طراح UX بسیار کم است. مجموعه داده ها و همچنین برنامه نویسی همواره محدودیتی هایی برای هوش مصنوعی ایجاد کرده است که تنها انسان ها قادر به انجام آن هستند. از طرفی هوش مصنوعی نمی‌تواند در مقابل خواسته‌های غیرمعمول کاربر از وب‌سایت واکنش مناسبی از خود نشان دهد.

    مقاله مرتبط: آیا ماشین ها جایگزین شغل شما خواهند شد؟

    طراحی و توسعه UX به همان اندازه که هنر محسوب می‌شود به‌عنوان شاخه‌ای از علم نیز شناخته می‌شود. نکته مهم این است که در طراحی یک وب‌سایت، طراح وب‌سایت نقش بسیار مهمی بازی می‌کند. زیرا طراحی خلاقانه و مبتکرانه یک وب‌سایت نیازمند احساس و قدرت درک بالا است. شاید چیزی که برای سیستم مدیریت محتوا معقول و درعین‌حال مناسب شناخته می‌شود لزوماً باعث بهبود UX نشود.
    اگر روزی کامپیوترها بتوانند برای حل مسائل مختلف از روش‌های ابتکاری استفاده کنند و از طرفی بتوانند نسبت به تجربه کاربری و همچنین ارائه ایده‌های نو و خلاقانه در این زمینه به درک درستی برسند، آن زمان می‌بایست نسبت به بقای شغل برای نسل بشر نگران بود.
    تجربه کاربری UX چگونه بر روی هوش مصنوعی اثر می‌گذارد؟

    تجربه کاربر باعث ارتقای ظرفیت‌های هوش مصنوعی می‌شود. هوش مصنوعی بدون وجود انسان، نتایج با کیفیتی که کاربران انتظار دارند ارائه نخواهد نمی‎کند.
    برای روشن شدن موضوع می‌توان قابلیت‌های یادگیری عمیق در شبکه اجتماعی فیس‌بوک را بررسی کرد. الگوریتم‌های بکار رفته در یادگیری عمیق فیس‌بوک امکان دسترسی آسان کاربر به مجموعه‌ای از محتوای مرتبط را فراهم می‌کند. اما بدون طراحی مناسب UX، کاربر برای دسترسی به محتوای مناسب و همچنین تعامل با رابط کاربری هوش مصنوعی دچار مشکل خواهد شد.
    به بیان دیگر user experience اثر مستقیمی بر روی قابل‌استفاده بودن فناوری هوش مصنوعی در وب‌سایت دارد. برای برقراری تعامل بهتر میان هوش مصنوعی و تجربه کاربری، متخصصان تجربه کاربری باید به هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از متغیرهای دخیل در طراحی نگاه کنند. درست شبیه به توسعه محتوا و رابط کاربری، در بسیاری از موارد برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی نیاز به وجود متخصص تجربه کاربری است. کار این متخصص ارزیابی نتایج تولیدشده توسط هوش مصنوعی و بازبینی دوباره کدها است.

    مقاله مرتبط: ١٠ سایت برای آموزش آنلاین UI و UX

    یک کامپیوتر می‌تواند با توجه به انبوهی از داده‌ها مسئله‌ای را حل کند ولی اینکه بتواند برای حل مسئله از راه‌حل خلاقانه‌ای استفاده کند تنها باوجود یک متخصص UX انجام می‌شود. به زبان ساده‌تر برای ارتقا عملکرد هوش مصنوعی و رسیدن به دنیای کاملاً دیجیتال نیاز به یک متخصص تجربه کاربری است.
    چگونه طراحان UX می‌توانند از هوش مصنوعی برای بهبود کار خود استفاده کنند؟


    یکی از مواردی که اغلب طراحان UX در روند طراحی از آن متنفرند، انجام وظایف غیر مرتبط و معمولی در فرآیند طراحی UX است. اما با کمک هوش مصنوعی در هنگام طراحی، طراح تنها باید بر روی دغدغه‌هایی از قبیل طراحی خلاقانه تمرکز کند. در واقع لازم نیست کاربر بر روی مسائل فنی هزینه و وقت خود را هدر دهد.
    سیستم‌های هوشمند مدیریت محتوا مانند Grid می‌توانند از UX و همچنین استوری بوردهای از پیش آماده برای پردازش نتایج تست A-B استفاده کنند. در این روش به‌جای اینکه طراح ساعت‌ها وقت خود را برای ساخت مدل‌های مختلف هدر دهد، می‌تواند بلافاصله از UX و استوری برد آماده استفاده کند و بلافاصله پس از دریافت بازخورد و نظر صاحب وب‌سایت، جنبه‌های دیگر وب‌سایت را نیز ارزیابی کرده و نهایتاً کاربر روی محصول نهایی را شروع کند.
    از دیگر مزایای استفاده از AI در طراحی UX استفاده از مزایای تجزیه و تحلیل وب‌سایت با استفاده از هوش مصنوعی است. این قابلیت در بازاریابی و فرآیند تجربه کاربری ارزشمند است. در دنیای پرمشغله امروزی، توانایی شرکت برای شناسایی نیازهای کاربر و ارائه پیام پاسخ مناسب به نیازهای کاربر بسیار مهم و پراهمیت است.
    فهم هوش مصنوعی از طریق UX


    علاوه بر اینکه طراحان UX باید بر چالش‌هایی که در استفاده از هوش مصنوعی با آن مواجه می‌شوند، غلبه کنند، باید به فهم کاربران از هوش مصنوعی نیز توجه داشته باشند. نتایج مطالعه‌ای که اخیراً توسط دانشگاه ویسکانسین انجام‌شده است، نشان می‌دهد که کاربران معمولاً از خطاهای دستگاه‌های خودکار کمتر از خطاهای انسانی چشم‌پوشی می‌کنند.
    محققان در این مطالعه دریافتند که شرکت‌کنندگان درصورتی‌که از کامپیوتر پیشنهادهای غیرقابل قبولی را دریافت کنند به‌سرعت ارتباط را قطع می‌کنند. اما اگر همین پیشنهادها را از یک انسان دریافت کنند، تمایل بیشتری برای ادامه تعامل و ارتباط دارند. هنوز منشأ بروز این رفتارها مشخص نیست اما در بسیاری از موارد به این دلیل که کامپیوتر فاقد هرگونه احساسات است، این رفتارها رخ می‌دهد.

    مقاله مرتبط: آینده فرم‌ های الکترونیکی، تعاملات محاوره ای

    در واقع یک انسان می‌تواند مکالمه خود را با یک کامپیوتر قطع کند بدون اینکه نسبت به آسیب دیدن روحی کامپیوتر نگرانی داشته باشد. معمولاً افراد در هنگام برقراری ارتباط با فردی که او را می‌شناسند، تمایل دارند تا احساساتی مانند بخشش و مهربانی بیشتری را از خود نشان دهند. توجه به این موضوع در دنیای کسب‌وکار می‌تواند تأثیر عمیقی بر روی فرآیند جلب مشتری بگذارد.
    ورود به دنیای طراحی UX مبتنی بر هوش مصنوعی


    توسعه‌دهندگان تجربه کاربر و همچنین هوش مصنوعی می‌توانند از مزایای بکار گیری هر دو حوزه در کسب‌وکار خود استفاده کنند. واقعیت این است که این دو حوزه به یکدیگر وابسته و مرتبط هستند. توجه به نکات زیر برای استفاده بهینه از هر دو حوزه هوش مصنوعی و UX در طراحی وب‌سایت دارای اهمیت است.
    تمرکز بر تغییرات کوچکی که به‌درستی برنامه‌ریزی شده‌اند
    از هوش مصنوعی و به‌طور کلی می‌توان در تمامی بخش‌ها و مراحل طراحی UX استفاده کرد. برای مثال به‌جای اینکه از یک الگوریتم برای تغییر محتوای واقعی وب‌سایت و طراحی آن استفاده شود، می‌توان از الگوریتم‌های هوشمند برای شناسایی و تغییر رابط کاربری بر اساس سلایق کاربر وب‌سایت استفاده کرد. وقتی‌که طراح الگوریتمی را ارائه می‌کند که باعث افزایش کنترل روی محصول نهایی می‌شود، ریسک تعامل افزایش می‌یابد. هر چه بر روی تغییرات کوچک سرمایه‌گذاری شود، بهتر می‌توان از هوش مصنوعی برای خدمت‌رسانی به مشتری استفاده کرد.
    همکاری با متخصصان هوش مصنوعی
    برقراری ارتباط با متخصصان هوش مصنوعی و همچنین توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی مزایای منحصربه‌فردی را به دنبال خواهد داشت. زیرا تجربه‌های مختلف این متخصصان می‌تواند در پیشرفت کار بسیار مفید باشد. در واقع متخصصان هوش مصنوعی و توسعه‌دهندگان UX هر دو هدف مشترکی را دنبال می‌کنند. این هدف مشترک عبارت است از کمک و ارائه خدمات بهتر به کاربران.
    واقع‌بین بودن
    هوش مصنوعی می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای را انجام دهد، اما فرآیند پیشرفت فنّاوری آن‌قدر سریع رخ نمی‌دهد که بتوان از هوش مصنوعی به‌عنوان جایگزینی برای طراح UX استفاده کرد. بنابراین به‌جای اینکه به هوش مصنوعی به‌عنوان یک تهدید برای شغل طراحان نگاه شود، بهتر است از آن به‌عنوان یک موقعیت استفاده شود. آیا تابه‌حال به آن موضوع که چگونه می‌توان از دستگاه‌های مدیریت محتوای هوشمند مثل Grid در جهت افزایش بهره‌وری در کارهای استفاده کرد، فکر کرده‌اید؟
    یادگیری بیشتر
    نتایج مطالعات مختلف انجام‌شده بر روی اپلیکیشن های مختلف تلفن همراه و پیام‌های نمایش داده‌شده از طریق این برنامه‌ها برای کاربر و از طرفی بررسی نحوه تعامل کاربر با این پیام‌ها، نشان داده‌اند که طراحی UX نه‌تنها می‌تواند توانایی اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی را افزایش دهد بلکه می‌تواند تأثیر آن‌ها بر روی کاربر را افزایش دهد. تعامل میان UX و همچنین هوش مصنوعی چالش‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. این مشکلات بیشتر زمانی رخ می‌دهد که طراح نه‌تنها باید با محدودیت‌های هوش مصنوعی درگیر شود بلکه مشخص نیست که بخشی که در حال طراحی آن است، چه کاربردی دارد. به نظر می‌رسد طراحی UX در کنار بهره گیری از امکانات هوش مصنوعی نیاز به تجربه و تمرین زیادی دارد.

    مقاله مرتبط: هوش هیجانی در وب: چگونه یادگیری ماشینی بر تعاملات کاربران تأثیر می‌گذارد؟

    بحث‌های زیادی در بین افراد مختلف در خصوص جایگزین شدن هوش مصنوعی در مشاغل انسانی وجود دارد. اما واقعیت این است که افراد در کسب‌وکار خود برای افزایش تعامل با مشتری و همچنین پاسخ به نیازهای او ناچار به استفاده از مزیت‌های هوش مصنوعی هستند. در دنیای امروز، بدون مطالعه و یادگرفتن کاربردهای هوش مصنوعی و استفاده بهینه از این کاربردها، نمی‌توان یک تجربه کاربری لذت بخش را فراهم کرد.
    همچنین در طی سال‌های اخیر، کسب‌وکار همواره با تغییرات زیادی مواجه است. به همین دلیل هر فردی که به‌نوعی در دنیای کسب‌وکار فعالیت دارد باید دانش خود در زمینه فنّاوری و استفاده از فنّاوری در حرفه خود را افزایش دهد. هوش مصنوعی یکی از نمونه‌های پیشرفت فنّاوری است که می‌توان از آن در کاربردهای مختلفی استفاده کرد.
    در حوزه طراحی UX و توسعه آن، متخصصانی که از امکانات بالقوه دستگاه‌های طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی آگاهی کامل و دانش کافی دارند می‌توانند از این امکانات در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده نمایند.
    منبع speckyboy

    https://mag.hostiran.net/ai-will-affect-ux/
  3. #63
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    روبات ها در راهند!
    از دورانی که هوش مصنوعی به عنوان تکنولوژی دور از دسترسی تصور می شد که فقط در رمان ها و فیلم های علمی تخیلی قابل مشاهده بود زمان زیادی نگذشته است. خوشبختانه، به لطف سرعت فزاینده رشد تکنولوژی های مدرن، هوش مصنوعی بیشتر به دنیای واقعی نزدیک شده و راه خود را به زندگی روزمره ما نیز باز کرده است.
    یکی از بزرگترین مزایای هوش مصنوعی این است که این توانایی را دارد که در یک چشم بر هم زدن، انبوهی از اطلاعات و داده های مختلف را پردازش کند. این سرعت در کنار کارآمدی و دقتی قرار می گیرد که تصور اینکه روزی انسان بتواند خودش از پس آن برآید بسیار دور از ذهن به نظر می رسد. به علاوه، نرم افزارهای هوش مصنوعی بر اساس داده هایی که دریافت و پردازش می کنند می توانند تصمیم گیری کنند و از طریق فرآیندی که به آن یادگیری ماشینی می گوییم، به خودشان یاد بدهند که از آن تصمیمات به نتیجه گیری های جدیدی دست پیدا کنند.
    تبلیغات



    این فرآیند به ما این قدرت را می دهد که بینش و ادراکی را کسب کنیم که به هیچ روش دیگری امکانپذیر نیست، و یک همکاری موثر بین انسان و ماشین می تواند به بهبود همه چیز، از سیستم های کنترل ترافیک گرفته تا بهداشت و درمان، بازاریابی و مواردی از این قبیل بینجامد.
    و بعد، نوبت به فروش می رسد. هوش مصنوعی و فروش می توانند چه رابطه ای با هم داشته باشند؟ با ادامه این مطلب از مجموعه مطالب آموزش فروش گویا آی تی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.
    هوش مصنوعی و فروش: پیوندی که در آسمان ها بسته شده است؟

    طبیعتاً تیم های فروش به اطلاعات و داده ها عشق می ورزند. در این میان، هوش مصنوعی بهترین ابزار برای کمک به آنها در جهت پردازش و بهره برداری از این اطلاعات است. در واقع، هوش مصنوعی به تدریج در سیستم های اتوماسیون بازاریابی و CRM ها تعبیه شده و می شود. در عین حال، بسیاری از این واقعیت اطلاعی ندارند، چرا که برای بهره برداری از مزایای هوش مصنوعی لزوماً به آگاهی از استفاده این سیستم ها از آن نیست.
    چیزی که در دنیای فروش اهمیت به سزایی دارد ایجاد یک رابطه نزدیک با مشتری است، و هوش مصنوعی با فراهم آوردن اطلاعات مورد نیازِ تیم های فروش برای ایجاد جرقه یک گفتگوی موثر و تداوم، حفظ و تقویت آن می تواند به تحقق این رابطه کمک کند. هوش مصنوعی این توانایی را دارد که با توجه به رفتار و عملکرد مشتریان مشابه و اطلاعات موجود به پیش بینی دست بزند و بر اساس نتایج پیش بینی های خود بهتر و بهتر شود. در واقع، یکی از محاسن جالب توجه یادگیری ماشینی همین است که با گذشت زمان عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.
    در همین حین، کارآمدی و تاثیرگذاری فعالیت های تیم فروش نیز افزایش پیدا می کند. در این حالت، به جای رفتارهای باری به جهت، تیم فروش به کمک هوش مصنوعی می تواند مشتریان بالقوه ای که احتمال خرید آنها بیشتر است را شناسایی کند و متوجه بشود که با چه نوع پیامی بهتر ارتباط برقرار می کنند. چه بسا با صرف نیمی از زمان معمول، تیم فروش شما بتواند میزان فروش را به دو برابر حالت عادی برساند.
    تغییر در خرید

    هوش مصنوعی این توانایی را دارد که در موقعیت های خرید فیزیکی نیز از طریق ارائه تبلیغاتی که در هنگام خرید مشتری بیشتر به مذاق وی خوش می آیند موثر ظاهر شود. به علاوه، به لطف محیط های کاربری تعاملی و دستیاران مجازی، که می توانند به طبیعی تر به نظر رسیدن خرید آنلاین و افزایش نرخ تبدیل کمک کنند، هوش مصنوعی می تواند تاثیر قابل توجهی را بر خرید مشتری از خود بر جای بگذارد.
    در عین حال، باید به این نکته مهم توجه کرد که قرار نیست که هوش مصنوعی جای فروشندگان را بگیرد. در هر حوزه ای از فروش که فعالیت می کنید، می توانید از قدرت هوش مصنوعی برای تقویت مکالمات خود با مشتری بالقوه بهره برداری کنید؛ تقریباً همانطور که متن هایی را برای فروش آماده می کنید، با این تفاوت که به لطف ترکیب هوش مصنوعی و داده های موجود، متن شما برای هر مشتری شخصی سازی می شود.
    در واقع، ارزش حقیقی استفاده از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از برنامه فروش در این واقعیت نهفته است که همکاری انسان و ماشین می تواند تاثیرگذاری تصاعدی و بسیار بالاتری را نسبت به عملکرد انفرادی هر یک از آنها ایجاد کند. انسان برای پردازش سریع اطلاعات به هوش مصنوعی نیاز دارد، اما هوش مصنوعی هم برای تصمیم گیری های حساب شده مبتنی بر داده های دریافتی خود به کمک انسان نیازمند است. البته شاید یک روز به جایی برسیم که هوش مصنوعی آنقدر پیشرفت کند که تصمیمات لازم را خودش به تنهایی بگیرد، اما در حال حاضر نیازمند کمک انسان است.
    تجزیه و تحلیل اطلاعات سازمان نیافته

    یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی بازاریاب ها، چالش درک و کاربرد داده های سازمان نیافته است. منظور ما از داده های سازمان نیافته، چیزهایی مانند واکنش کاربران نسبت به پست های جدید در رسانه های اجتماعی یا بازخوردی که مردم در بخش نظرات هر کالا درج می کنند است. در حال حاضر، اگر بخواهیم که این اطلاعات را استانداردسازی و به پرونده مشتری اضافه کنیم کار پرزحمت و وقت گیری را در پیش خواهیم داشت که از خطای انسانی به دور نخواهد ماند، اما هوش مصنوعی می تواند این داده ها را با حداقل نظارت انسان تجزیه و تحلیل و پردازش کند.
    فرآیندهای خریدی که به آنها عادت کرده ایم تغییر خواهند کرد و کسی نمی تواند جلوی این تغییر بایستد. به عنوان نمونه، به جای آنکه مشتری راغب وارد فرآیند فروش شده و بر اساس موقعیت جغرافیایی خود به نزدیک ترین فروشنده سپرده شود، نرم افزار فروش می تواند آن فروشنده ای که احتمال به سرانجام رساندن فروش در مورد آن معامله خاص برای وی بیشتر است را انتخاب کند و تخصیص بدهد. البته موقعیت جغرافیایی اهمیت دارد، اما عوامل دیگری هم وجود دارند که به همان اندازه و بیشتر حائز اهمیت هستند، از جمله، حوزه تخصص فروشنده و عملکرد وی در رابطه با مشتریان مشابه. حتی شاید مشخص شود که بهترین فرد یک فروشنده نیست، بلکه فردی از تیم فنی است که می تواند پاسخگوی سوالات مورد نظر مشتری باشد.
    چیزی که در اینجا ارزشمند و زیباست این است که همه چیز ذاتاً قابل سنجش و اندازه گیری است. در واقع، هوش مصنوعی به کمک همین اندازه گیری ها و بررسی ها تصمیم می گیرد و همینطور که راه هایی را برای تقویت فرآیند ها و افزایش کارایی تیم فروش پیدا می کند این اندازه گیری ها دقیق تر و دقیق تر می شود.
    تکنولوژی فردا برای امروز

    شاید بسیاری از اینها دور از ذهن به نظر برسد، چنانکه انگار متنی از یک رمان علمی تخیلی را مطالعه می کنید، اما حقیقت این است که در حال حاضر هوش مصنوعی راه خود را به دنیای ما باز کرده و می توانیم از قدرت آن بهره برداری کنیم. در واقع، بازیگران بزرگی مانند گوگل، فیسبوک، اپل و آمازون هم هر روز بیشتر و بیشتر از قابلیت های هوش مصنوعی استفاده می کنند، چه برای تقویت و بهبود نتایج جستجو، یا برای خلق دستیاران صوتی مانند سیری و الکسا. حتی چه بسا تصمیم گیری برای خرید و به سرانجام رساندن خرید با تعامل با یک دستیار صوتی امکانپذیر شود. مثلاً تصور کنید که هنگامی که یک کاربر سیری می گوید: «برام یک نوشابه بخر» اگر در صدر نتایج پیشنهادی قرار بگیرید چقدر برای شما سودمند خواهد بود.
    آینده فروشِ مبتنی بر هوش مصنوعی روشن به نظر می رسد. البته، ایجاد یک پیوند مشابه با بازاریابی و دیجیتال در میان هوش مصنوعی و فروش می تواند به طول بینجامد، اما این مسیری است که در آن قرار گرفته ایم و سرانجام به سرمنزل مقصود خواهیم رسید. در این میان، لازم و ضروری است که هر چه زودتر پیشگام شوید و نسبت به بهره برداری از مزایای هوش مصنوعی در کسب و کار خود اقدام کنید.

    استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش فروش - دیجی وبی
  4. #64
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    هوش مصنوعی، چالش دنیای کسب و کار

    هوش مصنوعی یک علم بسیار عمیق و پیچیده در قرن اخیر است که در حالت کلی به مطالعه بر روی اطلاعات، چگونگی جمع آوری و نگهداری از آنها، بکارگیری اطلاعات و جابجایی و انتقال آنها به ماشین و یا انسان میپردازد.
    میتوان این علم را علم اطلاعات و یا علم هوش نامگداری کرد. علمی که بر اساس اصل تبدیل اطلاعات به فرم مکانیکی و شیمیایی و بالعکس استوار است.
    نه تنها سیستمهای مصنوعی بلکه انسانها نیز اطلاعات را دریافت میکنند، بکار میگیرند و انتقال می دهند. انسانها حتی با این موارد کنترل میشوند. برای مثال با جایزه خوشحال، با خبر بد غمگین، از صدای بلند در تاریکی هراسناک میشوند یعنی با دریافت یکسری اطلاعات از خود احساس نشان میدهند. این مورد نیز در در حال بررسی و مطالعه است. بنابراین، هوش مصنوعی برخلاف ظاهر اسمش، درباره سیستمهای طبیعی و مصنوعی تجزیه و تحلیل اطلاعات و نه فقط چگونگی دریافت اطلاعات بلکه چه میکنند و چگونه احساس میکنند، میباشد.
    کاربردهای هوش مصنوعی در دنیای کسب و کار

    • خدمات مالی:

    هوش مصنوعی با زیر شاخه های خودش از قبیل شبکه های عصبی و دیگر الگوریتم های فرا ابتکاری و منطق فازی و موتور استنتاج فازی به سرعت در حال گسترش در این حیطه است. باید اذعان کرد اگر شما مسئله ای رو درک کنید می توانید حل آن را در مقیاس بالاتر بههوش مصنوعی بسپارید؛ گزینش و اعتبار سنجی مشتریان، ارزیابی ریسک و پیش بینی اقتصادی از کاربردهای این موضوع هستند.


    هوش مصنوعی در این عرصه به بازاریاب ها کمک می کند تا به ارزیابی اثر سیاست های بازار یابی خود در بازار بپردازند. اینجا جایی است که پردازش داده یا دیتا ماینینگ پیشرفته به بازاریاب کمک می کند که مثلا اثر افزایش قیمت یک محصول را بر مشتریان یک بخش خاص ارزیابی کنند. AI همچنین الگوریتم های بقا را بهبود داده است و بر اساس تغییرات در استفاده تغییراتی را در محصول پیشنهاد می دهد.


    هوش مصنوعی باید همراه با مدیر در تصمیم گیری برای جذب اعلام نیاز و گزینش و نظارت بر عملکرد کارکنان و ترفیع و پاداش شرکت کند. مثلا وقتی از یک موتور استنتاج فازی برای تصمیم گیری استفاده می کنیم. از تجربیات افراد صاحب نظر برای انتخاب کارمند شایسته بسته به کار استفاده کرده ایم. همینطور AI می تواند به مدیر کمک کند؛ میتواند به نحو شایسته ای عملکرد کارکنان را تحت نظارت و کنترل داشته باشد.

    هوش مصنوعی، چالش دنیای کسب و کار
  5. #65
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    هوش مصنوعی چگونه بر روابط عمومی تاثیر خواهد گذاشت

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جهانی که ما امروز در آن زندگی می کنیم کاملا متفاوت از آنچه که در 20 و یا حتی 10 سال پیش بود، می باشد. پیشرفت های بوجود آمده در زمینه تکنولوژی در بعضی بخش ها زندگی ما را بهبود داده و در بعضی دیگر آن را مختل کرده است. برای مثال، این که هوش مصنوعی چگونه راه برقراری ارتباط و انجام کارهای ما را تغییر داده است را در نظر بگیرید. همچنین نمی توانیم از این که چگونه ماشین آلات جایگزین شغل هایی که ما به عنوان انسان برای چندین دهه انجام می دادیم شده اند، چشم پوشی نمائیم. اگر اوبر می تواند ماشین بدون راننده (خود-ران) بسازد، در افق آینده برای AI (هوش مصنوعی) چه پیش خواهد آمد؟

    هوش مصنوعی به زودی تاثیر قابل توجهی در صنعت روابط عمومی خواهد داشت. اما سوال این است: آیا این اثر ممکن است یک کاهش در تعداد شغل باشد، و یا بهبود در عملکرد؟ John Bara، رئیس و CMO یکی از شرکت های پیشرو در بحث تکنولوژی پیش بینی بازاریابی، بر این باور است که کلان داده ها و هوش مصنوعی، صنعت روابط عمومی را در جهت مثبت دگرگون خواهند نمود. من Bara را به عنوان یکی از رهبران صنعت فکر، مدت طولانی است که تحسین می کنم، و افکار او را در تقابل هوش مصنوعی و روابط عمومی مورد بررسی قرار داده ام.

    Bara در یکی از مصاحبه های ایمیلی خود می نویسد: "کلان داده ها و هوش مصنوعی، به صنعت روابط عمومی در درک بهتر خصوصیات (طرز فکرهای) اصلی خوانندگان کمک خواهند کرد". " آن را به عنوان یک DNA دیجیتال در نظر بگیرید، نه بر خلاف 23andMe برای DNA انسان".

    هوش مصنوعی به شرکت های روابط عمومی در پردازش سریع داده های خود کمک خواهد کرد، و این امر سبب بهبود چگونگی انجام خدمات شرکت های روابط عمومی خواهد شد. با بهبود نگرش در این که مصرف کنندگان چه می خواهند، پیام ها به شکل مستقیم و قوی تحویل داده خواهند شد. Hod Lipson، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه کلمبیا می گوید: "اطلاعات سوخت و الگوریتم موتور است". "ما از برنامه های کامپیوتری استفاده می کنیم. امروز آن یادگیری ماشینی می باشد، و ما فقط آن را با داده ها تغذیه می کنیم. "

    با درک بهتر از DNA دیجیتال، متخصصان روابط عمومی خواهند توانست پیام ها به خوبی تنظیم شده ای برای مخاطبان خود ایجاد کنند. بنابراین، تبلیغات و پیشنهادات را می توان به طور خاص برای یک مصرف کننده خاص در زمان واقعی بهینه سازی نمود، که این امر بواسطه متناسب بودن پیام ها با مصرف کننده سبب تولید نتایج بهتری خواهد شد.

    Bara می گوید: "آن چه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که هوش مصنوعی هم اکنون نیز در این که چه اخباری در فیس بوک مان نشان داده شود و از طریق توصیه اخبار، تاثیرگذار می باشد". هنگامی که شما در حال دیدن پیام ها و تصاویری هستید که با آن موافقید، بیشتر احتمال دارد که بر روی تبلیغاتی که با افکار و نظرات تان مطابقت دارد، کلیک نمائید. Bara ادامه می دهد:"واقعیت این است که اخباری ما می گیریم برای ما متناسب سازی شده اند، و بنابراین، ما یک دیدگاه (نقطه نظر) کمتر متعادل شده خواهیم داشت".


    متخصصان روابط عمومی و صنایع رسانه ای، با داده های زمان واقعی قابل استفاده به عنوان یک دارایی، قادر به ارائه محتوایی خواهند بود که مخاطبان آن ها می خواهند، به جای محتوایی که برای آن ها آزار دهنده باشد. این امر کمک می کند تا آن ها از هدر رفتن زمان بر روی محتوایی که مخاطبان شان به خوبی آن را دریافت نمی کنند، جلوگیری شود. انتخابات اخیر ریاست جمهوری یک مثال بزرگ از چگونگی اثرگذاری هوش مصنوعی بر اطلاعاتی که از طریق رسانه ها به ما ارائه می شود، بود. Bara می گوید: "سی ان ان و دیگر خروجی های رسانه ای قادر به نشان دادن کلان داده ها در زمان واقعی از روند رای گیری در بخش های (ایالت های) خاص و پیش بینی نتایج آن بودند". "این امر سبب هدایت چرخه خبری به سمت اخبار زمان واقعی شد."


    آسوشیتد پرس در حال استفاده از هوش مصنوعی با ماشین هایی است که گزارش های درآمدی کامل می نویسند - هر سه ماه، بیش از 3500 عدد برای شرکت های ایالات متحده. آن همچنین برای تولید مقالات نوشته شده توسط هوش مصنوعی برای 10000 بازی لیگ کوچک بیس بال در هر سال، به کار گرفته می شود. آمار بازی به طور کامل توسط یک آمارگر Minor League Baseball (لیگ کوچک بیس بال) ضبط شده و یک عامل هوش مصنوعی برای تکمیل کار و پوشش خبری استاندارد AP از بازی ها لازم است. با اجازه دادن به ماشین های هوش مصنوعی در انجام این وظایف، کارکنان انسانی قادرند وقت خود را در کاری که نیازمند قابلیت های شناختی است، یعنی چیزی که ماشین ها ندارند، متمرکز نمایند.

    Chatbotهای (ربات های سخنگوی یا چت بات: یک برنامه رایانه‌ای است که برای شبیه‌سازی یک مکالمه هوشمند با یک یا چند کاربر انسانی از طریق صدا یا متن طراحی شده، مورد استفاده قرار می گیرد) افزایش یافته با هوش مصنوعی همچنین برای ارتباط سریع و موثر استفاده خواهند شد. به عنوان مثال، فیس بوک در حال حاضر ارائه دهنده 11000 چت بات از طریق نرم افزار مسنجر (Messenger) می باشد، که به کاربران آن اجازه می دهد تا همه کارها را انجام دهند، از سفارش و پرداخت برای یک پیتزا گرفته تا پیدا کردن فیلم درست برای تماشا. هوش مصنوعی به این انواع امکانات اجازه می دهد تا به طور موثر کار کنند، چرا که هوش مصنوعی به ربات ها (چت بات ها) کمک می کند تا توانایی درک یک سوال را بدون در نظر گرفتن این که آن سوال چگونه پرسیده شده، داشته باشند و نتایج حاصل از منابع متعدد را به سرعت رعد و برق برای کاربر فراهم نمایند.

    شرکت های روابط عمومی نباید از هوش مصنوعی بترسند، چرا که هوش مصنوعی سبب بهبود خروجی (نتایج) آن ها خواهد شد. همانطور که Bara نیز خاطرنشان کرده است: "متخصصان دانا و باهوشِ روابط عمومی، درک نموده اند که کلان داده ها و هوش مصنوعی می تواند برای خوانندگان آن ها تحقیقات غنی از داده با موضوعات شگفت انگیز بی شمار، فراهم نماید. شرکت ها نباید از کلان داده ها و هوش مصنوعی ترسی داشته باشند، بلکه به جای آن، آن ها باید از این روند استقبال نموده و آن را با داستان های جدیدی که با تحلیل کلان داده ها و پیام ها با مخاطب، مطابقت دارند، مورد آزمایش قرار دهند".

    متخصصان روابط عمومی و بازاریابی به طور مداوم در حال شکار راه هایی برای تصمیم گیری های سریع تر و آگاهانه تر که سبب دستیابی به نتایج و اهداف شوند، هستند. تغییراتی که هوش مصنوعی ارمغان می آورد با دادن عمیق ترین و جامع ترین نگاه به چگونگی حل مشکلات، به شاغلین در حوزه روابط عمومی قدرت تصمیم گیری می دهد.


    منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

    http://www.shara.ir/view/29349/%D9%8...A7%D8%B4%D8%AA
  6. #66
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    هوش مصنوعی به چهار روش در حال تغییر بازار محتواست

    تحلیل داده ها بسیار توانمندتر شده است
    در سال ۱۹۹۷، رایانه توانست انسان را در مسابقات شطرنج شکست دهد. این دقیقا زمانی بود که هوش مصنوعی شروع به تحلیل مقدار متنابهی از داده کرد تا بتواند به یک استراژی واحد برسد.
    برندهای مهمی مانند Airbnb از هوش مصنوعی بهره می‌برند تا بتوانند میزان هزینه اقامتگاه‌ ها را بر اساس عوامل مختلفی از قبیل اینکه چه زمانی از سال است و یا این که آن محل چقدر نزدیک است محاسبه کنند.
    اما این برای بازاریابی محتوا چه مفهومی دارد؟
    این یعنی آنکه در آینده از ابزارهایی بسیار حرفه ای به منظور تحلیل محتوا و ساخت استراتژی استفاده خواهد شد. الگوریتم هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا با مدیریت داده ها و تحلیل آنی آنها استراتژی مورد نیاز را تولید کند.
    بینش همه چیز است
    بر اساس پیش بینی‌های فورستر، کسب و کارهایی که بر بینش تمرکز بیشتری دارند، حداقل ۱٫۲ تریلیون دلار در سال از سایر رقبا جلوتر خواهند بود.
    چگونه از داده ها به منطور رسیدن به بینش بهره ببریم؟

    1. شروع به جمع آوری اطلاعات بیشتر از مصرف کننده کنیم. نظرسنجی‌ها، فرم‌ها و یا سوالات آنلاین می تواند ابزار آلات خوبی باشند.
    2. از ابزارآلات تحلیل سایت خود بیشتر بهره ببرید تا متوجه بشوید چه محتوایی میزان مشارکت بیشتری را ایجاد نموده اند.
    3. از موارد بالا برای ساخت استراتژی مناسل بهره ببرید.

    خودکارسازی محتوا
    تولید زبان طبیعی یا همان NLG شاخه‌ای از هوش مصنوعی است که قطعا نقش مهمی در بازاریابی محتوا خواهد داشت. NLG از الگوریتم‌ها به منظور ترجمه داده به زبان شبیه انسان بهره می‌برد که به نوبه خود در تولید رپورتاژ و همینطور سرتیترها استفاده خواهد شد. در حال حاضر نیز شرکت‌هایی هستند که با بهره گیری از داده ها و بینش، شروع به تولید خودکار محتوا کرده‌اند. این مقالات را انسان ننوشته است اما توسط الگوریتم هایی ایجاد شده اند که یاد گرفته‌اند تا به زبان بشری صحبت کنند.
    اما آیا این به معنی آن است که بازاریابی محتوا به پایان رسیده است؟
    باید گفت: به هیچوجه
    در آینده مدیران محتوا از ابزارها و فناوری های پیشرفته ای برخوردار هستند و می توانند اعماق روند تولید محتوا را سنجش کنند. بینش عمیق می‌تواند پیش بینی کند چه محتوایی از عملکرد بهتری برخوردار است و باعث شود تا برندها محتوایی از آن نوع تولید کنند.
    علی رغم همه تاثیراتی که فن آوری بر زندگی ما طی دهه های گذشته داشته اما بشر هنوز با نوع خود ارتباط برقرا می‌کند. بنابراین اگر چه روباتهای تولید محتوا در حال بیشتر شدن هستند اما محتوای متفکرانه وشخصی را هنوز انسان ها تولید می کنند.

    هوش مصنوعی به چهار روش در حال تغییر بازار محتواست (قسمت سوم و پایانی) – محسن راعی
  7. #67
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    بشر خدمات دیجیتال جدیدی را برای تکمیل هوش مصنوعی عرضه خواهد کرد.

    زمانیکه اولین کتابهای مصور در سال ۱۴۷۰ در اگسبورگ آلمان منتشر شدند، افرادی که شغلشان حکاکی روی چوب بود به اعتراض برخواستند و نگران از دست دادن شغلهایشان بودند. اما در حقیقت مردم نسبت به قبل، بیشتر تقاضای حرفه آنها را داشتند. چون یک نفر باید این تعداد روز افزون از کتاب را تصویرسازی می کرد. ترس از تاثیرات تکنولوژی بر روی شغلها، از همان زمان به وجود آمد. جدیدترین نگرانی در این رابطه ظهور هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence (AI) است.
    با این حال، یک بار دیگر تکنولوژی باعث ایجاد تقاضا برای کار می شود. به عنوان مثال، امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از افراد در حال ارائه خدمات دیجیتال آنلاین به وسیله آنچه که ابر انسانی (Human Cloud)خوانده می شود، هستند. برخلاف چیزی که به طور مستقیم از معنای هوش مصنوعی برداشت می شود (اینکه امور به صورت خودکار انجام می شوند)، بسیاری از انسان ها در این حوزه مشغول به کار هستند.
    برطبق گزارش بانک جهانی، بیش از ۵ میلیون نفر در دنیا، تقاضای کار به صورت دورکاری (فریلنسر) در کسب و کارهای آنلاین را دارند. از طراحی وب سایت گرفته تا نویسندگی خلاصه اخبار رسمی. عموما این کار را با مبلغی که ساعتی تعیین می شود انجام می دهند. بر طبق تحقیقات موسسه Staffing Industry Analysts ، در سال ۲۰۱۶ این کسب و کارها بالغ بر ۶ میلیار دلار از این طریق درآمد داشتند. آنها ترجیح میدهند در بخش کوچکی کار کنند که اصطلاحا به آن «میکرو وورک» گفته می شود. مثلا سایت Mechanical Turk که یکی از خدمات سایت آمازون به شمار می رود. در این سایت حدود ۵۰۰ هزار کارگر که به آنها «ترکرز» می گویند، وظیفه انجام عملیاتی را برعهده دارند که نیاز به هوش انسانی دارد؛ مثلا پیاده سازی فایل های صوتی. اغلب هم مبلغ کمی دریافت می کنند.
    Mechanical Turk بازاری را به شیوهٔ جمع‌سپاری اینترنتی اداره می‌کند. در جمع‌سپاری اینترنتی برنامه‌نویسان می‌توانند کارهایی که رایانه‌ها هم‌اکنون نمی‌توانند انجام دهند را با هوش انسانی انجام دهند. برنامه‌نویسان (درخواست‌دهندگان) می‌توانند کارهایی را که به اچ‌آی‌تی (مخفف وظایف هوش انسانی) مشهورند (مانند گزینش بهترین عکس از میان چند عکس یا نوشتن شرح محصول) را از این سایت تقاضا کنند.
    بسیاری از شرکت های حوزه تکنولوژی که اکثراً هم شرکت های برون سپاری هستند، هزاران نفر را استخدام می کنند که پلیس خدمات شرکت باشند و برروی کیفیت خدمات ارائه شده نظارت داشته باشند. گوگل عنوان کرده است که لشکری هزار نفره از ناظران را در اختیار دارد که که کارشان نظارت بر ویدئوهای یوتیوب و تست سرویس های جدید است. مایکروسافت نیز روی سیستمی تحت عنوان «سیستم جهانی ارتباطات انسانی» کار می کند که هر ماه میلیون ها میکروتسک یا کار کوچک انجام می دهد، مثل چک کردن نتایج الگوریتم های جستجو که توسط شرکت طراحی شده است.
    این ارقام در حال افزایش هستند و یکی از دلایلش می تواند افزایش تقاضا برای نظارت بر محتوا باشد. برای درک مفهوم نظارت بر محتوا به این مثال توجه کنید: یک قانون جدید در آلمان، شبکه های اجتماعی را مجبور کرده است که هرگونه محتوایی که در آلمان غیرقانونی به حساب می آید را ظرف ۲۴ ساعت حذف کنند. در غیر این صورت با جریمه های سنگین مواجه می شوند. فیسبوک هم اعلام کرده است که تعداد ناظرانش در سطح جهان از ۴۵۰۰ نفر به ۷۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
    هوش مصنوعی شغل هایی را در این حوزه حذف خواهد کرد؛ برای مثال نرم افزارهای پیاده سازی فایل های صوتی بهتر از انسانها عمل می کنند. هوش مصنوعی برای انواع مختلفی از کارهای دیجیتالی تقاضا ایجاد می کند. با وجود اینکه تکنولوژی از قدرت بسیار زیاد تحلیل و پردازش بهره می برد اما هنوز به داده هایی وابسته است که توسط انسان تهیه و پالایش می شوند.
    برای مثال انسان باید به خودروهای هوشمند، تابلوهای جاده و عابرین پیاده را بشناساند، یعنی به وسیله تعداد زیادی ویدئو که هر دوی این موارد را شامل می شوند، برای این خودروها الگوریتمهایی تعریف کند و به آنها آموزش بدهد. این فیلم ها باید به صورت دستی برچسب زده شوند. یعنی تمام ویدئوها باید به وسیله کلمات «عابر پیاده» و «تابلوی جاده» نشانه گذاری شوند. این کار هزاران نفر را مشغول می کند. و حتی هنگامی که یک الگوریتم برای این عمل به کار برود، یک نیروی انسانی باید بررسی کند که آیا این فرایند به درستی انجام می شود یا خیر؛ و همچنین بازخورد خود را برای بهبود آن ، ارائه دهد.
    سرویس CrowdFlower (یک استارت آپ میکروتسک) مثالی از «حلقه انسانی» ست. در این سرویس، کارمندان دیجیتال درخواست های ایمیل مشتریان را بر اساس محتوا، نوع درخواست و معیارهای دیگر طبقه بندی می کنند. این داده ها یک الگوریتم شکل می دهند که می تواند اکثر این درخواست ها را به صورت خودکار پاسخ دهد. اما درخواستهایی که جواب ساده ای ندارند به نیروی انسانی منتقل می شوند.
    ممکن است انتظار داشته باشید که با بهبود الگوریتم، انسان ها از حلقه خارج شوند. اما به گفته ماری گری، یکی از افرادی که برای تیم تحقیقاتی مایکروسافت کار می کند، این اتفاق چیزی نیست که بزودی به وقوع بپیوندد. ممکن است الگوریتم ها در نهایت بتوانند به اندازه کافی هوشمندانه عمل کنند تا برخی از وظایف را خودشان انجام دهند و یاد بگیرند. اما در آن زمان، مصرف کنندگان و شرکت ها نیز انتظار خدمات هوش مصنوعی هوشمندانه تری را خواهند داشت: مانند دستیار دیجیتال آمازون به نام الکسا و کورتانای مایکروسافت که به سوالات پیچیده تر نیز پاسخ می دهند. انسان ها هنوز نیاز دارند که الگوریتم ها را آموزش دهند و به موارد استثنا رسیدگی کنند.
    برطبق گفته های خانم گری و سیدهارث سوری که در تیم تحقیقاتی مایکروسافت همکاری می کنند، خدماتی مانند UpWork و Mechanical Turk ، نشانه های اولیه تکنولوژی آینده هستند. آنها انتظار دارند که در آینده، نیروی انسانی همراه با هوش مصنوعی بتواند به صورت آنلاین، وظایف متفاوتی را انجام دهد. برای مثال: یک آژانس مسافرتی ممکن است از هوش مصنوعی برای انجام وظایف عادی (مانند رزرو یک پرواز) استفاده کند، اما برای انجام وظایف پیچیده تر مانند ثبت درخواست برای یک تور سفارشی، از نیروی انسانی کمک می گیرد.
    مارتین برن اشتین و ملیسا ولنتاین از دانشگاه استنفورد تصور میکنند که تکنولوژی از این هم فراتر برود. آنها می گویند در آینده شرکت هایی به وجود خواهند آمد، که به صورت آنلاین کارمندان موقتی استخدام می کنند و به کمک هوش مصنوعی شکل می گیرند. محققان برای آزمایش این ایده، برنامه ای طراحی کرده اند تا از طریق آن، برای انجام پروژه های خاص چنین شرکت هایی به وجود آورند. برای مثال، استخدام کارگران جهت طراحی یک برنامه برای گوشی های هوشمند، که میزان و نوع صدمات فرد بیماری که در آمبولانس است را به بیمارستان گزارش دهد.
    کار کردن در چنین سازمان هایی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد . اما بسیاری از مردم می ترسند که ابر انسانی، پرولتاریای جهانی دیجیتال خلق کند؛ یعنی هزینه زندگانی خود را منحصراً از فروش نیروی کار بدست می‌آورد نه از منافع سرمایه گذاری). سارا رابرتز از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس کشف کرده است که ناظران محتوا پس از بررسی محتوای غم انگیز شبکه های اجتماعی ، برای یک دوره طولانی از فرسودگی رنج می برند.
    مارک گراهام از دانشگاه آکسفورد نتیجه گرفته است که این پلتفرم ها برای کار آنلاین منابع درآمد جدیدی ایجاد می کنند، به خصوص در کشورهای فقیر. اما این خدمات سطح دستمزد را پایین می آورند. بنابراین دولت ها باید زمانیکه یک برنامه کار دیجیتال و گسترده طراحی می کنند دقت کافی را به خرج دهند؛ مثل کنیا که این کار را انجام داد و امیدوار است که بتواند بیش از یک میلیون نفر را برای شغل های آنلاین آموزش دهد.
    تکنولوژی نه یک قاتل بالفطره است نه یک نعمت تمام و کمال. مطبوعات چاپی کار جدیدی برای حکاکان چوب در آگسبورگ ایجاد کردند، اما پس از مدتی کوتاه متوجه شدند این کار تکراری شده است. در آینده باز هم شاهد چنین اتفاق هایی خواهیم بود.

    منبع:
    www.economist.com


    هوش مصنوعی، جمع سپاری و عرصه های جدید کسب و کار | contentsource.ir
  8. #68
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سلفی های جذاب با استفاده از هوش مصنوعی

    موج بزرگی که اپلیکیشن فیس اپ در فضای مجازی به راه انداخت، شکی برایمان باقی نگذاشت که کم کم نمونه های الگوبرداری شده و مشابه آن هم از راه می رسند. این انتظار خیلی طولانی نشد. تقریبا یک ماه پیش، یعنی اوایل ماه مارس اپلیکیشنی به نام Emolfi به پلتفرم های iOS و اندروید پا گذاشت تا یک بار دیگر کاربرد هوش مصنوعی در زمینه سرگرمی را برایمان به نمایش بگذارد.


    توسعه دهندگان امولفی ادعا می کنند که اولین اپلیکیشن سلفی مبتنی بر احساسات را ساخته اند. امولفی به کمک هوش مصنوعی می تواند احساسات افراد در سلفی ها را از طریق آنالیز اجزای چهره شان تشخیص داده و بسته به آن افکت های متناسب را رویشان اعمال کند.


    مثل فیس اپ و پریزما و MSQRD و تمام اپلیکیشن های این چنینی، امولفی هم برای کار کردن و آنالیز تصاویر به اتصال دائم اینترنت احتیاج دارد. کافیست با اپ یک سلفی از خودتان بگیرید، یا سلفی هایی که قبلا گرفته اید را به آن بدهید تا کار آنالیز و پردازش را آغاز کند.
    امولفی بسته به حالتی که در چهره شماست سلفی هایتان را تغییر می دهد. مثلا اگر اخم کنید، اپلیکیشن با تشخیص این موضوع تلاش می کند که این اخم شما را به شکلی اغراق آمیز تر و ترسناک تر به تصویر بکشد. برای حالت های دیگر هم همینطور: لبخند زدن، ترسیدن، شکلک در آوردن یا حتی خشک و بی حالت بودن همگی می توانند توسط امولفی تشخیص داده شوند و بسته به آن ها افکت های مختلفی را شاهد باشید.
    نکته بسیار خوب در مورد امولفی که به افکت های آن جذابیت بخشیده تصادفی بودن آن هاست. وقتی که عکسی را به اپلیکیشن می دهید، نمی دانید که بعد از آنالیز قرار است چه بلایی به سرش بیاید و همین موضوع باعث شده که از دیدن نتایج غافلگیر شوید. نکته جالب اینجاست که همه این افکت ها ثابت نیستند و گاهی اوقات ممکن است خروجی های GIF متحرک هم تحویل بگیرید.

    یکی دیگر از امکانات خوب امولفی این است که بعد از اعمال افکت روی عکس، امکان تغییرش را هم به شما می دهد. اگر به هر دلیلی از افکت سلفی تان راضی نباشید، می توانید با فشردن گزینه Another Look به سراغ افکت های تصادفی دیگر بروید. البته یکی از مشکلات اپ امولفی همینجا خودش را نشان می دهد.
    متأسفانه برای آنالیز عکس ها و دریافت خروجی باید زمان نسبتا زیادی منتظر بمانید، و این انتظار در صورت وصل بودن به اینترنت ضعیف بیشتر هم می شود. نکته بعد این که واترمارک امولفی همیشه گوشه خروجی ها دیده می شود و ظاهرا گزینه ای هم برای پاک کردن آن وجود ندارد.
    اما با وجود این مشکلات باز هم نمی توان انکار کرد که امولفی اپلیکیشن بسیار سرگرم کننده ای است و دقت بسیار خوبی در تشخیص حالت چهره ها دارد. امولفی طی همین یک ماهی که از عرضه اش می گذرد بیش از 100 هزار بار در گوگل پلی دانلود شده و کاربران با امتیازات بالا از آن استقبال کرده اند، و بعید نیست که در صورت اضافه کردن افکت های بیشتر به موفقیتی در حد و اندازه اپلیکیشن هایی مثل فیس اپ و MSQRD برسد.
    بنابراین اگر دوست دارید که با سلفی های عجیب و غریب دوستان را غافلگیر کنید، به هیچ وجه امولفی را از دست ندهید. [در صورتی که برای دانلود از گوگل پلی مشکل داشتید، استفاده از ربات تلگرام apkdl را به شما توصیه می کنیم]


    https://www.eghtesadnews.com/%D8%A8%...88%D8%B9%DB%8C
  9. #69
    تاریخ عضویت
    2018/08/12
    نوشته ها
    4
    0
    عضو انجمن
    سلام و خسته نباشید.
    خیلی خیلی خوبه که چنین موضوعاتی مطرح میشه و براش تولید محنوا هم انجام میشه. مظالب بسیار خوبی بود. ممنون از شما. چیزی که به نظرم خیلی مهمه اینه که شما در هر شرایطی باید این مطلب رو مد نظر داشته باشین که تمام اقداماته شما برای مخاطبان خاص و اصلی مختص به خودتون باید انجام شه. نه خودتون، نه رقیبتون نه هیچ کسه دیگه. بنابر این تمام این اقدامات نیازمند شناخت دقیقه شما از بازار هدفتونه. امیدوارم کمکی کرده باشم.
    https://rasateam.com/human-resources/recruitment/
  10. #70
    تاریخ عضویت
    2018/08/12
    نوشته ها
    4
    0
    عضو انجمن
    هرگونه سوالی در مورد پیاده سازی مسایل رشد کسب و کار و مدیریت خود داشته باشید خوشحال میشیم که بتونیم خدماتی رو ارایه کنیم.
    مشاوره مدیریت رسا - مشاوره منابع انسانی
+ پاسخ به موضوع
صفحه 7 از 8 نخست ... 5678 آخرین
نمایش نتایج: از 61 به 70 از 71

موضوعات مشابه

  1. کاربرد مهم هوش مصنوعی _ مبادلات مالی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 29
    آخرين نوشته: 2018/04/28, 00:06
  2. ۶ تاثیر هوش مصنوعی در زندگی آینده انسان‌ها
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:33
  3. گام های گوگل به سمت هوش مصنوعی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:29
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 16:33

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش