ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 71
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    کاربرد مهم هوش مصنوعی _ بازاریابی

    هراندازه که درک و شناخت شما از کاربرانتان بیشتر باشد، بهتر می‌توانید به آن‌ها سرویس بدهید و در نتیجه فروش بهتری را نیز تجربه خواهید کرد. این نگرش را باید بنیان استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در بازاریابی خواند. شاید شما این تجربه را دارید که پس از جستجو برای یک محصول و یافتن آن، از خرید پشیمان شده یا به هر دلیلی کالای مورد نظر را خریداری نکرده‌اید، اما در روزهای بعد در اغلب صفحات وب با آگهی‌هایی روبرو شده‌اید که کالای جستجو شده توسط شما را نمایش می‌دهند. این نوع بازاریابی را باید تنها بخش کوچکی از قابلیت‌هایی بدانیم که با استفاده از یادگیری ماشین می‌توان انجام داد. ایمیل‌های شخصی سازی شده ارسالی برای کاربران از جمله‌ی دیگر کاربردهای یادگیری ماشین در بازاریابی است.

    https://www.zoomit.ir/2016/10/16/147...e-learning-ai/
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تا به حال امکان این وجود نداشته است که برندها هوش مصنوعی را جایگزین تکنولوژی تبلیغاتی کنونی خود کنند. اما بیشتر آن‌ها از راه‌حل‌های هوش مصنوعی در بازاریابی برای انجام وظایف منحصر به فردی مانند پیشنهادات، تبلیغات هدفمند، اعمالی که مبتنی بر درخواست مشتری هستند و … استفاده می‌کنند.
    امروزه با موجی از کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی مواجه هستیم. که این به معنای اجرای خودکار مراحل روند بازاریابی به صورت منسجم است. از این رو استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی برای برندها به منزله کنترل و اعتماد به تکنولوژی برای انجام کارهایی که قبلا دستی انجام می‌شدند در مقیاسی بزرگتر و در محیطی آرام‎‌تر است.
    اما پیش از این که کنترل کارها را به هوش مصنوعی بسپاریم، لازم است بدانیم که هوش مصنوعی در بازاریابی چگونه عمل می‌کند. از این رو به بررسی این موضوع در ۵ گام می‌پردازیم که چگونگی سیر تکامل الگوریتم‌های هوش مصنوعی و به دنبال آن اجرای برنامه‌های بازاریابی دیجیتال را نشان می‌دهد.
    هوش مصنوعی در بازاریابی جایگزین مناسبی برای تکنولوژی تبلیغات

    ۱) درک دلیل استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی

    استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی “خودمختار” فرق چندانی با کاربرد هوش مصنوعی برای یک خودروی خودران و بدون راننده ندارد. هوش مصنوعی استفاده شده در خودرو، باید قدرت تشخیص فاصله با ماشین‌های دیگر را داشته باشد. تشخیص دهد که چگونه در موقعیت صحیح بپیچد. چه زمانی پدال گاز باید فشار داده شود، وضعیت جاده چگونه است و … . توجه داشته باشید که استفاده از هوش مصنوعی بدین معنی است که تمامی این‌کارها بدون حضور و کنترل راننده صورت می‌گیرد.
    بسیاری از تصمیمات مشابه رانندگی خودرو، در برنامه‌های بازاریابی نیز اتخاذ می‌شود. به منظور تغییر فرآیندهای بازاریابی و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در بازاریابی ابتدا باید درک کنیم که چرابازاریابان ماهر تمایل زیادی به اجرای این ایده دارند؟ در واقع باید علت تصمیم آن‌ها مشخص شود تا بتوانند عملکرد صحیحی داشته باشند.
    ۲) استفاده از مفاهیم انتزاعی مانند خلاقیت در هوش مصنوعی

    بدون شک داده‌ها قلمروی وسیعی از هوش مصنوعی را در بر می‌گیرند. اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که چگونه هوش مصنوعی از ماهیت خلاقیت در تصمیم‌گیری استفاده می‌کند؟
    ممکن است درک این حقیقت که چرا تصاویر و متونی که در تعامل اول با مشتری نمایش داده می‌شوند نسبت به سایر تعاملات احساس بیشتری را منتقل می‌کنند، برای شما هم اندکی دشوار باشد. از سوی دیگر، یک ماشین باید با دانشی طراحی شود که بتواند تصاویر و متون را تشخیص داده و بدون وابستگی شخصی مشخص کند که هر یک از تصاویر باید در چه مکانی ظاهر شوند. این امر نیز نیاز به بهره‌گیری از خلاقیت است.
    استفاده از فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی

    ۳) طراحی و برنامه‌ریزی هوش مصنوعی بر اساس تمام سناریوها و پیامدها

    توجه داشته باشید که تعداد زیادی از متغیرها و ترکیبات آن‌ها در هر ثانیه وجود دارند. این متغیرها تاثیر قابل توجهی روی سناریوهای پیش آمده در یک برنامه می‌گذارند. استفاده از ترکیب شرطی “اگر… آنگاه… ” نیز که در برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد بیانگر این واقعیت است.
    بنابراین برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی شما به عنوان یک طراح باید تصمیم بگیرید که از چه سناریو و خلاقیتی استفاده کنید. از این رو معمولا همه گزینه‌های خلاقانه و سناریوهای ممکن مد نظر قرار می‌گیرند. سپس تکنولوژی هوش مصنوعی باید با ایجاد یک مدل سریع پیش‌بینی کند که هر یک از سناریوهای ممکن چه نتایجی را در پی خواهند داشت. تکنولوژی این پیش‌بینی‌ها را با متغیرهایی از قبیل شناسایی مخاطبان، رفتارهای پیشین مخاطبان، شرایط جدید، منطقه جغرافیایی، زمان و … انجام می‌دهد. هنگامی که پیامدهای پیش‌بینی‌شده احتمالی رخ داد، هوش مصنوعی باید با استفاده از ترکیبات خلاقانه، سناریویی که برای آن پیامد مشخص شده بود را اجرا کند.
    ۴) فراهم کردن عملکرد سیستم منحصر به فرد به شکلی جامع

    مساله اصلی که در بازاریابی دیجیتالی با آن مواجه هستیم استفاده از برنامه‌ها و ابزارهای مختلفی مانند بازاریابی پیامکی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و … است. که هر یک از این ابزارها با هدف پیشبرد استراتژی بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
    بنابراین هوش مصنوعی باید بتواند فعل و انفعالات بین همه بخش‌های فعال که در یک برنامه جامع جمع‌آوری می‌شوند، را درک کند. و با استفاده از قابلیت سامان‌دهی این بخش‌ها سیستم منحصر به فردی را به صورت جامع در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهد.
    ۵) ارزیابی عملکرد سیستم هوش مصنوعی استفاده شده

    یکی از مسائلی که شرکت‌ها به شدت نگران آن هستند اطمینان از این موضوع است که هوش مصنوعی در بازاریابی مرتکب اشتباه نشود. بنابراین باید قوانینی تعریف کنیم تا از گرفتن تصمیماتی که در طرف مقابل سازمان قرار دارند یا افرادی که هوش مصنوعی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کند، جلوگیری شود. درواقع زمانی این مساله اهمیت خود را نشان می‌دهد که به تصمیمات مربوط به هزینه می‌رسیم.

    https://www.ibazaryabi.com/artificia...nce-marketing/
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۸ سیستم توسعه یافته با هوش مصنوعی برای بازاریابان

    با انقلاب هوش مصنوعی، ربات‌های داستان‌های کودکی ما به واقعیت پیوستند. البته هنوز کاملا مشخص نیست که اوضاع در سال‌های آینده با توسعه‌ی هر چه بیشتر هوش مصنوعی چگونه خواهد بود. اما همان‌قدر که پیش‌بینی وجود ماشین‌های پرنده قابل باور به نظر می‌رسد، وجود ربات‌ها هم باورپذیر است.
    تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در حال توسعه هستند تا به صورت هوشمندانه‌ای زندگی انسان‌ها را ساده‌تر سازند. هوش مصنوعی هم‌اکنون در تعداد زیادی از ابزارهای بازاریابی مثل محتوا، سئو، بازاریابی ایمیلی و … مورد استفاده قرار گرفته است. این‌ها نه تنها زندگی را برای بازاریابان آسان‌تر می‌کنند، بلکه در افزایش کارایی آن نیز نقش بسیار گسترده‌ای ایفا می‌کنند.
    از طرف دیگر، هنگامی‌که فرآیندهای بازاریابی توسط تکنولوژی بهینه‌سازی شده و سریع‌تر می‌شوند، انسان نیز مدت زمان بیشتری را برای تفکر انتقادی، تجزیه تحلیل داده‌ها و برنامه‌ریزی طولانی‌مدت پیدا می‌کند.
    در ادامه‌هایی پیش‌گویی‌هایی از این‌که برندها چگونه از هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده خواهند کرد، آورده شده است.
    طراحی وب‌سایت

    هوش مصنوعی از ابتدای فرآیند بازاریابی همراه بازاریابان خواهد بود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند به زودی بسیاری از بخش‌های طراحی وب‌سایت توسط هوش مصنوعی انجام شود. از لحاظ هزینه این سیستم‌ها هزینه‌ای کمتر و یا مشابه با یک تیم از توسعه دهندگان و مهندسان نرم‌افزار خواهد داشت. هم‌اکنون نیز نسخه‌های ابتدایی از این سیستم‌ها وجود دارد ولی هنوز قادر به انجام کارهایی پیشرفته نیست.


    تولید محتوا

    بسیاری از تولیدکنندگان محتوا فکر می‌کنند که هوش مصنوعی هرگز نمی‌تواند جایگزین شغل آن‌ها شود. با این حال، هم‌اکنون ابزارهایی مانند Wordsmith و Quill شکل گرفته‌اند که قادر به تولید محتوای خبری هستند. این ابزارها قالب‌ها و تمپلیت‌های مشخص شده‌ای دارند و با معین چند کلمه‌ی کلیدی قادر به تولید محتوایی منحصربه‌فرد هستند. شاید نوشته‌هایی که توسط این هوش مصنوعی‌ها ایجاد می‌شود مانند نوشته‌ی یک انسان حالت روایی و داستان‌سرایی خاصی نداشته باشد. اما آن‌ها قادر هستند جملات و متونی قابل فهم ارائه کنند.





    مطمئنا در آینده‌ای نزدیک شاهد ابزارهایی پیشرفته‌تر و هوشمندتر در این زمینه خواهیم بود.

    جستجو

    هوش مصنوعی تاثیر عظیمی بر نحوه‌ی جستجوی کاربران در اینترنت دارد. دو پیشرفت بزرگ هوش مصنوعی که بهینه‌سازی موتورهای جستجو و جستجوهای آنلاین را تغییر دادند: جستجوی صوتی گوگل و الگوریتم رنک برین گوگل بود.
    سایر نوآوری‌ها نظیر آمازون اکو، گوگل هوم، اپل سیری و کورتانا امکانات بسیار کاربردی را برای کاربران فراهم آوردند. به زودی شما قادر خواهید بود که به جای جستجوی بهترین “رستوران‌های تهران” عبارت “امشب شام کجا بروم” را جستجو کنید و به نتایج بسیار متناسبی دست یابید.

    اتوماسیون بازاریابی

    برندها از هوش مصنوعی برای سفارشی‌سازی کردن ایمیل‌ها براساس ترجیحات و رفتار مشتری استفاده می‌کنند تا نرخ تبدیل و میزان فروش خود را بالا ببرند. با استفاده از ابزارهایی نظیر Boomtrain برندها می‌توانند تعاملات قبلی با یک دریافت‌کننده‌ی ایمیل را بررسی کنند و محتوا را متناسب با او تنظیم کنند. با استفاده از این ابزارها که از هوش مصنوعی بهره می‌گیرند، شخصی‌سازی امکان‌پذیر می‌شود.
    رسانه‌های اجتماعی

    توانایی اتصال مردم به همدیگر از سراسر جهان و گفتگو در مورد موضوعات و داستان‌های مختلف باعث شده که رسانه‌های اجتماعی به یکی از محبوب‌ترین و شگفت‌انگیزترین ابزارهای موجود در سراسر جهان تبدیل شوند.
    این موضوع باعث شده که تبلیغ‌کنندگان بسیاری از سراسر جهان در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند و به تبلیغات بپردازند. هیچ‌کسی از تبلیغات متنفر نیست، اما وقتی تعداد زیادی از آن‌ها را یک جا مشاهده می‌کند، احساس انزجار به وی دست می‌دهد.
    بنابراین بسترهایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر به کاربران امکان مخفی کردن محتواهای تبلیغاتی را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، هم‌اکنون شما قادر هستید روی برخی از پست‌ها کلیک کنید، از بستر مورد نظر بخواهید تا دیگر چنین پست‌هایی را به شما نمایش ندهد، هم‌چنین دلیل این انتخاب را نیز توضیح دهید. بنابراین این سیستم‌ها نسبت به شما بینش بیشتری پیدا کرده و فقط پست‌های مناسب شما را نمایش خواهند داد.

    آیا شما هم عاشق ویژگی‌های جدید استوری‌های اینستاگرام هستید؟ منظورم همان‌ فیلترهایی است که شما را به یک خرگوش، گربه و غیره تبدیل می‌کند و یا چهره‌ی شما را با دوست کنار دستی‌تان عوض می‌کند. این قابلیت‌هایی واقعیت افزوده است که توسط سیستم‌های تشخیص تصویر هوش مصنوعی طراحی شده‌اند.
    تبلیغات

    با نمونه‌هایی که در بالا مثال زدیم، احتمالا حدس زده‌اید که سیستم‌های هوش مصنوعی که در حوزه‌ی تبلیغات فعالیت می‌کنند چه مزیت‌هایی می‌توانند داشته باشند. نوآوری‌های حوزه‌ی تبلیغات مزیت‌ دو جانبه(هم برای کاربران و هم برای تبلیغ کنندگان) دارد.
    به عنوان مثال، ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، تجزیه تحلیل آن و استفاده از آن برای شخصی سازی می‌تواند یک مزیت مهم برای کاربران باشد تا فقط تبلیغات مرتبط با خود را دریافت کنند. یا ابزارهای هوشمند جدید گوگل ادوردز برای تبلیغ کنندگان که کمک می‌کنند تبلیغات خود را هوشمندانه‌تر بسازند.
    فرآیند تولید سرنخ‌های بازاریابی

    پیدا کردن سرنخ‌های بازاریابی اغلب یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین کارها برای بازاریابان است. به عنوان مثال، اگر شما بخواهید مشتریان بالقوه خود را از لینکدین بیابید، باید ساعت‌ها زمان صرف شناخت افراد، حرفه، مهارت‌ها و … بکنید. اما سیستم‎‌های توسعه یافته با هوش مصنوعی می‌توانند این کار را به سرعت انجام دهند و در عرض چند دقیقه افراد را به خوبی شناسایی نمایند. این سیستم‌ها علاوه بر سرعت بخشیدن به روند پیداکردن سرنخ‌های بازاریابی، دقیق‌تر بوده و در این کار نسبت به انسان‌ها اشتباهات کمتری را مرتکب می‌شوند.
    نتیجه‌گیری: ترکیب هوش مصنوعی و بازاریابی

    بسیاری از افراد بعد از خواندن این موارد دچار استرس شده و احساس می‌کنند امنیت شغلی ندارند. به یاد داشته باشید که توسعه‌ی هوش مصنوعی برای ساده‌سازی و افزایش کارایی فعالیت‌های بازاریابی است. سیستم‌های هوش مصنوعی ایجاد خواهند شد تا با ادغام با فعالیت‌های انسانی بیشترین بازدهی را برای بازاریابان به ارمغان آورند.

    هوش مصنوعی و بازاریابی | ۸ سیستم توسعه یافته با هوش مصنوعی برای بازاریابان
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    نمونه های کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

    نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
    هوش مصنوعی، به ویژه ماشین یادگیری، بعنوان یک بخش ترکیبی در خیلی از صنایع رو به رشد است. یکی از این صنایع، صنعت بازاریابی است.
    در این مقاله 15 مطالعه موردی و موارد کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی را مطالعه خواهید کرد.
    1- پیشنهادات / محرک محتوا

    Netflix به کمک آنالتیکس های پیش بینی کننده، توصیه های ظریف و دقیقی پیشنهاد میده. این مدل الگوریتم ترکیبی همیشه میتونه پیشنهاداتشو بهتر و بهتر کنه و در نتیجه به کاربرهاش بهترین بهره رو میرسونه.
    یکپارچه سازی اطلاعات از منابع مختلف یکی از استفاده های رایج هوش مصنوعی است.
    یکی از شرکتهایی که از این جنبه هوش مصنوعی رو بکار گرفته، یه شرکت ورزشیه که اطلاعات کاربر رو از اپلیکیشنش جمع میکنه و از اونها برای تحقیق روی تغذیه، تناسب اندام و غیره استفاده میکنه.
    در نتیجه این توانایی، این شرکت تونسته بر اساس عقل ترکیبی، مرتبط ترین تمرینات ورزشی و توصیه های سبک زندگی رو به مشتریهاش عرضه کنه. این شرکت ورزشی تو یه انتشارات خبری اینطوری گفته:
    “یه زن 32 ساله که داره برای مسابقه 5 کیلومتر تمرین میکنه، میتونه برای شخصی سازی تمریناتش از اپلیکیشن ما استفاده کنه و بر اساس سایز، اهداف و سبک زندگیش برنامه غذایی بگیره.
    این اپلیکیشن میتونه مسیرهای نزدیک خونه و محل کار این خانم رو نقشه برداری کنه و با احتساب آب و هوا، زمان روز و تغذیه، پیشنهاداتی رو برای بهبود رژیم غذایی و عملکردش ارائه بده.”
    2- موتورهای جستجو

    در اوایل آبان 94، گوگل استفاده از مغز رتبه بندی کننده رو تأیید کرد. مغز رتبه بندی کننده یک سیستم هوش مصنوعیه که ازش برای تفسیر کسر زیادی از عبارتهای جستجو استفاده میشه.
    هوش مصنوعی باید پردازش زبان طبیعی رو ترجمه کنه و به این ترتیب ارتباط میان عبارت سرچ شده و محتوای وب ها رو پیدا کنه و در کنار این، بتونه به تفسیر بهتری از منظور کاربر و جستجوی صوتی دست پیدا کنه.
    مشتریها وقتی میخوان روی سایتها نظر بدن از زبان واقعی استفاده میکنند و طوری حرفشونو میزنن که موقع سرچ کردن در گوگل هم همونطوری حرف میزنن. مثلا ممکنه یکی بنویسه “اینجا ماهی هاش از جاهای دیگه بهتره و قیمتش هم خیلی نمیشه.”
    این جمله میتونه جواب کسی باشه که میخواد بدونه کجا میتونه با هزینه کمتری یه غذای دریایی بخوره.
    البته ماشین یادگیری چیز جدیدی تو گوگل نیست و گوگل همین الآنش هم داره برای جستجوها، تبلیغات و پیشنهادات یوتیوب ازش استفاده میکنه.
    3- پیشگیری از حقه بازی و دزدی اطلاعات

    متخصصان امنیتی با تجزیه و تحلیل الگوهای استفاده از کارتهای اعتباری و دسترسی به وسایل ارتباطی میتونن به اهداف تراکنشها پی ببرند.
    البته تنها کاربرد هوش مصنوعی در این زمینه، به کارتهای اعتباری ختم نمیشه.
    مثلا فروشنده ها هم بخاطر وجود سیستم هایی که فقط بر اساس نام کاربری و رمز عبورند (و هیچ نوع تصدیق محکمتری نیاز ندارند) میتونن مورد دزدی اطلاعات قرار بگیرند.
    این حوزه تحلیل های امنیتی سالهاست که موضوع بحثه اما داره کم کم پیچیده تر و مشکلتر میشه. باید به سرعت برای روشهای حقه بازی جدید راه حلی پیدا کرد و داده های سازماندهی نشده رو هم تحلیل کرد.
    پردازش زبان طبیعی میتونه برای بررسی متن تراکنش ها مفید واقع بشه. مثلا برای تغییر شکلشون به داده های سازماندهی شده.
    کاربردهای جدیدتر هوش مصنوعی مثل خدمات USAA امریکا که به ارتش سابق خدمات مالی ارائه میداد، میتونه رفتارهای خلاف قاعده رو حتی در دفعه اول هم تشخیص بده.
    4- معناشناسی اجتماعی

    شاید کسی با نگاه کردن به چت-بات مایکروسافت، معروف به Tay ، نتونه فورا بفهمه که توئیتر و هوش مصنوعی با هم دارن این چت-بات رو پیش میبرند.
    اما یادگیری عمیق یا deep learning (این عبارت معمولا برای اشاره به ماشین یادگیری، در اندازه داده های بزرگ، به کار میره و یک شبکه بی طرف برای تشخیص الگوهای انتزاعی است) دندونشو برای شبکه های اجتماعی تیز کرده.
    تحلیل احساسی، پیشنهاد محصولات، تشخیص صدا و تصویر، همه حوزه هایی هستند که هوش مصنوعی پتانسیلشو داره که تو شبکه های اجتماعی رشد کنه.
    اگه به گزارشهای علمی علاقه دارید، بد نیست یه بار به تحقیق هوش مصنوعی فیسبوک نگاهی بندازید تا با توانایی های هوش مصنوعی آشنا بشید.
    تو یکی از مجله های امریکایی درباره کاربرد نسبتا جدیدی از هوش مصنوعی صحبت شده بود؛ تجزیه و تحلیل تصاویر جمعیت شناسی برای یافتن مدارکی از زندگی انسان.
    این فناوری میتونه به فیسبوک در هدفگیری اینترنت کمک کنه. به این ترتیب میتونه نیاز جوامع رو بسنجه و با توجه به اون بهشون خدمات ارائه بده.
    5- طراحی وب سایت

    گرید یه پلتفرم طراحی وب سایت هوش مصنوعیه.
    گرید برای حوزه های مشخصی – تشخیص عکس هوشمند و پالت الگوریتمی برش و انتخاب تایپوگرافی – از هوش مصنوعی استفاده میکنه و به این ترتیب تونسته طراحی وب رو به طور مؤثری خودکار کنه.
    6- قیمت گذاری محصولات

    با این همه محصول و این همه معیارهای مختلفی که روی فروش تأثیر میگذارند، تخمین قیمت فروش یا بازه قیمت کار مشکلیه.
    بهینه سازی قیمت دینامیک با استفاده از ماشین یادگیری و الگوریتم میتونه تو این کار به کمک تولید کننده ها بیاد و فاکتورهای دیگه ای مثل مدیریت دسته بندی و سطح طبقه بندی رو انجام بده.
    7- سرویس پیش بینی مشتری

    دونستن اینکه چطور و به چه دلایلی میشه با یه مشتری ارتباط برقرار کرد، خیلی مهمه.
    نه تنها با اینکار میشه منابع رو برنامه ریزی کرد (مثلا بفهمیم آیا تعداد کارمندهایی که وظیفه تمای گرفتن با مشتریها رو دارند کافیه یا نه؟)، بلکه میتونیم ارتباطاتمونو شخصی سازی کنیم.
    تو یه پروژه دیگه ای که در شرکت USAA آزمایش شده، این روش رو استفاده کرده.
    تجزیه و تحلیل هزاران عامل به ماشین کمک میکنه تا بتونه الگوهای وسیعی از رفتار مشتری رو تشخیص بده.
    تا حالا هم هوش مصنوعی خیلی به USAA کمک کرده ، تا جایی که تونسته صحت حدسهاش در مورد اینکه برای چه محصولی و چطور تماس خواهند گرفت رو از 50% به 88% افزایش بده.
    8- تبلیغات هدفگیری شده

    یادگیری عمیق – که پیشتر تعریفش کردیم – میتونه نشونه های بیشتری رو مدیریت کنه و از این طریق بهتر به گرایشات رفتاری کاربر پی ببره. نمایش تبلیغ هم اصولا به معنی راه اندازی یه موتور پیشنهاد دهنده است که یادگیری عمیق به خوبی از عهده اش برمیاد.
    الگوریتم ها با بهینه سازی قیمت تبلیغات میتونن بهترین قیمت ممکن رو به ازای هر بار نمایش تعیین کنند.
    همچنین ماشین یادگیری در هدفگیری تبلیغات برنامه ریزی شده کمک میکنه تا احتمال کلیک کاربر رو بالا ببره. مثلا میتونه با بهینه سازی اینکه چه محصولاتی رو نمایش بده یا برای افراد هر منطقه از چه تبلیغاتی استفاده کنه، این کارو انجام بده.
    9- تشخیص کلام

    مترجم اسکایپ در حال حاضر از زبانهای عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، چینی، پرتغالی و اسپانیایی پشتیبانی میکنه.
    یکی از منتقدان این محصول گفته خطاهایی وجود داره اما من معمولا با یکم تأمل میتونم معنی رو بفهمم.
    تشخیص کلام از پنج سال پیش تا الآن برای پیشرفت در شبکه های عصبی بکار رفته.
    البته Siri و Cortana و سایر دستیارهای شخصی هم توانایی تشخیص متن دارند و بدون شک کاربرهای قدیمی کاملا از دقت این برنامه ها آگاهند.
    تشخیص متن بالاخص برای بازار چین که تایپ کاراکترهای پیچیده و کوچیک روی صفحه کلید سخته، خیلی مهمه.
    10- تشخیص زبان

    پشت تشخیص کلام، چالشی نشسته به اسم تشخیص زبان؛ نه به معنی تشخیص چیزی که دارید میگید، بلکه منظور تشخیص معنی حرفتون هست (مثلا در ارتباط با بقیه چیزها و با توجه به مفهوم).
    این هم یکی دیگه از کاربردهای ماشین یادگیریه که کاربرها باهاش آشنا هستند و ازش در جستجو استفاده کرده اند.
    اما شرکتها هم برای تفسیر اطلاعات سازماندهی نشده مشتریهاشون از تشخیص زبان استفاده میکنند.
    یه شرکت B2B که به اصطلاح پلتفرم تشخیص مسافرت هست با استفاده از هوش مصنوعی و به کمک اطلاعات شرکاش مثل هتلهای زنجیره ای و خطوط هوایی، تونسته اپلیکیشن های مشتریهاشو تقویت کنه.
    بنابراین مثلا تصاویر، پیشنهادات و اطلاعات مسافرتی بسته به داده های هر مشتری شخصی سازی میشن.
    این داده ها میتونن متون سازماندهی نشده باشند؛ مثلا “ما میخواهیم برای تعطیلات به یه ساحل پلاژ دار بریم که برای بچه ها هم بازی داشته باشه”.
    11- تقسیم بندی مشتری

    بکارگیری از داده های شرکتهای شریک در الگوریتمهای دسته بندی کننده و استفاده از نتایج در یک “سیستم تجربه معمول” یا CRM هم یکی دیگه از کاربردهای رو به رشد ماشین یادگیری است.
    شرکتهایی مثل AgilOne با یادگیری از رفتارهای کاربران، امکان بهینه سازی ایمیل و نظرات وب سایت ها رو برای بازاریابها فراهم کرده.
    12- پیش بینی فروش

    منظور همون مدیریت تبدیل مشتریه اما این بار با استفاده از ارتباطات داخلی.
    ایمیلهای داخلی هم مثل خدمات مشتری پیش بینی کننده میتونن تجزیه و تحلیل بشن و بر اساس مکالمات و رفتارهای مشتریها اقدامات مناسب رو اتخاذ کرد.
    وقتی باید یه جوابی به مشتری داد، مثلا یه دعوتنامه، یه هشدار یا … ، ماشین یادگیری میتونه با فیلتر کردن پروسه تو این کار کمک کنه.
    13- تشخیص تصویر

    شما از طریق قسمت تصاویر گوگل میتونید عکس سرچ کنید. فیسبوک میتونه چهره رو تشخیص بده، ابزار جابجایی چهره اسنپ چت هم همینطور.
    AR میتونه منظره و افراد پیش روی فرد رو تشخیص بده و برای هولوگرام ها کاربرد داره.
    به نظر من جالبترین کاربرد تشخیص عکس DuLight هست که برای افراد دچار اختلال بینایی طراحی شده و اونچه رو که در مقابل فرد هست توصیف میکنه.
    البته بازاریابها میتونن برای خیلی از کارها از جستجوی محتوا گرفته تا تجربه خلاقانه مشتری از این فناوری بهره ببرند.
    14- تولید محتوا

    در حال حاضر، تولید محتوا با استفاده از داده های سازماندهی شده خوب انجام میشه. مثلا پلتفرم Wordsmith برای تولید خودکار مقالات خبری کاربرد داره. این مقالات از گزارشهایی که از CSV تغذیه میشن – ضرورتا به صورت خودکار – تولید میشن.
    هر چند در آینده نه چندان دور قراره این مدل تولید محتوا برای داده های سازماندهی نشده بکار بره.
    15- بات ها، PAها و مسنجرها

    بدنام ترین مثال رو گذاشتم برای آخر. چت باتها قراره در آینده جایگزین داده های کاربر در اپلیکیشن های موبایل بشن.
    با تحلیل زبان طبیعی و درک منبع داده های برند، میشه فقط با صحبت کردن یا تایپ کردن در یک چت بات، ارائه خدمات کرد.
    پلتفرم فیسبوک میتونه به زودی با هوشیاری پیشروی چت باتها بشه و خدمات راحتتری رو برای مشتریها فراهم کنه و دیگه نیازی به همزمان بودن مکالمات تلفنی نباشه، زمان رو نگه داره و زحمت و دردسر رو کم کنه.
    آیا کاری هست که هوش مصنوعی نتونه انجام بده؟

    لازم به ذکره که هوش مصنوعی و ماشین یادگیری هنوز هم برای افزایش دقت و یادگرفتن درست الگوریتم ها به انسانها نیاز دارند، مثلا رتبه دهنده های گوگل.
    هر چی با کاربرد بیشتر هوش مصنوعی، نیاز به راهنمایی انسان برای تنظیم داده ها بیشتر بشه، نیروی کار بیشتری نیاز هست.
    اما اگه شغل فعلی شما طوریه که ممکنه بتونه اتوماتیک بشه، هوش مصنوعی براتون یه مسئله مشکل ساز محسوب میشه.

    نمونه های کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی | دارکوب
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    هوش مصنوعی، آینده‌ی بازاریابی محتوایی

    بر اساس تعریف مدیرعامل DeepMind، یک استارتاپ هوش مصنوعی تصاحب شده توسط گوگل، هوش مصنوعی عبارت است از «علم هوشمند کردن ماشین‌ها». هوش مصنوعی به نوبه خود می‌تواند دانش و توانایی‌های انسان را ارتقا دهد.


    برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: در سال 2015، آژانس بازاریابی من درگیر این مسئله بود که در عین حفظ کیفیت، بتواند محتواهای کافی نیز تولید کند. این یکی از چالش‌برانگیزترین عرصه‌ها برای سازمان‌های بازاریابی محسوب می‌شود. در همین زمان، پیشرفت‌های صورت گرفته در هوش مصنوعی بازاریابی من را قانع کرد که در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم شاهد محتوای پشتیبانی شده توسط ماشین باشیم.


    اما سوال بزرگی که نمی‌توانستم از ذهنم بیرون کنم این بود که: آیا شرکت من می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی بازاریابی، فعالیت‌های بازاریابی‌مان را خودکارسازی و مقیاس‌پذیر کند تا بتوانیم درنهایت ارزش بیشتری را به مشتریانمان ارائه دهیم و کارایی کسب‌وکار خود را نیز بالا ببریم؟

    من پیش‌تر از سردبیر خبرگزاری آسوشیتدپرس و مدیرعامل Automated Insights شنیده بودم که خبرگزاری آسوشیتدپرس چگونه با استفاده از هوش مصنوعی فرآیند تولید گزارش‌ها را به‌صورت اتوماسیون درآورده است و من می‌دانستم که ما باید بیشتر در این فناوری کنکاش کنیم.

    هوش مصنوعی و بازاریابی محتوایی

    در نظر بگیرید که شما و تیم‌تان چقدر زمان را روی فعالیت‌های بازاریابی محتوایی صرف می‌کنید. مواردی مانند کشف کردن کلمات کلیدی، برنامه‌ریزی موضوعات پست‌های وبلاگی، نوشتن، بهینه‌سازی، شخصی‌سازی و خودکارسازی محتوا، تست کردن لندینگ پیج‌ها، برنامه‌ریزی به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، بررسی آنالیزها و تغییر استراتژی‌های بازاریابی.

    حالا تصور کنید که یک ماشین به‌جای شما می‌توانست تمامی این فعالیت‌ها را انجام دهد و تنها کار شما این بود که بجای تولید، روی این موارد نظارت داشته باشید. درواقع، بسیاری از راه‌حل‌ها در زمان کنونی برای انجام دادن این فعالیت‌ها وجود دارند. این راه‌حل‌ها فضا را برای بازاریابان مهیا می‌کنند تا فعالیت‌هایی ارزشمند را انجام داده و عملکرد کسب‌وکار را نیز بهبود دهند. این تغییرات احتمالا مدیون هوش مصنوعی است.

    بر اساس تعریف مدیرعامل DeepMind، یک استارتاپ هوش مصنوعی تصاحب شده توسط گوگل، هوش مصنوعی عبارت است از «علم هوشمند کردن ماشین‌ها». هوش مصنوعی به نوبه خود می‌تواند دانش و توانایی‌های انسان را ارتقا دهد.

    هوش مصنوعی یک عبارت کلی برای تعریف مجموعه‌ای از فناوری‌های منحصربه‌فرد و مرتبط در درجه‌های مختلف است. این شامل یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق، شبکه‌های عصبی، پردازش زبان طبیعی و تولید زبان طبیعی می‌شود.

    بیشتر عملکرد ماشین‌ها به الگوریتم‌ها وابسته است. الگوریتم عبارت است از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ریاضی که به ماشین می‌گوید باید چه‌کاری انجام دهد. اما با هوش مصنوعی یک ماشین می‌تواند الگوریتم‌های خود را ایجاد کرده، راه‌های جدید را تعریف کند و پتانسیل‌های نامحدود را برای پیشبرد بازاریابی، کسب‌وکار و نسل بشر باز کند.

    پیامدهای آن برای بازاریابان محتوا

    امروز، بازاریابان به‌صورت دستی گردش کار را برای اتوماسیون بعدی به هم پیوند می‌دهند. مثلا اگر بازدیدکننده وب‌سایت یک کتاب الکترونیکی را دانلود کند، سپس به آن‌ها یک ایمیل سه بخشی ارسال می‌شود.

    اتوماسیون بازاریابی محتوایی که امروزه بازاریابان از آن استفاده می‌کنند بیش‌ازحد دستی است. این پلتفرم‌ها باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شوند، کارایی و بهره‌وری را بالا می‌برند و عملکرد را نیز افزایش می‌دهند. اما نمی‌توانند چشم‌اندازی عمیق به درون داده‌ها، اقدامات پیشنهادی، پیش‌بینی خروجی‌ها یا تولید محتوا را به دست بدهند و وقتی‌که هوش مصنوعی را به‌عنوان چاشنی به این اضافه می‌کنید، بازی به‌طور کامل تغییر می‌کند.

    اختلال، تحول و فرصت

    بر اساس آمارهای منتشرشده، تقریبا 90 درصد از داده‌های موجود در جهان در دو سال گذشته به لطف توسعه اینترنت و ویدئو ایجاد شده است. به‌عنوان نتیجه، بازاریابان و سایر افراد در اطلاعات غرق می‌شوند. بازاریابان این روزها به داده‌هایی از چندین منبع مختلف دسترسی دارند. منابعی مانند: مانیتورینگ اجتماعی، آنالیز وب، ایمیل، رهگیری تماس، فروش، تبلیغات، بازاریابی مجدد و تجارت الکترونیک.

    اما بااین‌حال، انسان توانایی محدودی برای پردازش اطلاعات، ایجاد استراتژی‌ها بر اساس این اطلاعات و تولید محتوا دارد. در مقابل، سیستم‌های هوش مصنوعی تقریبا از توانایی نامحدودی برای پردازش داده، پیش‌بینی، توصیه‌ها و تولید محتوا برخوردار هستند و عملکرد این سیستم‌ها نیز بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تر است.

    بااین‌وجود، بازاریابی محتوایی هم‌اکنون عمدتا به‌صورت دستی توسط خود انسان‌ها انجام می‌شود و مقدار کمی چاشنی اتوماسیون نیز با آن مخلوط شده است. اما همان‌طور که سایر صنایع نشان می‌دهند، آینده ممکن است از آن چیزی که فکر می‌کنیم نزدیک‌تر باشد.

    هم‌اکنون در وال‌استریت، بیش از 60 درصد از تجارت‌ها به‌وسیله هوش مصنوعی انجام می‌شود و انسان کمترین دخالت را انجام این تجارت‌ها دارد.

    بازاریابی قدم بعدی است

    شبکه اجتماعی فیس‌بوک در حال حاضر از یادگیری عمیق و هوش مصنوعی برای فیلتر کردن فید اخبار کاربران و شناسایی چهره‌‌ها در عکس‌های آپلود شده استفاده می‌کند. در بلندمدت، فیس‌بوک به دنبال درک هوش و ساخت ماشین‌های هوشمند است.

    سرپرست واحد هوش مصنوعی گوگل نیز اکنون مدیریت عملیات‌های جستجو این شرکت را برعهده گرفته است و این نشان می‌دهد که هر ساختار سازمانی از اینترنت به هوش مصنوعی وابسته خواهد بود.

    شرکت IBM نیز در حال حاضر 825 پتنت مرتبط با هوش مصنوعی را به ثبت رسانده است. آی بی ام همچنین فناوری به نام IBM Watson را توسعه داده است. این فناوری برای استخراج کردن چشم‌اندازها از حجم عظیم داده‌های غیر ساختاری از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. جالب است بدانید که IBM Watson توانست در یک برنامه تلویزیونی، دو نفر از رقبای انسانی خود را شکست دهد!

    غول‌های اینترنتی تنها شرکت‌هایی نیستند که به سمت استفاده هرچه بیشتر از هوش مصنوعی حرکت می‌کنند. بر اساس بررسی‌های ما، در حال حاضر بیست‌وچهار استارتاپ فعال در زمینه هوش مصنوعی در حال فعالیت‌اند و این استارتاپ‌ها توانسته‌اند 218 میلیون دلار سرمایه نیز جذب کنند. در میان تمامی صنایع، معاملات برای استارتاپ‌های هوش مصنوعی در طول پنج سال گذشته حدود 4.6 برابر افزایش داشته است. هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی می‌تواند مشاغل را دچار دگرگونی کرده، نقش‌ها را تغییر دهد و برای کسب‌وکارهایی که به هوش منصوعی در بازاریابی متکی هستند، فرصت‌های زیادی را ایجاد کند.


    چگونه در عصر هوش مصنوعی زنده بمانیم و رشد کنیم؟

    درحالی‌که اختلال بسیار سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها اتفاق می‌افتد، این مهم است که بدانیم ما هنوز در ابتدای راه هوش مصنوعی قرار داریم. بسیاری از شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی از سرمایه‌های مالی قابل‌توجهی برخوردار هستند، اما بازار برای اثبات موفقیت محصولات آن‌ها هنوز بسیار محدود است.

    هوش مصنوعی همچنین به حجم عظیمی از داده و راه‌حل‌های سفارشی نیاز دارد، بنابراین شرکت‌های بزرگ بیشتر تمایل دارند تا مزیت‌های کوتاه‌مدتی از سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی نصیبشان شود. اما به‌هرحال، برخی شرکت‌ها در تلاش هستند تا فناوری هوش مصنوعی را مقرون‌به‌صرفه و قابل‌دسترس‌تر کنند که این خود نیازمند تسریع توسعه و تطبیق هوش مصنوعی است. اما چالش اصلی در اینجا پیدا کردن استعدادهای فنی توانا در ساخت و اجرای راه‌حل‌های هوش مصنوعی است. این به آن معنی است که اکنون بهترین زمان برای بازاریابان است تا خود را یک گام جلوتر از سایرین قرار دهند. چطور؟ به این صورت:

    ارزیابی وظایف تکراری و دستی بازاریابی که می‌توانند هوشمندانه خودکارسازی شوند: ده‌ها ابزار بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای برنامه‌ریزی، بهینه‌سازی، ایجاد، شخصی‌سازی، ترویج، اندازه‌گیری و آنالیز محتوا استفاده کنید.

    ارزیابی فرصت‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر از داده‌ها: روش‌های زیادی برای کشف چشم‌اندازها، پیش‌بینی خروجی‌ها، طراحی استراتژی‌ها، شخصی‌سازی محتوا و داستان‌سرایی با نوع و حجم مناسبی از داده وجود دارد. البته نوع و حجم مناسب داده به سازمان و نیازهای شما وابسته است. بازاریابان باید تیم‌های داده سازمان را در فرآیند بازاریابی دخیل کنند.

    قابلیت‌های هوش مصنوعی فناوری‌های بازاریابی کنونی خود را درنظر بگیرید: پلتفرم‌هایی مانند Salesforce و HubSpot به‌صورت فعالانه هوش مصنوعی را در محصولات فعلی خود ادغام کرده‌اند. پلتفرم‌های موجود، فضایی بسیار مناسب را برای بازاریابان ایجاد می‌کنند تا آن‌ها با قابلیت‌های هوش مصنوعی آشنا شوند.

    فرصت‌های شغلی بازاریابی محتوایی به‌سرعت در حال تغییر‌اند

    همان‌طور که گفتم، ما هنوز در ابتدای راه هوش مصنوعی قرار داریم. درحالی‌که توسعه در این بخش به‌سرعت پیش رود، اما اغلب بازاریان محتوا دقیقا نمی‌دانند که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند روی شغل، عملکرد و کسب‌وکار آن‌ها تاثیرگذار باشد.

    هوش مصنوعی تنها برخی فعالیت‌های خاص بازاریابی محتوایی را خودکارسازی یا تقویت نمی‌کند، بلکه می‌تواند نحوه کارکرد کانال‌های بازاریابی و مهارت‌های مورد نیاز برای رشد در آینده‌ای نزدیک را نیز دستخوش تغییر کند.
    وقتی سیستم‌های هوش مصنوعی بازاریابی قادر هستند تا به‌صورت خودکار کمپین‌های جستجو را بهینه‌سازی کنند، ارزش مهارت‌های بازاریابان دچار تغییر می‌شود.

    همان‌طوری که بازاریابی هوش مصنوعی به طرزی فزاینده می‌تواند گزارشات چشم‌انداز را تولید کند، نوع تحلیل مورد نیاز و ارزش‌گذاری شده توسط بازاریابان متفاوت از گذشته است. اگر بازاریابی هوش مصنوعی قادر به نوشتن محتوای اولیه باشد، بازاریابان محتوا نیاز به انطباق دارند.

    این نکته‌ای واضح است که مهارت‌های بازاریابی در طول زمان تغییر می‌کنند، اما با بازاریابی هوش مصنوعی، سرعت تغییر این مهارت‌ها سریع‌تر از گذشته خواهد بود. همان‌طور که سیستم‌های هوشمند یاد می‌گیرند و بهبود می‌یابند، آن‌ها بیشتر و بیشتر قادر به انجام وظایفی شناختی هستند که قبلا برای انسان‌ها محفوظ بوده است.

    هوش مصنوعی، آینده‌ی بازاریابی محتوایی
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    یکی از مهم‌ترین مراحل رشد هر شرکت، جذب مشتریان و توسعه بازار محصولات است. مرحله‌ای که بازاریابی نام دارد. بازاریاب‌ها، پیش‌ازاین با دانش و تخصص خود، روش‌هایی برای ترغیب مشتریان بالقوه، نگهداری مشتریان موجود، افزایش میزان فروش، تحلیل نیازمندی‌ها و نیازسازی برای مشتریان، ابداع می‌کردند. مهم‌ترین ابزار این کارها تبلیغات است. تبلیغات تلویزیونی و کاغذی در دوران پیش از اینترنت و تبلیغات اینترنتی و موبایلی در دنیای امروز.
    به گزارش تجارت نیوز، اما در چند سال گذشته، به‌واسطه هوش مصنوعی، ابزارهای دیگری نیز برای این فعالیت‌ها ساخته شده‌اند. ابزارهایی که می‌توانند انقلابی در بازار‌یابی ایجاد کنند. با ما همراه باشید تا ببینیم هوش مصنوعی چگونه می‌تواند بازاریابی را متحول کند.
    گاهی چه زود دیر می‌شود
    هر روزی که استفاده از هوش مصنوعی و راه‌حل‌های خلاقانه آن را در بازاریابی و بازاریابی محتوا نادیده‌ بگیرید، هر چه بیشتر از مرزهای رقابت عقب می‌مانید. اگر کار‌آفرین یا بازاریاب هستید، احتمالا این گفته شما را غمگین می‌کند. درواقع هدف از نوشتن این مقاله برانگیختن شما و تیم کاری‌تان برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی است.
    سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی، دائما در پس‌زمینه محصولات و خدمات مشهوری همچون نتفلیکس، آمازون، فیس‌بوک و طبیعتا گوگل فعال هستند. در چند سال گذشته، هوش مصنوعی در عمق دنیای بازاریابی نفوذ کرده است. هوش مصنوعی کمک می‌کند که برندها تجربه مشتریان را، در هر گامی که طی می‌شود، بهبود بخشند. از دلایل دیگر این نفوذ هوش مصنوعی، ارزان شدن آن است. ابزارهایی که قبلا برای فعالیت‌های تجاری بسیار گران بودند و فقط شرکت‌های بزرگ توان مالی آن‌ها را داشتند، امروز برای شرکت‌های کوچک و متوسط، ارزان و در دسترس هستند.
    در ادامه می‌خواهیم هشت روشی را که با آن‌ها می‌توان به کمک هوش مصنوعی، در رقابت‌های حوزه بازاریابی و بازاریابی محتوا پیروز شد، بیاوریم. همچنین تلاش کرده‌ایم، ابزارهای موجود را نیز در هر حوزه معرفی کنیم.
    ۱- بهبود تبلیغات «پرداخت به ازای کلیک» با هوش مصنوعی
    بسیاری از بازاریاب‌ها بودجه‌ای را مختص تبلیغات «پرداخت به ازای کلیک» (Pay-per-click or PPC) در adWord و adSense گوگل و فیس‌بوک جدا می‌کنند. در این نوع تبلیغات، مثلا وقتی چیزی را در گوگل تبلیغ می‌کنید، شما فقط به ازای تعداد کلیک‌هایی که روی لینک سایت یا محصول شما می‌خورد، باید هزینه پرداخت کنید.
    در‌آمد ناشی از تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۱۷، برابر ۲۲۳.۷ میلیارد دلار در جهان بود. از این مقدار، ۷۳.۸ میلیارد دلار یا ۳۳ درصد سهم گوگل و ۳۶ میلیارد دلار یا ۱۶ درصد سهم فیس‌بوک بود. نزدیک‌ترین رقیب به این دو، شرکت علی‌بابا با ۱۷.۴ میلیارد دلار یا ۸ درصد درآمد تبلیغات دیجیتال بود.

    هوش مصنوعی می‌تواند به تبلیغ با درنظر گرفتن جنسیت، علاقه‌ها، سن و نیازها و سوابق خرید مشتری منجر شود.
    بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی، کارشان تامین خوراک تبلیغاتی و جذب مخاطبین در این فعالیت است. این کمپین‌ها عموما جزئی از شرکت‌های تبلیغ‌دهنده یا آژانس‌های تبلیغاتی هستند. اما آنچه اهمیت دارد این است که آن‌ها «انسان» هستند و نه هوش مصنوعی. هوش مصنوعی می‌تواند در کشف کانال‌های تبلیغاتی جدید و پیروزی در رقابت مفید باشد.
    سیستم‌های هوش مصنوعی، می‌توانند تبلیغ‌کنندگان را در بهره‌برداری و آزمودن بسترهای تبلیغی گوناگون، بهینه‌سازی و افزایش دقت تبلیغات کمک کند. این دقیقا همان چیزی است که فیس‌بوک برای نمایش بهینه تبلیغات از آن استفاده می‌کند. اما همین رهیافت را می‌توان روی داده‌های هر کمپین‌های تبلیغاتی دیگری نیز اعمال شود.
    ابزارهای کاربردی
    دو ابزار فرانک (https://frank.ai/) و آلبرت (https://albert.ai/) برای همین منظور ساخته شده‌اند. آلبرت یک بستر بازاریابی هوشمند است و خدمات خرید خودکار مدیا (Autonomous media buying) ارائه می‌دهد. این ابزار نیازمند کمی کمک انسانی برای تحلیل، مدیریت و بهینه‌سازی پرداخت‌های کمپین‌های تبلیغاتی است.
    فرانک نیز با استفاده از یادگیری ماشینی، بهینه‌ترین کانال‌های تبلیغاتی را برای هدف قرار دادن مخاطبین می‌یابد. این ابزار سودآورترین بسترهای تبلیغاتی «پرداخت به ازای کلیک» را یافته و تبلیغات سفارش می‌دهد.
    ۲- ایجاد تجربه کاربری شخصی‌سازی‌شده
    با اینکه ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر توانایی ساخت وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را ندارند، اما می‌توانند به بهبود تجربه کاربران وب‌سایت‌ها کمک کنند. این ابزارها توان شخصی‌سازی وب‌سایت‌ها را متناسب با سلایق افراد دارند.
    سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند در چند جنبه به شخصی‌سازی وب‌سایت‌ها کمک کنند:
    تجربه کاربری: هوش مصنوعی با تحلیل صدها داده در مورد هر کاربر مثل موقعیت جغرافیایی، علاقه‌مندی‌ها و سلایق، وسیله ارتباطی و نحوه برهمکنش او با وب‌سایت، بهترین حالت ممکن را برای محتوا و ظاهر وب‌سایت تنظیم می‌کند.
    نوتیفیکیشن‌ها: به لطف شخصی‌سازی‌هایی که به‌واسطه هوش مصنوعی حاصل می‌شوند، می‌توان ابزارهایی در سایت تعبیه کرد که متناسب با هر کاربر، پیام‌هایی را در زمان مناسب به او نمایش دهند.
    بر اساس نظرسنجی‌ها، امروزه ۳۳ درصد بازاریاب‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این افراد معتقدند که استفاده از هوش مصنوعی، نرخ کلیک‌ روی تبلیغات را ۶۳ درصد و تجربه کاربری را ۶۱ درصد بهبود بخشیده است.
    ناشران و صاحبان برندهای مشهور همچون مجله وال‌استریت، پاندروا (Pandora)، ریدوت (La Redoute) از هوش مصنوعی برای افزایش تعداد کلیک‌ها روی تبلیغات و کسب مزیت رقابتی بهره می‌برند.
    پاندورا یک ابزار آنلاین برای گوش دادن به موسیقی است. این وب‌سایت با ترکیب ذهن انسانی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، آهنگ‌های جدید را به کاربران پیشنهاد می‌کند. وب‌سایت‌های پخش موسیقی مثل ساندکلاود، پاندروا و اسپاتیفای، مثال‌های خوبی در مورد کسب مزیت رقابتی و بهبود تجربه کاربری به‌واسطه استفاده از هوش مصنوعی هستند. این وب‌سایت‌ها محتواهای حجیمی دارند و الگوریتم‌ها می‌توانند به آنان در شناسایی و ارائه مرتبط‌ترین محتوا برای هر کاربر، یاری‌رسان باشند.
    ابزارهای کاربردی
    هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به شما برای تشخیص این نکته که چه وقت جریان انتقال داده‌ها کند می‌شود یا ترافیک سایت غیرمنتظره‌ تغییر می‌کند، استفاده شود. ازآنجایی‌که شما نمی‌توانید هرلحظه ابزارهای آنالیز سایت‌ خود را چک کنید، یک ابزار هوش مصنوعی همچون Hunch می‌تواند مفید باشد.
    ابزار تحلیل هوش مصنوعی Slackbot داده‌های گوگل آنالیتیکز (Google Analytics) وب‌سایت شما را چک می‌کند و گزارش‌های مفیدی در مورد عملکرد و تغییرات گسترده در داد‌ه‌ها ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌توانند به شما برای حفظ عملکرد وب‌سایت و اطلاع از خرابی‌ها کمک کنند.
    ۳- تولید محتوا با هوش مصنوعی
    انسان‌ها در تولید بهینه محتوا با زبان طبیعی توانمند هستند. شرکت تحقیقاتی گارتنر (Gartner Inc) پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۸، ۲۰ درصد کل محتوا، توسط ماشین‌ها تولید شود.
    در حال حاضر ماشین‌ها فقط می‌توانند محتواهای متنی ساده‌ همچون گزارش سود و زیان، گزارش‌های سه‌ماهه تجاری، توصیف هتل‌ها، ارائه تحلیل‌های لحظه‌ای از بورس و خلاصه‌ بازی‌های ورزشی را البته فقط به زبان انگلیسی تولید کنند.

    http://www.tabnak.ir/fa/news/762614/...A9%D9%86%D8%AF
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    با پیشرفت هوش مصنوعی صنعت بازاریابی به چه سمتی خواهد رفت؟ به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید احتمالا در مورد پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی و تاثیر آن بر روی فرآیند فروش و بازاریابی چیزهایی شنیده‌اید. یادگیری ماشین و سایر فناوری‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی بازار رهبران و نوآوران بازار و به تبع آن فرآیند فروش در کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است. از این‌رو امروزه به جای استفاده از شهود انسانی و اطلاعات تجربی از هوش مصنوعی و دیگر تکنیک‌های علم اطلاعات برای پیش‌بینی بازار، تجزیه و تحلیل ترافیک سایت‌ها و کمک به فرآیند فروش استفاده می‌شود. اگر شما هم مایل هستید که با روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین که برای تجزیه و تحلیل ترافیک سایت و کمک به فرآیند فروش استفاده می‌شوند آشنا شوید. در این مطلب با ما همراه باشید تا چند تکنیک مهم در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم. تجزیه و تحلیل داده‌ها و جمع‌آوری اطلاعات برای پیگیری فرآیند فروش

    اگر در زمینه‌ی تجارت الکترونیکی فعالیت کرده باشید مطمئنا می‌دانید که در کنار خریدهای اینترنتی که در هر ماه انجام می‌شود. تعدادی از خریدهای مشتریان نیز به دلایل مختلف نیمه کاره متوقف می‌شود. توقف یا نیمه کاره رها شدن سفارش می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از سایت‌ها توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد دلایل توقف این سفارش‌ها در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهد. پیگیری این اطلاعات و رفع نواقص می‌تواند با تسهیل فرآیند خرید مشتری میزان فروش کسب و کارها را افزایش دهد. در حقیقت می‌توان گفت تحلیل این داده‌ها برای بهبود فرآیند فروش نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای کسب و کارها است. رتبه‌بندی شهرها بر اساس میزان ورود از موتور جستجو و تکمیل خرید

    اگر قصد دارید به عنوان یک کسب و کار موفق فعالیت خود را توسعه دهید بهتر است میزان ورودی سایت خود را همواره مورد بررسی قرار دهید. هر چند در کسب و کارهای اینترنتی مسئله‌ی ناحیه‌ی جغرافیایی رنگ می‌بازد. اما گاهی برای توسعه کسب و کار خود لازم است که با بررسی دقیق میزان ورودی از موتورهای جستجو، مشتریان خود را بر اساس شهر و کشورشان دسته‌بندی کنید. این کار باعث می‌شود ناحیه‌ای که امکان گسترش حیطه شغلی شما در آن بیشتر است را شناسایی کنید. توجه داشته باشید که معمولا شهرهای بزرگ میزان تقاضای بیشتری از محصولات متنوع را دارند. اما اگر قصد دارید خارج از مرزهای جغرافیایی فکر کنید بنابراین نیاز چندانی به دسته‌بندی شهرها و استان‌ها نخواهید داشت. بلکه لازم است اطلاعاتی در مورد علایق و سلایق مردم این کشورها به دست آورید. استفاده از هوش مصنوعی برای گسترش بازار و ورود به بازارهای جدید

    تجزیه و تحلیل داده‌های سایت‌ها فرصت مناسبی برای گسترش بازار و فراهم کردن امکانات برای ورود به بازارهای جدید است. فراموش نکنید که مدل‌سازی کسب و کار و پیش‌بینی نیازها و سلایق مشتریان مهمترین گام برای رشد و توسعه کسب و کار شما خواهد بود. البته توجه داشته باشید که امروزه گسترش استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی امکان تحلیل اطلاعات و داده‌های سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را تا میزان زیادی تسهیل کرده است. همین الگوریتم‌ها می‌توانند امکان گسترش بازار و ورود به بازارهای جدید را برای کسب و کارهای نوپا فراهم کنند. البته لازم به ذکر است که پیش‌بینی بازار برای ورود به بازارهای جدید و ایجاد نیاز در مخاطب نیازمند استفاده از روش‌ها و ابزارهای دیگری است. بالا بردن سطح آگاهی با شناسایی مخاطبان هدف و تسهیل فرآیند فروش

    می‌توان گفت تیم بازاریابی هر کسب و کاری مهمترین بخش از فعالیت‌های فرآیند فروش را پیش می‌برد. بنابراین برای تسهیل فرآیند فروش کسب و کارها لازم است که تیم فروش به کمک تیم بازاریابی به شناسایی مخاطبان هدف بپردازد. افزایش آگاهی و اطلاعات در مورد مخاطبان هدف و تحلیل اطلاعات آن‌ها به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند گام موثری در جهت پیشبرد اهداف برندها و کسب و کارها باشد. بنابراین برای تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق لازم است با شناسایی مخاطبان هدف و تحلیل اطلاعات آن‌ها سعی کنید با پیشنهاد محصولات مورد علاقه‌ی هر مشتری فرآیند فروش محصولات خود و خرید مشتری را لذت بخش‌تر کنید. آنچه که گفته شد تنها اشاره‌ی کوچکی به نقش الگوریتم‌های هوش مصنوعی در فرآیند فروش، بازاریابی و طراحی محصول است. به عنوان یک کسب و کار مدرن لازم است که با افزایش آگاهی خود در زمینه‌ی تحلیل اطلاعات و بزرگ داده‌ها سعی کنید به پیش‌بینی نیازهای مشتریان و بازار بپردازید. این امر به شما کمک خواهد کرد که همواره از پیشگامان بازار باقی بمانید.

    کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی و افزایش فروش
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    با هوش مصنوعی بازاریابی کنید

    «اتوماسیون» یا «خودکارسازی» کلمه‌ای طلایی در دنیای کسب‌و‌کار امروز به‌شمار می‌رود. هر چه بیشتر خودکارسازی انجام دهید، می‌توانید سریع‌تر حرکت کنید، رشد بیشتری داشته باشید، کارآیی بیشتری به‌دست آورید و موثرتر ارتباط برقرار کنید.

    بدون خودکارسازی، مجبور هستید همه چیز را با دست انجام ‌دهید؛ یعنی هر جنبه از کسب‌کار-صفر تا 100 آن را- به‌صورت دستی انجام ‌دهید.ایده کلی پشت اتوماسیون قادر بودن به انجام کارهای متوالی از پیش تعیین‌شده و بارها و بارها تکرار آنها است. گرچه گام بعدی نیاز به المان‌های «هوش مصنوعی» و «یادگیری ماشینی» دارد؛ که در آن رفتار گذشته می‌تواند بر قدم‌های آینده اثر بگذارد. به گزارش دنیای اقتصاد، اخیرا در اخبار شنیدم که فیس‌بوک دو روباتی را که توسعه داده بود متوقف کرده است؛ این اتفاق زمانی افتاد که این عناصر هوش مصنوعی زبان خودشان را ابداع کرده بودند. روبات‌ها برای یافتن سریع‌ترین و موثرین راه برای رفتن از نقطه A به نقطه B، بر مبنای یک هدف یا پاداش خاص، برنامه‌ریزی شده‌اند. طی زمان این روبات‌ها، «آموختند» که زبان انگلیسی کارآترین ابزار ارتباطی نیست و به آرامی شروع به ابداع و گسترش زبان خود کردند تا به هدف از پیش برنامه‌ریزی شده خود دست یابند و این داستان در سراسر اینترنت پخش شد. اما من می‌خواهم در مورد آینده تکنولوژی به‌طور منصفانه‌ای خوش‌بین باشم؛ بنابراین این اشتباهات کوچک را به یادگیری آزمون و خطا نسبت می‌دهم. اما در عین حال این مساله من را بر آن داشت تا در مورد نحوه تکامل هوش مصنوعی و برنامه‌های کسب‌و‌کاری که هوش مصنوعی به‌زودی در صنایع مختلف به ارمغان خواهد آورد فکر کنم.اخیرا با گرگ پیتراسینزکی، مدیر ارشد اجرایی و یکی از موسسان Growbots، یک ابزار فروش یادگیری ماشینی، صحبت می‌کردم. گفت‌وگوی ما پیرامون برخی چالش‌های حل‌نشده در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بود و مشاهده کردیم که Growbots ، 5/ 2 میلیون دلار درآمد کسب کرده و کل بودجه خود را به 2/ 4 میلیون دلار رسانده است؛ اینها فرصت‌هایی هستند که او از آنها بسیار آگاه است.پیتراسینزکی می‌گوید «من فکر می‌کنم که چالش‌های همراه با هوش مصنوعی دو لایه دارند: داده‌‌هایی که برای یادگیری الگوریتم‌تان استفاده می‌کنید و خود الگوریتم‌ها. بدون داده‌های آموزشی مرتبط، همه الگوریتم‌ها بی‌فایده هستند. محققان هوش مصنوعی می‌گویند که کسب اطلاعات 90 درصد تلاش و 10 درصد ساخت الگوریتم است. بسیاری از افراد تعجب می‌کنند که چرا تسلا اولین شرکتی بود که ویژگی اتوپایلوت را در اتومبیل‌های خود معرفی کرد؛ اما پاسخ بسیار ساده است: آنها داده‌ها را از تمام اتومبیل‌های خود در جاده‌ها جمع‌آوری کرده‌اند؛ درحالی‌که گوگل تنها از چند نمونه اولیه داده گردآوری کرده است.» این همان طرزفکری است که Growbots برای توانمندی‌های هوش مصنوعی خود به‌کار برده است و این در حالی است که از فعالیت‌های مشتریان برای بهبود الگوریتم‌های هدف می‌آموزد. چگونگی کارکرد آن، پلت‌فرمی است که به عنوان یک نرم‌افزار تخصصی «مدیریت ارتباط با مشتری» (CRM) عمل می‌کند. به‌عنوان یک کسب‌و‌کار، شما خصوصیات مشتری ایده‌آل خود را درخواست می‌کنید و سپس Growbots هر روز میلیون‌ها وب‌سایت شرکت را جست‌وجو می‌کند تا مخاطبانی پیدا کند که با آن ویژگی‌های معین منطبق باشند. کاربران این پلت‌فرم، مسوول نوشتن محتوای ایمیل‌ها هستند؛ اما همه ایمیل‌های پیگیری و توالی‌های فروش خودکارسازی شده‌اند. واضح است که تقاضایی برای آن وجود دارد. طبق گزارش TechCrunch، Growbots به عنوان یک شرکت در حال تجربه 10 درصد رشد به‌طور ماهانه و 4 میلیون فروش سالانه است. پیتر اسینزکی می‌گوید: «در مورد توانایی‌های هوش مصنوعی، چیزهای هیجان‌انگیز زیادی وجود دارد.» «وقتی به آن فکر می‌کنید، ارتباط با مشتریان بالقوه، بزرگ‌ترین چالش برای هر شرکتی است. بنابراین جز اینکه این فرآیند را خودکارسازی کنید، چه گزینه‌های دیگری دارید؟ شما می‌خواهید هم میلیون‌ها دلار در تبلیغات صرف کنید و هم تیم‌های فروش بسیار گران بسازید. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به سرعت به شرکت‌های کوچک‌تر اجازه می‌دهد تا با رقبای بزرگ‌تر با بودجه‌های کلان‌شان به رقابت بپردازند.»البته عموم مردم اغلب در مورد اخلاقیات پشت هوش مصنوعی، روبات‌ها، یادگیری ماشینی و... بیشترین نگرانی را دارند.ما در عصری زندگی می‌کنیم که تبلیغات به شدت هدفدار تا حدی میهمان ناخوانده زندگی ما محسوب می‌شوند. شخصا برایم آزاردهنده است که به تلفن یک شرکت زنگ بزنم و با یک صدای خودکار صحبت کنم. قطعا یک مولفه اخلاقی برای تکنولوژی و نوآوری وجود دارد و متاسفانه این موضوعی است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. اما یکی از چالش‌های اخلاقی که شرکت‌های تکنولوژیک با آن مواجه خواهند بود این است که چه زمانی به مشتریان بگویند آنها با یک فرد واقعی صحبت می‌کنند (به عنوان مثال از طریق چت‌بات وب‌سایت) و چه زمانی با یک روبات. پیتر اسینزکی می‌گوید: «در مورد ما، همه چیز در مورد این است که صادقانه بگوییم چه چیزی خودکارسازی شده و چه چیزی خودکارسازی نشده است.گرچه کلمه «خودکار» ممکن است تداعی‌کننده «کیفیت پایین‌تر» برای برخی افراد باشد؛ اما کاملا برعکس است. الگوریتم‌های ما می‌توانند میلیون‌ها نقطه داده را در چند ثانیه آنالیز کنند؛ به طوری که می‌توانید مطمئن باشید که تنها با مشتریان کاملا متناسب تماس می‌گیرید و اینکه آنها محتوای مربوطه را در ایمیل‌هایی که برایشان ارسال می‌شود دریافت می‌کنند. ماشین‌ها در تجزیه و تحلیل داده فوق‌العاده هستند؛ بنابراین ما ماشین‌هایی می‌خواهیم که به بهترین نحو کار کنند: داده‌ مبادله کنید و تطبیق‌های بالقوه پیشنهاد دهید؛ به طوری که افراد در خلال فرآیند فروش، زمان بیشتری برای صحبت با افراد واقعی داشته باشند.» بنابراین هر چقدر که بازار اتوماسیون بازاریابی طی 5 تا 7 سال گذشته داغ بوده است، اگر می‌خواهید بهتر از حد متوسط ظاهر شوید، چیزی که باید به آن توجه کنید «هوش مصنوعی» خواهد بود.

    با هوش مصنوعی بازاریابی کنید
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    بازاریابی هوش مصنوعی





    بازاریابی هوش مصنوعی

    بازاریابی هوش مصنوعی

    بازاریابی هوش مصنوعیراه حل های بازاریابی هوش مصنوعی (Artificial intelligence marketing) روشهایی به منظور پُر کردن شکاف بین علم داده ها و برنامه های اجرایی است. فرآیند غربالگری از طریق داده هایی با حجم بسیار بزرگ نه تنها نشدنی بود که حتی در مورد آن فکر هم نمی کردند ، اما امروزه به راحتی قابل انجام است.تعریف بازاریابی هوش مصنوعی

    تعریف بازاریابی هوش مصنوعی

    بازاریابی هوش مصنوعیبازاریابی هوش مصنوعی یا به صورت خلاصه AIM نوعی از بازاریابی مستقیم با بکارگیری تکنیک های بازاریابی داده محور است .
    در واقع تفاوت اصلی در این شیوه بازاریابی استفاده از کامپیوترها و الگوریتم ها به جای انسان است.

    اجازه دهید نگاهی بیاندازیم به همه ی فنآوریهای جدید که در سال گذشته به بازار وارد شده اند . همه ی ما در مورد آیفون ۷ (iPhone 7) ، اتومبیل های خودران گوگل (Google’s driverless cars) ، عینک های اسنپ چت (Snapchat Glasses) و حتی اِلون موسک (Elon Musk) شهری بر روی کره ی مریخ کم و بیش شنیده ایم. در مورد تکنولوژی های خاص بازاریابی چطور ؟درک بازاریابی هوش مصنوعی

    تعریف بازاریابی هوش مصنوعی

    بازاریابی هوش مصنوعیتکامل داده های بزرگ (Big Data) و راه حل های تجزیه و تحلیل پیشرفته باعث شده بازاریابان بتوانند تصویر واضح تری از مخاطبان مورد نظر خود ، قبل از انجام هر کاری، ایجاد نمایند. در سرچشمه این پیشرفت بازاریابی هوش مصنوعی قرار دارد.مسلح شدن بازاریابان دیجیتال با نگرش داده های بزرگ، باعث تقویت عملکرد کمپین ها و افزایش قابل توجه نرخ بازگشت سرمایه شده است . که این امر با هیچ سلاح بازاریابی دیگری قابل حصول نبود. اما بازاریابی هوش مصنوعی (AI Marketing) دقیقاً چیست ؟ ما در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.اجزاء اصلی بازاریابی هوش مصنوعی

    حال که با تعریف بازاریابی هوش مصنوعی آشنا شدیم ، بایستی اجزاء اصلی بازاریابی هوش مصنوعی را بشناسیم .عناصر کلیدی کمی وجود دارد که باعث می گردند بازاریابی هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند شود : داده های بزرگ ، یادگیری ماشین و راه حل های مناسب .داده های بزرگ

    داده های بزرگ مفهومی بسیار ساده است. این مفهوم به توانایی بازاریاب به منظور جمع آوری و بخش بندی مجموعه هایی بزرگ از داده ها با حداقل فعالیت دستی اشاره دارد. در ادامه تیم های بازاریابی می توانند از این داده ها به منظور اطمینان حاصل کردن از انتقال پیام شان به درستی در زمان مناسب بوسیله کانال انتخابی به مخاطب مورد نظر و مناسب استفاده کنند.یادگیری ماشین

    سیستم های یادگیری ماشین (Machine learning) زمانی که بازاریابان سعی در تشخیص صحیح این مخازن اطلاعاتی بزرگ دارند، بکار می آید. آنها می توانند به شناسایی روندها و یا رویدادهای معمول کمک کنند و به طور موثر بینش ها ، پاسخ ها و واکنش ها را پیش بینی کنند تا بازاریابان بتوانند دلیل اصلی و احتمال وقوع اقدامات خاص را درک کنند.راه حل های بازاریابی هوش مصنوعی

    حال به روند آینده توجه می کنیم . سیستم های هوش مصنوعی جهان را به همان شیوه ای که انسان تحلیل می کند، درک می کنند. این بدان معنا است که سیستم عامل ها می توانند مفاهیم و تمایزات را در میان مجموعه ای بزرگ از داده ها به راحتی و به سرعت شناسایی کنند. راه حل های هوش مصنوعی همچنین احساسات و ارتباطات را مانند یک انسان تفسیر می کنند. و همچنین قادر به درکی روشن از محتوا مانند رسانه هیا اجتماعی ، زبان طبیعی و پاسخ های ایمیل ها باشند.مزایای بازاریابی هوش مصنوعی

    این مفهوم برای تیم های بازاریابی چه معنایی دارد ؟
    تخمین زده شده که بازاریابی AI تا اواسط سال ۲۰۱۷ و تنها در ظرف یکسال بر صنعت مسلط خواهد شد.

    اکنون بعضی از روشهایی که بازاریابان در استفاده از هوش مصنوعی انتظار دارند، مورد بررسی قرار می دهیم :جستجوی هوشمندانه تر

    به عنوان راه حل های فنآوری پیشرفته ، رشد هوشمندانه تر را می توان عنوان نمود. مهم است که به یاد داشته باشید مخاطبان هدف نیز هر روز به همان اندازه باهوش تر می شوند.باید از رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجوی سریع (مثل گوگل) متشکر باشیم، افراد سریع تر از گذشته نیاز خود را می یابند. راه حل های هوش مصنوعی و داده های بزرگ می توانند الگوهای جستجوی موجود را تجزیه و تحلیل نمایند و به بازاریابان برای شناسایی حوزه های کلیدی و تمرکز موثرتر کمک شایانی نمایند.تبلیغات هوشمندانه تر

    بازاریابان در حال حاضر تمرکز خود را بر تبلیغات هوشمندانه تر با راه حل های مبتنی بر مشتری کلیدی قرار داده اند. اما هوش مصنوعی به تیم های بازاریابی تمرکز دقیق تر بر لایه های مشتری را فراهم می آورند. و در واقع نگاهی دقیق تر را در جستجوی کلمات کلیدی ، تحلیل پروفایل های رسانه های اجتماعی و سایر داده های آنلاین به بازاریابان هدیه می دهد.ارائه محتوای پالایش شده

    بازاریابان با هوش مصنوعی می توانند داده ها و هدف گیری خود را به کل یک سطح جدید ارتقاء دهند. تجزیه تحلیل مخاطب می تواند اطلاعات جمعیت شناختی را تا سطح فردی و درک الگوی رفتاری فرد توسعه یابد. در حال حاضر ، بازاریابان می توانند با استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی مشتریان بالقوه استفاده کنند ، و محتوای ایده آلی که مرتبط با ایشان است را تحویل دهند.تکیه بر ربات ها

    یکی از حوزه هایی که هوش مصنوعی در آینده نقش مهمی در آن ایفا می نماید ، خدمات و حفظ مشتری است. به زودی عملکردهای چت و دیگر راهکارهای تعامل مستقیم با مصرف کنندگان توسط ربات های هوش مصنوعی اجرا خواهند شد. بسیاری از شرکت ها می توانند در زمان و هزینه کارکنان خود صرفه جویی نمایند. ربات های هوش مصنوعی دسترسی به داده های با ارزش اینترنت ، اطلاعات و تاریخچه جستجو را در اختیار دارند ، که بسیار از داده های انسانی کارآمدتر هستند.یادگیری پیوسته

    هوش مصنوعی نه تنها برای کشف بینش های پنهان استفاده می گردد، بلکه هوش مصنوعی می تواند به صورت کاملاً واقعی بیاموزد. انتقال بینش های پنهان گذشته به کمپین های جدید ، توسعه بهینه سازی محتوا برای کاربران مرتبط از جمله موارد مرتبط با این موضوع است. با گذشت زمان، راه حل های هوش مصنوعی هوشمندانه تر شده، داده های غیر مفید حذف گشته ، قدرت تصمیم گیری در زمانی هدمندتر ارتقاء خواهد یافت.


    بازاریابی هوش مصنوعی - تعریف بازاریابی هوش مصنوعی - مزایای بازاریابی هوش مصنوعی
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    از معیارهای پیچیده و رفتارهای مشتری، تا نسل بعدی تجربه کاربری، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را بیش از پیش به چشم می‌آورد تا کمکی باشد برای ایجاد ارتباط با‌کیفیت‌تر بین بازاریابان و شرکت‌های تبلیغاتی و کاربران آنها.



    یادداشت مهدی خادمی مقدم مدیر عامل اسپید | از معیارهای پیچیده و رفتارهای مشتری، تا نسل بعدی تجربه کاربری، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را بیش از پیش به چشم می‌آورد تا کمکی باشد برای ایجاد ارتباط با‌کیفیت‌تر بین بازاریابان و شرکت‌های تبلیغاتی و کاربران آنها. در این مقاله به چند مورد از کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی می‌پردازیم:
    ۱- رفتارشناسی مشتری: با استفاده از هوش مصنوعی شرکت‌های بازاریابی می‌توانند بفهمند که رفتار و یا عکس‌العمل مشتری‌ها نسبت به یک تبلیغات خاص مثلا ایمیلی چیست و با اصلاح متن آن ایمیل به بهتر‌شدن نتایج و جذب مشتری، بدون اینکه حتی خود او بفهمد، بپردازند.
    با این کار هم می‌توانند منابع را خیلی بهتر برنامه‌ریزی و مدیریت کنند و هم رابطه شرکت با مشتری را شخصی‌سازی‌تر کنند.
    تجزیه و تحلیل هزاران عامل به ماشین کمک می‌کند تا بتواند الگوهای وسیعی از رفتار مشتری را تشخیص بدهد.
    تا به حال هم هوش مصنوعی خیلی به USAA کمک کرده‌، تا جایی که توانسته صحت حدس‌ها در مورد اینکه برای چه محصولی چطور تماس خواهند گرفت را از ۵۰درصد به ۸۸درصد افزایش بدهد.
    ۲- یادگیری از مشتری‌: شرکت‌هایی مثل AgilOne با یادگیری از رفتارهای کاربران، امکان بهینه‌سازی ایمیل و نظرات وب‌سایت‌ها را برای بازاریاب‌ها فراهم کرده‌اند. با این کار هم منابع کمتری برای این مسائل تخصیص دادند و هم به بازاریاب‌های خودشان کمک کردند تا نظرهایی که مربوط به هر بازاریاب و یا محصول ارائه می‌شود، خیلی راحت‌تر در اختیار بازاریاب‌ها قرار بگیرد.
    ۳- تشخیص و تولید محتوا‌: شرکت‌های زیادی از جمله اکثر شبکه‌های اجتماعی دارند از این بخش استفاده می‌کنند. با کمک هوش مصنوعی محتواهای تروریستی و خبرهای دروغ را تشخیص می‌دهند و آنها را حذف می‌کنند.
    بعضی از شرکت‌ها هم با تلفیق این بخش و یادگیری و رفتار‌شناسی مشتری، به شکل اتوماتیک تولید محتوا می‌کنند و از پست‌هایی که توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای مشتریانشان تولید شده، استفاده می‌کنند.
    ۴- تشخیص تصاویر در شبکه‌های اجتماعی‌: برای این بخش یک مثال از شرکت نایکی می‌آوریم که گویای همه‌چیز است. نایکی با استفاده از این توانایی یادگیری ماشینی توانست ضریب استفاده محصولات خود در بین کاربران اینستاگرام را تشخیص دهد و برای سال ۲۰۱۷ پلن تبلیغاتی ویژه‌ای برای این دسته از مشتریان خود پیاده‌سازی کند.
    به طور کل کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی در شروع راه خود قرارداد که بدون‌شک می‌تواند صحنه‌گردان بزرگی در این صنعت و در آینده نه‌چندان دور باشد.

    http://shanbemag.ir/%DB%8C%D8%A7%D8%...A7%D8%A8%DB%8C
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 71

موضوعات مشابه

  1. کاربرد مهم هوش مصنوعی _ مبادلات مالی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 29
    آخرين نوشته: 2018/04/28, 00:06
  2. ۶ تاثیر هوش مصنوعی در زندگی آینده انسان‌ها
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:33
  3. گام های گوگل به سمت هوش مصنوعی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:29
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 16:33

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش