ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 10 نخست 12345 ... آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 91
  1. #21
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش



    روبات نقاشی گوگل با استفاده از هوش مصنوعی، نقاشی‌های خام شما را تبدیل به سمبل های زیبا می‌کند

    آخرین اسباب بازی از جنس هوش مصنوعی گوگل، زیرک‌ترینِ آن‌ها است: روبات نقاشی گوگل که دودل‌ها (doodle) را به صورت خودکار و در لحظه آنالیز کرده و طرحی زیبا‌تر به شکل یک سمبل برای جایگزینی آن پیشنهاد می‌دهد. این روبات نقاشی هوش مصنوعی گوگل که یک نوع نرم افزار است، AutoDraw نام دارد و نمایش دیگری از خلاقیت‌های فراگیری ماشین در حال توسعه گوگل است که به عنوان بخشی از مجموعه‌های آزمایش های هوش مصنوعی گوگل (AI Experiments series) منتشر می‌شود. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد روبات نقاشی گوگل و نرم افزار AutoDraw اطلاعات بیشتری کسب کنید.نحوه شناسایی و جایگزینی تصویر در روبات نقاشی گوگل

    روبات نقاشی گوگل از فناوری زیربنایی نرم افزار تجربی شناسایی عکس گوگل استفاده می‌کند تا اشیاء بالقوه را شناسایی نموده و آن را با پایگاه داده تصاویر نقاشی شده با دست ساده و تمیزی، جور کند. گوگل، نرم افزار AutoDraw را به عنوان “ابزاری برای بقیه‌ی ما” می‌داند و منظور از “ما”، افرادی است که از در زیبایی شناسی ناتوانند و نمی‌توانند به زیبایی نقاشی کنند. راوی در ویدئوی تبلیغاتی نرم افزار AutoDraw گوگل می‌گوید:
    نرم افزار AutoDraw جادوی فراگیری ماشین را با نقاشی‌های هنرمندان با استعداد ترکیب می‌کند تا به شما برای نقاشی سریع اشیاء کمک کند. فناوری حقیقی در پشت این نرم افزار متعلق به آزمایش هوش مصنوعی دیگری از گوگل به نام Quick Draw است که از فراگیری ماشین برای آنالیز نقاشی‌های کشیده شده توسط انسان استفاده می‌کند و در طی زمان، در حدس زدن نقاشی‌های شما عملکرد بهتری خواهد داشت.
    Quick Draw حواس پرتی جالبی بود، اما AutoDraw با مزایای محسوسی که برای افراد غیر نقاش ارائه می‌دهد، انفجاری مطلق است. روبات نقاشی گوگل برای هر موردی، از تبلیغات کاغذی تا طراحی کارت‌های دعوت مناسب خواهد بود و کاربرد دارد. به عنوان مثال، اگر تمایل دارید تعدادی بادکنک و یک کیک بکشید، با استفاده از AutoDraw تنها چند ثانیه زمان نیاز دارید:البته نرم افزار AutoDraw، بی‌نقص هم نیست. مواقع بسیاری وجود دارد که این برنامه جایگزین‌های بسیار عجیبی را پیشنهاد می‌دهد و درک اینکه چطور نرم افزار به چنین نتیجه‌ای رسیده، غیر ممکن است. مثلاً زمانی که متنی انگلیسی بنویسید (مثلاً واژه‌ی Verge)، بنا به دلایلی به عنوان جایگزین برای شما انگشت‌های پا، پا و یا حرکات یوگا نشان می‌دهد! اما این موضوع حداقل به شما فرصتی می‌بخشد تا تجربه‌های جالبی داشته باشید و سرگرم شوید. مثلاً نرم افزار AutoDraw، نقاشی یک تاکو را تبدیل به بومرنگ می‌کند:و یا ستاره‌ای دنباله دار را با یک تبر جنگی جایگزین می‌کند:در مواقع دیگر، AutoDraw واقعاً بدیع و هوشمندانه عمل می‌کند. مثلاً درک می‌کند که یک جفت مثلث، به معنی ماهی است:هزاران تصویر جالب برای جایگزینی با استفاده از نرم افزار AutoDraw و روبات نقاشی گوگل وجود دارد و اولین باری است که آزمایشات ساخت گوگل را می‌توان به صورت عمومی لمس و استفاده کرد. گوگل نیز به نظر این حقیقت را می‌داند و به همین خاطر است که این ابزار را رایگان و قابل دسترس از طریق وب تلفن همراه قرار داده است تا هم بتوانید در دسکتاپ از آن استفاده نمائید و هم در تبلت و تلفن همراه. شاید بهتر باشد خودتان از آن استفاده کنید تا متوجه جذابیت این ابزار بشوید. تنها اطمینان یابید که شما را به دام نندازد، زیرا حتی عادی‌ترین افراد را نیز به خود معتاد خواهد نمود!

    ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Nick Stattمنبع: theverge
    روبات نقاشی گوگل با استفاده از هوش مصنوعی، نقاشی‌های خام شما را تبدیل به سمبل های زیبا می‌کند - مجله قرمز
  2. #22
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش



    استفاده‌ی ناسا از نرم افزار هوش مصنوعی برای تشخیص و ثبت تصاویر فوران های آتشفشان‌ها

    نرم افزار هوش مصنوعی به نام ASE برای تشخیص و ثبت تصاویر رویدادهای مختلفی بر روی ماهواره‌ها قرار دارد و درست زمانی که نیاز به مطالعه رویدادها داریم، به کمک ما خواهند آمد. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این ترکیب از هوش مصنوعی و رویدادهای زمینی، بیشتر بدانید.زمانی که یک آتشفشان در ژانویه در اتیوپی فوران کرد، متخصصین آتشفشان امیدوار بودند که ماهواره‌ ناسا قادر به آموزش نیروهایش برای رویدادهای انفجاری باشد و بتواند تصاویر آن را ثبت کند. مشخص شد که ماهواره‌ ناسا چند قدم جلوتر از این داستان بوده و آتشفشان را شروع به رسد کرده است. تمام این‌ها به لطف نرم افزار هوش مصنوعی‌ بود که بر روی این ماهواره نصب شده بود.آنچه بر ماهواره EO-1 و نرم افزار هوش مصنوعی آن گذشت

    ناسا اذعان داشته است که ASE (Autonomous Sciencecraft Experiment)، یک نرم افزار هوش مصنوعی است که فعالیت‌های سفینه‌ی Earth Observing 1 (EO-1) ناسا را بیش از ۱۲ سال است که هدایت می‌کند. ماهواره‌ EO-1 در سال ۲۰۰۰ به عنوان ماهواره زمین شناسی آزمایشی پرتاب شد و در سال ۲۰۰۳، آن را مجهز به راهنمای هوش مصنوعی نمودند. با یاری ASE، ماهواره EO-1 می‌تواند تغییرات سوژه‌های علمی بر روی زمین (به عنوان مثال، فوران آتشفشان‌ها، آتش سوزی و سیل) را تشخیص دهد و به محققان اخطار داده و به صورت خودگردان، از این رویدادها تصویربرداری کند.ماهواره EO-1 در مارس ۲۰۱۷ بازنشسته می‌شود و محققان آژانس اذعان داشته‌اند که فعالیت اخیر آتشفشان اتیوپی پایانی مناسب برای ماموریت ماهواره EO-1 بود.اشلی دیویس (Ashley Davies)، دانشمند ارشد ASE و متخصص آتشفشان در آزمایشگاه Jet Propulsion (JPL) ناسا، در بیانیه‌ای اذعان داشت:ما این رویداد را در بهترین زمان ثبت کردیم که در اولین فاز توسعه فوران بود. این عمل بدون شبکه حسگر آتشفشان (Volcano Sensor Web) صورت نمی‌گرفت.شبکه حسگر آتشفشان، شبکه‌ای از ماهواره‌ها (منجمله ماهواره EO-1) و سنسورهای زمینی است که وظیفه آن‌ها بررسی تغییراتی همانند افزایش سریع دما بر روی زمین است. اواخر ژانویه ۲۰۱۷، یکی از ماهواره‌ها در این شبکه، تغییراتی را در دریاچه گدازه‌ی Erta Ale اتیوپی شناسایی کرد و ماهواره‌ EO-1 را وادار به ثبت تصاویر آتشفشان نمود.Erta Ale با عناوینی همانند کوهستان دودی و یا دریچه ای به جهنم هم معروف است و فعال‌ترین آتشفشان در سرتاسر اتیوپی است. Erta Ale یکی از معدود آتشفشان‌هایی در دنیا است که دریاچه‌ی گدازه فعالی در دهانه خود دارد که فرورفتگی حوضچه مانندی است که پس از فوران، شکل می‌گیرد.به لطف پاسخ سریع ماهواره EO-1 به فعالیت، محققین ناسا بیان کردند که قادر به بررسی تصاویر Erta Ale برای مطالعه تغییر در نحوه تخلیه گدازه‌ها در طی زمان خواهند بود.Erta Ale تنها آتشفشانی نبود که رادار ماهواره EO-1 در طی فعالیت خود که بیش از یک دهه به طول انجامید، توسط آن شناسایی شد. محققین ناسا از ASE بر روی EO-1 برای مطالعه درمورد فوران آتشفشان‌های دیگری در سال ۲۰۱۱ و نیز در سال ۲۰۱۰ استفاده کردند. با این حال، نرم افزار هوش مصنوعی مورد استفاده در این ماهواره، تنها محدود به تشخیص فعالیت آتشفشان نیست و برای بررسی سیل بسیار مخربی در سال ۲۰۱۱ در تایلند نیز کمک نمود.استیو چین (Steve Chien)، محقق اصلی ASE و رهبر ارشد گروه هوش مصنوعی JPL اذعان داشت:این نقطه‌ی عطفی در نرم افزار هوش مصنوعی است. ما باید به مدت ۶ ماه چنین کاری را انجام می‌دادیم و چنان موفق بودیم که بیش از ۱۲ سال انجام این کار را ادامه دادیم.چین و دیویس در بیانیه‌ای اعلام کردند که:گرچه ماهواره EO-1 و نرم افزار هوش مصنوعی آن (ASE) به سمت بازنشستگی می‌روند، اما تحقیقات آینده، جستجوی خودمختاری ماهواره را ادامه خواهند داد.
    • به نظر شما آینده‌ی ماهواره‌های خودمختار چه خواهد بود؟ دیدگاه‌های خود را با قسمت علمی مجله قرمز در میان بگذارید.

    ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Kacey Deamerمنبع: livescience
  3. #23
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سطح پیشرفته هوش مصنوعی در ربات ها

    محققان سطح پیشرفته ای از هوش مصنوعی را ارایه کرده اند که با تلفیق صدا، تصویر و متن، درک بهتری از دنیای اطراف پیدا می کند.

    به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کوارتز در مطلبی خواندنی نوشت: بدون شک اگر می خواهیم روباتها در آینده ارتباط نزدیکی با زندگی انسانها داشته باشند باید آنها را به سطحی از پیشرفت برسانیم که توانایی چشمگیری در درک دنیای اطرافشان داشته باشند. در این صورت فرض کنیم روباتی صدای پارس کردن سگی را بشنود. روبات باید بداند که علت پارس کردن سگ چیست و اصولا سگ چه نوع حیوانی است؟
    طی سالهای اخیر برای توسعه فناوری هوش مصنوعی به این مقوله توجه شده است. بدین ترتیب روباتهایی ساخته می شوند که قابلیت تشخیص تصاویر، صداها و درک متنهای مختلف را دارند. در واقع الگوریتمهایی ارایه شده که هر یک می توانند روباتی را در تشخیص یکی از این موارد یاری کنند.
    اما تصور کنید که انسان در یک زمان تنها قادر به درک یکی از این حواس باشد. به بیان بهتر، امکان هماهنگ سازی میان آنچه که می شنویم و آنچه که می بینیم وجود نداشته باشد. قطعا این آن چیزی نیست که محققان عرصه هوش مصنوعی به دنبال آن هستند.
    اکنون محققان دانشگاه MIT و گوگل در دو پروژه مطالعاتی مجزا گامهای اولیه را برداشته اند. آنها در تلاش برای ارایه سطح پیشرفته ای از هوش مصنوعی هستند که قابلیت دیدن، شنیدن و خواندن به شیوه به هم پیوسته را داشته باشد.
    کارشناسان عملیاتی شدن چنین پروژه ای را ضامن موفقیت دانشمندان در پروژه آموزش به روباتهای هوشمند در درک بهتر دنیای اطرافشان می دانند.
    منبع:مهر
    https://www.yjc.ir/fa/news/6143997/%...A-%D9%87%D8%A7
  4. #24
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چهار ربات مبتنی بر هوش مصنوعی که هم صحبت خوبی برای انسان هستند

    به لطف قدرت یادگیری کامپیوترهای امروزی حالا هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال پشت سر گذاشتن پله های پیشرفت است. از بازی های ویدیویی بگیرید تا دستیارهای هوشمند صوتی، همه دستخوش این پیشرفت سریع قرار گرفته اند و هوش مصنوعی هر روز بیشتر جای خود را در زندگی روزمره ما باز می کند.
    با این حال، هوش مصنوعی یک وجه جالب تر هم دارد که چت بات ها جزئی از آن به حساب می آیند. خیلی کارها می توان با این ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی انجام داد. اما در کل این ربات ها برای تفریح های مختصر و مفید خوب هستند.
    البته هر از گاهی هم می توانند یک همنشین خوب هم باشند که بدون هیچ قید و شرطی به حرف هایمان گوش می دهند. اما می خواهیم در ادامه این متن بیشتر در مورد چت بات ها صحبت کنیم و به معرفی چهار مورد از بهترین های آن ها بپردازیم. پس با دیجیاتو همراه باشید.
    ۱) Replika


    رپلیکا اخیرا یک چت بات جالب منتشر کرده که یک هدف ساده دارد: تبدیل شدن به یک دوست مجازی برای انسان. نکته جالب در مورد ربات رپلیکا نیز این است که می توانید با آموزش دادنش، آن را به نسخه مجازی خودتان تبدیل کنید.
    فقط کافیست چیزهایی که در طول روز تجربه می کنید را با آن به اشتراک بگذارید تا رفته رفته شخصیت و خصوصیات اخلاقیتان دست رپلیکا بیاید. خوبی اش نیز آن است که خیلی سریع یاد می گیرد و به مرور زمان بیشتر شبیه به انسان سخن می گوید.
    لینک دانلود Replika
    ۲) SimSimi


    SimSimi هم دقیقا مانند رپلیکا یک هم صحبت خوب است. اما نه یک هم صحبت خوب و متشخص. بلکه بیشتر شبیه به یک دوست بامزه و نه چندان مودب است که برای خنداندن شما هر کاری می کند.
    SimSimi اصلا نمی خواهد همانند ربات های دیگر باشد. شخصیت خودش را دارد و با دیدی کاملا متفاوت نگاه می کند. تقریبا تمام جوک های جذابی که در سرتاسر اینترنت می خوانیم را بلد است و از آن ها به نحوی در مکان مناسب استفاده می کند که باعث خنده تان می شود.
    لینک دانلود SimSimi
    ۳) Wysa


    در کنار تمامی ربات های موجود، Wysa متفاوت و در عین حال بی نظیر است. با اینکه ممکن است Wysa چندان هم صحبت خوبی برای تان نباشد، اما در شرایط استرس زا و افسرده کننده کنار شماست و سعی می کند در این مواقع همراه تان باشد.
    اگرچه استفاده از این ربات نمی تواند جایگزینی برای کمک های حرفه ای باشد، اما به کمک آن می توان در شرایط خاص حس اضطراب و استرس بیش از حد را کنترل کرد و اندکی آرام شد.
    لینک دانلود Wysa
    ۴) A-Bot


    اگر به سراغ A-Bot رفتید، شک نکنید که پس از رد و بدل شدن چندین مکالمه مختصر، مجذوب آن می شوید. A-Bot به شدت رفتاری دوستانه دارد و شاید بتوان آن را بهترین دوست مجازی انسان نامید.
    مانند SimSimi بذله گو و شیرین است و می توان از هم صحبت شدن با آن لذت برد. خوبی اش نیز آن است که خیلی سریع می تواند اشتباهات خود را در مکالمه برطرف کند و از آن پس پاسخ درست تحویل تان بدهد.
    چهار ربات مبتنی بر هوش مصنوعی که هم صحبت خوبی برای انسان هستند - دیجیاتو
  5. #25
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    پیشرفتی بزرگ در هوش مصنوعی؛ ربات انسان نمای «سوفیا» اولین گام هایش را برداشت

    اگر اخبار تکنولوژی را دنبال می کنید، بعید است نام «سوفیا» به گوش تان نخورده باشد؛ ربات پیشرفته ای که دقیقا مثل یک انسان حرف می زند، فکر می کند و احساس دارد و چندی پیش نیز با دریافت حق شهروندی از کشور عربستان سعودی، تاریخ ساز شد.
    حالا و در نمایشگاه CES، شرکت سازنده این ربات یعنی Hanson Robotics از پیشرفت بزرگی در آن رونمایی کرده است: این ربات حالا به یک جفت پا مجهز شده و می تواند مثل یک انسان روی زمین قدم بردارد.
    پاهای این ربات توسط شرکت DRC-HUBO طراحی شده که در سال 2015 موفق به کسب مقام قهرمانی در مسابقات روبوتیک DARPA شدند. به گفته شرکت سازنده، سوفیا با پاهای جدیدش می تواند با سرعتی در حدود یک کیلومتر در ساعت راه برود.


    شرکت هنسون روبوتیکس امیدوار است که با این تغییر، سوفیا بتواند در آینده برای اهدافی مثل کمک به عملیات پزشکی و کار در کارخانجات به کمک نیروهای انسانی بیاید. دیوید هنسون، مدیر عامل این شرکت در مورد سوفیا می گوید: «ما او را به چشم یک نوزاد نگاه می کنیم، او واقعا یک کودک است».

    به اعتقاد هنسون، سوفیا «نیمی ماشین و نیمی کودک است، اما در عین حال تمام مهارت های ادراکی و دایره لغات یک انسان بالغ را دارد».

    این روزها صحبت و تعامل با هوش های مصنوعی به لطف دستیارهای هوشمندی مثل گوگل اسیستنت و الکسای آمازون روز به روز رایج تر می شود، اما سوفیا با این دستیارها تفاوتی اساسی دارد چرا که بخشی از حرف هایش از پیش نوشته شده و فقط بعضی از آن ها توسط هوش مصنوعی کنترل می شود.

    شکی نیست که سوفیا حالا با توانایی حرکت کردن، می تواند زمینه ساز پیشرفت های بسیار بزرگی در حوزه هوش مصنوعی و صنایع روباتیک در آینده باشد.

    در انتها شما را به تماشای ویدیوی اولین گام های ربات سوفیا دعوت می کنیم:



    منبع:

    Cnet ، Dailymail
  6. #26
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    مغلوب شدن انسان در برابر توانایی هوش مصنوعی ربات!

    هوش مصنوعی جدید که توسط گروه آلیبابا توسعه داده شده، انسان را در چرخه خود مغلوب کرد - این نرم افزاردر یک آزمون جهانی خواندن درک مطلب عملکرد بهتری نسبت انسان نشان داد.




    به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان؛ به نقل از zme science، هوش مصنوعی جدید که توسط گروه آلیبابا توسعه داده شده، انسان را در چرخه خود مغلوب کرد - این نرم افزاردر یک آزمون جهانی خواندن درک مطلب عملکرد بهتری نسبت انسان نشان داد.
    آلیبابا بزرگترین شرکت تجارت آنلاین چین، در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت بزرگی کرده است. گروه آلیبابا یک مدل یادگیری ماشین را توسعه داده است که نمره آن بالاتر از کاربران انسانی در پاسخ به مجموعه سوالات استنفورد(SQAD)، آزمون بزرگ درک مطلب با بیش از 100،000 سوال است، این آزمون که در تاریخ 11 ژانویه برگزار شد، نمره دریافتی توسط هوش مصنوعی 82.44 ، در مقایسه نمره انسان 82.304 بود.
    این اولین بار است که هوش مصنوعی در این کار عملکرد بهتری نسبت به انسان داشته است که در سبک SQAD انجام می شود و به عنوان یکی از معتبر ترین دستگاه سنجش درک مطلب در جهان است.
    حالا کامپیوترها خوب صحبت می کنند
    کامپیوترها نشان داده اند که می توانند در برابر تمام کارهای پیچیده ای که در بازی ها مانند شطرنج انجام می دهند، بر روی بازیکنان انسانی برتری داشته باشند. با این حال، تمام این وظایف دارای یک ویژگی مشترک بودند و آن این که همه آنها به گونه ای ساخت یافته بودند که یک حافظه قوی و توانایی محاسباتی عالی، دارایی های زیادی را به نمایش گذاشت.
    اما، تا به حال، زبان ها همیشه به عنوان یک مزیت انسانی شناخته شده اند. بنابراین این پیروزی ممکن است کمی خطرناک تر از قبل باشد. این پیروزی در آینده پیامدهای بزرگی در جامعه، به خصوص در بخش خدمات مشتری خواهد داشت.
    این مشاغل به طور سنتی انجام می گرفت و از اثرات اتوماسیون در امان مانده بود، با تکیه بر بازوهای کارکنان، حتی در حالی که کارگران کارخانه ها را با ربات ها جایگزین می کردند. به عنوان کسی که تا به حال بدشانسی خاصی از کار در مرکز تماس داشته ام، فقط می توانم آرزوی موفقیت ربات ها را داشته باشم، صبر بی پایان و عذر خواهی کنم. با این حال، ظهور این هوش مصنوعی به تغییرات عمیق در این بخش اشاره می کند و بسیاری از افراد، بر خلاف من، واقعا دوست دارند / نیاز به این شغل دارند - برای آنها این کار خوبی نیست.
    این نیز یک مسئله ناراحت کننده است که هوش مصنوعی چنین گام های بزرگی برداشته است، گروه آلیبابا دو ماه پیش هم در بخش معاینه پزشکی چنین پیشرفتی داشت.
    گروه آلیبابا همکاری نزدیکی با Ali Xiaomi، چت بلوتوث سرویس تلفن همراه دارد که توسط خرده فروشان در پلتفرم بازار آنلاین آلیبابا ، با توجه به نیازهای آنها، می تواند سفارشی شود. سیتی لو ، یک دانشمند ارشد در تحقیقات بازرگانان آلیبابا ، گفته است که این نتیجه به معنای سوالات ساده است، مانند "چرا باران؟"، می تواند با دقت بالا با ماشین پاسخ داده شود.
    سیتی می گوید: "ما بر این باوریم که فناوری اساسی می تواند به تدریج به برنامه های متعدد مانند سرویس های مشتری، آموزش و پاسخ های آنلاین به سوالات بیمار، آزاد سازی تلاش های انسانی در روشهای بی سابقه ای اعمال کند."
    Ali Xiaomi برای شناسایی سوالات مطرح شده توسط مشتری طراحی شده و پس از آن پاسخ های مربوط به اسناد آماده شده را جستجو می کند. این امر بستر مناسب برای هوش مصنوعی جدید را به وجود آورد، زیرا پروسه هایی که Ali Xiaomi از آن استفاده می کند، در راستای گسترش، همان هایی هستند که تست استنفورد را پایه گذاری می کنند.
    با این حال، علیرغم نتیجه فوق بشری، محققان آلیبابا می گویند که سیستم تا حدودی محدود است. این بهترکار می کند با سوالاتی که پاسخهای واضحی دارند؛ اگر زبان بیش از حد مبهم است، یا بیان بیش از حد غیرگرامری است، ربات احتمالا به درستی کار نمی کند. به طور مشابه، اگر هیچ پاسخ آماده ای وجود نداشته باشد، احتمالا ربات به درستی کار نمی کند.
    انتهای پیام/
    معصومه صادقی
    مغلوب شدن انسان در برابر توانایی هوش مصنوعی ربات!
    https://www.zmescience.com/science/n...rehension-test
  7. #27
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    پمدیرعامل ال‌جی: در چهارمین انقلاب صنعتی، فناوری‌ها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و رباتیک زندگی ما را خواهند ساخت

    در دی‌ماه هرسال از 50 سال گذشته، ده‌ها هزار نفر از عاشقان فناوری در نمایشگاه CES در لاس‌وگاس گرد هم جمع می‌شوند تا از گجت‌های جدید که قرار است در بازار عرضه شوند بازدید و رونمایی کنند. امسال نیز از نظر میزان توجه و هیجان فرقی با سال‌های گذشته نداشت ولی یک تفاوت بزرگ کاملا مشهود بود. امسال ستاره‌های نمایشگاه گجت‌ها نبودند بلکه فناوری‌هایی بودند که این گجت‌ها را تغذیه کرده و به آنها کمک می‌کردند از هوش مصنوعی و یا فناوری رباتیک بهره ببرند.

    به گزارش اقتصاد آنلاین، فاز یکپارچگی هوش مصنوعی و رباتیک در قالب یک محصول مصرفی در زندگی روزمره ما شتاب گرفته و در نمایشگاه امسال نیز قابل مشاهده بود. به خصوص با توجه به ربات‌هایی که توانایی‌های زیادی داشته و قادر به انجام طیف متنوعی از مهارت‌های پیچیده بودند. انتظار می‌رود پیشرفت هوش مصنوعی و رباتیک تحولی در سبک زندگی و صنعت در سرتاسر دنیا به وجود آورد و در نهایت تجربه زندگی انسان‌ها را بهبود دهد. آن هم از طریق انجام کارهای تکراری در محل کار گرفته تا از بین بردن کارهای قدیمی و عذاب‌آور مثل تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی و غیره. با توجه به اینکه الان در چهارمین انقلاب صنعتی قرار داریم، فرصت‌های منحصربه‌فرد زیادی برای اقتصاد کشورهای مختلف در سرتاسر دنیا عرضه کرده‌ایم. در حالی که سه انقلاب صنعتی قبلی که حدود دو قرن طول کشیدند بیشتر در مورد مکانیزه‌ کردن بودند، انقلاب صنعتی چهارم کاملا متفاوت بوده و حوزه‌های فیزیک، دیجیتال و بیولوژیک را با یکدیگر ترکیب می‌کند. تحلیلگران صنعت در این زمینه پیش‌بینی‌هایی انجام داده‌اند. مثلا موسسه Gartner پیش‌بینی کرده است که 50 درصد تمام آنالیزها در سه تا پنج سال آینده توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود.
    از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در همه وسایل و لوازمی که روزمره با آنها در ارتباط هستیم استفاده می‌شود. مثل لوازم‌خانگی، ماشین‌ها، سنسورها و کوادکوپترها(Drone). همان‌طور که می‌بینید بیشتر تحولات و توسعه‌هایی که توسط سه حوزه هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و یادگیری ماشینی در دهه‌های اخیر انجام شده، منجر به طیف گسترده‌ای از توانایی‌های خارق‌العاده شده است. این فاز جدید تحول، از ژن‌ها و مغز انسان رازگشایی می‌کند. آنها به دنبال راهی سریع‌تر، موثرتر، هوشمندانه‌تر و راحت‌تر برای انجام کارهای روزمره هستند. کارهایی که توسط فناوری بسیار ساده‌تر شده‌اند و در موارد زیادی هوشی را معرفی کرده‌اند که از توانایی‌های انسان فراتر بوده است. جوانان در خاورمیانه و آفریقای شمالی انتظار دارند انقلاب چهارم صنعتی تاثیر بسزایی در نحوه کار کردن و زندگی روزمره‌شان داشته باشد. در عین حال بر اساس تحقیقات انجمن اقتصاد جهان، بسیاری از اینکه در آینده‌ ربات‌ها در کنار انسان‌ها کار کنند احساس راحتی دارند. در شورای همکاری خلیج فارس، مبلغ قابل توجه 100 میلیارد دلار با پشتیبانی عربستان و شرکت اماراتی Mubadala برای تحقق استراتژی تحول از اقتصاد نفت محور به سمت اقتصاد دانش‌محور سرمایه‌گذاری شده است. در اکتبر سال 2017، امارات، به عنوان اولین کشور، سمتی به عنوان وزیر هوش مصنوعی تصویب کرد و نشان داد که این کشور فناوری‌های آینده و تاثیرات آنها را بسیار جدی می‌گیرد. با توجه به اینکه هوش مصنوعی تبدیل به موتور جدید انقلاب صنعتی چهارم شده است، شرکت‌ها در سرتاسر دنیا منتظر دیدن محصولات و فناوری‌های دارای هوش مصنوعی هستند. ال‌جی در بیانیه جدید خود اعلام کرده است که ابزار توسعه هوش مصنوعی خود را در اختیار تمام شرکت‌هایی که در راستای سرعت بخشیدن به عرضه محصولات جدید مجهز به آخرین فناوری حرکت می‌کنند، خواهد گذاشت. فناوری اختصاصی هوش مصنوعی ال‌جی که بر پایه یادگیری عمیق ساخته شده است در راستای سرعت بخشیدن به عرضه محصولات جدید مجهز به آخرین فناوری حرکت می‌کند. با پلتفرم‌های هوش مصنوعی نوآورانه‌ای مثل LG ThinQ، فلسفه «زندگی کن و یاد بگیر» به مرحله اجرا درآمده و محصولات با خودآموزشی به مرور زمان باهوش‌تر می‌شوند. وقتی یادگیری ماشینی پیشرفته‌تر شود، محصولات متوجه محیط بیرونی خود شده و به علاوه می‌توانند عادت‌های رفتاری مصرف‌کنندگان را نیز یاد بگیرند. برای مثال، کولرگازی متوجه سبک زندگی کسانی که در خانه زندگی می‌کنند شده و دمای هوا را به مقدار مناسب می‌رساند. یا فناوری مانیتور کردن اتاق ماشین می‌تواند حالات چهره راننده ماشین را یاد گرفته و زمانی که راننده در حالت خواب‌آلودگی است را تشخیص دهد. فناوری DeepThinQ از همین حالا با محصولات خاصی در حال شکل‌دهی بخش تجاری و خانگی است. در فرودگاه بین‌المللی Incheon کره، ربات راهنمای فرودگاه ال‌جی LG’s Airport Guide))، از قابلیت کاهش سر و صدای محیط برای بهبود عملکرد سیستم تشخیص صدا استفاده کرده و بهتر می‌تواند نیاز مشتریان را متوجه شود. : فناوری DeepThinQ تجسم فلسفه ما است، یعنی فراهم کردن قدرتمند‌ترین هوش مصنوعی برای مشتریانمان با به اشتراک‌گذاری پلتفرم، قابلیت‌های اتصال و البته همکاری مشترک. شکی نیست که فناوری و شرکت‌هایی که در نوآوری پیشگام هستند از مجری بودن صرف تبدیل به شرکت‌های غول‌پیکری شده‌اند که سبک زندگی انسان‌ها را به طرز شگرفی بازتعریف کرده‌اند. ما تاثیر این شرکت‌ها را در زندگی خود و در مکان‌هایی مثل آشپزخانه، خانه، خودرو، اداره، مدرسه، گوشی و کامپیوتر حس می‌کنیم. تاثیری که از طریق صنایع، دولت، رسانه و یا شبکه‌های اجتماعی وارد زندگی ما شده است. فناوری افکار ما را تحت تاثیر قرار داده و نظرات ما را شکل می‌دهد. در حقیقت و به معنای واقعی کلمه، فناوری همه جا هست. تا آنجایی که ما می‌دانیم دنیای ما در حال تغییر است ( از خیلی جهات به سوی بهتر شدن). آن هم به وسیله نوآوری و فناوری و رها کردن انسان از رویکردهاییکنواخت و هدایت او به سمت نوآوری بیشتر برای زنگی بهتر . شرکت‌های فناوری مسئولیت سنگینی در قبال مشکلات اجتماعی اقتصادی فناوری دارند و باید با دولت، صنایع، سیاست‌گذاران، فعالان و مشتریان همکاری کنند تا بتوانند جامع را برای تغییری که بسیار نزدیک است آماده کنند. با عرضه فناوری‌های جدید، نوآوران باید جامعه را به سمتی هدایت کنند تا اطمینان لازم حاصل شود و جامعه را برای یادگیری مهارت های لازم آموزش دهند.،. هرچه باشد ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم هوش مصنوعی و ربات‌ها برای ما اینکار را انجام دهند، یا شاید باید انتظار داشته باشیم؟
    در چهارمین انقلاب صنعتی، فناوری‌ها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و رباتیک زندگی ما را خواهند ساخت
  8. #28
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    خودکارسازی رباتیک فرآیند (RPA) و هوش مصنوعی (AI) – بخش اول

    نوآوری در ترکیب RPA با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین باعث شده است تا این صنعت به سرعت در حال رشد باشد. این اعتقاد وجود دارد که تاکنون تنها از ۱% از قابلیت‌های RPA استفاده شده است و RPA هنوز در مراحل ابتدایی رشد خود است.

    مترجم: عباس بیات
    رشد خودکارسازی رباتیک فرآیندها از یک سو و از سوی دیگر رشد هوش مصنوعی در کسب و کار کنونی جهان ابزارهایی را به منظور خودکارسازی کارکردها و عملیات های شرکت‌ها در اختیار قرار می‌دهد. با توجه به اینکه خودکارسازی روز به روز هوشمندتر و مقرون به‌صرفه‌تر می‌شود، شرکت‎ها به طور فزاینده‌ای به دنبال استراتژی‌های جدیدی هستند تا RPA را به منظور ارتقا عملیات‎‌های کسب و کاری خودشان اجرا نمایند.
    رشد خودکارسازی رباتیک فرآیند (RPA)
    RPA با خودکار سازی و بهینه سازی وظایف، افزایش کیفیت کار و کاهش خطاها و ریسک‌ها در فرآیندها باعث افزایش بهره‌وری در کسب و کار می‌شود. همچنین RPA افراد را از دست وظایف رباتیک آزاد کرده و باعث می‌شود آنها بر روی وظایف استراتژیک تمرکز کنند. ۳ کاربرد اصلی RPA موارد زیر هستند:

    • اتوماسیون: خودکار سازی وظایف تکراری به منظور سریع کردن آنها با کاهش خطر و خطا که باعث کاهش تعداد کارکنان مورد نیاز می‌شود.
    • ثبت و ضبط اطلاعات: در زمان اجرای فرآیندهای خودکار شده، RPA می‌تواند داده‌ها را سریع تر از انسان ثبت کند.
    • دیجیتالی کردن: مدیجیتالی کردن فرآیندهای دستی مانند وارد کردن داده ها به منظور ایجاد این قابلیت برای کارکنان تا بتوانند بر روی وظایف دانش محور تمرکز نمایند.

    در حالی که به نظر می‌رسید RPA کارایی و دقت شرکت‌ها را بالا می برد و سرعت معاملات و تعهد شغلی کارکنان آنها را بهبود می‌دهد، شرکت Kofax اعلام کرد: «۵۰ درصد از فرصت‌های RPA هنوز در حال حاضر از دست می‌روند.» شاید به خاطر نبودن دانش کافی در مورد چگونگی پیاده‌سازی RPA در راستای ارتقای عملیات‌های کسب وکار است.
    سوال بسیار مهم این است که شما چگونه فرآیندی که باید خودکار شود را انتخاب می‌کنید؟ متخصصان RPA پیشنهاد می‌کنند که به این جمله مشهور گوش کنید: “قبل از دویدن، ابتدا قدم بزنید”. چون در پیاده سازی RPA شما ابتدا باید فرآیندهای ساده را خودکار کنید. اغلب فرآیندهای پیچیده می‌مانند برای زمانی که ما آشنایی کامل با RPA و قابلیت‌های آن پیدا کنیم.
    نوآوری در ترکیب RPA با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین باعث شده است تا این صنعت به سرعت در حال رشد باشد. این اعتقاد وجود دارد که تاکنون تنها از ۱% از قابلیت‌های RPA استفاده شده است و RPA هنوز در مراحل ابتدایی رشد خود است. آیا ما برای این طوفان خودکارسازی پیش رو آماده‌ایم؟ موارد زیر نشانه‌های بسیار مهمی هستند:

    • RPA 40 درصد از زمان کارکنان را آزاد می‌کند تا بر روی وظایف دیگر کار کنند.
    • تا ۲۰۲۰ RPA بالغ بر ۶۰ درصد رشد خواهد کرد.
    • ۵۵ درصد از مدیران برای استفاده از RPA در آینده برنامه ریزی کرده‌اند.


    منبع: cognizant.com




    https://abpmp-ir.org/rpa-and-ai/
  9. #29
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    محققان سازمان تحقیقات دفاعی دارپا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی موفق به تولید ربات کمک خلبان شدند.
    آفتاب‌‌نیوز : مهمترین مشکل شرکت‌های هواپیمایی تجاری و نیروی هوایی در آمریکا کمبود خلبانان ماهر و با تجربه است. به همین منظور تمرکز بر روی تولید فناوری خلبان رباتیک با منطق کنترل هوش مصنوعی در دستور کار سازمان دارپا قرار گرفته است.


    سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی دارپا با انجام یک پرواز آزمایشی با ربات کمک خلبان نشان داد که علی‌رغم باور منفی موجود، می‌توان به فناوری هوش مصنوعی در صورت برنامه‌ریزی دقیق و جامع اعتماد کرد. در این پروژه تاکنون سه پرواز آزمایشی با ربات کمک خلبان با موفقیت انجام شده است.


    در آزمایش سوم پرواز با کمک خلبان ربات از یک هواپیمای توربوپراب برای نمایش قابلیت رباتیک دارپا استفاده شد. در این آزمایش جایگاه ربات در صندلی راست کابین خلبان کاملا شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید. ربات خلبان در حال حاضر شامل چند بازو و پای الکترونیک برای گرفتن اهرم‌ و پدال‌های هواپیما است و هیچ شباهتی به خلبان واقعی ندارد.


    به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل آنلاین، پروژه تولید ربات خلبان بخشی از برنامه دولتی آمریکا برای جایگزینی ربات در جایگاه خلبان دوم است. مهمترین ویژگی خلبان رباتیک نداشتن احساسات انسان در جایگاه خلبانی مثل استرس، حواس‌پرتی و خستگی است.






    ساخت ربات خلبان با فناوری هوش مصنوعی+تصاویر
  10. #30
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    آشنایی با فیلم‌های برتر درباره ربات‌ها و هوش مصنوعی


    از سال ۱۹۲۷ که در فیلم متروپولیس یا ماشین شبیه ربات ظاهر شد، تاکنون فیلم‌های علمی-تخیلی زیادی ساخته شده است. اما بسیاری از این فیلم‌های علمی-تخیلی در حال تبدیل شدن به واقعیت‌های علمی نیز هستند! برخی دانشمندان پیش بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۴۵ کامپیوترها خودکار شده و می‌توانند با هوش مصنوعی انسان را درک یا کنترل کنند. ۱. فیلم 2001: ادیسه فضایی – 2001: A Space Odyssey

    این فیلم قطعاً بهترین فیلم در حوزه هوش مصنوعی است. این فیلم که جنبه علمی‌و تخیلی زیادی دارد به سفر طولانی و ماجراجویانه یک ربات در فضا اشاره دارد. در این فیلم که تا حد زیادی فلسفی هم هست، نهایت تکنولوژی با تصاویر بسیار زیبا به تصویر کشیده می‌شود. ۲. فیلم آن زن – Her

    در این فیلم تئودور شخصیت اصلی فیلم است که با یک دستیار صوتی یا نرم‌افزار گویا ارتباط پیچیده‌ای برقرار می‌کند. این فیلم از تکنولوژی‌های پیشرفته و هوش مصنوعی استفاده می‌کند. نرم‌افزار که صدای زن برای آن انتخاب شده است، به شکل باورنکردنی احساسات تئودور را یاد گرفته و با او ارتباط عاطفی نیز برقرار می‌کند! ۳. فیلم Wall-E


    این فیلم که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های پیکسار بود. ربات WALL-E (مخفف حذف زباله در سطح زمین) در سطح زمین مأموریت حذف زباله‌ها را دارد و به مدت ۷۰۰ سال به این کار مشغول است. این فیلم که هوش مصنوعی ربات‌ها را به تصویر می‌کشد برای کودکان نیز جذاب است. ۴. فیلم ماتریکس – The Matrix

    در سه قسمت فیلم‌های ماتریکس، ربات ماتریکس با هوش مصنوعی بسیار پیشرفته که نقش منفی دارد دشمن بشریت به حساب می‌آید. در این فیلم‌ها نئو وارد جنگ با ماتریکس می‌شود و کنترل کامپیوتر اصلی را در نهایت به‌دست می‌گیرد. ۵. فیلم The Machine

    دو برنامه‌نویس انگلیسی به نام آوا و وینسنت یک ربات باهوش مصنوعی بسیار پیشرفته را ایجاد می‌کنند تا به انسان‌ها خدمت کنند. اما این ربات به دست وزارت دفاع انگلستان می‌افتد و هدف آن کشتن افراد می‌شود. ۶. فیلم مرد دویست ساله – Bicentennial Man

    کریس یک ربات برای انجام وظایف روزانه برای خانواده خود خریداری می‌کند. ربات که مارتین نام‌گذاری می‌شود با ربات‌های دیگر متفاوت است. این ربات هوش مصنوعی بسیار بالایی دارد و یاد می‌گیرد و با همه سازگار می‌شود. ۷. فیلم WarGames

    پسر جوانی به‌طور تصادفی هنگام بازی کامپیوتری به کامپیوترهای نظامی وصل می‌شود و پس از مدتی بازی کردن موشک‌های هسته‌ای ایالات متحده آمریکا را فعال می‌کند و جنگ جهانی سوم شروع می‌شود! ۸. فیلم Colossus: The Forbin Project

    دکتر چارلز یک کامپیوتر برای محافظت از ایالات متحده آمریکا در برابر حمله اتمی‌طراحی کرده است. اما این کامپیوتر قدرت پیچیده دیگری نیز دارد که با کامپیوتر روسی دیگری ارتباط برقرار کرده و ماجراهای عجیبی اتفاق می‌افتد. ۹. فیلم برتری – Transcendence

    یکی از شاخص‌ترین فیلم‌ها در زمینه هوش مصنوعی این فیلم است. دکتر ویل یک برنامه هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای را ایجاد می‌کند که می‌تواند تصمیماتی شبیه انسان بگیرد و حتی فکر کند!
    https://blog.faradars.org/top-artifi...igence-movies/
+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 10 نخست 12345 ... آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 91

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  2. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیکز
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:11
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/22, 18:43
  4. کارگاه آموزشی «تیم‌سازی و مزایای کار تیمی»
    توسط Free در انجمن خبرخوان رویداد ها
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/17, 07:49
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/11, 19:05

مجوز های ارسال و ویرایش