همکاران سیستم – سه فناوری مهمی که قرار است سمت و سوی مسیر حرکت مایکروسافت را در آینده مشخص سازد اعلام شد.
به گزارش وب‌سایت CIO Dive، ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت که در نشست GeekWire سخن می‌گفت، به این سه فناوری اشاره کرده است که عبارتند از واقعیت ترکیبی (Mixed Reality)، هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و رایانش کوانتومی (Quantum Computing).
مایکروسافت سال‌ها پیش و پس از یک دهه تحقیق و فعالیت، از یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار به نام ویژوال استودیو رونمایی کرد و ظاهراً قرار است مشابه همین کار را برای رایانش کوانتومی انجام دهد.
بر همین اساس، برخی منابع خبری مدعی هستند که مایکروسافت در حال حاضر یک toolkit ویژه رایانش کوانتومی در دست تولید دارد و این شرکت آمریکایی امیدوار است که توسعه‌دهندگان از آن برای فعالیت در اکوسیستم کوانتوم به خوبی استفاده کنند.
بر این اساس اگر چه می‌توان رایانش کوانتومی را هنوز در ابتدای راه خود به شمار آورد، ولی با توجه بر تحقیقات انجام شده، آینده‌ی مهم و پر رونقی برای این فناوری پیش‌بینی می‌شود.
در زمینه‌ی هوش مصنوعی نیز مایکروسافت برنامه‌های متعددی در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به پروژه Malmo و کورتانا اشاره کرد. چندی پیش نیز دیو کاپلین (Dave Coplin) یکی از مدیران ارشد مایکروسافت، هوش مصنوعی را مهم‌ترین فناوری روی زمین معرفی کرده بود.

https://www.systemgroup.net/tech-new...-%d8%b4%d8%af/