ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    تشخیص چهره افراد از پشت دیوار ؛ هوش مصنوعی در خدمت ارتش آمریکا

    ارتش آمریکا هوش مصنوعی را به خدمت گرفته است. آنها قرار است از هوش مصنوعی برای تشخیص چهره افراد از پشت دیوار استفاده کنند.
    به گزارش تکراتو، ارتش آمریکا قصد دارد تا سیستمی را توسعه دهد که از طریق آن به تشخیص چهره افراد از پشت دیوار بپردازد. از طریق این سیستم شناسایی چهره‌ی افراد مهم در میدان جنگ از پشت موانع و در تاریکی مطلق امکان‌پذیر خواهد بود. این عمل از طریق یادگیری ماشین و گرمای حاصل از صورت امکان پذیر است.
    تشخیص چهره افراد از پشت دیوار با کمک هوش مصنوعی

    از طریق هوش مصنوعی می توان به تشخیص چهره افراد از پشت دیوار پرداخت. می توان از خارج از ساختمان، تصویر افراد داخل آن را شناسایی نمود. این کار به کمک دوربین‌هایی صورت می‌گیرد که می‌توانند در تاریکی مطلق و از پشت دیوار از افراد فیلم‌برداری کنند. هوش مصنوعی نیز در ادامه به تشخیص چهره‌ و شناسایی این افراد می پردازد.
    به گفته‌ی ریگان چالش اصلی در ثبت تصویر چهره با دوربین حرارتی این است که تصویر ثبت‌شده باید با عکس‌های عادی تطبیق داده شود.
    به‌کارگیری دوربین حرارتی در دستگاه‌های قابل حمل هزینه‌ی چندانی ندارد. همچنین برای تشخیص چهره افراد از پشت دیوار لازم نیست هوش مصنوعی به دوربین متصل باشد. می‌توان عکس‌ها را گرفت و در مرحله‌ی بعد آن را به هوش مصنوعی سپرد.
    البته این پروژه مراحل ابتدایی خود را طی می کند اما نتایج ابتدایی آن امیدبخش است. شناسایی افراد از پشت موانع در میدان جنگ می‌تواند بسیار کارآمد باشد. هدف از این طراحی شناسایی افراد مهم در میدان نبرد است.
    .
    منبع: thenextweb


    تشخیص چهره افراد از پشت دیوار ؛ هوش مصنوعی در خدمت ارتش آمریکا - تکراتو
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    معرفی فناوری جدید تشخیص چهره از پشت موانع

    پول‌نیوز - گفته می شود ارتش آمریکا هم اکنون برروی توسعه فناوری دوربین‌های حرارتی مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور شناسایی چهره از پشت موانع و یا در تاریکی مطلق کار می‌کند.


    این روزها فناوری هوش مصنوعی بسیار پیشرفته و توسعه یافته‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد ارتش آمریکا نیز در حال توسعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که قادر است بوسیله آن، چهره و هویت افراد موردنظر را که در میدان جنگ، در پشت موانعی همچون دیوار، سنگر و یا در تاریکی مطلق پنهان شده‌اند، تشخیص دهد.

    این فناوری بوسیله یادگیری ماشینی و گرمای حاصل از صورت انسان می‌تواند حضور افراد را در جاهایی که دیده نمی‌شود، تشخیص بدهد. این کار توسط دوربین‌های فوق پیشرفته‌ای صورت می‌پذیرد که قادر است افراد را حتی در تاریکی مطلق و پشت موانع غیر قابل مشاهده، شناسایی کند.

    بنیامین ریگان، ناتانیل شورت و شوون هو که از دانشمندان فعال در ارتش آمریکا هستند، به تازگی در مقاله جدیدی گفته‌اند ارتش این کشور در تلاش است تا به وسیله دوربین‌های تشخیص حرارتی چهره افراد حاضر در میدان نبرد را ثبت و تشخیص دهد.

    این پروژه در حال حاضر در مراحل ابتدایی خود قرار دارد اما نتایج آن تاکنون بسیار موفقیت آمیز بوده است.

    این فناوری به منظور تسهیل شناسایی دشمنان حاضر در میدان جنگ و کمک به سربازان طراحی و توسعه داده شده است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک به فهرست تجهیزات ارتش آمریکا اضافه شود.



    منبع: ایسنا

    http://tnews.ir/%d9%be%d9%88%d9%84-%...be%d8%b4%d8%aa
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوعات مشابه

  1. خودکار هوشمند تشخیص رنگ
    توسط Arshia در انجمن پروژه های جدید
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/19, 20:18
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/01, 08:44
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/19, 04:11
  4. نوپانا: اسکنری برای تشخیص سریع نوعی سرطان پوست
    توسط Free در انجمن خبرخوان سایت
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/06, 08:14
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/28, 10:42

مجوز های ارسال و ویرایش