نرخ بیت کوین همچنان در بازار سهام در حال افزایش است و پس از سقوط ناگهانی به زیر ۳۰۰۰ دلار به دلیل وجود کمپین نظارتی چین علیه ارزهای رمز گذاری شده اکنون بر آن است به سطح ۴۵۰۰ دلار دست یابد. در زمان انتشار این خبر بیت کوین به نرخ ۴۲۹۱ دلار معامله می شد و با کاهش ۳٫۹۱ درصد در آن روز مواجه بود.
براساس تحلیلی از عملکرد نرخ، احتمال اینکه بیت کوین مجددا به رکورد بالای خود پس از صعود نرخ در آخر هفته دست یابد وجود دارد.

این تحلیل حاکی از افزایش ۱۱٫۳ درصدی نرخ بصورت هفتگی است اما با این وجود ماهانه از کاهش ۴٫۹ درصدی برخوردار است. با این حال شاخص های روند دال بر فقدان توانمندی بازار است که قطعا بردباری سرمایه گذاران را می طلبد. حجم ضعیف بازار یکی دیگر از عوامل ناخوشایند و نگران کننده می باشد.
چین و کره جنوبی علیه ارزهای مجازی اقدام می کنند.

اخیرا کاهش شدید نرخ بیت کوین به دلیل اقدامات دولت چین جهت تحریم عرضه اولیه سکه (ICO) در این کشور می باشد. این دولت بر این مدعاست که مکانیزم های نوین جمع آوری از قبیل عرضه اولیه سکه (ICO) طبق قوانین داخلی این کشور غیر قانونی محسوب می شوند.
کمیسیون خدمات امور مالی کشور (FCC) در کره جنوبی بدون در نظر گرفتن اصطلاحات تکنیکی دستور ممنوعیت همه اشکال ICOها و همچنین معامله ارزهای دیجیتال را صادر نموده است. این کمیسیون همچنین برنامه دارد دست به اقدامات دیگری از جمله بازرسی سایت ها از اواخر سپتامبر(مهر) و بررسی حسابهای ارزی دیجیتال کاربران داده ها از اوایل دسامبر(آذر) بزند که انتظار می رود این اقدامات بر روی عملکرد شرکتهای ارزهای رمزگذاری شده تاثیر گذارد.
آیا بیت کوین به نرخ سابق خود باز می گردد؟

افزایش نرخ بیت کوین همراه با شاخص قدرت وابسته (RSI) و شاخص جهت گیری (DMI) حاکی از آن است که ارزهای رمزگذاری شده اصلی قادرند مجددا به نرخ ۴۶۹۲ دلار (۶ سپتامبر – ۱۵ شهريور) بازگردند و احتمالا به نرخ ۵۰۰۰ دلار نیز دست می یابند. گرچه در حال حاضر چنین رخدادی روی نداده و در هفته های آتی می توان شاهد آن بود.





منبع: cointelegraph