ارتقا دهندگان اصلی(core developers) اتریوم روز گذشته پیش از آنکه شبکه بلاکچین، دومین ارزش کل(total value) در جهان، بر اساس آنچه انتظار میرود در تاریخ ۱۶دسامبر(۲۵ آذر) به سطح بالاتر ارتقا یابد، جهت برنامه ریزی نهایی در جلسه ای گرد هم آمدند.
این جلسه از طریق پیام رسان گوگل هنگ اوتس(Google Hangouts) و در ساعت ۱۴:۰۰ بوقت جهانی(۵:۳۰ به وقت ایران) برگزار شد. در این جلسه موضوع حصول اطمینان از این مسئله که همه مشتریان اتریوم بطور یکپارچه و هماهنگ نرم افزارهای خود را را ارتقا خواهند داد و بدین گونه از ایجاد هر نوع اختلال ناخواسته جلوگیری خواهد شد، مورد بحث قرار گرفت.
ایجاد یکنواخت فورک(fork)در همه اشکال مستلزم این است که مشتریان تغییرات لازمه ارتقا را که بیزانتیوم(Byzantium) نامیده می شود، بصورت هماهنگ در بلوک شماره ۴،۳۷۰،۰۰۰ که این تغییرات را در کد جدید نشانه گذاری می کند، اعمال نمایند.

هارد فورک(hard fork) پس از تکمیل این مرحله بهسازی هایی نظیر ساخت شبکه با محدودیت های داده ای کمتر را به شبکه اتریوم خواهد شناساند. علاوه بر این بیزانتیوم که متشکل از اولین آزاد سازی از دو نوع آن در ارتقا متروپلیس(Metropolis)می باشد، مقیاس های امنیتی را منشعب ساخته و متغیرهای جدید را که ممکن است بتواند سطح امنیت حریم خصوصی را در شبکه بالا برد، اجرا می کند.
با وجود اینکه فرایند ارتقا در گذشته پیچیدگی این موضوع را ثابت نموده است اما طبق بحث امروز، ارتقا دهندگان انتظار دارند مشتریانی که هنوز اقدام به بروز رسانی نکرده اند، تا پایان هفته این کار را انجام دهند. در حال حاضر مشتریان محبوبترین شبکه، اتریوم (Geth)، آزاد سازی آنرا منتشر ساخته اند.
علاوه بر این گرچه مهلت تعیین شده نوعی چالش برای مشتریان بنظر می رسد، تیم اصلی توسعه بر این باورند که این بروز رسانی و ارتقا سبب ایجاد پس زمینه مثبتی در اذهان خواهند شد.
برخی ابهامات طی این جلسه مشخص گردید. به عنوان مثال بدین نکته واقف شدند که برخی ارتقا دهندگان سرویس گیرنده فراموش کرده اند، نرم افزارهایشان را ضد سطح دشواریهای استخراج(lower mining difficulty level) که در بیزانتیوم شناسانده خواهد شد، مورد آزمایش قرار دهند.
با این حال علیرغم اینکه هیچ جلسه ای در خصوص فورک برنامه ریزی نشده است، اما ارتقا دهندگان درهای گفتگو را البته فقط در صورت اضطرار باز خواهند گذاشت.
هادسون جیمسون(Hudson Jameson)، رییس این جلسه، نهایتا بدین نتیجه دست یافت:
“ما در خصوص هاردفورک صحبت خواهیم کرد، البته چنانچه چیزی به اشتباه در این مورد صورت گیرد. جلسه ما در بیستم ماه برگزار خواهد شد.”



نظر شما درمورد این فورک چیست؟ چه بیم و امیدی در اینباره قابل تصور خواهد بود؟ نظر خودتان را با ما در میان بگذارید




منبع: coindesk