تیم همکار گوگل در بیجینگ در همکاری با شرکت «الفابت» در این کشور در مرکزهای گوگل در سراسر جهان به شمول نیویارک، تورنتو، لندن و سویس کار خواهد کرد.


شرکت گوگل به گونۀ رسمی اعلام کرده است که در تلاش ایجاد مرکز هوش مصنوعی در چین است.
به کارگیری از وبسایت گوگل در چین منع است اما باز هم این شرکت صدها کارمند در این کشور دارد که در بخش خدمات جهانی این نهاد کار می‌کنند.
در این باره، اریک شیمت، رییس شرکت الفابت، که قرار است در ساخت این مرکز با گوگل همکاری کند، می‌گوید که این شرکت هیچگاهی چین را ترک نکرده است.
او گفت که دلیل این کار این است که گوگل نمی‌تواند توانایی شرکت الفابت را در پیشبرد کارهایش نادیده بگیرد.
به گفتۀ او، با آغاز کار با شرکت الفابت، گوگل خدمات تازه‌اش را در چین آغاز نخواهد کرد اما به خدمات کنونی‌اش شکل دیگری خواهد داد.
کار تازه‌ای که امسال گوگل در چین انجام داد فعال کردن «گوگل ترانسلیت» یا بخش ترجمۀ گوگل بود.
همچنان، این تیم مستقر در بیجینگ با کارمندان «ای آی» در دفترهای گوگل کار در سراسر جهان به شمول نیویارک، تورنتو، لندن و سویس کار خواهد کرد.
داکتر فی فی لی، دانشمند بخش گوگل کلود، در پیوند به ایجاد مرکز استخباراتی در چین، نوشته است: «من به این باور استم که الفابت و منافع اش هیچ مرزی را نمی شناسند. این نهاد توانایی آن را دارد که در هرجایی که باشد، چه در سلیکان ولی، بیجینگ یا هرجای دیگر، اقدام کند و زنده‌گی هر فرد را بهتر سازد. این اقدام، یکی از مهم ترین بخش همکاری ما با این نهاد است. ما می‌خواهیم این کار را با بهترین استعدادهای این نهاد آغاز کنیم تا بتوانیم اهداف خود را به دست آوریم.»
خانم لی، که پیش از این رییس آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه ستندفورد بود، یک سال پیش با گوگل پیوست.
او تیم مستقر در چین را یکجا با جیا لی رهبری خواهد کرد.
آزمایشگاه چین شماری از استعدادهای خوب را به کار گماشته است و در حال حاضر پنجاه پست خالی از سوی این نهاد اعلام شده است.
خانم لی گفت: «در پهلوی کار خودش، مرکز گوگل الفابت چین همچنان از بخش پژوهشی الفابت (ای ال) در بخش مالی پشتیبانی خواهد کرد و با این بخش از نزدیک کار خواهد کرد.»







https://www.tolonews.com/fa/science-...86%DB%8C%D9%86