اینستاگرام در ابتدای راه‌اندازی‌اش تنها یک اپلیکیشن موبایلی معمولی بود با تعداد انگشت‌شماری کاربر که عکس‌های سگ و گربه‌های‌شان را در آن به اشتراک می‌گذاشتند. اما اکنون با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال که علاوه بر اشتراک‌گذاری عکس‌، با هم بحث و تبادل نظر نیز می‌کنند، به یکی از پلتفرم‌های پیشتاز در میان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و زمینه‌ی مناسبی برای تبلیغات و آگهی‌رسانی کسب‌وکارها ایجاد کرده است. حال اگر مایلید درباره ۱۰ نکته خیلی مهم برای موفقیت تبلیغات‌ اینستاگرامی بدانید، مقاله زیر را بخوانید.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط سایت «ای‌مارکِتِر» (emarketer) انجام شده است، تا سال ۲۰۱۷ درآمد تبلیغات اینستاگرامی در جهان، تا بیش از ۲.۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت، این یعنی بیش از ۱۰ درصدِ کل درآمد تبلیغاتی فیسبوک!

این یک واقعیت تأثیرگذار است زیرا رشد و توسعه‌ی اینستاگرام برای اهداف کسب‌وکار شما نیز بسیار بااهمیت است. پس بی‌معطلی، ۱۰ نکته‌ی تبلیغات اینستاگرامی را به شما می‌گوییم که اگر به دقت آنها را دنبال کنید، می‌توانند به شما کمک کنند تا بازگشت سرمایه‌ای داشته باشید که پیش از این حتی تصورش را هم نمی‌کردید.
قالب‌های تبلیغات اینستاگرامی

پیش از پرداختن به این نکات (یا از دید من، «قوانین!»)، بگذارید نگاهی به اصول اولیه‌ی تبلیغات اینستاگرامی بیندازیم.
تبلیغات عکسی

صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از طریق تصویرسازی‌های زیبا خودشان را معرفی کنند. برای اینکه کاری کنید افراد دید متفاوتی نسبت به برند شما پیدا کنند یا برای اینکه اقدامی انجام دهند، اینستاگرام محیطی تمیز، ساده، زیبا و خلاقانه در اختیار شما می‌گذارد.





تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی نیز همان کیفیت بصری همه‌جانبه‌ را دارند که تبلیغات تصویری در اینستاگرام دارند و علاوه بر این شما قابلیت‌های جلوه‌های تصویری، صدا و حرکت را نیز در اختیار دارید. در حال حاضر می‌توانید ویدئوهایی به مدت ۱ دقیقه و در قالب «landscape» (افقی) به اشتراک بگذارید.



تبلیغات چرخشی

تبلیغات چرخشی یک لایه از تبلیغات تصویری، عمیق‌تر هستند. افراد می‌توانند با کشیدن انگشت به طرفین روی این نوع آگهی‌ها، عکس‌های بیشتری ببینند و با لمس یک دکمه‌ به وب‌سایتی بروند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.






۱۰ نکته برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی

در تجارت و کسب‌وکار هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد، اما کارهایی هست که با انجام آنها می‌توانید شانس موفقیت‌تان را افزایش دهید. درک و به‌کارگیری موارد ده‌گانه‌ی زیر احتمال رشد برندسازیِ کسب‌وکار شما را از طریق تبلیغات اینستاگرامی افزایش می‌دهد. در ادامه، نکاتی را خواهید خواند که باید تمرکزتان را روی آنها بگذارید.

۱. عکس‌های قوی و طبیعی



اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی برای به‌اشتراک‌گذاری عکس است و به همین دلیل بر پایه‌ی مسائل بصری بنا نهاده شده است. تنها موردی که میان همه‌ی حساب‌های کاربریِ موفق و محبوب در اینستاگرام مشترک است، عکس‌های خارق‌العاده‌شان است.
به منظور اینکه تبلیغات اینستاگرامی‌تان به افزایش فروش، یادآوری تبلیغات و شهرت برند شما منجر شوند، استفاده از عکس‌هایی با کیفیت بالا یک ضرورت است. در کنار اینکه عکس‌ها باید چیزی بیش از یک عکس «معمولی و محو» باشند، باید طبیعی و اینستاگرامی نیز به نظر برسند تا افراد صرفا به خاطر تبلیغاتی بودن‌شان، آنها را رد نکنند.
شرکت غذاییِ «فیلادِلفیا» (Philadelphia) با به اشتراک‌گذاریِ عکسی که هم خیال‌انگیز بود و هم اشتها را تحریک می‌کرد، افزایش فروشی ۴۱ درصدی را مشاهده کرده است.



عکس‌هایی که طوری با پست‌های دیگر ترکیب می‌شوند که گویا «یکی از پست‌های خود آنها» هستند، باعث می‌شوند که کمپین تبلیغاتی‌تان طبیعی جلوه کند. بنابراین، کاربران اینستاگرام به جای اینکه با سرعت نور از روی عکس‌های‌ شما عبور کنند، با دقت تماشای‌شان خواهند کرد.

۲. از برندینگ بکاهید

همان‌طور که قبلا اشاره شد، عکس‌های‌تان باید فوق‌العاده باشند، به طوری که بخشی از سایر عکس‌ها به نظر بیایند. همچنین پست‌های‌تان نباید به بازدیدکنندگان این حس را منتقل کنند که دارید مستقیما چیزی را به آنها می‌فروشید.
با اینکه قرار دادن لوگوی‌ برندتان روی عکس‌ها بسیار وسوسه‌انگیز است، نباید اجازه دهید که برندتان روی عکس سایه بیاندازد. بلکه عناصر خلاقانه‌ی عکس‌تان باید برند یا محصول‌تان را معرفی کنند.
سونی در یکی از پست‌هایش، برندسازیِ کمتری نسبت به سایر پست‌های اینستاگرامی‌ آنها داشت. حالا ببینیم نتیجه چطور بود؟ ۴۳ رتبه ترفیع در یادآوری تبلیغات، ۶ رتبه ترفیع در آگاهی از محصول و ۶ رتبه ترفیع در پیام‌رسانی!


«نانیگانز»، که یک شرکت پیشرو در تکنولوژیِ تبلیغات است، در پستی در سایت «مارکتینگ‌لَند» (Marketing Land) نوشته است:
«اگر قصد دارید که لوگوی‌تان را در تبلیغات‌تان بگنجانید، این کار را ماهرانه انجام دهید. در غیر این صورت، یک عنصر سمبولیک یا یک رنگ شاخص برای برندسازیِ به‌یادماندنی، اما نه خیلی غالب، برای برندتان انتخاب کنید.»
۳. هرچه نوشته‌ی درون عکس‌ کمتر باشد، بهتر است

این موضوع باید تا حالا روشن شده باشد، اما هرچه تبلیغات شما مانند یک پست واقعی به نظر برسد، احتمال اینکه بازگشت سرمایه‌‌‌ای، بیش از حد متوسط را مشاهده کنید، افزایش خواهد یافت.
اینستاگرام کلا بر پایه‌ی عکاسی است. پس به آن به چشم شبکه‌ای اجتماعی برای هنر نگاه کنید. اگر به ۱۰ حساب کاربری برتر اینستاگرام در سال ۲۰۱۵ سر بزنید (البته نه آنهایی که متعلق به افراد مشهور است)، خواهید دید که به ندرت متنی در آنها وجود دارد و تنها درون تعداد اندکی از آنها لوگو مشاهده می‌شود.
قانون محدودیتِ ۲۰ درصدی متن‌های درون هر عکس که در تبلیغات فیسبوکی وجود دارد، در اینستاگرام اعمال نمی‌شود. به این دلیل که اینستاگرام می‌داند که عکس‌هایی که با نوشته پر شده‌اند، بازدیدکنندگان زیادی نخواهند داشت. بگذارید این‌گونه بگوییم: «این یک قانون نانوشته است.»
شرکت «ایزی کانوِس پرینتس» (Easy Canvas Prints) که یک شرکت تجارت الکترونیک در آمریکا است و عکس‌ها را به پرینت‌های سفارشی تبدیل می‌کند، از تبلیغات اینستاگرامی‌اش به طور شگفت‌آوری نتایج مثبت به دست آورده است: ۵۵ درصد هزینه‌ی اکتسابِ پایین‌تر و ۳.۱۹ بازگشت از هزینه‌ی تبلیغات (بیش از ۳۰۰ درصد بازگشت سرمایه)، به نظر شما چطور است؟!



۴. کوتاه بنویسید

می‌دانیم که مصرف‌کنندگان و کاربران شبکه‌های اجتماعی تنها برای مدت زمان کوتاهی به هر چیزی توجه می‌کنند. کار شبکه‌های اجتماعی رساندن مقدار ثابتی خبر و شایعه به کاربران با کمترین نیاز به مطالعه است و اینستاگرام از این قضیه مستثنی نیست، حتی می‌توان گفت اینستاگرام مکانی است که کاربران آن کمترین تمایل را به «خواندن» دارند!
همان‌طور که تصاویرتان نباید خیلی نوشته داشته باشند، متن همراه عکس یا همان «کپشن‌» نیز نباید «قصه‌ی حسین کُردِ شبستری» را تعریف کند. یادتان باشد «هر چه کمتر، بهتر» در فیسبوک، طول ایده‌آل هر پست ۴۰ کاراکتر است. کپشن‌های اینستاگرامی هم باید در همین حدود باشد و نباید از حدود ۴۰ کاراکتر بیشتر باشند.


۵. تبلیغات آزمایشی انجام دهید

یکی از عواملی که باعث شده است تا اینستاگرام به چنین پلتفرمِ مناسبی برای کسب‌وکار تبدیل شود، این است که فیسبوک عاقلانه تصمیم گرفت تا اینستاگرام را به روند تبلیغاتیِ ساده و مؤثرِ خودش اضافه کند.

شکی نیست که داشتن توانایی هدفمندسازی و همان خلاقیتی که قبلا برای‌تان موفقیت کسب کرده است، عدم قطعیتِ مرتبط با شروع به کار یک کانال جدید را نیز کاهش می‌دهد.
بعضی صاحبان کسب‌وکارها ممکن است فرض کنند که می‌توانند کارهای موفق قبلی‌شان را کپی و تکرار کنند. این کار ممکن است گاهی جواب بدهد، اما بهتر است پیش از اینکه پول‌تان را خرج دستیابی به تمام مخاطبانتان کنید، ابتدا تبلیغات‌تان را امتحان کنید.
شما باید بفهمید که مخاطبان‌تان در اینستاگرام چه مواردی را می‌پسندند و دوست دارند و چه مواردی را نادیده می‌گیرند. حتی اگر همان مخاطبان جوانِ فیسبوکی‌تان را دارید، تضمینی نیست که همان کارهای سابق در اینستاگرام هم جواب دهند. چند کمپین کوچک راه بیندازید تا بهتر متوجه شوید که چه عواملی، واکنش‌های مثبتی در پی دارند.
۶. اینستاگرام فیسبوک نیست

درست است که اینستاگرام متعلق به فیسبوک است و باز هم درست است که تجمیع تبلیغات میان فیسبوک و اینستاگرام یک‌پارچه است. اما این به آن معنا نیست که از نقطه نظر تبلیغات، این دو شبکه‌ی اجتماعی کاملا یکسان هستند، بلکه از لحاظ جمعیت‌شناسی و رفتارشناسیِ کابران‌شان بسیار متفاوتند.

جمعیت‌شناسی



پایه‌ی جمعیتی اینستاگرام جوان‌تر از فیسبوک است. در میان کاربران اینترنتی ۲۸ درصدشان در اینستاگرام فعال هستند. نکته‌ی مهم این است که زنان بخش وسیعی از کاربران اینستاگرام هستند و نوجوانان نیز بخش عمده‌ای از مخاطبان آن را تشکیل می‌دهند.

در فیسبوک نیز زنان بیش از مردان حضور دارند و گرو‌ه‌های سنی عمده‌ی آن بین ۱۸ تا ۲۹ سال و ۳۰ تا ۴۹ سال است. اما مهم‌ترین تفاوت آنها این است که فیسبوک افراد مسن‌تر (۵۰ تا ۶۴ سال و بالای ۶۵ سال) را بیشتر از اینستاگرام جذب کرده است.

رفتارشناسی کاربران

ریشه‌ی تفاوت رفتار در این دو شبکه‌‌ی اجتماعی، در واقع مرتبط با ماهیت هر کدام از آنها است: اینستاگرام روی عکس‌ها و ویدئوها تمرکز دارد، در حالی که محتوایی که در فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شود، از نظر نوع قالب‌، ترکیبی‌تر و گسترده‌تر است.
آنچه واقعا باید بدانید و از آن سود ببرید، در زیر آمده است:

  • احتمال وابستگی افراد به یک برند در اینستاگرام دوبرابر بیشتر است.
  • اینستاگرام به ازای هر فالوئر (دنبال‌کننده)، ۵۸ بار بیشتر از فیسبوک وابستگی و فعالیت به همراه دارد.

نکته

شما می‌توانید از قابلیت‌های تبلیغاتی فیسبوک نیز استفاده کنید، اما بدانید که چگونه آن را شخصی‌سازی و بهینه‌سازی کنید تا بیشترین وابستگی را داشته باشید.
۷. باید دکمه‌ای برای ادامه‌ی کار تعبیه کنید



پست‌های اینستاگرامی که پست‌های تبلیغاتی نیستند، جایی برای کلیک کردن و ادامه دادن ندارند و همان‌طور که می‌دانید، تنها لینکی که می‌توان روی آن کلیک کرد، در قسمت Bio (اطلاعات شخصی صاحب پروفایل) است.
اگر شما جزو ۵۰۰ شرکت برتر دنیا نباشید، همانقدر که آگاهی از برند مهم است، احتمالا علاقه‌مندید که نتایجی واقعی از تبلیغات‌تان ببینید (فروش، تولید پیش‌رو و…). با تبلیغات اینستاگرامی، می‌توانید دکمه‌های فراخوان (Call To Action-CTA) اضافه کنید تا از شر جمله‌ی تکراریِ «لینک در بیو» خلاص شوید.
CTAهای مختلفی در اینستاگرام موجود هستند، مانند: Shop Now، Book Now، Learn More، Sign Up، Download، Watch Now، Contact Us و Apply Now.
۸. با صفحات فرود غیرواکنش‌گرا (unresponsive) مخاطب را ناامید نکنید

هیچ چیز به اندازه‌ی یک صفحه‌ی فرود غیرواکنش‌گرا نرخ تبدیل یک آگهی را کاهش نمی‌دهد. فرض کنید که یک تبلیغ خیلی خوب ساخته‌اید که مورد توجه واقع شده است، اما با دسترسی به یک صفحه‌ی فرودِ نامناسب برای موبایل، همه آن صفحه را می‌بندند.
دیدن یک صفحه‌ی غیرواکنش‌گرا روی موبایل مانند این است که به سینما بروید و ببینید در بوفه‌ی آن نوشابه یا پاپ‌کورن پیدا نمی‌شود. این یک تجربه‌ی بد برای مشتریان است که به هر قیمتی شده باید از آن جلوگیری کرد.
اینستاگرام یک اپلیکیشن موبایلی است. هر فردی که روی CTA شما کلیک می‌کند، انتظار دارد که به یک صفحه‌ی موبایل‌پسند برسد، پس ناامیدشان نکنید.

۹. از هشتگ‌ها استفاده کنید



یکی دیگر از تفاوت‌های اینستاگرام و فیسبوک «هشتگ‌ها» هستند. در حالی که «هشتگ‌ها» در فیسبوک چندان برجسته و مورد توجه نیستند، در اینستاگرام عکس این قضیه صادق است. همان‌طور که در نکته‌ی اول گفته شد، تبلیغات اینستاگرامی شما باید مانند بخشی از جریان طبیعی پست‌های اینستاگرامی به نظر برسند. پس هشتگ‌ها را به پست‌های‌تان اضافه کنید.
«هشتگ‌‌گذاری» یک ضرورت است و طبق پژوهشی که توسط سایتِ «تِرَک‌مِیوِن» (TrackMaven) انجام شده است، پست‌هایی با ۱۱ هشتگ، بیشترین تبادلات را داشته‌اند.
علاوه بر استفاده از چند هشتگ، توجه کنید که حتما از واژه‌های صحیح استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کمیت همه‌چیز نیست و باید «کیفیت» را نیز به حساب آورید.
فهرستی از منابعی برای یافتن هشتگ‌های مناسب را در ادامه می‌بینید:

  • Websta
  • Hashtagify
  • Keyhole
  • org

یکی از آگهی‌هایِ بانک چندملیتی Scotiabank، یکی از چندین تبلیغی بود که از کاربران خواسته بود که چند مورد را در یک فیلم تشخیص دهند. این کمپین از هشتگ معروف «ThingsOrganizedNeatly» استفاده کرده بود (هشتگ به عکس مرتبط بود).
در انتهای این کمپین، اینستاگرام ۲۰ رتبه افزایش در یادآوری تبلیغات و ۶ رتبه افزایش در آگاهی از برندرا برای Scotiabank گزارش کرد.

۱۰. در اسرع وقت به استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربران روی بیاورید



«اعتماد» واژه‌ی مهمی است و تنها موردی است که شما به آن نیاز دارید تا بفهمید که آیا تبلیغات‌تان منبعی پایدار و بلندمدت برای رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارتان هست یا نه.
احتمالا فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید با استفاده از تبلیغات‌تان اعتماد ایجاد کنید. محتواهای تولید شده توسط کاربران دقیقا راهی است که می‌توانید از طریق آن اعتماد ایجاد کنید و به فروش بیشتر برسید.
همان‌طور که از داده‌ها می‌توان دریافت، دو قالب تبلیغاتی که بیشترین اعتماد را جلب می‌کنند، «توصیه‌های آشنایان» و «نظرات آنلاین مصرف‌کنندگان» است. با انتشار عکس‌های مشتریان‌تان می‌توانید از هر دوی این روش‌ها بیشترین بهره را ببرید.
محتواهای تولید شده توسط کاربران نه‌تنها برای جلب اعتماد مناسب هستند، بلکه این نوع عکس‌ها معمولا شاخص‌های نکات ۱ تا ۳ این مقاله را نیز دارند. به این صورت شما با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران‌تان، ۴ نکته از این فهرست را به سادگی رعایت کرده‌اید.

حالا زمان شروع تبلیغات در اینستاگرام فرارسیده است



همین حالا زمان اولین تبلیغ اینستاگرامی‌ شما است. بهانه‌هایی مانند «من فیسبوک را بیشتر دوست دارم!» یا «از امتحان کردن یک محیط جدید می‌ترسم!» را دور بریزید. تبلیغات اینستاگرامی همه‌گیرتر شده‌اند و اینستاگرام نیز مدام در حال رشد و توسعه است. پس همین الان زمان آن است که به این شبکه‌ی اجتماعی بپیوندید!





برگرفته از: socialmediatoday.com





https://www.chetor.com/12355-%d9%86%...1%d8%a7%d9%85/