از این کانال به آن کانال میرویم، تبلیغ ها پشت سرهم می آیند و می روند، از فیلم های شخصی لو رفته فلان بازیگر تا رباتی که نشان می دهد چند نفر پروفایلتان را دیده اند ! یا رباتی که ۲۰ گیگابایت اینترنت بدون محدودیت زمانی می دهد!
اصلا چقدر در قید و بند اخلاق درفضای مجازی هستیم ؟ تاحالا سوالات زیر برایتان پیش آمده ؟!

  • چند بار روی چنین لینک هایی کلیک کرده ایم و به سرمنشاء رسیده ایم ؟
  • چقدر وقتمان را برای سرچ فیلم هایی که وجود ندارند و صرفا یک لینک تبلیغاتی بوده اند گذاشته ایم؟
  • چند نفر را به ربات شارژ رایگان دعوت کرده ایم اما هیچ سودی برایمان نداشته است ؟

آیا واقعا سوالات بالا را باخودتان مرور کرده اید ؟
دروغ ، ابزار رایج تبلیغات

ما به کاربران تنبل شبکه های اجتماعی تبدیل شده ایم و عادت به دروغ های شیرین کرده ایم، دروغ هاییکه می دانیم دروغ هستند اما تا ته آن را دنبال می کنیم به امید آنکه شاید راست باشد ! این روزها دروغ نه تنها درزندگی روزمره بلکه درزندگی مجازی هم به یک عادت تبدیل شده و دیگر برای کسب وکارها و افراد دارای اسم و رسم مهم نیست که چه چیزی را چه طوری تبلیغ می کنند، مهم افزایش فالور و ممبرهای کانال و صفحات اینستاگرام شده است. انگار یادمان رفته که آبرویی و حرمتی وجود دارد!به هرقیمتی دیگران را بی آبرو میکنیم و از بقیه پله ای به سوی موفقیت های کاذب خودمان می سازیم.شاید آن موقع که پاول دوروف به فکر اضافه کردن کانال به تلگرام افتاد ، این نکته را فراموش کرد که برخی از ایرانی ها جنبه استفاده درست از ابزار های ارتباط جمعی را ندارند !
روزانه با تبلیغاتی روبه رو می شویم که صرفا تبلیغ است نه کمتر و نه بیشتر !

مدیران کسب وکار ها ، کانال ها و صفحات اینستاگرام ! بله ! با شما هستم !

شمایی که برای یک خبر دروغ و بالارفتن تعداد دنبال کنندگان تان دست به هرکاری میزنید، شمایی که وعده دروغ به کاربران تان می دهید ولی به آن عمل نمی کنید ! اخلاق رسانه ای تان کجا رفته ؟ صداقت و روراستی با کاربرانتان به کجا سفرکرده؟ مگرنه اینکه رو راست بودن و صداقت درگفتار، باعث اعتماد هرچه بیشتر می شود ؟! از آن روزی که رسوایی به بار بیاید و کاربران از ذات درون تان پی ببرند بترسید!
به قول حاج یوسف :
خودمان خودمان را تکان دهیم قبل از آنکه خدا مارا تکان بدهد. از ما گفتن بود… خود دانی !


https://jalaltorabi.com/lie-in-social-networks/