سه ماه پس از انتشار اولین اخبار، مایکروسافت امروز رسما اعلام کرد که ویژگی‌‌های جدید ضد بدافزار را برای Office 365، مجموعه ابزارهای مبتنی بر اشتراک تجاری این شرکت ارائه کرده است.


این ویژگی جدید File Restore نامیده می‌‌شود و یکی از ویژگی‌‌های OneDrive است که به کاربران اجازه می‌‌دهد تا به بازگرداندن فایل‌ها به 30 روز گذشته سیستم، دسترسی داشته باشند.

OneDrive File Restore می‌‌تواند برای حذف انبوه فایل‌‌های تصادفی، فایل‌‌های خراب یا دیگر رویدادهای مصیبت بار استفاده شود، مایکروسافت ویژگی محافظت سیستم ضد باج افزار را برای ذخیره فایل‌‌های مهم داخل پوشه One Drive معرفی می‌کند.


کاربران بدشانسی که فایل‌‌های آنها از بین رفته یا از طریق باج افزارها آلوده شده‌‌اند می‌‌توانند از گزینه جدید File Restore در داشبورد One Drive استفاده نمایند.

هشدار موبایل برای زمانی که کاربران از طریق باج افزار آلوده می‌‌شوند

علاوه بر این، مایکروسافت مکانیسم‌‌های داخلی اصلاح شده OneDrive را برای شناسایی زمان‌‌هایی که یکی از فایل‌‌های حساب‌‌های کاربری ممکن است توسط باج افزار رمزگشایی شود را تغییر داده است.

در این موارد، در صورتی که کاربر یک برنامه OneDrive نصب کرده باشد، اعلان‌‌ها توسط شرکت Redmond به گوشی هوشمند کاربر ارسال خواهد شد.

این اطلاع‌‌رسانی که در زیر نمایش داده شده است، کاربران را از وجود آلودگی‌‌های باج افزار به سرعت مطلع می‌‌سازد و کاربران و شرکت‌‌ها را قادر می‌‌سازد تا فایل های آسیب دیده را به حالت قبلی خود بازگردانند.



اما File Restore تنها ویژگی اضافه شده به آفیس 365 بر طبق اعلام مایکروسافت نمی‌‌باشد. سازنده سیستم عامل نیز وبژگى‌هاى زير را افزوده است:

  • توانایی رمزهاى عبور حفاظت شده براى لينك‌هاى اشتراکی OneDrive
  • از رمزگذاری end-to-end در ايميل پشتیبانی می‌‌کند.
  • از ارسال ایمیل‌‌های شما توسط دریافت کنندگان ایمیل جلوگیری می‌‌شود.
  • مایکروسافت هم اکنون لينك‌هاى تعبیه شده در ورد، اکسل و پاورپوینت را چک می‌‌کند که آیا به محتوای مخرب اشاره دارند یا خیر.
  • تمام پیوندهای Outlook.com و لینک‌‌ها در ایمیل برای ویروس‌‌یابی و تهدیدات فیشینگ اسکن می‌‌شوند.


مترجم: كمال دوگوهر

منبع:
بليپينگ كامپيوتر





https://www.cyberpolice.ir/news/122381