مراسم تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کرمان برگزار و از شش بازنشسته نمونه کارگری و کارمندی تجلیل شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در این مراسم گفت: در استان کرمان ماهیانه بالغ بر یکهزار میلیارد ریال بابت پرداخت تعهدات قانونی اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان و تعهدات کوتاه مدت در قبال بیمه شده ها و مستمری بگیران پرداخت می شود.
علی حسینی افزود: با درایت و نقش استاندار برای رونق اقتصادی کرمان، شاهد رشد بیمه شده های تامین اجتماعی در این استان هستیم.
وی گفت: نزدیک به پنج درصد در بخش بیمه شده های اجباری رشد داشتیم همچنین در یک سال اخیر کمترین تعداد بیکار را در کارگاه های مشمول سازمان تامین اجتماعی شاهد بودیم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: نقش بیمه های اجتماعی همواره مبتنی بر توسعه و رونق اقتصادی است و هر کجا تامین اجتماعی حضور داشته باشد می تواند با صیانت از نیروی کار و رفع دغدغه نیروی کار، در تولید و رونق اقتصادی نقش آفرین باشد.
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم بتوانیم اقشار مختلف را زیر پوشش درآوریم تا مردم از خدمات و حمایت های تامین اجتماعی بهره مند شوند.
حسینی گفت: امروز افرادی را زیر پوشش این سازمان داریم که بیش از ٥٠ سال از تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند.
وی افزود: بازنشستگان به عنوان گنجینه های علم و خرد همواره یار و همراه ما هستند و یک میلیون و ٤٠٠ هزار نفر از جمعیت استان کرمان از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در مراسم از خدمات بازنشستگان در طول سالیان متمادی خدمت تجلیل کرد.
دکتر امین فخر افزود: خدمات درمانی تامین اجتماعی به بازنشستگان در مراکز ملکی استان بصورت مستقیم ارائه می شود و برای خرید خدمات تشخیصی و درمانی نیز با بیش از ١٤٠٠ موسسه تخصصی قرار داد منعقد کرده ایم.
وی اظهار داشت: برای افزایش خدمات درمانی به بیمه شدگان و بازنشستگان، طرح های توسعه ای را در سطح استان در دستور کار داریم از جمله ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در راور که مراسم کلنگ زنی آن برگزار شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به استقرار کانون بازنشستگان کارگری استان در محل جدید الاحداث گفت: برای تسهیل دسترسی بازنشستگان به خدمات درمانی، یک پزشک در ایام هفته دراین مکان به ویزیت بیماران می پردازد.
دکتر فخر، طرح تکریم بازنشستگان را از جمله طرح ها و برنامه های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری معرفی کرد و افزود: برای عملی شدن طرح مذکور و بهبود کمیت و کیفیت خدمات به این قشر برنامه ریزی کرده ایم.


http://www.tamin.ir/News/Item/32452/2/32452.html