مدیرکل تامین اجتماعی همدان گفت: ٤٢درصد جمعیت این استان از خدمات تامین اجتماعی برخوردارند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد عسگری افزود: درسطح استان همدان؛ تعداد ٢٣٩هزار و٧٨ نفر به عنوان بیمه شده اصلی وتعداد ٣٨هزار و٤٨ نفر به عنوان مستمری بگیر از سازمان تامین اجتماعی خدمات بیمه ای دریافت می کنند که با احتساب افراد تحت تکفل جمعیتی بالغ بر ٧٣٢هزار و٧٩٤ نفر از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان هستند.
وی اظهار داشت: در ٣ماه ابتدای سالجاری بیش از ٢٩میلیارد ریال به عنوان تعهدات کوتاه مدت و یک هزار و١١٤میلیارد ریال به عنوان تعهدات بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان همدان پرداخت شده است.
عسگری گفت: اداره کل تامین اجتماعی همدان با ١١ شعبه ثابت، ١٠ شعبه اقماری و٣ کارگزاری درسطح این استان فعالیت می کند.
مدیر کل تامین اجتماعی به اقدامات انجام شده در ٣سال اخیر اشاره کرد و افزود: ارتقاء تیپ شعب شهرستان همدان به شعب تیپ یک ممتاز، افتتاح وراه اندازی تعداد ١٢ شعبه اقماری در شهرهای مختلف استان به منظور تسهیل درارائه خدمات به بیمه شدگان بدون مراجعه به مراکز شهرستانها از جمله این فعالیت هاست.
وی اظهار داشت: به منظور ایجاد تعامل با کارفرمایان وتسهیل درامر اشتغال وتولید درطی سه سال اخیر دوبار بخشنامه بخشودگی جرائم بیمه ای برای کارفرمایان بدهکار اجرا وکارفرمایان زیادی از این تسهیلات بهره مند شده اند.
عسگری، اجرای سیستم پرونده الکترونیک به منظور حفاظت از سوابق بیمه ای بیمه شدگان وحذف کاغذ از سیستم آرشیو وبایگانی اسناد و مدارک، اجرای طرح بزرگ تخصیص شماره متمرکز به بیمه شدگان، آغاز ساختار نوین ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان درتمامی شعب استان والکترونیکی کردن پرداخت حق بیمه وارائه لیست اینترنتی را از مهمترین فعالیت های تامین اجتماعی در این استان برشمرد.

http://www.tamin.ir/News/Item/31836/2/31836.html