مدیر کل تامین اجتماعی مرکزی گفت: پوشش ٦٥ درصدی جمعیت استان مرکزی از خدمات بیمه و درمانی سازمان تامین اجتماعی، این استان را در ردیف بالاترین پوشش های بیمه ای کشور قرار داده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، کیومرث طهماسبی افزود: تا پایان تیرماه سال جاری تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اصلی و تبعی در استان مرکزی بالغ بر ٩٢١ هزار نفر است که از این تعداد ٢٩٣ هزار نفر بیمه شده اصلی و ٦٠ هزار نفر نیز در زمره مستمری بگیران اصلی قرار دارند.
وی گفت: تا پایان تیرماه سال جاری، تعداد ٢٤هزار و ٥٥٦ نفر بیمه شده بیمه اختیاری و مشاغل آزاد، ٢٣هزار و٧٣١ نفر بیمه رانندگان ، ١٣هزار و٣٨ نفر بیمه بافندگان قالی، ٥٦٦ نفر بیمه شده خبرنگار و نویسنده و ١٩هزار نفر بیمه شده کارگر ساختمانی و مابقی در سایر انواع بیمه ها در استان مرکزی تحت پوشش قرار گرفته اند.
طهماسبی اظهار داشت: بازنشستگان، از کار افتادگان کلی و بازماندگان طی یک دهه گذشته با رشد ٥ برابری و در یکسال گذشته مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مرکزی با رشدی معادل ٥ /٧(هفت و نیم) درصدی مواجه بوده اند.
وی گفت: وجود صنایع بزرگ و مادر و مشاغل سخت در این استان و تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور و بهره مندی از بازنشستگی در ماده ١٠ نوسازی صنایع باعث رشد مضاعف بازنشستگان در این استان شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی
افزود: در سال ١٣٩٤ مبلغ یک هزار میلیارد تومان در بخش تعهدات کوتاه مدت (غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری، بیمه بیکاری، اروتز و پروتز و ...) و همچنین تعهدات بلند مدت (پرداخت حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان) توسط این اداره کل در استان مرکزی به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شده است.
طهماسبی گفت: در سال جاری ماهانه رقمی در حدود ١٠٠ میلیارد تومان در قالب تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان واحدهای صنعتی، صنفی، تولیدی و کشاورزی و معدنی استان مرکزی بیش از ٣٥٠ میلیارد تومان است.
مدیر کل تامین اجتماعی مرکزی افزود: تا پایان تیرماه سال جاری ٥٥٦٥ مقرری بگیر بیمه بیکاری هر ماهه مقرری خود را از این سازمان دریافت می کنند و در سال ١٣٩٤ مبلغ ٥١ میلیارد تومان به این گروه از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی پرداخت شده است.
طهماسبی در خصوص طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب گفت: کارفرمایان خوش حساب که به علت آثار اجرای تحریم های ظالمانه، نوسانات نرخ ارز و ... نتوانستند حق بیمه کارگران را واریز کنند، تا تاریخ ٢٦شهریور ماه جاری فرصت دارند مدارک و مستندات خود را به شعب این سازمان برای استفاده از بخشودگی تا ١٠٠درصد جرائم متعلقه ارائه کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به تعامل مثبت و سازنده فی مابین این اداره کل و نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در آغازین روز شروع به کار مجلس شورای اسلامی در دوره جدید نشستی بین مجمع نمایندگان استان مرکزی با مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی در بخش های بیمه و درمان برگزار شد و از نزدیک مسایل و مشکلات و کمبودهای موجود در این حوزه به سمع و نظر نمایندگان استان رسانده شد که تا امروز این ارتباط مثبت بین سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان ادامه داشته و خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ارائه خدمت با کیفیت و مطلوب به ذینفعان به صورت سنتی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای بیمه شدگان و مستمری بگیران نیست و از سالهای گذشته سازمان تامین اجتماعی با تمام توان سعی در ارائه خدمت در بسترهای الکترونیکی را فراهم کرده است.
طهماسبی مهمترین خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی را ارسال لیست حق بیمه ماهانه کارکنان کارگاه ها، دریافت فیش حق بیمه بیمه شدگان مشاغل خاص، دریافت سوابق بیمه شدگان، صدور فیش و حکم حقوق مستمری بگیران، ابلاغ الکترونیکی و صدور و تمدید اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان در شعب و کارگزاری های سراسر برشمرد.
وی در خصوص ایجاد واحدهای جدید بیمه ای در استان مرکزی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید و در بهمن ماه سال ٩٢ همزمان با سفر دکتر نوربخش به استان مرکزی ٣شعبه جدید در شهرستان های اراک، ساوه، کمیجان و خنداب افتتاح شد که به چرخه خدمت رسانی به ذینفعان این سازمان اضافه شدند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی از فعالیت ٤ کارگزاری رسمی و ٤ شعبه اقماری نیز در استان مرکزی برای ارائه خدمت سریع و در دسترس به بیمه شدگان نیز خبر داد و گفت: بزودی در شهرستان شازند نیز کارگزاری رسمی برای ارایه خدمات در کنار این شعبه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.


http://www.tamin.ir/News/Item/31783/2/31783.html