ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/11/10
    نوشته ها
    289
    3
    مدیر شبکه های اجتماعی

    همواره مراقب حافظه‌های جانبی و اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها باشید





    ‌رییس پلیس فتا استان فارس‌ گفت: حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و مهمی که بر روی حافظه‌های جانبی ذخیره شده است از مهمترین نکات برای هر شخص حقیقی و حقوقی می‌باشد که باید در رعایت نکات ایمنی در مورد آنها بسیار دقت کرد و مراقب بود.


    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ حبیب‌اله رجبلی تصریح کرد: یک راه مطمئن برای امنیت دستگاه‌های جانبی رمزگذاری آن‌هاست. در این‌ سطح امنیت حداقل با گم کردن فلش خود خیالتان بابت استفاده نامناسب از اطلاعات داخل حافظه جانبی راحت است. وی افزود: حفاظت از اطلاعات شخصی به خصوص اطلاعاتی که بر روی حافظه‌های جانبی ذخیره می‌شود به دلیل قابل حمل بودن و امکان به سرقت رفتن و یا حتی گم شدن آن‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه از اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه‌های جانبی محافظت کنید می‌توانید برای حافظه‌ها رمزی مناسب انتخاب کنید و برای امنیت بیشتر در مدت زمان مشخص رمزها را تغییر دهید.

    این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: اسکن دستگاه جانبی قبل از استفاده یک ضرورت است. امروزه بیشتر آلودگی‌ها و انتشار ویروس‌های رایانه‌ای از طریق دستگاه‌های جانبی انتقال پیدا می‌کنند و در نتیجه داشتن یک آنتی ویروس مناسب می‌تواند تا حد زیادی مانع از نفوذ آن‌ها شود. پس در هنگامی‌که می‌خواهید از حافظه‌های جانبی استفاده کنید قبل از آن، حافظه را به وسیله نرم افزار‌های ویروس‌یاب، اسکن کنید.

    سرهنگ رجبلی در مورد پشتیبان‌گیری اطلاعات دستگاه‌های جانبی بیان کرد: فرآیند پشتیبان‌گیری عبارت است از تهیه یک نسخه از داده که ممکن است به منظور بازیابی داده اصلی پس از وقوع حادثه و از دست رفتن داده‌ها، مورد استفاده قرار بگیرد. از دست دادن اطلاعات کامپیوتر، اتفاق ناگواری است که ممکن است برای هر فردی در زندگی‌اش رخ دهد. چرا که احتمال دارد، همین فردا هارد دیسک شما از کار بیفتد، فایل‌هایتان توسط یک باج افزار به گروگان گرفته شود و یا یک حفره امنیتی نرم افزاری، فایل‌های مهم را حذف کند. از این رو، اگر به طور منظم به پشتیبان‌گیری از رایانه خویش اقدام نکنید ممکن است اطلاعاتتان را برای همیشه از دست بدهید.

    وی با بیان این که متصل نمودن حافظه‌های جانبی به سیستم‌های عمومی و ناشناس خطرناک است، افزود: هرگز حافظه‌های جانبی شامل فلش و هارد اکسترنال و‌... را به سیستم‌های عمومی از قبیل کافی‌نت‌ها، گیم‌نت‌ها و ادارات متصل نکنید به دلیل این‌که در اکثر موارد سیستم‌ها اداری بد‌افزارهایی می‌باشد که ممکن است اطلاعات شما به سرقت رود و یا اینکه باعث خرابی اطلاعات شما شود.

    رییس پلیس فتا استان فارس در پایان توصیه کرد: در صورتی که به هر دلیلی ازحافظه‌های جانبی خود استفاده نمی‌کنید و یا اینکه به دلیل خرابی بلا استفاده شده‌اند آنها را نزد خود نگهدارید و یا این‌که به طور کامل آنها را امحا كنید.
    منبع:
    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


    https://www.cyberpolice.ir/news/123531
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

مجوز های ارسال و ویرایش