مطمئنم همه ی ما آن دسته از تبلیغات را که قرارگیری در رتبه یک گوگل را برای ما ضمانت می کردند به یاد می آوریم؛ اما هیچکدامشان نمی گفتند که این این کار را می کنند که چه؟! آخر با چه هدفی باید رتبه بگیریم؟
– Alisa Meredith
بیشتر از این که دغدغه افزایش رتبه در نتایج گوگل را داشته باشید، باید سعی کنید به کیفیت سایت‌تان و محتوایش فکر کنید! در این صورت، خوانندگان محتوای شما، با اشتراک‌گذاری محتوایتان مشتریان بیشتری برای شما خواهند آورد.
با این که ارتباط مستقیمی بین میزان کلیک دریافتی و رتبه‌ی ما در نتایج گوگل وجود دارد، ولی رتبه گرفتن در نتایج گوگل هرگز نمی‌تواند هدف اصلی و نهایی ما باشد!
80 کلیک‌ها برای 3 رتبه نخست است!

تحقیقات بر روی رفتار کاربران در موتورهای جست و جو نشان می‌دهد که مردم بیشتر از همه به 5 رتبه اول (به خصوص 3 رتبه اول) نتایج جست و جو اهمیت می‌دهند (چیزی در حدود 80 درصد از کلیک‌ها!).
این حرف فقط در مورد صفحه اول نتایج جست و جو نیست! برای مثال در صفحه دوم گوگل هم شرایط به گونه‌ای‌ست که اغلب کلیک‌ها برای 5 رتبه نخست و به خصوص 3 رتبه اول می‌باشد.
در هر صورت، برای موفقیت فقط رنک گرفتن کافی نیست! شما ممکن است که بتوانید در بسیاری از کلمات رتبه بگیرید، کلی هم ترافیک جذب کنید، اما حتی یک قِران هم پول درنیاورید!! آیا واقعا این همان چیزی‌ست که می‌خواستید؟ بعید می‌دانیم!
تصویر غلط: رتبه بهتر، ترافیک بیشتر!

این یک تصور غلط در سئو می‌باشد که رتبه بهتر یعنی ترافیک بیشتر! مردم ممکن است شما را در رتبه‌بندی نتایج جست و جو ببینند، اما به هیچ وجه دلیل نمی‌شود که بر روی نتیجه‌ی وب‌سایت شما حتما کلیک کنند!
عوامل زیادی بر این مورد تاثیر دارد، برای مثال ممکن است:

  1. استراتژی انتخاب کلمات کلیدی نادرستی انتخاب کرده‌اید.
  2. توضیحات متای ضعیف و غیر جذابی دارید که باعث می‌شود مخاطب فکر کند به دردش نمی‌خورید.

برای حل این مشکل می تواند به این مقاله مراجعه کنید تا استراتژی بهتری برای انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان داشته باشید. همچنین با استفاده از توضیحات متای مناسب، CTR خود را افزایش دهید.

تصورات غلط رایج در سئو – بخش پنجم: سئو فقط به معنای رتبه گرفتن است! - شبکه مدیران Modir TV